
Wyjęcie zegarów z deski rozdzielczej 626 GF GW + fotorelacja
ale numer! kupiłem wszystkie brakujące oprawki,wsadziłem i...świeci mi kontrolka poduszki powietrznej! wiadomo co to oznacza czy trzeba podpinać się pod komputer diagnostyczny? kurde,jak się okaże,że przez 4 lata jeżdżę bez poduchy... 

SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
DieselFan napisał(a):ale numer! kupiłem wszystkie brakujące oprawki,wsadziłem i...świeci mi kontrolka poduszki powietrznej! wiadomo co to oznacza czy trzeba podpinać się pod komputer diagnostyczny? kurde,jak się okaże,że przez 4 lata jeżdżę bez poduchy...
pewnie jak zwykle poleciała mata w fotelu pasażera-przecinasz jeden kabelek i po kłopocie
gdzies na forum jest to dokładnie opisane-też z tym kiedys walczyłem,sprawdz czy masz dwie wtyczki pod fotelem pasażera-jeśli tak to masz matę(czujnik obecności pasażera) i to on najczęściej nawala
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
pioczel napisał(a):pewnie jak zwykle poleciała mata w fotelu pasażera-przecinasz jeden kabelek i po kłopocie.gdzies na forum jest to dokładnie opisane-też z tym kiedys walczyłem,sprawdz czy masz dwie wtyczki pod fotelem pasażera-jeśli tak to masz matę(czujnik obecności pasażera) i to on najczęściej nawala
sprawdzę,ale wydaje mi się,że to kontrolka poduchy kierowcy-kontrolka to ludek,przed którym jest kółko przekreślone X-em,jak "zakaz zatrzymywania i postoju" (wygląda mi to na symbol kierownicy). moja madzia ma delikatnie nierówny lewy przód,widać,że jakiś delikatny dzwonek przeżyła. może to wtedy poducha odpaliła,a handlarz po prostu wyjął żaróweczkę,żeby nie było śladu...
jak sprawdzić czy w kierownicy w ogóle poduszkę mam? jak się zdejmuje tę maskownicę?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
DieselFan napisał(a):jak sprawdzić czy w kierownicy w ogóle poduszkę mam? jak się zdejmuje tę maskownicę?
dosłownie 2 min roboty -dwie śrubki na klucz imbusowy (chyba 6)--sam już sprawdzałem czy mam poduche
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Najlatwiejszym sposobem sprawdzenia czy ma sie poduche jest po prostu zobaczenie z jakiego materialu masz wykonany srodek kierownicy, jezeli jest miekkie tworzywo to poducha jest na miejscu jezeli twardy to niestety nie ma. Jezeli to Ciebie jeszcze nie przekonuje to tak jak pisal pioczel. Odlacz aku, klucze do reki i wykrec sruby z prawej i lewej.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
materiał jest dość twardy,ale nie różni się jakoś diametralnie od reszty kierownicy... jutro sprawdzę. aż się boję...
czy używane poduszki do GF są drogie? czy lepiej nie ryzykować niezadziałanie i kupić nówkę? i czy jest jakieś rozróżnienie kontrolek sygnalizujących błędy poduch dla kierowcy/pasażera czy przednie/boczne? czy dla wszystkich jest jedna kontrolka i trzeba szukać która walnięta albo której nie ma?
czy używane poduszki do GF są drogie? czy lepiej nie ryzykować niezadziałanie i kupić nówkę? i czy jest jakieś rozróżnienie kontrolek sygnalizujących błędy poduch dla kierowcy/pasażera czy przednie/boczne? czy dla wszystkich jest jedna kontrolka i trzeba szukać która walnięta albo której nie ma?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
Nie masz się co bać. Odłaczasz najpierw kleme minusową pózniej plusowa. Czekasz chwile. Dalej zabierasz się za kierownice, od spodu odkrecasz mocowanie poduchy do kierownicy i zdejmujesz to co masz czyli albo pokrywke (brak poduchy) albo poduche. Tylko sprawa jest taka po zdjęciu poduchy staraj się ja trzymać zawsze od siebie tzn. stroną wybuchająca w przeciwnym kierunku jak twoje ciało.
Co do kontrolek jeśli znika po 6 sec po przekręceniu kluczyka to jest okej. Jęśli zaczyna migać tzn. że miga kod błędu. Jeśli pali się cały czas tzn. że masz problem z układem elektrycznym od wskażników. Może jest gdzieś coś zmostkowane żeby oszukać system i teraz to wyszło przy podłączeniu licznika.
Co do lampek to ta po prawej (pomaranczowa od poduchy) jest od całego systemu poduszek bezpieczeństwa. Ta lampka po lewej (czerwona z ludkiem bez kierownicy) to jest lampka mówiąca czy poduszka pasażera jest aktywna tzn. jak się pali tzn. że została odłaczona/wyłączona/zepsuta.
Ta pomarańczowa powinna migać błędy jeśli jakieś są. Ta czerwona po lewej jeśli się pali w praktyce oznacza problemy z siedzeniem pasażera a dokładniej z matą czujników obecności pasażera.
Daj znać jak i co.
Co do kontrolek jeśli znika po 6 sec po przekręceniu kluczyka to jest okej. Jęśli zaczyna migać tzn. że miga kod błędu. Jeśli pali się cały czas tzn. że masz problem z układem elektrycznym od wskażników. Może jest gdzieś coś zmostkowane żeby oszukać system i teraz to wyszło przy podłączeniu licznika.
Co do lampek to ta po prawej (pomaranczowa od poduchy) jest od całego systemu poduszek bezpieczeństwa. Ta lampka po lewej (czerwona z ludkiem bez kierownicy) to jest lampka mówiąca czy poduszka pasażera jest aktywna tzn. jak się pali tzn. że została odłaczona/wyłączona/zepsuta.
Ta pomarańczowa powinna migać błędy jeśli jakieś są. Ta czerwona po lewej jeśli się pali w praktyce oznacza problemy z siedzeniem pasażera a dokładniej z matą czujników obecności pasażera.
Daj znać jak i co.
Only japanise technik...
pali się ciągle pomarańczowa lampka z ludzikiem i kierownicą. poduszkę sprawdzę po południu albo jutro rano przy okazji czyszczenia IC 
dzięki za pomoc. pozdrawiam
dzięki za pomoc. pozdrawiam
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
pioczel napisał(a):pewnie jak zwykle poleciała mata w fotelu pasażera-przecinasz jeden kabelek i po kłopocie.gdzies na forum jest to dokładnie opisane-też z tym kiedys walczyłem,sprawdz czy masz dwie wtyczki pod fotelem pasażera-jeśli tak to masz matę(czujnik obecności pasażera) i to on najczęściej nawala
sprawdziłem poduszkę w kierownicy-jest. poduszka pasażera chyba też. pod siedzeniem pasażera mam 2 wtyczki-idą od podłogi do spodu siedzenia. którą rozłączać?
mam też pod oboma przednimi fotelami takie czarne plastikowe "cosie"-przypomina mi to część plastikowej obudowy trójkąta ostrzegawczego. co to za cholerstwo?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
DieselFan napisał(a):mam też pod oboma przednimi fotelami takie czarne plastikowe "cosie"-przypomina mi to część plastikowej obudowy trójkąta ostrzegawczego. co to za cholerstwo?![]()
To cholerstwo to ogrzewanie nóg pasażerów

VeryCoolMan napisał(a):ogrzewanie nóg pasażerów
o... serio?

a powiedz do czego te wtyczki i kable-z tego,co wiem,podgrzewania siedzeń nie mam,stawiam na czujnik obecności pasażera. na desce świeci mi pomarańczowa kontrolka przedstawiająca siedzącego ludka z kołkiem przekreślonym X-em przed sobą (kierownica?).
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
Witam.
Mam gf 1,8 2000 r. nigdy nie świeci mi się kontrolka check engine. Wymontowałem zegary i okazało się, że brakuje dwóch żaróweczek (podobnie jak w fotorelacji Fast Drivera), między innymi od check engine. Na próbę zamontowałem tam żaróweczkę od świateł przeciwmgielnych, podłączyłem kostki, włączyłem zapłon, ale się nie świeciła. I teraz mam zagwozdkę : czy jest możliwe, że niektóre modele gf nie miały w ogóle aktywnej kontrolki check engine ? Jeżeli tak, to jak na przykład mam się zorientować, że padła mi sonda lambda itp ?
Mam gf 1,8 2000 r. nigdy nie świeci mi się kontrolka check engine. Wymontowałem zegary i okazało się, że brakuje dwóch żaróweczek (podobnie jak w fotorelacji Fast Drivera), między innymi od check engine. Na próbę zamontowałem tam żaróweczkę od świateł przeciwmgielnych, podłączyłem kostki, włączyłem zapłon, ale się nie świeciła. I teraz mam zagwozdkę : czy jest możliwe, że niektóre modele gf nie miały w ogóle aktywnej kontrolki check engine ? Jeżeli tak, to jak na przykład mam się zorientować, że padła mi sonda lambda itp ?
- Od: 8 sty 2012, 16:34
- Posty: 14
W 626 GF przed liftem nie ma w ogóle kontrolki Check Engine. Masz auto po lifcie, ale nie wiem, czy tam kontrolka powinna zapalić się razem ze stacyjką (tu niech wypowiedzą się właściciele poliftowych egzemplarzy), czy dopiero jak faktycznie wystąpi jakiś błąd.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Wydaje mi się, że jeżeli jest kontrolka check engine, to powinna się zaświecać na chwilę przy włączaniu zapłonu w celu diagnostyki układu, podobnie jak abs czy airbagi. Tak miałem w poprzednim aucie. Co ciekawe nie mam żaróweczki w miejscu kontrolki check engine, ale patrząc pod światło widzę, że jest tam ikonka tego układu. Dziwne. Czyżby jakaś rzeźba poprzedniego właściciela ? Tylko po co. Silnik chodzi równo i cicho, obroty są dobre, spalanie ok. Nawet gdyby trzeba wymienić sondę lambda, to nie jest jakiś straszny koszt. Ale katalizator to już grubsza sprawa. Nie wiem co o tym myśleć. Czy ktoś ma jakiś pomysł ? Może warto skontaktować się z ASO ? Po numerze vin powinni dojść, jak to jest u mnie z tym check engine.
- Od: 8 sty 2012, 16:34
- Posty: 14
iktorn75 napisał(a):Wydaje mi się, że jeżeli jest kontrolka check engine, to powinna się zaświecać na chwilę przy włączaniu zapłonu w celu diagnostyki układu, podobnie jak abs czy airbagi. Tak miałem w poprzednim aucie. Co ciekawe nie mam żaróweczki w miejscu kontrolki check engine, ale patrząc pod światło widzę, że jest tam ikonka tego układu. Dziwne. Czyżby jakaś rzeźba poprzedniego właściciela ? Tylko po co. Silnik chodzi równo i cicho, obroty są dobre, spalanie ok. Nawet gdyby trzeba wymienić sondę lambda, to nie jest jakiś straszny koszt. Ale katalizator to już grubsza sprawa. Nie wiem co o tym myśleć. Czy ktoś ma jakiś pomysł ? Może warto skontaktować się z ASO ? Po numerze vin powinni dojść, jak to jest u mnie z tym check engine.
przyczyna moze byc prozaiczna – moze spalila mu sie zarówka np od kiernkowskazu czy innej "wazniejszej" i nie wiedzac co i gdzie kupic przelozyl i tyle
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
iktorn75 napisał(a):Przełożyłem w to miejsce sprawną żaróweczkę, ale się nie świeciła.
prawdopodobnie nie ma takiego obwodu – zwyczajnie zegary sa stosowane w kilku modelach i wersjach silnikowych – wystarczy ze w tej jest to niewykorzystywana kontrolka
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Skorzystam z tematu, żeby nie zakładać nowego.
Czy ktoś z was myślał może o zrobieniu takich aluramek? Zmierzam do tego, że na allegro kolo 60 zł kosztują. A gdyby tak dać do znajomego tokarza, żeby tak po kosztach zrobił ? :p
Macie może dokładne wymiary ramek?
Czy ktoś z was myślał może o zrobieniu takich aluramek? Zmierzam do tego, że na allegro kolo 60 zł kosztują. A gdyby tak dać do znajomego tokarza, żeby tak po kosztach zrobił ? :p
Macie może dokładne wymiary ramek?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6