Wymiana siłowników klapy GF GW FOTORELACJA- dopasowanie zamienników (także do innych modeli)
Do mojej GF-ki HB zamontowalem silownik bezmarkowy i na razie dziala razem z prawym oryginalem bez żadnych problemów. Oznaczenie silownika to Tuff support gas springs 610979. Dalem za niego jak dobrze pamietam ok. 55zl.
zita napisał(a):Witam.
Był wymieniony jeden, ale drugi padł i musiałem wymienić ponoć to jedna z wad.
Myślałem o jakiejś mechanicznej modernizacji.
mechaniczna modyfikacja zeby silowniki mialy trudniej ... nawrzucac kamieni do klapy bagaznika
a realnie to nie pozostaje ci nic innego jak poczekc az troche w kosc dostana
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Ja mam u siebie dużo za mocne, a na forum gdzieś ktoś pisał( nie pamiętam gdzie) żeby zapsikać jakimś silikonem albo olejem(jakoś tak) Ja zastosowałem kilka dni temu wd-40, a wczoraj silikon w spreju. Coś pomogło, trochę się rozszczelniły, ale i tak za mało, najgorsze że na końcu nie wyhamowują. Ale będę dalej im dozował płyny
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Gregory napisał(a):na forum gdzieś ktoś pisał( nie pamiętam gdzie) żeby zapsikać jakimś silikonem albo olejem
ja żem tego, nie chwaląć się dokonał
generalnie na zbyt mocne siłowniki zbytniej metody nie ma chyba ze zwiększenie oporu na zawiasach ale to moim zdaniem nie jest metoda bo zawais sie przytrze i albo zapiecze albo dostanie luzu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Witam, podzielę się z wami swoją modyfikacją a raczej adaptacją sprężyn gazowych do GF-ki.
Od pewnego czasu wspomagam się tyczka przy otwartej klapie co zaczęło mnie już drażnić. Koszt siłowników do GF-ki jest spory (jeżeli chodzi o części markowe) choć i zamienniki nie należą do najtańszych w porównaniu do innych aut. Po kilku dniach analizy danych sprężyn gazowych na stronach FAKrosno oraz IC znalazłem coś taniego o parametrach zbliżonych do oryginału.
dane oryg. sprężyn: F=570N L=610mm S=240mm
Możemy więc zastosować siłowniki tylnej klapy od Forda Fiesty IV
dane sprężyn fiesty: F=575N L=625mm S=265mm
Parametry niemal identyczne, różnicę długości niwelujemy montując sworznie kulowe bezpośrednio w pierwsze otwory montażowe siłowników (bez żadnych pośrednich mocowań, np do zawiasów zdemontowanych z oryginalnych zawiasów).
A teraz najlepsze z tego wszystkiego cena. Koszt siłowników do fiesty zaczyna się już od .... 18 PLN/szt.
Za takie pieniądze kupimy (na dzień dzisiejszy) na alle.... siłowniki Delphi GS10266. W zależności od producenta i sklepu koszt idzie w górę, ale i tak cena dużo niższa niż w oryginale.
Mam zamontowane w GF-ce przy klapie z anteną i piórem oraz podwieszoną półką, praktycznie siłowniki zaczynają "pchać" po przekroczeniu pozycji w której szyba klapy znajduje się w pozycji poziomej. Nie zauważyłem również aby siłowniki wyrywały zawiasy. Co prawda jestem praktycznie tuz po montażu więc nie wiem jak długo potrzymają, ale po pierwszych przymrozkach jest OK.
Dla osób chcących mocniejszych wrażeń proponuje zastosować siłowniki od trojaczków Ulysse/Evasion/806. Podobne wymiary a siła ok 600N (trzeba uważać bo są też takie do wersji odchudzonych o dużo niższej sile, o ile pamiętam – 400N)
Od pewnego czasu wspomagam się tyczka przy otwartej klapie co zaczęło mnie już drażnić. Koszt siłowników do GF-ki jest spory (jeżeli chodzi o części markowe) choć i zamienniki nie należą do najtańszych w porównaniu do innych aut. Po kilku dniach analizy danych sprężyn gazowych na stronach FAKrosno oraz IC znalazłem coś taniego o parametrach zbliżonych do oryginału.
dane oryg. sprężyn: F=570N L=610mm S=240mm
Możemy więc zastosować siłowniki tylnej klapy od Forda Fiesty IV
dane sprężyn fiesty: F=575N L=625mm S=265mm
Parametry niemal identyczne, różnicę długości niwelujemy montując sworznie kulowe bezpośrednio w pierwsze otwory montażowe siłowników (bez żadnych pośrednich mocowań, np do zawiasów zdemontowanych z oryginalnych zawiasów).
A teraz najlepsze z tego wszystkiego cena. Koszt siłowników do fiesty zaczyna się już od .... 18 PLN/szt.
Za takie pieniądze kupimy (na dzień dzisiejszy) na alle.... siłowniki Delphi GS10266. W zależności od producenta i sklepu koszt idzie w górę, ale i tak cena dużo niższa niż w oryginale.
Mam zamontowane w GF-ce przy klapie z anteną i piórem oraz podwieszoną półką, praktycznie siłowniki zaczynają "pchać" po przekroczeniu pozycji w której szyba klapy znajduje się w pozycji poziomej. Nie zauważyłem również aby siłowniki wyrywały zawiasy. Co prawda jestem praktycznie tuz po montażu więc nie wiem jak długo potrzymają, ale po pierwszych przymrozkach jest OK.
Dla osób chcących mocniejszych wrażeń proponuje zastosować siłowniki od trojaczków Ulysse/Evasion/806. Podobne wymiary a siła ok 600N (trzeba uważać bo są też takie do wersji odchudzonych o dużo niższej sile, o ile pamiętam – 400N)
- Od: 17 sie 2011, 11:13
- Posty: 4
- Skąd: (warm-mazur)
- Auto: Mazda 626 GF
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Do naszych GF nowe zaczynają się od 40PLN za sztukę, więc chyba nie jest już źle.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Ja dzisiaj w końcu wymieniłem siłowniki ponieważ już bałem się wsadzać głowę do bagażnika(raz oberwałem klapa ) Kupiłem z Harta po 40zł/szt razem z uchwytami Jeden (stary) był w miarę a drugi raczej kaput. Wymieniłem oba i jestem zadowolony. Klape trzeba przytrzymać podczas unoszenia bo jeśli się tego nie zrobi to w końcu można zrobić dobry bigos z zawiasów i klapy Tak więc koszt to 80 zł i odkręcenie 8 śrub i poświęcenie 30 minutek efekt b.dobry
Marko91 napisał(a):Ja dzisiaj w końcu wymieniłem siłowniki ponieważ już bałem się wsadzać głowę do bagażnika (raz oberwałem klapa ) Kupiłem z Harta po 40zł/szt razem z uchwytami Jeden (stary) był w miarę a drugi raczej kaput. Wymieniłem oba i jestem zadowolony. Klape trzeba przytrzymać podczas unoszenia bo jeśli się tego nie zrobi to w końcu można zrobić dobry bigos z zawiasów i klapy Tak więc koszt to 80 zł i odkręcenie 8 śrub i poświęcenie 30 minutek efekt b.dobry
Efekt można powiedzieć zbyt dobry ale wykonanie ty Hartów tragedia...
Kupiłem je jakieś 1,5 roku temu za 150zł komplet
Po zimie mocowania zardzewiałe a podkładki plastikowe na przegubie gdzie jest nitem złączony siłownik z uchwytem który się przykręca do auta czy klapy pokruszyły się, mało tego nie pasują idealnie po przykręceniu z jednej strony trzeba naciągać aby przykręcić z drugiej.
Jeden siłownik przy zamykaniu ocierał o blachę słupka, trzeba było się pobawić w doginanie uchwytu.. przez złe dogięcie daleko odbiegające od oryginału myślę poszły podkładki.
Co do siły to tak jak piszesz klapę trzeba przytrzymywać nie zwalniają pod koniec i są zbyt mocne ogólnie szajs zamiennik z najniższej półki i wychodzi na to że będę musiał przełożyć uchwyty z oryginałów żeby jakoś to działało.. i to wszystko za 150 zł..
Ja dałem tylko 80 zł więc strata nawet jak po zimie padną nie wielka. Mi wszystko ładnie pasowało uchwyty itd.. nic nie obciera i nic nie przerabiałem. Plug&play Ale co do wykonania ogólnie produktów harta to masz racje, tragedia... Chyba robione te wszystkie rezczy Harta w Wietnamie na polu ryżowym. Póki co działa i to dobrze
witam, ja mam ten problem za sobą, ja znalazłem zamienniki z Japan Parts... allegro w dobrej cenie , delphi odradzali mi........ choc przyznam ze te które założyłem są dość mocne.....ale moze sie wyrobią z czasem
:)
- Od: 21 lis 2011, 20:36
- Posty: 30
- Skąd: Toruń
- Auto: Jest
mazda 626 GF 1.8, 2000r.
Była
honda civic coupe (EJ2) 1995r.
Ja właśnie jestem po wymianie obydwu siłowników. Brałem pod uwagę modyfikacje alka80 opisaną na 1 str. a ponieważ mam liftbacka a nie kombi jak alk a podobne rozwiązanie opisał harpi79 już miałem kupić sprężyny gazowe Delphi GS10226 z fordzika i dopasować, ale niestety nie miałem z czego wyjąć tych sworzni kulowych a koszt jednego w sklepiku moto to około 10 złociszy (z powodu zimy nie szukałem sworzni na szrocie) no i z ceny 2x tańszych zamienników do fordziaka zrobiła się cena niewiele niższa od oryginalnych zamienników. Kupiłem LESJOFORS (K.M.E.) – niby szwedzki producent – po 80 zeta sztuka (jeszcze znośna cena) pasują idealnie, bez problemu z montażem. Czytałem na forum że tańsze hart'y po 1,5 roku rdzewieją, ciekawe jak będzie z moimi k.m.e.
Gregory pisze że ma dużo za mocne, moje mają 514 [N] siły każdy (nie mam spoilera) – jest idealnie, zwalniają przy samej górze. Widzę że niektórzy montują 570 lub 575 [N] siłowniki – być może takie są do modelów ze spoilerem i dlatego masz za mocne.
Gregory pisze że ma dużo za mocne, moje mają 514 [N] siły każdy (nie mam spoilera) – jest idealnie, zwalniają przy samej górze. Widzę że niektórzy montują 570 lub 575 [N] siłowniki – być może takie są do modelów ze spoilerem i dlatego masz za mocne.
Ja mam spojler, ale od jakichś 3 tygodni już klapa podnosi się prawidłowo na tych samych siłownikach.
Jedyne co zrobiłem to wykręciłem i zamocowałem je jeszcze raz(nie mogę sobie przypomnieć, ale chyba lewy na prawy nie zamieniałem). Nie wiem jakim cudem( kąty troszkę się zmieniły czy jak??) ale przy górze ładnie zwalniają do zera. Do zamknięcia na początku trzeba użyć trochę siły, później opada z malutkim dociskaniem. Nie wiem jak ma być fabrycznie, ale już jestem zadowolony.
Jedyne co zrobiłem to wykręciłem i zamocowałem je jeszcze raz(nie mogę sobie przypomnieć, ale chyba lewy na prawy nie zamieniałem). Nie wiem jakim cudem( kąty troszkę się zmieniły czy jak??) ale przy górze ładnie zwalniają do zera. Do zamknięcia na początku trzeba użyć trochę siły, później opada z malutkim dociskaniem. Nie wiem jak ma być fabrycznie, ale już jestem zadowolony.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Ja zdecydowałem się na zakupienie zamienników dedykowanych do 626 GF firmy FE Krosno – cena 82zł/szt.
Po ich zamontowaniu okazało się, że działają ze zbyt dużą siłą i również sprawiają wrażenie jakby chciały wyrwać klapę bagażnika razem z zawiasami. W dodatku po dosłownie 5-cio krotnym otwarciu bagażnika wypiął się jeden z siłowników ( te są również robione niejako w zmodyfikowanej wersji od oryginału – jest przystosowany gotowy uchwyt wraz z kulą i siłownik 570N wpinany na tą kulę) oraz uległ wygięciu uchwyt mocujący co uniemożliwiło dalszą eksploatację tego siłownika. Z tego powodu zakupiony towar został reklamowany.
Także odradzam zakup tych siłowników.
Po ich zamontowaniu okazało się, że działają ze zbyt dużą siłą i również sprawiają wrażenie jakby chciały wyrwać klapę bagażnika razem z zawiasami. W dodatku po dosłownie 5-cio krotnym otwarciu bagażnika wypiął się jeden z siłowników ( te są również robione niejako w zmodyfikowanej wersji od oryginału – jest przystosowany gotowy uchwyt wraz z kulą i siłownik 570N wpinany na tą kulę) oraz uległ wygięciu uchwyt mocujący co uniemożliwiło dalszą eksploatację tego siłownika. Z tego powodu zakupiony towar został reklamowany.
Także odradzam zakup tych siłowników.
Jak możesz to wymień ten FE Krosno na Lesjöfors – szwedzki producent porządnych sprężyn, także gazowych. Zakładałem na początku grudnia, uważam że nie warto kombinować i szukać innego rozwiązania w przypadku liftback'a. Tym bardziej że mamy specyficzne rozwiązanie siłowników z montażem na dwóch końcach siłownika na ramieniu przegubowym i to na 2 śruby każde przykręcane do karoserii (4 na siłownik). Czyli duże siły tam działają i pewnie dlatego mazda nie zastosowała tam oryginalnie jakiegoś siłownika z końcówką kulową (jak np fordziki). Siłowniki dedykowane od Lesjöfors mają 514 N (czyli kurcze mniej). Nie reklamuję szwedów ale jak sam mam i cieszę się że takie mam.
Witam, ja zakupiłem siłowniki firmy JPN za 80 zł sztuka. Mocowania pasują tak jak trzeba, klapa zwalnia gdy podnosi się w górnej fazie. Jedynie co na razie komplikuje sprawę to to, że ciężko jest ją na dół później opuścić.
- Od: 24 lis 2011, 09:54
- Posty: 9
- Skąd: Kielce/Pińczów
- Auto: Była Mazda 626 GF 2.0 DiTD '99r.
Jest Mazda 6 GG 2.0 D '03r.
Mam małą uwagę do wszystkich, którzy mają problem z siłownikami. Zanim zabiorą się za wymianę, proponuję porządnie oczyścić tłoczysko cylindra i wejście do cylindra – kilkukrotnie i w różnych pozycjach wysunięcia tłoczyska. Następnie popryskać sprejem do amortyzatorów (użyłem takiego do amortyzatorów rowerowych – chyba Brunox się nazywa). Popracować trochę sprężynami, następnie wytrzeć nadmiar smarowidła.
Ja zrobiłem tak dwa lata temu i klapa trzyma się do tej pory nawet w największe mrozy, a wtedy właśnie nie utrzymywała się w górze. Co jakiś czas wycieram tylko brud.
Mam wersję kombi. Siłowniki są chyba oryginalne japońskie dwunastoletnie – zapomniałem nazwy.
Ja zrobiłem tak dwa lata temu i klapa trzyma się do tej pory nawet w największe mrozy, a wtedy właśnie nie utrzymywała się w górze. Co jakiś czas wycieram tylko brud.
Mam wersję kombi. Siłowniki są chyba oryginalne japońskie dwunastoletnie – zapomniałem nazwy.
zibike napisał(a):Zanim zabiorą się za wymianę, proponuję porządnie oczyścić tłoczysko cylindra i wejście do cylindra – kilkukrotnie i w różnych pozycjach wysunięcia
Najczęstszą przyczyną awarii siłowników jest wyciek gazu i w tym momencie smarowanie tu nic nie pomoże zostaje wymiana. ja kupiłem 2 szt. (jakieś japończyki) gdyż wtedy mam gwarancje na 24 miechy. Cena wydaje się przystępna
-
miro62
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6