Strona 1 z 2

Panel środkowy – jak zdemontować.

PostNapisane: 19 lut 2012, 13:49
przez blazej001
Witam, chce założyć nowe radio i mam problem ze zdjęciem panelu środkowego. Czy może ktoś mi troszke pomóc? Co mam podważyć? Co odkręcić? Wiem już że pod popielniczką jest jedna śruba. Nie chce uszkodzić panelu wiec wole zapytać.

Foto panelu o którym mowa

<Obrazek

Re: Panel środkowy demontaż

PostNapisane: 19 lut 2012, 14:34
przez umcyk
te plastyki sa mocowane na blaszkach. wyjmij popielniczke i zapalniczke i od spodu probuj delikatnie odciagac. mozesz sprobowac podwazyc pod nawiewami czyms malutkim i od gory sciagac.
Chyba ze chodzi Ci o tunel pomiedzy fotelami. To masz po jego bokach dwie sruby w jego tylnej czesci, potem wkladasz palucha w szczeline skad wychodzi dzwignia hamulca recznego i energicznie ja wyciagasz; ukaza Ci sie srubki, odkrecasz a potem to juz wszystko bedzie jasne

Re: Panel środkowy demontaż

PostNapisane: 19 lut 2012, 15:16
przez lucas83
Często do montażu radia nie trzeba zdejmować środkowego panela. Wystarczy wyjąć schowek, trzyma się on na takich plastikowych kołkach wmontowanych w jego boki, więc trzeba te boki lekko do siebie podgiąć i wyciągnąć całość. Później wsadzasz rękę w dziurę po schowku, odpinasz z tyłu kostkę od radia i ewentualnie antenę, wypychasz je i montujesz nowe :) W ten sposób wymieniałem fabryczne radio u siebie. Plusem było to, że fabryczna jednostka miała zaślepki po bokach, więc wystarczyło je zdjąć, włożyć w otwory cienki śrubokręt, podważyć uchwyty, troszkę wysunąć radio a później zabawa ze schowkiem. Sprawdź, czy to radio masz zamontowane w półkieszeni. Jeśli tak, to zaopatrz się w klucze do półkieszeni (takie płaskie blaszki) i w ten sposób oszczędzisz sobie roboty z demontażem tego panela.

Re: Panel środkowy demontaż

PostNapisane: 19 lut 2012, 22:18
przez blazej001
Dzieki za info, jak sie juz zabiore za to, to postaram sie zrobic jakies foto dla szczegółowego opisu i wrzucic je na forum ;)

PostNapisane: 20 lut 2012, 10:02
przez grzech_z
lucas83 napisał(a):Często do montażu radia nie trzeba zdejmować środkowego panela. Wystarczy wyjąć schowek, trzyma się on na takich plastikowych kołkach wmontowanych w jego boki, więc trzeba te boki lekko do siebie podgiąć i wyciągnąć całość. Sprawdź, czy to radio masz zamontowane w półkieszeni. Jeśli tak, to zaopatrz się w klucze do półkieszeni (takie płaskie blaszki) i w ten sposób oszczędzisz sobie roboty z demontażem tego panela.


luc – piszesz o schowku bocznym, czy tym nad radiem? Ja polecam wyjęcie tego nad radiem. Ostatnio też wymieniałem radyjko i z tego bocznego schowka nie ma takiego ładnego dostępu.
Co do wyjęcia kluczykami to musisz najpierw zdjąć ramkę z radyjka – też jest na zatrzaskach.

Re: Panel środkowy demontaż

PostNapisane: 20 lut 2012, 10:32
przez lucas83
Piszę o schowku bocznym. Dostęp jest prosty, tylko tak jak pisałem: najpierw trzeba radio lekko wysunąć :) Tamtędy wyjmowałem też pozostałe dwa panele, czyli w moim przypadku panel sterowania klimatyzacją i komputer. Obyło się bez najmniejszych problemów oraz bez demontażu panela środkowego. U kolegi faktycznie może pomóc wyjęcie tej półki nad radiem.

PostNapisane: 20 lut 2012, 10:53
przez grzech_z
lucas83 napisał(a):Piszę o schowku bocznym. Dostęp jest prosty, tylko tak jak pisałem: najpierw trzeba radio lekko wysunąć :) Tamtędy wyjmowałem też pozostałe dwa panele, czyli w moim przypadku panel sterowania klimatyzacją i komputer. Obyło się bez najmniejszych problemów oraz bez demontażu panela środkowego. U kolegi faktycznie może pomóc wyjęcie tej półki nad radiem.


Na początku też próbowałem zamontować radyjko przy pomocy bocznego schowka i się napieprzyłem bo wiązka kabli właziła pomiędzy blachę do przykręcania radia a samo radio. Dopiero wyciągnięcie komputerka znad radia rozjaśniło problem. Tak że od niego zacznij:)
Ja nad radiem mam akurat ten minikomputerek bo klima manualna. Przy okazji policzyłem kabelki w komputerku i chyba mogę spróbować podłączyć ten od bogatszej wersji :)

Re: Panel środkowy demontaż

PostNapisane: 20 lut 2012, 16:33
przez blazej001
a ten schowek to tak poprostu do siebie pociągnąc? On jest też tylko na wcisk?? Nie chce nic urwać...

PostNapisane: 20 lut 2012, 16:52
przez grzech_z
blazej001 napisał(a):a ten schowek to tak poprostu do siebie pociągnąc? On jest też tylko na wcisk?? Nie chce nic urwać...


U mnie komputerek był na zatrzaskach i wyszedł, pewnie ten schowek też tak ma bo i po co miałby być przykręcany?
Najlepiej zabawy z plastikami wychodzą jak autko stoi w ciepłym garażu albo jest ciepłe po jeździe, zziębnięte plasticzki lubię się łamać.

PostNapisane: 20 lut 2012, 21:44
przez lucas83
Ewentualnie przy braku garażu można zabrać się za robótkę uprzednio ogrzewając wnętrze np. podczas jakiejś krótkiej trasie :)

PostNapisane: 20 lut 2012, 21:54
przez maxim_wawa
najlepszym rozwiązaniem jest ogrzanie auta i zrobienie browca – łapy się tak nie trzęsą i delikatność opuszków palców wzrasta <rotfl> <rotfl> <rotfl>

generalnie zanim zaczniesz coś ściągać na silę to wyjmij popielniczkę i za nią jest śrubka , po odkręceniu powoli odpinać panel zaczynając od dołu (pamiętaj o wypięciu wtyczki zapalniczki)

w fabrycznych nie dłubanych panelach każde z urządzeń jest jeszcze przytrzymane o ile pamiętam przez metalowe ramki (chyba ze już mi się Japończyki mylą)

Re: Panel środkowy demontaż

PostNapisane: 21 lut 2012, 09:47
przez grzech_z
Skoro już jesteśmy w panelu środkowym to powiedzcie, by wymienić żarówki to trzeba zdejmować w manualu ten moduł z pokrętłami czy można to po wyjęciu radia od góry jakoś? Co jeszcze powinno być podświetlane bo u mnie świeci zegarek i radyjko – reszta po paluszku :D

PostNapisane: 21 lut 2012, 14:34
przez maxim_wawa
panel A/C czy klimatronik

Re: Panel środkowy demontaż

PostNapisane: 21 lut 2012, 14:57
przez lucas83
panel A/C czy klimatronik


Maxim, obudź się! Przecież napisał, że panel z pokrętłami...

PostNapisane: 21 lut 2012, 15:08
przez maxim_wawa
lucas83 napisał(a):
panel A/C czy klimatronik


Maxim, obudź się! Przecież napisał, że panel z pokrętłami...


true

a wiec zeby wymienic zarowki w panelu A/C nei trzeba go wycoagac

trzeba zdemonotwac to co jest nad nim, wycisknac przyciski A/C i ogrzewania szyby do przodu i pod spodem sa gniazda zarowek T5 takie jak w popielniczce tylko trzeba miec chude paluchy zeby tam siegnac

PostNapisane: 21 lut 2012, 15:34
przez grzech_z
maxim_wawa napisał(a):a wiec zeby wymienic zarowki w panelu A/C nei trzeba go wycoagac
trzeba zdemonotwac to co jest nad nim, wycisknac przyciski A/C i ogrzewania szyby do przodu i pod spodem sa gniazda zarowek T5 takie jak w popielniczce tylko trzeba miec chude paluchy zeby tam siegnac


Dzięki wielkie, najważniejsze, że demontować tego nie trzeba a paluszkami jakoś dojdę :)

Re: Panel środkowy demontaż

PostNapisane: 21 lut 2012, 17:07
przez lucas83
Dzięki wielkie, najważniejsze, że demontować tego nie trzeba


Czyżby Kolega bał się późniejszego ustawiania wszystkich linek nawiewu? ;)

PostNapisane: 21 lut 2012, 17:46
przez maxim_wawa
lucas83 napisał(a):
Dzięki wielkie, najważniejsze, że demontować tego nie trzeba


Czyżby Kolega bał się późniejszego ustawiania wszystkich linek nawiewu? ;)


linki linkami – gorzej jak przy odpinaniu lub zapinaniu zlamie sie ząbek blokady

PostNapisane: 26 lut 2012, 13:01
przez frud
maxim_wawa napisał(a):
lucas83 napisał(a):
Dzięki wielkie, najważniejsze, że demontować tego nie trzeba


Czyżby Kolega bał się późniejszego ustawiania wszystkich linek nawiewu? ;)


linki linkami – gorzej jak przy odpinaniu lub zapinaniu zlamie sie ząbek blokady

Zawsze można wyłamane ząbki uzupełnić plastikowymi kołkami rozporowymi takimi co z reguły wsadza sie do sciany, wkreca wkręty i wiesza szafki lub obrazki... sprawdzone..druciarstwo pełną geba ale trzyma linki :P

Re: Panel środkowy – jak zdemontować.

PostNapisane: 27 lut 2012, 12:25
przez gslaw
Sam panel demontuje się bardzo łatwo i szybko. Tak jak pisali koledzy. Najpierw wyjąć zapalniczkę i popielniczkę. Odkręcić śrubę za popielniczką. Następnie cienkim płaskim śrubokrętem, można przez cienką szmatkę, luzujemy zatrzaski panelu – jest ich chyba z pięć dookoła. Ja zaczynam od lewej strony, góra i prawa strona z gniazdem zapalniczki. Uwaga gniazdo jest zespolone z panelem więc nic przy nim nie kombinuj, wyciągnie się razem z panelem na kablach, to samo jest z oświetleniem popielniczki. Odpinasz kable i panel jest zdemontowany.
Dla ciekawostki dodam, że za popielniczką w głębi jest taka balach konstrukcyjna i można do niej zamontować (podwiesić) radio CB. Trzeba tylko użyć śrubek samokontrujących bo zwykłe odkręcają się po jakimś czasie od wibracji.