Kody błędów – AIR BAG
aro92 napisał(a):Nie usunie tego błędu komputerem Ale komp pokazał "brak komunikacji z poduszką" czy coś takiego
Chodziło mi o reset ECU. Sprawdzałeś wtyczki pod siedzeniami? Może tam się coś poluzowało.
szerokości
grzech
grzech
Witam.Posiadam Mazdę Premacy 2,0ditd 101km 2000r,problem jest następujący.Gdy ja zakupiłem mrugała żółta i czerwona kontrolka od airbag,wiec wymieniłem mate w siedzeniu pasażera,po wymianie nie świeci się już żółta kontrolka od poduszki tylko czerwona.Czytałem sygnalizacje czerwonej kontrolki,jest następująca.2 szybkie mrugnięcia przerwa 6 szybkich mrugnięć przerwa 1 wolne mrugniecie przerwa 1 szybkie mrugnięcie.Prosił bym Was forumowicze o pomoc w rozszyfrowaniu tych mrugnięć kontrolki.Pozdrawiam
- Od: 30 lis 2015, 23:38
- Posty: 6
- Skąd: Gostynin
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v 1997r oraz Mazda Premacy 2,0ditd (101km) 2000r.
Witam
No a ja mam zagadkę – wywaliło kod błędu napinacza pasa pasażera -12. Czyszczenie wtyczek (wszystkich) pomiary oporności ładunków, oraz kontrola ciągłości przewodów – OK. W akcie desperacji kupiony nowy (używany) pas. Niestety nic to nie dało. Na alle i nigdzie indziej nie mogę znaleźć modułu SAS GE4T-57K30E oznaczonego w drugiej linijce jako F82F14B321AC . Wszystko albo ma inne górne oznaczenie – końcowa litera, albo dolne ma inne litery na końcu. Moduł SAS sprawdzałem i przejście z pinów wtyczki na płytę główną jest. Problem kiedyś wystąpił i sam znikł po pracach spawalniczych – wymiana progów. Wtedy pomogło czyszczenie wtyczek. Kto wie jakim modułem SAS mogę zastąpić ten – tak by system działał. Najczęściej dostępne moduły mają inne litery – te które pogrubiłem.
Edit – dopadłem jeden jedyny modulik z oznaczeniami zgodnymi i po założeniu kod czerwoną daje dalej długi i dwa krótkie. To mam już dwa pasy i dwa modułu i dalej błąd 12 w komplecie. Czy ten czarny moduł POS ma tu coś do gadania? Gdy uruchomi się auto bez modułu SAS to obie kontrolki świecą światłem ciągłym.
No a ja mam zagadkę – wywaliło kod błędu napinacza pasa pasażera -12. Czyszczenie wtyczek (wszystkich) pomiary oporności ładunków, oraz kontrola ciągłości przewodów – OK. W akcie desperacji kupiony nowy (używany) pas. Niestety nic to nie dało. Na alle i nigdzie indziej nie mogę znaleźć modułu SAS GE4T-57K30E oznaczonego w drugiej linijce jako F82F14B321AC . Wszystko albo ma inne górne oznaczenie – końcowa litera, albo dolne ma inne litery na końcu. Moduł SAS sprawdzałem i przejście z pinów wtyczki na płytę główną jest. Problem kiedyś wystąpił i sam znikł po pracach spawalniczych – wymiana progów. Wtedy pomogło czyszczenie wtyczek. Kto wie jakim modułem SAS mogę zastąpić ten – tak by system działał. Najczęściej dostępne moduły mają inne litery – te które pogrubiłem.
Edit – dopadłem jeden jedyny modulik z oznaczeniami zgodnymi i po założeniu kod czerwoną daje dalej długi i dwa krótkie. To mam już dwa pasy i dwa modułu i dalej błąd 12 w komplecie. Czy ten czarny moduł POS ma tu coś do gadania? Gdy uruchomi się auto bez modułu SAS to obie kontrolki świecą światłem ciągłym.
- Od: 13 lut 2006, 21:49
- Posty: 208
- Skąd: Poznań / Owińska
- Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v
newbie napisał(a):Ostatnia już porcja cennych informacji w tym temacie.
Sposób downgrade'u PODS w
323BJ
323BJ FL
626GF/GW FL
Premacy CP
wystarczy przeciąć kabelek oznaczony na rysunku i rozpiąc wtyczkę pod fotelem pasażera
tu jest ten rysunek
Pod linkiem nie ma obrazka, czy ktoś ma ten obrazek bądź wie co przeciąć w 323f BJ 03.2002(niby poliftowa, ale lampy z tyłu przedliftowe a z przodu poliftowe, ale ze srebrnymi kloszami)?
- Od: 6 wrz 2012, 03:15
- Posty: 38
- Auto: 323f BJ 1.6 2002
Ja jednak wybrałem emulator. Kupiłem za 100zł na allegro. Odłączyłem akumulator – wpiąłem emulator zamiast maty – podłączyłem z powrotem akumulator. Dosłownie kilka minut roboty i kontrolki znowu działają jak kiedyś.
Ale i tak mam wielki szacun dla tych co rozgryźli tajniki działania tej maty i opatentowali pomysł z przecinaniem kabli.
Ale i tak mam wielki szacun dla tych co rozgryźli tajniki działania tej maty i opatentowali pomysł z przecinaniem kabli.
Ja zrobiłem przecinanie, zajęło mi to około 5-10min a 100zł w kieszeni i działa
- Od: 27 mar 2016, 09:43
- Posty: 213 (0/5)
- Skąd: KN/DW
- Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW
Okej, nareszcie udało mi się zebrać i dokonać tej samoróbki.
Po pierwsze – Mazda 626, rok 99, przed F/L. Wystarczy zdjąć osłonę znajdującą się po prawej stronie pedałów. Tam znajdują się dwie kostki z przewodami.
Pierwsza, niebieska, znajdująca się wyżej, to wspomniana przez newbie kostka, w której należy uciąć 4ty pin (od góry, czarny z czerwonym paskiem – wszystko się zgadza). Uciąłem, pokleiłem taśmą, żeby zwarcia nie było, wpiąłem i podłączyłem akumulator.
Niestety po odpaleniu auta pomarańczowa kontrolka świeci stale, a czerwona wywala błąd 45.
No to znów akumulator odłączam i wyciągam drugą kostkę (czarna, wielkość pudełka od zapałek), nie robię już nic więcej.
Wszystko podłączam, auto uruchamiam i voila. Pomarańczowa kontrolka w ogóle się nie pali, a czerwona uruchamia się tylko na chwilę, po czym gaśnie.
Po 5 miesiącach z autem w końcu mogę odetchnąć z ulgą. Pozostaje mieć nadzieję, że w tym przypadku wszystkie poduchy odpalą podczas kolizji i nie będzie żadnych problemów
Po pierwsze – Mazda 626, rok 99, przed F/L. Wystarczy zdjąć osłonę znajdującą się po prawej stronie pedałów. Tam znajdują się dwie kostki z przewodami.
Pierwsza, niebieska, znajdująca się wyżej, to wspomniana przez newbie kostka, w której należy uciąć 4ty pin (od góry, czarny z czerwonym paskiem – wszystko się zgadza). Uciąłem, pokleiłem taśmą, żeby zwarcia nie było, wpiąłem i podłączyłem akumulator.
Niestety po odpaleniu auta pomarańczowa kontrolka świeci stale, a czerwona wywala błąd 45.
No to znów akumulator odłączam i wyciągam drugą kostkę (czarna, wielkość pudełka od zapałek), nie robię już nic więcej.
Wszystko podłączam, auto uruchamiam i voila. Pomarańczowa kontrolka w ogóle się nie pali, a czerwona uruchamia się tylko na chwilę, po czym gaśnie.
Po 5 miesiącach z autem w końcu mogę odetchnąć z ulgą. Pozostaje mieć nadzieję, że w tym przypadku wszystkie poduchy odpalą podczas kolizji i nie będzie żadnych problemów
Też żyje tą nadzieją ale chyba jeszcze nikt nie miał "przyjemności" przetestowania mam nadzieję że mi nigdy nie będzie dane sprawdzić ale jeśli już to dam znać
- Od: 27 mar 2016, 09:43
- Posty: 213 (0/5)
- Skąd: KN/DW
- Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW
Nie ma sensu chyba wydawac kasy na emulator, wystarczy obciac kabelki, błędów nie wywala (sprawdzone komputerem carman scan lite) i kontrolki nie ma
- Od: 27 mar 2016, 09:43
- Posty: 213 (0/5)
- Skąd: KN/DW
- Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW
a możesz się odnieść do tego postu?
i do tego postu:
Chodzi mi o matę do 323f bj po liftingu
m.malina napisał(a):Postprzez m.malina » 20 lip 2014, 00:51
Sluchajcie wszyscy kytórzy cieli czarny kabelek. Jeśli masz go uciętego to możesz być pewny że poduszka pasażera nigdy nie wystrzeli w przypadku kolizji z przodu. Zwróccie uwagę że lewa pomarańczowa lampka jest od poduszki pasażera (a nie od maty jak niektórzy piszą proszę spojrzec w instrukcje obsługi mazdy)i po przecięciu kabelka wogóle ta kontrolka się już nie zapala. Poduszka pasażera i mata jest całkowicie zdeaktywowana. Jedyny plus cięcia czarnego kabelka to to że działa poduszka kierowcy , bo jak mata nie działa a czarny kabelek jest nie ruszany to wywala bląd 45,47,48 i wtedy wszystkie poduszki są zdeaktywowane. Jedyne wyjście to kupno sprawnej maty lub emulatora maty. Wtedy będzie pewność że zadziała , lepiej wydać 100zł na emulator niż mieć osobe na sumieniu. Taka metoda wogóle nie powinna być pisana na forum gdyż tutaj chodzi o b.ważne bezpieczeństwo , chyba że autor cięcia kabelka ma dowód w postaci np. Filmu że po cięciu kabelka wystrzela poducha pasażera , a jak narazie to widzę że wszyscy pochwalają ten sposób bo ważniejsze dla nich jest że na zegarach nie mryga mu błąd poduchy , nie interesując się konsekwencjami tego i zdrowiem pasażera w razie wypadku.
i do tego postu:
xANDy napisał(a):Panowie:
Procedura "downgradu" systemu PODS polega na wyłączeniu modułu, który odpowiada za przetwarzanie sygnału maty i transpondera w siedzeniu pasażera. Oznacza to, że system SRS zakłada, że zawsze siedzenie pasażera jest zajęte. Czyli poduszki zawsze są aktywne (nawet jeśli pasażera nie ma). To jest i plus i minus.
System "odcięcia" PODS działa na pewno w osprzęcie elektryczno-elektronicznym modelu GF/GW przed liftingiem (po liftingu elektronika i okablowanie uległy zmianie). Modele 323 (jeśli miały takie same wiązki i kostki) też będą mogły być tak "przerobione". Premacy ma już zmienione systemy ze względu na przebudowaną konstrukcję – ale w jakim stopniu to trudno powiedzieć.
Możliwe, że w 323 i premacy – jeśli jest osobna kostka systemu PODS – to metoda odcięcia kabelka zadziała prawidłowo. Zakładając oczywiście, że kolory kabli NIE uległy zmianie (bo w innych miejscach pojazdu bywa z tym już różnie)...
W obecnym stanie naszej wiedzy możemy powiedzieć mniej więcej to:
– w innych autach niż 626 przed F/L odcięcie pods'u nie zostało dokładnie przetestowane (jeśli ktoś zrobił tę procedurę w BJ/CP i miał stłuczkę na "poduszki" to niech da znać, czy wystrzeliły OBIE)
– czerwona kontrolka (po odcięciu systemu pods) powinna działać normalnie
– systemy w autach generacji zoom-zoom (MPV, 3, 5, 6 itp.) mają nieco inną elektronikę chociaż te same kody błędów.
– wyszczególnione kody błędów i trochę teorii znajduje się tutaj viewtopic.php?t=65171 na samym końcu
– przy obecnych cenach szeroko dostępnych emulatorów mat zajętości pasażera do niemal wszystkich modeli świata (przecież nie tylko w mazdach wysiada ten system) należy kierować się ku temu rozwiązaniu jako sprawdzonemu bez ingerencji w nieznaną w skutkach procedurę cięcia elektryki pojazdu.
Chodzi mi o matę do 323f bj po liftingu
Witam. Kod 26 wymigany przez prawą kontrolkę dotyczy siedzenia pasażera? Mazda 626 po lifcie.
Witam,
Szanowni Panowie ,temat jest stary mimo to proszę o podpowiedź w sprawie mojego problemu,
mój pojazd to : MAZDA 626 GW 1999 , 2L benzyna
problem dotyczy migającej kontrolki poduszek ,ta z lewej strony zegarów " czerwona",
7 krótkich mignięć i przerwa 4-5 sek,znalezione odpowiedzi na forum nie są dla mnie jednoznaczne,
czy może to być uszkodzona mata obecności pasażera ? uszkodzona taśma pod poduszką kierowcy ?
lub inny powód ? dodam że od czasu do czasu ,bardzo sporadycznie zapala się również "środkowa" kontrolka ta pomarańczowa ale jest to raz na 5-7 dni,kontrolka lewa sygnalizuje problem cały czas ,
ponieważ jest to mój pierwszy post ,proszę o wyrozumiałość ,
pozdrawiam
Szanowni Panowie ,temat jest stary mimo to proszę o podpowiedź w sprawie mojego problemu,
mój pojazd to : MAZDA 626 GW 1999 , 2L benzyna
problem dotyczy migającej kontrolki poduszek ,ta z lewej strony zegarów " czerwona",
7 krótkich mignięć i przerwa 4-5 sek,znalezione odpowiedzi na forum nie są dla mnie jednoznaczne,
czy może to być uszkodzona mata obecności pasażera ? uszkodzona taśma pod poduszką kierowcy ?
lub inny powód ? dodam że od czasu do czasu ,bardzo sporadycznie zapala się również "środkowa" kontrolka ta pomarańczowa ale jest to raz na 5-7 dni,kontrolka lewa sygnalizuje problem cały czas ,
ponieważ jest to mój pierwszy post ,proszę o wyrozumiałość ,
pozdrawiam
Witam wszystkich,
nie doczekałem się co prawda jakiejkolwiek podpowiedzi ,szkoda.
Mam jednak do przekazania innym cenne informacje , moim problem jest 7 krótkich błysków lewej "czerwonej" kontrolki poduszek powietrznych , profilaktyczna wymiana taśmy zwojaka pod poduszką w kierownicy nic nie dała, to samo dotycz zamontowania emulatora obecności pasażera , nadal mruga,
o czy czyszczeniu styków w kostkach już nawet nie wspominam,to było oczywiste.
może jednak ktoś ma jakiś pomysł ?
nie doczekałem się co prawda jakiejkolwiek podpowiedzi ,szkoda.
Mam jednak do przekazania innym cenne informacje , moim problem jest 7 krótkich błysków lewej "czerwonej" kontrolki poduszek powietrznych , profilaktyczna wymiana taśmy zwojaka pod poduszką w kierownicy nic nie dała, to samo dotycz zamontowania emulatora obecności pasażera , nadal mruga,
o czy czyszczeniu styków w kostkach już nawet nie wspominam,to było oczywiste.
może jednak ktoś ma jakiś pomysł ?
Wg instrukcji Mazda 626 workshop manual kod 7 to:
Passenger-side air bag module.
Czyli ta nieszczęsna mata, która jest w siedzeniu pasażera, jest uszkodzona zapewne. Ale piszesz, że wymieniłeś. Hmm...
Passenger-side air bag module.
Czyli ta nieszczęsna mata, która jest w siedzeniu pasażera, jest uszkodzona zapewne. Ale piszesz, że wymieniłeś. Hmm...
- Od: 20 lip 2008, 08:32
- Posty: 23
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz
"Złącze czujnika bocznej poduszki powietrznej po stronie kierowcy, słabe połączenie"
Czyżby to była boczna poduszka powietrzna?
Pewnie trzeba kostki przejrzeć. Ktoś może rozbierał panel boczny gdzie dokładnie mogą być te kostki od bocznej poduszki?
Czyżby to była boczna poduszka powietrzna?
Pewnie trzeba kostki przejrzeć. Ktoś może rozbierał panel boczny gdzie dokładnie mogą być te kostki od bocznej poduszki?
- Od: 22 mar 2007, 19:42
- Posty: 117
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6