Centralny zamek 626 GF – lokalizacja sterownika, pytania, problemy
aktualnie moja madzia jest 20km ode mnie...wiec z fotką ciężko...
ale kostka jet bezpośrednio w kierownicy,
trzeba odkręcić od dołu 3 śrubki, odciągnąć regulację kierownicy i zdjąć osłonę.
kostka (po lewej stronie, po prawej stacyjka) bardzo dobrze widoczna i łatwy dostęp.

tu widać po lewej na dole
ale kostka jet bezpośrednio w kierownicy,
trzeba odkręcić od dołu 3 śrubki, odciągnąć regulację kierownicy i zdjąć osłonę.
kostka (po lewej stronie, po prawej stacyjka) bardzo dobrze widoczna i łatwy dostęp.
tu widać po lewej na dole
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
i supergnat74 napisał(a):I zadziałało jak trzebaMrygałki jak się patrzy. Niedociągnięcie japonskiej mysli technicznej poprawione
i pozostaje tylko cieszyć się jazdą mrygającą madzią
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
ale same zamykają się szyby czy całe auto samo zamyka?gnat74 napisał(a):.Sama się zamyka..Po zgaszeniu auta.W czasie jazdy nic takiego się nie dzieje..
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
Czy szyby to nie wiem.Zamknelo się auto.Ale to nie reguła.Raz sie zamknie a raz nie.Może powoduje to pogoda??Było wilgotno..Po prostu będę obserwował.Auto nie ma alarmu ani żadnego zabezpieczenia ale sterownik c.z jest calkiem inny niz w dołączonych zdjęciach tego wątku.
- Od: 8 lip 2010, 17:52
- Posty: 14
- Skąd: Kłodzko
- Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)
z tego co piszesz, to prawdopodobnie masz nieoryginalny centralny zamek w madzi, moglbys zrobic fotke Twojej centralki?
pamiętam jak montowałem kiedyś c.z. "zamster" to miał on opcję zamykania drzwi ale po włączeniu silnika...
jeśli masz nieoryginalny c.z. to na 90% masz chyba cos niestety zle podłączone :/
pamiętam jak montowałem kiedyś c.z. "zamster" to miał on opcję zamykania drzwi ale po włączeniu silnika...
jeśli masz nieoryginalny c.z. to na 90% masz chyba cos niestety zle podłączone :/
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1c ... baf4e.html
Nie wygląda mi to na nieorginalna centralkę.Żadnych kombinacji przy niej nie widać.Choć jest faktem,że auto ma choćby dołożony tempomat i chyba jakiś inny przerywacz kierunków..Tak mi się wydaje.Do tego wisi kilka kostek i niepodłaczony przekaźnik a właściwie przerywacz kierunków.Ale z tego co czytam wynika,że mazda tak robiła..Pociągali część instalacji z dodatkowego wyposażenia..Zresztą nie tylko mazda tak czyni..Hyundai tak samo..
Nie wygląda mi to na nieorginalna centralkę.Żadnych kombinacji przy niej nie widać.Choć jest faktem,że auto ma choćby dołożony tempomat i chyba jakiś inny przerywacz kierunków..Tak mi się wydaje.Do tego wisi kilka kostek i niepodłaczony przekaźnik a właściwie przerywacz kierunków.Ale z tego co czytam wynika,że mazda tak robiła..Pociągali część instalacji z dodatkowego wyposażenia..Zresztą nie tylko mazda tak czyni..Hyundai tak samo..
- Od: 8 lip 2010, 17:52
- Posty: 14
- Skąd: Kłodzko
- Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)
centralka wyglada na oryginał ... nie wiem jak Ci pomoc, możne ktoś inny będzie wiedział czemu tak..albo wina ze cos gdzies nie styka...wilgoc.... nie mam pomyslu niestety :/Nie wygląda mi to na nieorginalna centralkę.Żadnych kombinacji przy niej nie widać.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
W sumie nie przeszkadza mi to.Jakby co mam drugi kluczyk
A poza tym pilnuje się żeby nie zostawiać klucza w aucie:)
Dzięki za pomoc.Właśnie dorobiłem się kontrolki niezamkniętych drzwi i idę popracować nad światłami mijania..
Dzięki raz jeszcze za pomoc
Dzięki za pomoc.Właśnie dorobiłem się kontrolki niezamkniętych drzwi i idę popracować nad światłami mijania..
Dzięki raz jeszcze za pomoc
- Od: 8 lip 2010, 17:52
- Posty: 14
- Skąd: Kłodzko
- Auto: mazda 626 DITD 1999
ladniutka :)
Podepnę się pod wasz temat, chciał bym podłączyć syrenkę pod oryginalny sterownik centralnego zamka(NALDEC chyba się ona nazywa). Podłączyłem przekaźnik do syrenki sterowany minusem, i dalej nie wiem jak to podłączyć. Próbowałem pod szary przewód wychodzący z centralki ale sygnał działa tylko po naciśnięciu otwierania. Natomiast zamykanie przestaje działać.
Moje pytanie: Pod który przewód z centralki (ewentualnie jak) podpinacie sterowanie kierunkami, może syrenka będzie mi też tak działała?
Moje pytanie: Pod który przewód z centralki (ewentualnie jak) podpinacie sterowanie kierunkami, może syrenka będzie mi też tak działała?
- Od: 5 wrz 2007, 19:57
- Posty: 17
- Auto: mazda 626 GF '98r. 2.0 lpg
Nie będzie. Tak się nie da. Sterownik centralnego zamka to sterownik CENTRALNEGO ZAMKA a nie alarm. Syrenkę podpina się tylko i wyłącznie pod centralkę alarmu. Sterownik c.z. też, jeśli się ma alarm, oczywiście. Pomyliłeś Kolego pojęcia. Jeśli chcesz, żeby Ci "wyło" to musisz kupić alarm, zainstalować go, podpinając czujniki drzwiowe, klapy, ew. czujniki ruchu i ew. czujnik wstrząsu, kierunkowskazy coby migało, oraz syrenkę oczywiście. Można jeszcze podłączyć przez przekaźnik jakąś odcinkę zapłonu lub paliwa (ja tak niby zawsze robię). Następnie trzeba podłączyc sterownik c.z. i wtedy zamykasz i otwierasz samochód pilotem od alarmu, nie oryginalnym mazdowskim od c.z. Rozumi?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Witam wszystkich!!
Mam pytanie który kabel z centralki pilota odpowiada za kierunkowskazy chodzi mi o ten co mam go podłączyć pod kostkę tą pod kierownicą?
Mam pytanie który kabel z centralki pilota odpowiada za kierunkowskazy chodzi mi o ten co mam go podłączyć pod kostkę tą pod kierownicą?
- Od: 21 paź 2010, 16:07
- Posty: 26
- Skąd: Bychawa/Lublin
- Auto: Mazda 6 GH 2.5 170KM
10'
Mazda 626 GF 2.0 115KM 99'
Mazda MPV II 2.0D 136KM 03'
Benek941 napisał(a):Mam pytanie który kabel z centralki pilota odpowiada za kierunkowskazy chodzi mi o ten co mam go podłączyć pod kostkę tą pod kierownicą?
Przepraszam... czy są na forum jasnowidze????? Bo ja chwilowo straciłem swoje zdolności i niestety nie wiem jaką kolega ma centralkę.
- Od: 15 kwi 2010, 15:10
- Posty: 36
- Skąd: Legionowo k/Warszawy
- Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort
Benek941 napisał(a):Mam pytanie który kabel z centralki pilota odpowiada za kierunkowskazy chodzi mi o ten co mam go podłączyć pod kostkę tą pod kierownicą?
jeśli chodzi o centralkę fabryczną.... to będzie kłopot... bo centralki uniwersalne posiadają wyjścia odpowiednie na kierunkowskazy.
ale przyszedł mi pomysł na podłączenie kierunkowskazów... podkreślę, jest to tylko zamysł, jakby to mogło działać.
sygnał z centralki przy zamknięciu bądź otwarciu drzwi daje +5 bądź +2,5V na centralce centralnego zamka (gniazdo F, rys 1, zaznaczone na czerwono)
używając drivera z rys 2 można teoretycznie dać sygnał na kierunki
jakby ktoś mógłby sprawdzić czy dobrze rozumuje, to by była fajna rzecz do Madzi (i nie tylko GF)
1.

Uploaded with ImageShack.us
2.

Uploaded with ImageShack.us
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
Witam przeczytałem już chyba wszystkie posty na temat centralnego zamka w Mazdzie 626 i doszedłem do wniosku że uszkodzenie tego elementu w mazdzie to chyba norma ,sam po kilku tygodniach użytkowania padłem ofiara tej usterki przestały mi się najpier zamykać a później otwierać drzwi od strony pasażera i tylne(ogónie wszystkie dziają tak jakby nie miały siły),rozebrałem zamki i rozebrałem siłowniki (działanie których wyglądało tak jakby nie miały siły pociągnąc cięgna ,bez nich również słabo działały) i doszedłem do wniosku że w siłownikach zużywają się silniczki i tracą jakby moc (ogólnie japońce bardzo skomlikowały ten element w porównaniu z innymi producentami) i teraz zastanawiam się czy kupić nowe orginalne zamki z siłownikami(znaczy się również używane bo nowe kosztują fortunę (ciekawe ile wytrzymają te używane)),czy czasem nie zamontowac siłowników uniwersalnych (montowałem takie kiedyś w fieście i były bardzo silne ) stąd mam pytanie do przednich siłowników orginalnych ida po trzy przewody jakie sygnały w nich płyną ? i czy istniej możliwośc podpięcia do nich siłownikó uniwersalnych(chodzi mi oto żeby były one podpięte do orginalnej centralki ) one mają po dwa kable tylko od strony kierowcy mają trzy .
Pozdrawiam Juliusz i licze na wasze doświadczenia i wypowiedzi .
Pozdrawiam Juliusz i licze na wasze doświadczenia i wypowiedzi .

-
juliusz99
DLA WSZYSTKICH KTORZY NIE MAJA PODWOJNEGO ZAMYKANIA CENTRALKI
Wlorz kluczyk w zamek zewnetrzny drzwi przednich od strony kirowcy,przekrec kluczyk do pozycji blokowanie (czyli w prawo) nastepnie wruc do pozycji pionowej nastepnie w ciagu 3 sekund wruc do pozycji blokowania, po tych czynnosciach powinien dzialac system podwojnego zamykania drzwi.
W pilocie nacisnac 2 razy przycisk LOOK
PS. Jezeli nie bedzie dzialac to przekrecajcie kluczyk w druga strone (czyli w lewo)
pozdro
Wlorz kluczyk w zamek zewnetrzny drzwi przednich od strony kirowcy,przekrec kluczyk do pozycji blokowanie (czyli w prawo) nastepnie wruc do pozycji pionowej nastepnie w ciagu 3 sekund wruc do pozycji blokowania, po tych czynnosciach powinien dzialac system podwojnego zamykania drzwi.
W pilocie nacisnac 2 razy przycisk LOOK
PS. Jezeli nie bedzie dzialac to przekrecajcie kluczyk w druga strone (czyli w lewo)
pozdro
Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi.Szefie dasz zaliczke?
MAZDA 626 GF/GW 12.1999
MAZDA 626 GF/GW 12.1999
- Od: 21 mar 2010, 19:35
- Posty: 20
- Auto: MAZDA 626 1.9 GF/GW 12.1999
chriss18 napisał(a):DLA WSZYSTKICH KTORZY NIE MAJA PODWOJNEGO ZAMYKANIA CENTRALKI
Wlorz kluczyk w zamek zewnetrzny drzwi przednich od strony kirowcy,przekrec kluczyk do pozycji blokowanie (czyli w prawo) nastepnie wruc do pozycji pionowej nastepnie w ciagu 3 sekund wruc do pozycji blokowania, po tych czynnosciach powinien dzialac system podwojnego zamykania drzwi.
W pilocie nacisnac 2 razy przycisk LOOK
PS. Jezeli nie bedzie dzialac to przekrecajcie kluczyk w druga strone (czyli w lewo)
pozdro
tak jak wczesniej napisałem, u mnie przykladowo – nie działa,
przed chwilą sprawdziłem Twój sposób, i niestety, u mnie nie dziala
niech ktoś jeszcze da znać, czy u niego zadziała
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
U mnie działało, działa i mam nadzieję, że będzie działać...
Aha, żeby działało trzeba mieć oryginalnego mazdowskiego pilota i oryginalną centralkę, jak masz zamontowaną centralkę od alarmu i pilota od tejże, to
, nie ma prawa działać
Aha, żeby działało trzeba mieć oryginalnego mazdowskiego pilota i oryginalną centralkę, jak masz zamontowaną centralkę od alarmu i pilota od tejże, to

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6