Wymiana siłowników klapy GF GW FOTORELACJA- dopasowanie zamienników (także do innych modeli)
Witam
postanowiłem podzielić się moim sposobem na dopasowanie i adaptacje siłowników klapy z zupełnie innego auta niż Mazda, oczywiście można w ten sposób dobrać siłowniki dla innych modeli naszych aut
dodam że fachowo "siłownik" klapy nazywa się sprężyną gazową, choć występują też olejowe
jak nie którzy już wiedzą zamienniki oryginalnych siłowników są drogie, siłowniki do mojego modelu w IC produkcji Lesjofors – 173,69 zł/szt , na allegro np Delphi 140-150zł za 2szt + koszt przesyłki, ja za siłowniki o prawie identycznych parametrach zapłaciłem 67zł (produkcji Polcar)
zacząłem o dowiedzenia się jakie parametry mają mieć "orginalne", na jakiejś niemieckiej stronie znalazłem że dla modelu GW (mojego) mają być takie
następnie na stronie FA Krosno znalazłem fajną wyszukiwarkę, można po podaniu długości, skoku i siły w N dobrać najbardziej odpowiedni zamiennik, gdzie do GW najlepiej pasuje siłownik o parametrach: długość 590mm, skok 250mm, siła 490N,
5mm dłuższa sprężyna nie przeszkadza w zupełności, większy skok sprężyny daje pewność że klapa będzie się domykać a siła mieści się w tolerancji
mi w tym bardzo pomógł Pan Piotr Ginalski (piotr.ginalski@fakrosno.pl) z fabryki w Krośnie
kiedy już dobrałem odpowiednie sprężyny gazowe w wyszukiwarce IC http://sklep.intercars.com.pl/ wpisałem ich nr indeksu, okazały sie być dedykowane do Citroena Xantia Kombi w cenie 52,71zł/1szt, Pan Piotr obiecał że u niego dla forumowiczów MazdySpeed będzie cena 50zł za 1 szt + koszt przesyłki
gdy mamy już odpowiednie siłowniki, trzeba zaopatrzyć się w odpowiednie dla nich mocowania, gdy nie da się ich kupić w sklepie z częściami można dostać je w ASO dedykowanego modelu ale nie tylko, ja mam z Opla, albo poszukać FA Krosno, mają tam duży wybór mocowań,
w moim przypadku były to takie kulki,
potem trzeba odwiercić nity mocujące stary siłownik od wspornika, ja musiałem też rozwiercić otwór na nit z fi 6mm na fi 8mm
następnie przykręciłem "kulki" do wsporników przy pomocy nakrętki samokontrującej
moje nowe siłowniki mają sprytne szybkie mocowanie które daje też możliwość łatwego wypięcia siłownika z auta
siłowniki montujemy cylindrem do klapy, oryginalnie cylinder jest przy wsporniku ale tak zamontowany siłownik z Xantii nie zwalnia pod koniec unoszenia się klapy
przystępujemy do montażu na aucie tu uwaga – siłowniki trzeba zamocować do wsporników przed przykręceniem ich do karoserii, później jest za ciasno żeby to zrobić
u mnie okazało się że mocowania siłowników są zbyt mocno odsadzone w stosunku do "oryginalnych", można by było wyjąć podkładkę z pod "kulki" i zeszlifować trochę gwintu ze szpilki, szlifowaniem zdarł bym ocynk ze szpilki co spowodowało by szybką korozje, ale okazało się że zamieniając prawą stronę z lewą pasują idealnie
następnie przykręcamy nowe kulki do klapy
wczepiamy sprężyny do kulek i cieszymy się że klapa sama się podnosi i nie przywali nam już w plecy
zobacz film -->
teraz możemy już pozbyć się kija od miotły który podtrzymywał nam klapę
życzę powodzenia przy wymianie sprężyn gazowych i szerokości
pozdrawiam
Olo
ps: do GF pasują najlepiej, oprócz "oryginalnych" z Citroena Xantia HB (5dzwi), ale nie wiem dokładnie jakie ma mocowania
postanowiłem podzielić się moim sposobem na dopasowanie i adaptacje siłowników klapy z zupełnie innego auta niż Mazda, oczywiście można w ten sposób dobrać siłowniki dla innych modeli naszych aut
dodam że fachowo "siłownik" klapy nazywa się sprężyną gazową, choć występują też olejowe
jak nie którzy już wiedzą zamienniki oryginalnych siłowników są drogie, siłowniki do mojego modelu w IC produkcji Lesjofors – 173,69 zł/szt , na allegro np Delphi 140-150zł za 2szt + koszt przesyłki, ja za siłowniki o prawie identycznych parametrach zapłaciłem 67zł (produkcji Polcar)
zacząłem o dowiedzenia się jakie parametry mają mieć "orginalne", na jakiejś niemieckiej stronie znalazłem że dla modelu GW (mojego) mają być takie
następnie na stronie FA Krosno znalazłem fajną wyszukiwarkę, można po podaniu długości, skoku i siły w N dobrać najbardziej odpowiedni zamiennik, gdzie do GW najlepiej pasuje siłownik o parametrach: długość 590mm, skok 250mm, siła 490N,
5mm dłuższa sprężyna nie przeszkadza w zupełności, większy skok sprężyny daje pewność że klapa będzie się domykać a siła mieści się w tolerancji
mi w tym bardzo pomógł Pan Piotr Ginalski (piotr.ginalski@fakrosno.pl) z fabryki w Krośnie
kiedy już dobrałem odpowiednie sprężyny gazowe w wyszukiwarce IC http://sklep.intercars.com.pl/ wpisałem ich nr indeksu, okazały sie być dedykowane do Citroena Xantia Kombi w cenie 52,71zł/1szt, Pan Piotr obiecał że u niego dla forumowiczów MazdySpeed będzie cena 50zł za 1 szt + koszt przesyłki
gdy mamy już odpowiednie siłowniki, trzeba zaopatrzyć się w odpowiednie dla nich mocowania, gdy nie da się ich kupić w sklepie z częściami można dostać je w ASO dedykowanego modelu ale nie tylko, ja mam z Opla, albo poszukać FA Krosno, mają tam duży wybór mocowań,
w moim przypadku były to takie kulki,
potem trzeba odwiercić nity mocujące stary siłownik od wspornika, ja musiałem też rozwiercić otwór na nit z fi 6mm na fi 8mm
następnie przykręciłem "kulki" do wsporników przy pomocy nakrętki samokontrującej
moje nowe siłowniki mają sprytne szybkie mocowanie które daje też możliwość łatwego wypięcia siłownika z auta
siłowniki montujemy cylindrem do klapy, oryginalnie cylinder jest przy wsporniku ale tak zamontowany siłownik z Xantii nie zwalnia pod koniec unoszenia się klapy
przystępujemy do montażu na aucie tu uwaga – siłowniki trzeba zamocować do wsporników przed przykręceniem ich do karoserii, później jest za ciasno żeby to zrobić
u mnie okazało się że mocowania siłowników są zbyt mocno odsadzone w stosunku do "oryginalnych", można by było wyjąć podkładkę z pod "kulki" i zeszlifować trochę gwintu ze szpilki, szlifowaniem zdarł bym ocynk ze szpilki co spowodowało by szybką korozje, ale okazało się że zamieniając prawą stronę z lewą pasują idealnie
następnie przykręcamy nowe kulki do klapy
wczepiamy sprężyny do kulek i cieszymy się że klapa sama się podnosi i nie przywali nam już w plecy
zobacz film -->
teraz możemy już pozbyć się kija od miotły który podtrzymywał nam klapę
życzę powodzenia przy wymianie sprężyn gazowych i szerokości
pozdrawiam
Olo
ps: do GF pasują najlepiej, oprócz "oryginalnych" z Citroena Xantia HB (5dzwi), ale nie wiem dokładnie jakie ma mocowania
Ostatnio edytowano 4 wrz 2011, 21:55 przez alk80, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Jotes.
Kup sobie podroby z Jc – akurat tu nie dali plamy. Skontaktuj sie ze Smirnoffem, ma takie w swojej ofercie za calkiem fajne pieniadzory
Pozdrawiam.
Kup sobie podroby z Jc – akurat tu nie dali plamy. Skontaktuj sie ze Smirnoffem, ma takie w swojej ofercie za calkiem fajne pieniadzory
Pozdrawiam.
Smirnoff napisał(a):No niestety, ale do GF nie ma dedykowanych zamienników
Do GE owszem są, ale do GF brak
Pozdrawiam
SM
A juz myslalem, ze sie kolega ucieszy, a Ty przy tym rowniez Szkoda.
Pozdrawiam
Witam,
ostatnio mialem ten sam problem w mojej 626 GF. Na szczęście udało mi sie zamontowac zamienniki (po drobnych przeróbkach). Teleskopy, które zamontowałem maja siłe 500N i działaja super (ciekawe jak długo!!??). Koszt to 2 x 60 PLN
Pozdr,
W
ostatnio mialem ten sam problem w mojej 626 GF. Na szczęście udało mi sie zamontowac zamienniki (po drobnych przeróbkach). Teleskopy, które zamontowałem maja siłe 500N i działaja super (ciekawe jak długo!!??). Koszt to 2 x 60 PLN
Pozdr,
W
-
woytek
podjechałem do sklepu w Warszawie (obok stcji WKD W-wa Opacz) , w którym sprzedaja siłowniki firmy Delphi. Sprzedawca obejrzał oryginały, poszedł na magazyn i wyniósł praktycznie identyczne (same teleskopy – bez mocowań). Wg katalogu sila powinna wynosic 570N, jak wspomnialem te sa 500N, ale sa wystarczajace, nawet ciezko jest zamknac klape!! NIestety trzeba sie troche pobawić, tzn. usunąć nity mocujące teleskop z uchwytem, wywalic stare amorki, a w ich miejsce wsadzic nowe, zanitowac, przykrecic i cieszyc sie , ze klapa idzie sama do góry!!!
Sklep sprzedaje swoje teleskopy na Allegro. Link do ich strony : www.motobest.com.pl
Najlepiej jest jednak jechac i dobrac na miejscu.
Pozdr,
W
Sklep sprzedaje swoje teleskopy na Allegro. Link do ich strony : www.motobest.com.pl
Najlepiej jest jednak jechac i dobrac na miejscu.
Pozdr,
W
-
woytek
woytek napisał(a):podjechałem do sklepu w Warszawie (obok stcji WKD W-wa Opacz) , w którym sprzedaja siłowniki firmy Delphi. Sprzedawca obejrzał oryginały, poszedł na magazyn i wyniósł praktycznie identyczne (same teleskopy – bez mocowań). Wg katalogu sila powinna wynosic 570N, jak wspomnialem te sa 500N, ale sa wystarczajace, nawet ciezko jest zamknac klape!! NIestety trzeba sie troche pobawić, tzn. usunąć nity mocujące teleskop z uchwytem, wywalic stare amorki, a w ich miejsce wsadzic nowe, zanitowac, przykrecic i cieszyc sie , ze klapa idzie sama do góry!!!
Sklep sprzedaje swoje teleskopy na Allegro. Link do ich strony : www.motobest.com.pl
Najlepiej jest jednak jechac i dobrac na miejscu.
Pozdr,
W
Dzięki Woytek
Dałeś tylko nazwę firmy siłownika, ale może jakieś bliższe szczegóły. Może pudełko masz?
Pozdrawiam
- Od: 19 paź 2005, 17:25
- Posty: 38
- Auto: Mazda 626 `99 GF LPG Kotlec
niestety nie mam i nie mialem. Na paragonie jest: Sprezyna gazowa 21069. Byc moze po tym numerze dojda , o które chodzi.
Powodzenia,
W
Powodzenia,
W
-
woytek
Witam Was, pojezdzilem troche i na razie nic nie znalazlem, a wolalbym kupic cos oryginalnego a jesli nie od Mazdy to jakis dobry zamiennik jesli polecacie (wole troszke doplacic niz pewnego dnia dostac w leb hatchbackiem ze spojlerem.
Szukalem na forum ale tematy o GE.
Ponadto chcialem spytac jesli ktos wie ile Newtonow ma silownika do Mazdy 626 GF? Wypadaloby gdybym wzial mocniejszy bo jakos dziwnym zbiegiem okolicznosci silowniki nawalily kilka tygodni po zamontowaniu spojlera ;]
PozdrawiaM
Szukalem na forum ale tematy o GE.
Ponadto chcialem spytac jesli ktos wie ile Newtonow ma silownika do Mazdy 626 GF? Wypadaloby gdybym wzial mocniejszy bo jakos dziwnym zbiegiem okolicznosci silowniki nawalily kilka tygodni po zamontowaniu spojlera ;]
PozdrawiaM
Ostatnio edytowano 5 wrz 2007, 19:10 przez Radex, łącznie edytowano 1 raz
moze uda mi sie gdzies umnie na silowniku doczytac cos na ich temat, sa zalozone jakies zamienniki i mocniejsze d orginalnych bo klapa przy otwarciu szybko ucieka a przy zamknieciu trzeba sie troszke wysilic, wiec pewnie na klape ze spojlerkiem bylyby w sam raz
- Od: 9 wrz 2007, 21:01
- Posty: 30
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Była 626 2000r. 2.0Ditd 74kw,corolla TS, CBR FS
Jest CX 7 USA
Kupując nowy spojler ( u dealera ) masz w komplecie dwa nowe siłowniki – do spojlera sa mocniejsze .Radex84 napisał(a): silowniki nawalily kilka tygodni po zamontowaniu spojlera
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Radex84 wykombinowales cos, jakies zamienniki moze jakies?
Wczesniej mialem jeden silownik zalany i trzeba bylo reka podnosic do gory choc sama sie nie opuszczala.
Az do wczoraj, klapa u gory i slysze jak jeden syczy i sru klapa na glowie a ze nie mam metra w kapeluszu to pozostal maly siniaczek... hehe rurka PCV teraz zastepuje silowniki,tyle ze troche ma kg taka klapa, a chcialbym miec jak Jajcek lub bery ze sama z lekkoscia sie unosi a nie ze musialem ja wczesniej unosic sam
Ile Newtonow maja-nie wiem ale mam nalepke na ktorej jest tak: SHOWA 8H05
pzdr
Wczesniej mialem jeden silownik zalany i trzeba bylo reka podnosic do gory choc sama sie nie opuszczala.
Az do wczoraj, klapa u gory i slysze jak jeden syczy i sru klapa na glowie a ze nie mam metra w kapeluszu to pozostal maly siniaczek... hehe rurka PCV teraz zastepuje silowniki,tyle ze troche ma kg taka klapa, a chcialbym miec jak Jajcek lub bery ze sama z lekkoscia sie unosi a nie ze musialem ja wczesniej unosic sam
Ile Newtonow maja-nie wiem ale mam nalepke na ktorej jest tak: SHOWA 8H05
pzdr
Witam co sądzicie o zamienniku firmy polcar ? bede musiał wymienić siłowniki ... wiecie czy moze pasują z jakiegoś innego auta ? Koszt 220 zł za komplet troszke mnie przeraża a moze nawet i nie troszkę Pozdrawiam
Są samochody i jest MAZDA :)
Poprzednio :
626 GE FP 92r. 1,8 105KM 16V
Mazda Xedos 6 95r. 2.0i V6 24V 140KM
Poprzednio :
626 GE FP 92r. 1,8 105KM 16V
Mazda Xedos 6 95r. 2.0i V6 24V 140KM
- Od: 29 paź 2007, 00:57
- Posty: 20
- Skąd: Tychy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6