Przeróbka klimatyzacji manualnej A/C na automatyczną "klimatronik"

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lucas83 » 13 kwi 2012, 10:03

Moim zdaniem przekladka na automatyczna klime jest nieoplacalna z powodu malej jej wydajnosci i zle dobranym parametrom jej pracy


Sugerujesz, że manualna klimatyzacja ma lepszą wydajność? Przecież układ bazowy jest taki sam, tutaj chodzi tylko o zmianę sterowania. Wydajność zatem pozostaje taka sama. Ja tam jakoś nie narzekam, mam sprawny układ i ch(ł)odzi tak jak trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez siegu » 13 kwi 2012, 10:42

rumunn95 napisał(a):to nie temat o tempomatach panowie :) :)

Słusznie, proszę o trzymanie się tematu.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez rumunn95 » 13 kwi 2012, 14:33

czy manual czy automat jest taka sama wydajnosc czyli lipa :) ale w automacie bardziej to doskwiera z racji zle dobranych parametrow jej pracy zawartych w oprogramowaniu sterownika, tesc jezdzi laguna ma ustawione non stop 21oC a kolega vectrą tam jak sie wsiadzie do rozgrzanego autka to po zapaleniu po chwili temp spada do tej zadanej a w madzi zrobisz z 10 km i dopiero cos czuc (tez mam sprawna klime 7-8oc na wylocie) ogolnie moim zdaniem lepiej sie sprawdza climatronic w szajswagenach i francuzach ... mimo tego i tak wole dżapańskie :P :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez lucas83 » 13 kwi 2012, 18:00

Jeśli chodzi o wydajność klimatyzacji w grupie VW, to faktycznie czuć różnicę na + dla VW. Ale musisz u siebie mieć coś nie tak, skoro odczuwasz jej działanie dopiero po 10 km przebytej drogi. Ja "czuję" klimatyzację mniej więcej po minucie-dwóch od jej włączenia, więc tak jak pisałem, nie narzekam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 13 kwi 2012, 18:13

lucas83 napisał(a):Jeśli chodzi o wydajność klimatyzacji w grupie VW, to faktycznie czuć różnicę na + dla VW. Ale musisz u siebie mieć coś nie tak, skoro odczuwasz jej działanie dopiero po 10 km przebytej drogi. Ja "czuję" klimatyzację mniej więcej po minucie-dwóch od jej włączenia, więc tak jak pisałem, nie narzekam :)


tez nie narzekam na wydajność klimatyzacji – proponuje sprawdzić poziom czynnika, stan osuszacza i filtrów kabinowych
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 13 kwi 2012, 18:49

Moja klimka też spoko, zaczynam odczuwać jej działanie dosłownie po chwili od włączenia.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rumunn95 » 13 kwi 2012, 22:35

pisalem wyzej ze temp na wylocie mam 7-8oC to chyba w normie tez ja czuc od chwili wlaczenia ale potrzebuje duzo czasu na ochlodzenie kabiny wlaczajac beznadziejnie dmuchawy tam gdzie nie trzeba ,ogolnie manualnie ja sterujac wychlodze szybciej autko
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez tadziomaru1 » 13 kwi 2012, 22:40

rumunn95 napisał(a):pisalem wyzej ze temp na wylocie mam 7-8oC to chyba w normie tez ja czuc od chwili wlaczenia ale potrzebuje duzo czasu na ochlodzenie kabiny wlaczajac beznadziejnie dmuchawy tam gdzie nie trzeba ,ogolnie manualnie ja sterujac wychlodze szybciej autko

Ja mam manualną i właśnie to jest fajne że sobie robie tak jak chce, a żeby włączyć i ustawić tak jedną jak i drugą to trzeba i tak łapkę wyciągnąć :D .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 13 kwi 2012, 23:31

pisalem wyzej ze temp na wylocie mam 7-8oC to chyba w normie tez ja czuc od chwili wlaczenia ale potrzebuje duzo czasu na ochlodzenie kabiny wlaczajac beznadziejnie dmuchawy tam gdzie nie trzeba ,ogolnie manualnie ja sterujac wychlodze szybciej autko


Automat akurat nadmuch włącza prawidłowo, zgodnie z opisem w instrukcji obsługi, gdzie jest wszystko wyjaśnione, więc nie wiem gdzie widzisz problem :) Poza tym, zawsze możesz sobie ręcznie ustawić parametry. Nie widzę sensu dalszej dyskusji w tym temacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 14 kwi 2012, 11:29

dokladnie szkoda watek zasmiecac ,kazdy lubi inaczej .pozdro :D
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Artu » 10 mar 2015, 15:32

Jestem po przeróbce klimatyzacji manualnej na automatyczną. Wbrew pozorom nie było tak źle ;) Pozostała mi jeszcze jedna kwestia. Według serwisówki do czujnika temperatury znajdującego się w kabinie (kratka po prawej stornie od kierownicy) powinien być wpięty wąż. Niestety nie mam pojęcia gdzie ma iść. Czy ktoś z szanownych forumowiczów byłby w stanie zanurkować pod kierownicę i zrobić zdjęcie?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez Kociak500 » 10 cze 2016, 17:54

Odkope trochę Temat
Jest ktoś w stanie powiedzieć co jest potrzebne do wymiany panelu z klima manualna na automat?
Domyślam się że sam panel i co do tego? Nagrzewnica? Wentylator? Gdzie są pochowane czujniki?
Niedaleko koło mnie na złomie napewno znajdzie się jakaś 626 z automatyczną klima tylko chciał bym wiedzieć co będzie mi potrzebne żeby tam co chwila nie wracać po części
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Artu » 15 cze 2016, 12:12

Będziesz potrzebował:

– czujnik temperatury zewnętrznej (ten przy chłodnicy)
– panel klimatronika
– trzy silniczki do sterowania nawiewów
– czujnik temperatury powietrza w nawiewie
– czujnik wilgotności powietrza w nawiewie
– generalnie elementy nawiewów w konsoli środkowej są takie same – wymontujesz linkę, wrzucisz silniczek. Problem jest jedynie w przypadku podpięcia się silniczkiem do obiegu zamkniętego/otwartego – trzeba albo kombinować, albo olać ;)
– czujnik temperatury wewnętrznej wraz z wężem. Wąż można dopasować z czegokolwiek innego, ma iść do jednej z komór sterujących nawiewem (w komorze trzeba wywiercić dziurę i wpuścić do niej przewód)
– czujnik nasłonecznienia
– kompletna wiązka znajdująca się pod deską rozdzielczą
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6