Strona 1 z 9

światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 17 lip 2010, 01:39
przez komati
Witam.
Opiszę wam podłączenie LEDów w swojej M626.
Kupiłem na ebayu takie światła:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350335639903
Wymiarami prawie idealnie pasują w dolne otwory pod halogenami. U mnie jest prawie 24cm od ziemi do otworów, przy wymaganych 25cm, więc powinno być ok.
Po zamontowaniu i podłączeniu wg schematu, który szybko maznąłem w paint'cie:
Obrazek

Wszystko jest gites, po uruchomieniu silnika, ledy sie zapalają, po włączeniu świateł postojowych, ledy gasną, tak jak ma być. Jedyna rzecz, która mnie irytuje, to leciutko świecąca kontrolka oleju, przy włączonych ledach. Po włączeniu normalnych świateł, ledy oczywiście się wyłączają, a kontrolka oleju gaśnie.
Zastanawiam się, czy nie powinienem wpiąć diody prostowniczej jak na rysunku niżej:
Obrazek

Może ktoś z was coś doradzi?

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 17 lip 2010, 07:37
przez Radex
nie jestem elektrykiem jak Wałęsa ale chętnie zobaczę jak to wygląda. masz jakieś foto?
nie podobają mi się taki diodki ale może jakoś sensownie to wygląda...

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 17 lip 2010, 10:59
przez komati
Zdjęcia wrzucę po południu.
Szukam innego +12v na uruchomionym silniku, bo zmierzyłem napięcie, i na podłączonych ledach z 14 spada do 9v (mierzone na kostce), gdzie indziej jest normalnie 14v. Myślę o przekaźniku małym.

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 17 lip 2010, 11:58
przez robertss
viewtopic.php?f=121&t=94351&start=20

tu jest podobny temat tyle ze w Premacy, można skorzystać z ich doświadczeń
pzdr

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 17 lip 2010, 19:06
przez komati
Tak to u mnie wygląda. Muszę dodać, że zdjęcie nie oddaje widoku na żywo, tzn. z daleka jest naprawdę dobrze widoczne.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam.

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 17 lip 2010, 19:55
przez komati
Podłączyłem z przekaźnikiem:

Obrazek


wszystko ok, tylko ta lekko żarząca kontrolka oleju mnie wkurza. Mierzyłem napięcie na kostce, i normalnie jest 14v na uruchomionym silniku, a po załączeniu ledów, napięcie spada do 7V, bo połowę napięcia zabiera właśnie ta kontrolka. Nie wiem, może trza jakiś rezystor, poradźcie coś.

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 17 lip 2010, 20:45
przez Radex
nawet ciekawie się wkomponowało w te otwory. ale widzę że musisz trochę popracować nad przodem po wygląda jakby się z kimś całowała (w pupę? hahaha ;P ) :)

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 17 lip 2010, 23:10
przez komati
No, niestety, było puknięte. Maskę dokupowałem, ale okazało się, że jest od modelu przed liftem, i jest 2-3cm za krótka. No i ta listwa.

Jeszcze foto, jak już zmierzchało:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam.

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 18 lip 2010, 09:39
przez Radex
rzeczywiscie widac ze przed liftem, wystaw na sprzedaz i kup odpowiednia

listwa ktorej porzebujesz jest np tutaj tylko musisz ja pomalowac
http://allegro.pl/item1138228465_mazda_ ... ml#gallery

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 18 lip 2010, 13:16
przez komati
Dzięki za sznurek. Pozdrawiam.

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 18 lip 2010, 13:28
przez komati
Zapytałem dzisiaj forumowiczów elektrody, i dostałem między innymi taką odpowiedź:
+12V "po uruchomieniu" normalnie nie istnieje. Trzeba wykorzystac info "silnik pracujacy", jesli takie istnieje, lub podlaczyc zasilanie cewki do przewodu wzbudzenia alternatora. Nie zakloci to dzialania kontrolki ladowania a i prad wzbudzenia, ograniczony kontrolka, nie wysteruje przekaznika przed uruchomieniem silnika.
Pozdrawiam, Georges
źródło:http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8304242#8304242
I teraz pytanie:gdzie mam to znaleźć? Czy to jest w okolicy alternatora?

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 19 lip 2010, 16:58
przez komati
Kolega Kybernetes z elektrody poprawił mi schemat, i teraz powinno być ok.

Obrazek

Pozdrawiam.

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 20 lip 2010, 08:44
przez maxim_wawa
koledzy ale cos mi sie wydaje ze te lampki nie spełniaja wymagań umiejscowienia swiatel do jazdy dziennej

Obrazek

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 20 lip 2010, 21:34
przez komati
Zrobione! Podłączyłem wg poprawionego schematu, który wcześniej wyrzuciłem w tym temacie. Wszystko hula bez problemów. Udało się. Jeżeli komuś się przyda, cieszę się. Warto było. Pozdrawiam.

Aha
Zauważyłem, że kolega maxim_wawa nie jest pewny, od strony przepisów, więc przypiąłem zdjęcie ze zmierzonymi odległościami. Wszystko jest absolutnie legalne:

Obrazek

Tak w skrócie:
1. Wysokość zamontowania świateł dziennych MUSI SIĘ MIEŚCIĆ w przedziale 25 do 150 cm od podłoża (24,5/25cm u mnie),
2. Odległość zamontowania świateł dziennych od linii bocznej do środka pojazdu, NIE MOŻE przekraczać 40 cm (20cm u mnie),
3. Odległość między jednym, a drugim źródłem światła dziennego, NIE MOŻE być mniejsza, niż 60 cm (93cm u mnie).
4. NIE MA obowiązku oświetlania całego pojazdu, prócz świateł dziennych.

A TUTAJ jest dokładnie wyjaśnione.
Na tym chciałbym zakończyć.
PS: wyszedł następny problem, tym razem z klimą. Ale to już w innym temacie. Cześć.

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 21 paź 2010, 08:52
przez sebastian223
Zastanawiam się czy zamocowanie ledów w tych otworach nie zakłóca przepływu powietrza...

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 21 paź 2010, 10:12
przez maxim_wawa
mysle ze bardziej zaklocaja nie dokrecone osłony spodu lub ich brak ew. przefastrygowany zderzak albo jak w przypadku kolegi ta maska

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 26 paź 2010, 01:07
przez Lord
Przyznam się, że troszkę nakręciłem się na światła do jazdy dziennej, ale tylko ze względu na oszczędności na paliwie, alternatorze i takich tam innych, o ksenonów nie mam – seryjna 626GF.
W zderzaku jest teoretyczne miejsce na zamontowanie takich świateł – podłużne wnęki (szczeliny) nad przeciwmgielnymi.
Jeszcze nic nie mierzyłem, ale jak będę miał chwilę czasu to pomierzę wszystkie odległości i odstępy pomiędzy tymi miejscami.

Przeglądając aledrogo natknąłem się na diodowe światła do jazdy dziennej z trzema przewodami i już, wg sprzedawców, nie potrzebują przekaźników. Tylko nie wiem czy takie rozwiązanie jest dobre.
Może wypowie się ktoś, kto ma pojęcie (zna się) na elektryczności w samochodach.

Przykładowe takie światła tu (alledrogo)

Czy mogę takie lub podobne światła zamontować we własnym zakresie, czy muszę mieć jakieś zaświadczenie, że są zamontowane zgodnie ze sztuką i przepisami np przez wyspecjalizowany serwis?

Aha i jeszcze prosiłbym o rozwianie moich wątpliwości dotyczących świateł tylnych, bo z tego co zdążyłem doczytać to występuje sprzeczność pomiędzy prawem unijnym, a rozporządzeniem ministra infrastruktury, gdzie "włączenie świateł do jazdy dziennej, ma oznaczać włączenie tylnych świateł postojowych."*
Co na to powie policjant albo czy nie będzie to przyczyną zatrzymania pojazdu, a w konsekwencji otrzymania mandatu, czy zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

*źródło: motoryzacja.interia.pl – Światła. Ale co z tylnymi?

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 26 paź 2010, 09:44
przez marseluss
Witam tesz mi sie wydaje że ledy powinny świecić się razem z pozycyjnymi i zgasnąć z po zapaleniu mijania

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 22 lut 2011, 19:33
przez vienio4
Komati światełka wyglądają super <spoko>
Mam zamiar w tym toku sobie takie strzelić :)

Re: światła dzienne LED 626; podłączenie

PostNapisane: 25 lut 2011, 21:33
przez Piotr Raczkowski