Problem z tempomatem, Mazda 626GF 2.0l benzyna

Witam!
Mój samochód to Mazda 626 GF 2.0l benzyna/LPG po faseliting'u, skrzynia biegów manualna, instalacja gazowa STAG 300Plus. Podobny wątek zacząłem jakies 4 lata temu ale nie dostałem odpowiedzi. Odświeżem wieć zapytanie. Kilka pytań:
1. Tempomat nie działa, chociaż na chwile się włancza tzn. po wciśnięciu przycisku "main" oraz następnie przycisków "resume accel" i "set coast" zapala się zielona lampka "cruise control" na jakieś 3-4 sec i gaśnie. Tempomat nie działa. Dodam że w momencie przełączenia przycisku "main" przekaźnik pstryka gdzieś w okolicy środkowego dolnego kokpitu. Siłownik tempomatu sprawdzony, styki sprawdzone (jak to w mazdzie bez żadnego nalotu jak nowe)
2. Gdzieś na angielskim forum czytałem że może to być centralka tempomatu. Gdzie ona jest i czy czasem nie jest zintegrowana z ecu silnika? Znalazłem jakąś centralke w okolicach wylotu powietrza na nogi kierowcy, ale nie jestem pewien czy to aby nie to. Napewno z tej okolicy dobiega pstrykanie przekaźnika.
Jeśli któryś z forumowiczów ma taka wersje mazda jak moja z tempomatem (kierownica trzyramiena z zamontowanymi przełacznikami tempomatu) proszę o jakiś opis jak załaczają ten tempomat i przy jakich predkościach minimalnych. Może coś źle robię podczas właczania. A może to usterka jakiegoś kabla, może sensora predkości czy coś podobnego?
Mój samochód to Mazda 626 GF 2.0l benzyna/LPG po faseliting'u, skrzynia biegów manualna, instalacja gazowa STAG 300Plus. Podobny wątek zacząłem jakies 4 lata temu ale nie dostałem odpowiedzi. Odświeżem wieć zapytanie. Kilka pytań:
1. Tempomat nie działa, chociaż na chwile się włancza tzn. po wciśnięciu przycisku "main" oraz następnie przycisków "resume accel" i "set coast" zapala się zielona lampka "cruise control" na jakieś 3-4 sec i gaśnie. Tempomat nie działa. Dodam że w momencie przełączenia przycisku "main" przekaźnik pstryka gdzieś w okolicy środkowego dolnego kokpitu. Siłownik tempomatu sprawdzony, styki sprawdzone (jak to w mazdzie bez żadnego nalotu jak nowe)
2. Gdzieś na angielskim forum czytałem że może to być centralka tempomatu. Gdzie ona jest i czy czasem nie jest zintegrowana z ecu silnika? Znalazłem jakąś centralke w okolicach wylotu powietrza na nogi kierowcy, ale nie jestem pewien czy to aby nie to. Napewno z tej okolicy dobiega pstrykanie przekaźnika.
Jeśli któryś z forumowiczów ma taka wersje mazda jak moja z tempomatem (kierownica trzyramiena z zamontowanymi przełacznikami tempomatu) proszę o jakiś opis jak załaczają ten tempomat i przy jakich predkościach minimalnych. Może coś źle robię podczas właczania. A może to usterka jakiegoś kabla, może sensora predkości czy coś podobnego?