Strona 1 z 6

Filtr przeciwpyłkowy, kabinowy 626 GF – pytania

PostNapisane: 15 cze 2005, 10:43
przez Xavier
Chciałbym zmienić filtr przeciwpyłkowy, bo czuję że stary jest już szmelc. Problem w tym, że nie wiem gdzie go szukać. Patrzyłem czy temat był już poruszany na forum ale nie (jeśli chodzi o ten model). Może by ktoś z forumowiczów się ulitował i podpowiedział, gdzie gada szukać i jak go wymienić (tu szczególnie duże oczko do kolegi Jaksy, jako że jeździ dokładną kopią mojego wozu ;) ). Z góry dzięki za wszystkie wskazówki . :)

PostNapisane: 15 cze 2005, 19:34
przez Italiano
Jeżeli wszystkie mazdy mają podobnie to poszukaj pod konsolą od strony pasażera. Pasażer nad nogami ma plastik, zciągnij go i ja tam miałem motylka który podtrzymywał klapke za którymi są filtry. No chyba że 626 ma inaczej no to nic ci nie poradze. :)

PostNapisane: 15 cze 2005, 20:37
przez Jaksa
Italiano napisał(a): Pasażer nad nogami ma plastik,
W GF kach nie ma tej czesci ( skosny zapomniał zamontować <lol> )

PostNapisane: 15 cze 2005, 21:32
przez Xavier
DZIĘKI PANOWIE ZA POMOC! :)
Jaksa dał mi wcześniej cynk na priwa i już to wymieniłem. Było warto, filtr – syf z gilem i kupa igieł sosnowych. :]
DLA PRZYSZŁYCH POSZUKIWACZY:
Filtr w GF-ce jest pod skrytką na prawo od kierowcy. Obudowa zamykana na charakterystycznego "motylka". Sama wymiana to już banał. 5 min roboty.
Jeszcze raz dzięki! Długo bym szukał... <jelen>

PostNapisane: 18 wrz 2005, 21:48
przez janek
Xavier napisał(a):DZIĘKI PANOWIE ZA POMOC! :)
Jaksa dał mi wcześniej cynk na priwa i już to wymieniłem. Było warto, filtr – syf z gilem i kupa igieł sosnowych. :]
DLA PRZYSZŁYCH POSZUKIWACZY:
Filtr w GF-ce jest pod skrytką na prawo od kierowcy. Obudowa zamykana na charakterystycznego "motylka". Sama wymiana to już banał. 5 min roboty.
Jeszcze raz dzięki! Długo bym szukał... <jelen>


ile dales za nowy filtr a wlasciwi za oba filtry- niedulgo mnnie rowniz czeka taka wymiana

PostNapisane: 18 wrz 2005, 22:03
przez Jaksa
janek napisał(a):ile dales za nowy filtr
Dobry zamiennik 75 zeta.

PostNapisane: 18 wrz 2005, 22:14
przez janek
wielkie dzieki
pozdrawiam

PostNapisane: 19 wrz 2005, 11:44
przez xANDy
Jaksa! zdecyduj się w końcu.. – raz podajesz, że tej części nie ma a zaraz potem dajesz info, jak się ją wymienia........ hahaha
Wiem, że jest to filtr (oficjalnie?) od klimy a nie "przeciwpyłkowy" ale może to to samo. W każdym razie są DWA PLASTRY filtra, jeden za drugim. Słyszałem, że sporo osób wymieniało tylko jeden. :)

PostNapisane: 19 wrz 2005, 11:47
przez nemi
Jaksa napisał(a):
Italiano napisał(a): Pasażer nad nogami ma plastik,
W GF kach nie ma tej czesci ( skosny zapomniał zamontować <lol> )

xANDy – to plastiku nie ma, a nie filtra :)

PostNapisane: 19 lip 2007, 21:27
przez wegus_1
Xavier napisał(a):DZIĘKI PANOWIE ZA POMOC! :)


Witam

a ja kurcze szukam i szukam tego filtra i nie moge znaleźć tam gdzie opisujecie....

auto to 626 GF/GW z 2000 r – po liftingu

może w tym modelu wsadzili go gdzie indziej ???

PostNapisane: 19 lip 2007, 22:56
przez ram
wegus napisał(a):a ja kurcze szukam i szukam tego filtra i nie moge znaleźć tam gdzie opisujecie....

Wsadź głowę tam gdzie pasażer trzyma nogi i popatrz pod schowek. Ewentualnie użyj lusterka.

PostNapisane: 19 lip 2007, 23:17
przez sboard
wegus Skąd pochodzi auto? Jak z Beneluxu to jest szansa, że nie masz go wcale.

PostNapisane: 19 lip 2007, 23:32
przez wegus_1
ram –> leżałem juz pod schowkiem i nie widzę :–) nie ma tam żadnego motylka

sboard –> mazda jest z niemiec ..... i ma niby wszystko co powinna miec :]

zrobię fotę "tego" miejsca, może wtedy uda się rozstrzygnąć czy jest czy nie ma ! :(

a po VIN-ie ktoś by nie sprawdził ?

PostNapisane: 20 lip 2007, 08:09
przez sboard
Wyjmij schowek, wystarczy ścisnąć lekko boki i ładnie wychodzi, wtedy lepiej widać.

PostNapisane: 20 lip 2007, 10:36
przez rafnej
W mojej gf tez go nie ma w tym miejscu , a samachód jest tak jak wegusa z Niemiec

PostNapisane: 20 lip 2007, 17:21
przez Riki
Dziwne bo auta importowane z Niemiec powinny go na 100% miec..... w wersjach Holenderskich tak jak pisal kolega sboard moze go nie byc.... (chociaz ja go mam :D ) zauwazylem ze filtr warto wymieniac co pół roku, u mnie wlasnie po 6 miesiącach bylo duuzo syfu... (mysle ze czyścic nie warto)
P.S
Tak na przyszlosc... kupowac MAX-a czy lepiej doplacic do Knechta? teraz kupilem filtr powietrza Knechta i mysle ze jest jednak lepiej wykonany (wczesniej byl wlasnie MAX)... :]

PostNapisane: 20 lip 2007, 21:27
przez Xavier
Riki napisał(a):Tak na przyszlosc... kupowac MAX-a czy lepiej doplacic do Knechta? teraz kupilem filtr powietrza Knechta i mysle ze jest jednak lepiej wykonany (wczesniej byl wlasnie MAX)...

Jeśli chodzi akurat o ten filtr to kup taki, którego nazwa Ci się bardziej podoba.... :D

PostNapisane: 21 lip 2007, 11:46
przez xANDy
Mając VIN można stwierdzić czy model miał oryginalnie zamontowany filtr.
W 323 bardzo często wycinano ten dodatek a w 626 było to rzadkością. Chociaż na holandię montowano różne "składaki".
Co do miejsca montażu – ja nie miałem motylka tylko zwykłą śrubkę i nakrętkę. Proszę zrobić zdjęcie i wtedy możemy się pomęczyć razem.

PostNapisane: 21 lip 2007, 11:52
przez Riki
Xavier napisał(a):Jeśli chodzi akurat o ten filtr to kup taki, którego nazwa Ci się bardziej podoba


Moze byc MAX.... :P

P.S
Ostatnio zauważyłem ze nie wlaczajac A/C szyby mi szybko paruja... :| filtry nowe, klima po przegladzie w ASO..... wiecie co jeszcze moge sprawdzic ?

PostNapisane: 21 lip 2007, 11:56
przez sboard
Riki napisał(a):zauwazylem ze filtr warto wymieniac co pół roku, u mnie wlasnie po 6 miesiącach bylo duuzo syfu... (mysle ze czyścic nie warto)

Serwisówka podaje 1 rok lub 15kkm.