zgubiony jedyny klucz – ASO nie daje rady

witam.
sprobuje mozliwie krotko przedstawic swoja historie
zgubilem jedyny klucz do 626 GF z 2001 roku 2.0 benzyna. Jedyny plus był taki, że auto miałem otwarte i na podstwie zamka udało się dorobić klucz, żeby chociaż zamykać auto.
Na początku szukałem pomocy u "magików" z Wrocławia. Najpierw przy pomocy kręcenia kluczem kilka razy w którąś stronę próbowali wprowadzić auto w tryb serwisowy i działać dalej, niestety nie udało się. Następnie były próby sczytania kodu z modułu immobilisera i wgrania do transpondera z klucza, również bez powodzenia. Po paru dniach zabawy zadzwoniłem do ASO Mazdy we Wrocławiu, gdzie zamówiłem 2 nowe klucze, klucze przyszły, jednak standardowa procedura kodowania kluczy nie wypaliła i nie udało się uruchomić auta...
Pan z serwisu poinformował mnie, że jedyne wyjście to zamówienie nowego modułu immobilisera za zaledwie niecałe 900zł
zgodziłem się i czekałem.
Dziś dostałem kolejny telefon z informacją, że nowy moduł nic nie dał i nadal za Chiny nie mogą wprowadzić auta w tryb serwisowy i zaprogramować tych kluczy
Sprawdzali jeszcze czy czasami nie poszło żadne spięcie i czy nic się nie przepaliło i okazało się, że nie...
W tej sytuacji nie mają już pojęcia co robić dalej. Skontaktowali się z "Mazda Europe i Mazda Motor Corporation" i w poniedziałek mają dostać odpowiedź z podpowiedzią, co robić dalej...
Ja się pytam, skoro autoryzowany serwis nie umie sobie poradzić z problemem to kto ma to zrobić???
Spodziewam się, że jedyne co mi zaproponują to wymiana komputera, albo czegoś jeszcze a w takie koszta nie będę już wchodził... W związku z tym mam do Was 2 pytania.
1. Ma ktoś jakiś pomysł czemu nie da się zaprogramować tych kluczy lub w ogóle wprowadzić komputer w tryb serwisowy?
2. Czy jeśli kupiłbym używany zestaw: komputer, moduł immobilisera, stacyjka z kluczykiem i to wszystko zamontował to mogłoby to wszystko działać? czy jest może jeszcze coś z elektryki odpowiedzialnego za immo? ew. czy zestaw z silnika 1.8 bądź diesla by podpasował czy różnice są zbyt duże?
narazie zapłaciłem tylko 100zł zaliczki za klucze, więc mam nadzieję, że gdybym zabrał stamtąd auto wiele ponad to ze mnie nie zedrą...
dzięki za pomoc i pozdrawiam
sprobuje mozliwie krotko przedstawic swoja historie
zgubilem jedyny klucz do 626 GF z 2001 roku 2.0 benzyna. Jedyny plus był taki, że auto miałem otwarte i na podstwie zamka udało się dorobić klucz, żeby chociaż zamykać auto.
Na początku szukałem pomocy u "magików" z Wrocławia. Najpierw przy pomocy kręcenia kluczem kilka razy w którąś stronę próbowali wprowadzić auto w tryb serwisowy i działać dalej, niestety nie udało się. Następnie były próby sczytania kodu z modułu immobilisera i wgrania do transpondera z klucza, również bez powodzenia. Po paru dniach zabawy zadzwoniłem do ASO Mazdy we Wrocławiu, gdzie zamówiłem 2 nowe klucze, klucze przyszły, jednak standardowa procedura kodowania kluczy nie wypaliła i nie udało się uruchomić auta...
Pan z serwisu poinformował mnie, że jedyne wyjście to zamówienie nowego modułu immobilisera za zaledwie niecałe 900zł

Dziś dostałem kolejny telefon z informacją, że nowy moduł nic nie dał i nadal za Chiny nie mogą wprowadzić auta w tryb serwisowy i zaprogramować tych kluczy

Sprawdzali jeszcze czy czasami nie poszło żadne spięcie i czy nic się nie przepaliło i okazało się, że nie...
W tej sytuacji nie mają już pojęcia co robić dalej. Skontaktowali się z "Mazda Europe i Mazda Motor Corporation" i w poniedziałek mają dostać odpowiedź z podpowiedzią, co robić dalej...
Ja się pytam, skoro autoryzowany serwis nie umie sobie poradzić z problemem to kto ma to zrobić???
Spodziewam się, że jedyne co mi zaproponują to wymiana komputera, albo czegoś jeszcze a w takie koszta nie będę już wchodził... W związku z tym mam do Was 2 pytania.
1. Ma ktoś jakiś pomysł czemu nie da się zaprogramować tych kluczy lub w ogóle wprowadzić komputer w tryb serwisowy?
2. Czy jeśli kupiłbym używany zestaw: komputer, moduł immobilisera, stacyjka z kluczykiem i to wszystko zamontował to mogłoby to wszystko działać? czy jest może jeszcze coś z elektryki odpowiedzialnego za immo? ew. czy zestaw z silnika 1.8 bądź diesla by podpasował czy różnice są zbyt duże?
narazie zapłaciłem tylko 100zł zaliczki za klucze, więc mam nadzieję, że gdybym zabrał stamtąd auto wiele ponad to ze mnie nie zedrą...
dzięki za pomoc i pozdrawiam