Greyg napisał(a):Heh, ciekawe gdzie w zwyklej klimie w starszych autach masz czujke temp.

Kompresor wlacza/wylacza zawor rozprezny przy skraplaczu oraz cisnieniowy przy osuszaczu. Przy parowniku w kabinie nie zauwazylem nigdy zadnej czujki, choc rozebrale juz sporo tego badziewia.

Mam na mysli starsze modele, a nie klimatronic.
.
w starszym modelu jakim jest GD ten czujnik nazywa się thermoswitch
taka zielona kostka przy parowniku
w wersji najprostszej jest to pojedyńczy czujnik temperatury a nie ciśnienia wciśnięty między żeberka parownika mający wyłączyć obwód kompresora przy temperaturze zera stopni aby nie doszło do zamarzania parownika
wersja rozbudowana o funkcję ECO ma dwa zakresy działania tego czujnika
przez ten czujnik zamyka się obwód wyłącznika klimy i wentylatora nawiewu do wnętrza pojazdu
bo jak wylaczony jest wentylator to klimy nie da się wlączyć
co i tak nie mialoby sensu bo parownik natychmiast by zamarzł bez obiegu powietrza
jednak przy niewielkim przepływie powietrza (nawiew na 1) i szybszej jeździe wydajność klimy jest na tyle duża że temperatura na parowniku spadła by poniżej zera stopni
zapobiega temu wyżej wymieniony czujnik-wyłacznik termiczny
ponoć jedną z funkcji oleju w układzie jest doszczelnianie połaczeń
i między innymi dlatego nalezy włączać klimę w okresie zimowym aby rozprowadzić go po układzie