Strona 1 z 1

Pęknięta sprężyna w klamce od GW

PostNapisane: 9 paź 2010, 18:02
przez Pastuch
Witam,

nietypowa usterka mi się zdażyła. Mianowicie pękła mi sprężynka trzymająca klamkę na miejscu. Widać to dokładnie na zdjęciu poniżej. Niby pierdoła, ale lubię mieć ogarnięte w aucie zwłaszcza , że to klamka kierowcy. Pytanie mam takie:
1 czy da się ten element wymienić, czy trzeba cały mechanizm klamki podmienić?
2 jak wymontować mechanizm klamki bez rozbierania tapicerki (nie wiem jak odczepić cięgna)?

Z góry dzięki za porady.
Pozdrawiam,
Pastuch
Obrazek

Re: Pęknięta sprężyna w klamce od GW

PostNapisane: 9 paź 2010, 21:21
przez thy
Pastuch napisał(a):1 czy da się ten element wymienić, czy trzeba cały mechanizm klamki podmienić?

Wymieniasz tylko widoczny element (rączka+przykręcona blacha ze sprężyną).
2 jak wymontować mechanizm klamki bez rozbierania tapicerki (nie wiem jak odczepić cięgna)?

Odkręcasz widoczną śrubę, wyjmujesz blachę spod tapicerki i spokojnie śrubokrętem (ew. chudnym i prostym palcem o ile posiadasz) wyczepiasz cięgna spod blachy. Montaż odwrotnie.

Re: Pęknięta sprężyna w klamce od GW

PostNapisane: 10 paź 2010, 12:49
przez Pastuch
Dzięki za odpowiedź.
Przy oględzinach próbowałem odczepić te cięgna, ale jakoś mi nie poszło za dobrze. Wolałem zapytać może jest jakaś tajna technika :)
Nabędę nową klamkę to trzeba będzie się przyłożyć do demontażu.

Re: Pęknięta sprężyna w klamce od GW

PostNapisane: 10 paź 2010, 15:38
przez thy
Przy odczepianiu cięgien zasada jest jedna i do tego prosta, najpierw plastik zabezpieczający przed samoistnym wysunięciem cięgna, później drut cięgna. Montaż odwrotnie.