Strona 1 z 1

Demontaż i renowacja obudowy lusterka bocznego (626 GF/GW) Fotorelacja

PostNapisane: 11 lip 2012, 11:32
przez VeryCoolMan
Witam Szanownych ! :)
Chciałbym zdemontować z lusterek te przednie u niektórych lakierowane w kolor nadwozia plastiki, celem ponownego lakierowania.

Jak by to zrobić aby ich nie połamać nie pozrywać zaczepów?
Ktoś z Was ma na to jakiś patent?

Re: Demontaż przedniej obudowy lusterka bocznego (626 GF/GW)

PostNapisane: 11 lip 2012, 16:32
przez lucas83
A to jest demontowalne? Nie trzeba zdejmować przypadkiem całego lusterka?

PostNapisane: 11 lip 2012, 16:39
przez Marko91
Chyba tylko poprzez zdjęcie Trójkącika wewnątrz i odkręceniu lusterka, później na pewno jest na zatrzaski. Odkręcić lusterko to łatwizna, nie wiem jak dalej ze zdjęciem obudowy ale sądze że łatwo pójdzie.


P.S ja mam od strony kierowcy do malowania, jakbyś mógł napisz jakieś podsumowanie po operacji :)

Re: Demontaż przedniej obudowy lusterka bocznego (626 GF/GW)

PostNapisane: 11 lip 2012, 18:37
przez VeryCoolMan
W ostateczności poobkleja się taśmą i też wymaluje, ale chciałem to zdemontować wziąć na warsztacik i działać na luzie ;)

Ale jeśli mi się uda to ściągnąć to na pewno dam znać co i jak. :)

Re: Demontaż przedniej obudowy lusterka bocznego (626 GF/GW)

PostNapisane: 7 mar 2013, 17:38
przez VeryCoolMan
Witam!
Sukces! udało mi się zdemontować obudowę lusterka i nic przy tym nie urwać <lol> więc zgodnie z obietnicą napisze i pokażę co i jak :)

Obudowa po zdjęciu, lusterko lewe widoczne zaczepy do tego od zewnętrznej strony mamy bardzo dobry dostęp po ustawieniu wkładu lusterka tak aby jego lewa krawędź wystawała poza obrys obudowy gdy już to uczynimy bierzemy śrubokręt i odchylamy zatrzask jednocześnie wypychając go na zewnątrz, z drugim jest nieco gorzej jak widzicie na zdjęciu znajduje się prawie że na środku obudowy dostęp utrudniony nawet po ustawieniu wkładu lusterka maksymalnie na dół tutaj polecam powyginać odpowiednio jakiś twardy drut blaszkę i próbować podważyć "śrubokrętem nie ma szans" gdy już pokonacie te dwa zatrzaski wystarczy pociągnąć obudowę "od samochodu" i macie ją w rękach! :)

Obrazek

A więc zabieramy się za renowację fotki przed jak i w trakcie niestety brak ogólnie lakier był popękany matowy i odpadał.

Co nam potrzebne:
1. Benzyna ekstrakcyjna "oby nie ta najtańsza po 3 zł"
2. Grunt "podkład" pod lakier na tworzywa sztuczne zwiększający przyczepność
3. Lakier baza kolor nabity w spray
4. Lakier bezbarwny spray
5. Papiery ścierne 180, 240, 400 oraz wodny 1500
6. Pasty polerskie K2 ULTRA CUT oraz K2 TEMPO TURBO
7. Taśma malarska
8. Ściereczki antystatyczne
9. Ew. szpachlówka do tworzyw sztucznych


Obrazek

Zabieramy się do pracy!

Bierzemy papier 180 i ścieramy cały lakier z obudowy, następnie szlifujemy całość 240 potem 400 aby uzyskać jak najlepszą powierzchnię pod lakier i powiem tak ja zakończyłem na 400 rys nie widać.
Całość odtłuścić benzyną ekstrakcyjną po odparowaniu przetrzeć ściereczką antystatyczną mogą być takie jak do czyszczenia LCD

1. Maskujemy taśmą metalowe zaczepy jak i te obklejone gąbką aby ich niepotrzebnie nie ubrudzić "estetyka musi być :) "po czym nakładamy grunt do tworzyw sztucznych jedną cienką warstwę, pozostawiamy do wyschnięcia na 30 minut
2. Przecieramy ściereczką antystatyczną celem odpylenia i nakładamy pierwszą warstwę bazy "przecieramy też miedzy warstwami" w zależności od krycia kładziemy dwie lub trzy z 15 minutowymi odstępami. Po ostatniej warstwie zostawiamy na 25 minut
3. Zabieramy się za położenie klaru czyli bezbarwnego podobnie jak z bazą kładziemy dwie lub trzy warstwy z odstępami 20 minutowymi, pamiętajcie aby przed każdą kolejną warstwą czy to bazy czy klaru odpylić powierzchnie ściereczką bo jak wiadomo domowe warunki zbytnio nie nadają się do lakiernictwa :P polecam tez sprężone powietrze np. takie jak do czyszczenia komputera
4. Po położeniu ostatniej warstwy klaru obudowę zostawiamy w spokoju na minimum 24 godziny w temp. 20-25 stopni a najlepiej na 48 godzin bo jak wiadomo klar ze sprayu furory nie robi swoją szybkością schnięcia jak i utwardzeniem ;)

Po odczekaniu swojego zabieramy się za polerowanie! :)

Bierzemy kawałek papieru wodnego 1500 moczymy go parę minut w wodzie po czym delikatnie przecieramy kolistymi ruchami nie szczędząc wody "matujemy całą obudowę" tylko delikatnie i z głową! ma to na celu zlikwidowanie efektu pomarańczy i wyrównaniu powłoki
Gdy już to uczynimy spłukujemy całość wodą.. No i jak się Wam teraz podoba obudowa? <lol>
Nic się nie bójcie spokojna głowa za raz będzie połysk :)

Miękka szmatka w dłoń oraz K2 ULTRA CUT nakładamy na szmatkę i kolistymi ruchami polerujemy obudowę dodając co chwila odrobinę wody jak i pasty, gdy już wydaje się że powinno być ok wycieramy do sucha a tu okazuje się że jeszcze nie :P więc powtarzamy czynność z pastą ULTRA CUT gdy efekt jest już zadowalający w skali od 1-10 na 7 polerujemy w moim przypadku dwa razy TEMPO TURBO do niej też można dodać deczko wody choć już nie przymusowo bo jest dużo rzadsza w porównaniu do ULTRA CUT no i po wszystkim skala oceny leci na 10 obudowa lśni jak by była robiona w prof. lakierni :)


A tutaj efekt:

Filmik: http://w375.wrzuta.pl/film/50r9fSesiX0/videok2

Fotki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 7 mar 2013, 19:11
przez Zibi85
Takie pytanie. Czym się z grubsza różni działanie pasty K2 Ultra Cut od pasty K2 Tempo turbo? Czy zastosowanie pierwszej z wymienionych past zamiast tempo turbo do wypolerowania samochodu da lepszy efekt (większy błysk, lepsze pokrycie rys)?

Re: Demontaż i renowacja obudowy lusterka bocznego (626 GF/GW) Fotorelacja

PostNapisane: 7 mar 2013, 22:57
przez VeryCoolMan
Zibi85 napisał(a):Takie pytanie. Czym się z grubsza różni działanie pasty K2 Ultra Cut od pasty K2 Tempo turbo? Czy zastosowanie pierwszej z wymienionych past zamiast tempo turbo do wypolerowania samochodu da lepszy efekt (większy błysk, lepsze pokrycie rys)?

K2 UC ma grubsze ziarno i ogólnie więcej zbiera jest dobra do usunięcia głębszych rys jak i ale nie wyprowadzi lakieru do perfekt stanu,
z kolei k2 TT drobne ziarno dobra na drobne ryski i potrafi wyprowadzić lakier do stanu jak widać na foto :)

Ale jeśli chcesz polerować całe auto to poszukaj na forum jest to szeroko opisane włącznie z tym jakich środków do tego najlepiej użyć :)

Re: Demontaż i renowacja obudowy lusterka bocznego (626 GF/GW) Fotorelacja

PostNapisane: 8 mar 2013, 03:56
przez Zibi85
Dzięki, poszukam. Do tej pory generalnie używałem Tempo Turbo i byłem b. zadowolony z efektu, ale nie zadowolony z tego, że jest on krótkotrwały – efekt był do pierwszego większego deszczu lub do pierwszego mycia samochodu. Ok, już koniec OT.