Takie mnie nasuwa się pytanie patrząc po foto
Komputer pokładowy do M 2.0GF
Po zdjęciach widząc zadam pytanie, czy ściągałeś ten czarny plastik z tej swojej kostki, która pod spodem jest biała? Może ten czarny to zaślepka jest i wtedy Ci będzie pasowało? Bo widać, że czarny jest nałożony na biała kostkę 
Takie mnie nasuwa się pytanie patrząc po foto
Takie mnie nasuwa się pytanie patrząc po foto
Nie, ale korciło mnie
W wolnej chwili to zrobię i zobaczę czy faktycznie wystarczyło obrać ze skorupek wtyczkę? 

- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Nic z tego, ta czarna wtyczka to nie jest nakładka
Już tak myślałem żeby powyjmować kable i powpinać do tej białej ale to jest słaby pomysł więc odpada.
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Simas napisał(a):Nic z tego, ta czarna wtyczka to nie jest nakładkaJuż tak myślałem żeby powyjmować kable i powpinać do tej białej ale to jest słaby pomysł więc odpada.
a zdjąłeś tą czarną? Po fotach bym powiedział, że na 99% wystarczy zdjąć albo rozwalić tą czarną i wtedy piękna biała gotowa do wpięcia
U mnie już na pewno tej czarnej by nie było
Nie zdejmowałem bo nie byłoby sensu. Górne szyny nawet po zdjęciu się nie zgadzają. Zobacz jak szeroko rozstawione są w czarnej wtyczce, a jak w białej. Chyba bez elektryka jednak się nie obejdzie 
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Simas napisał(a):Nie zdejmowałem bo nie byłoby sensu. Górne szyny nawet po zdjęciu się nie zgadzają. Zobacz jak szeroko rozstawione są w czarnej wtyczce, a jak w białej. Chyba bez elektryka jednak się nie obejdzie
No tak tego nie wziąłem pod uwagę – przepraszam
Kostkę masz od komputerka to tamtą obciąć i podlutować tą ;–) tylko jakiś schemat co do którego pinu ma należeć i gra gitara
Artu,
Skąd brałeś informacje o przeznaczeniu kabli idących do komputera? Mam "Workshop manual" do 626 GF normalnego i drugi dla polifta z rozpiską wtyczki, ale nie mam "Wiring diagram" z kolorami kabli. Masz może te schematy? Bo jakoś niewiele mi się zgadza (mam 5 kabli we wtyczce, bez fabrycznego termometru, ale przed chłodnicą jest pusta wtyczka na termistor 2,2k i nawet jeszcze jakaś druga podobna).
Druga rzecz: skąd brałeś styki do brakujących kabli? Od komputera pokładowego – pewnie kupiłeś go z wtyczką i kikutem obciętego kabla. Ale od sterownika silnika? – Czy we wtyczce jest komplet styków i wystarczy dolutować kabel do pinu 99 "FEM" czy musiałeś dorabiać jakąś blaszkę?
Trzecia kwestia: Wiem że taki komputer bywał też w 323 BJ. I tu jest pytanie: czy taki sam, czy nie? Numer części na 100% jest inny. Mogę taki tanio kupić i to z kawałkiem wtyczki, ale już na oko widać, że kolejność i kolory kabli są inne. Nie chcę spalić przy pierwszym podłączeniu, a do 323 BJ też nie potrafię znaleźć oryginalnego "Wiring diagram" :/ .
Wrzucę tylko z "Workshop manual" skany rozpisek styków "turing computer-a" (według serwisówki: "information display"). W sumie to samo, co podawałeś z opisem, ale może komuś się przyda. Dla przedlifta i polifta jest to samo, nieco inaczej opisane:
626 GF przedlift:

626 GF polift:

Z góry dzięki za odpowiedź.
Skąd brałeś informacje o przeznaczeniu kabli idących do komputera? Mam "Workshop manual" do 626 GF normalnego i drugi dla polifta z rozpiską wtyczki, ale nie mam "Wiring diagram" z kolorami kabli. Masz może te schematy? Bo jakoś niewiele mi się zgadza (mam 5 kabli we wtyczce, bez fabrycznego termometru, ale przed chłodnicą jest pusta wtyczka na termistor 2,2k i nawet jeszcze jakaś druga podobna).
Druga rzecz: skąd brałeś styki do brakujących kabli? Od komputera pokładowego – pewnie kupiłeś go z wtyczką i kikutem obciętego kabla. Ale od sterownika silnika? – Czy we wtyczce jest komplet styków i wystarczy dolutować kabel do pinu 99 "FEM" czy musiałeś dorabiać jakąś blaszkę?
Trzecia kwestia: Wiem że taki komputer bywał też w 323 BJ. I tu jest pytanie: czy taki sam, czy nie? Numer części na 100% jest inny. Mogę taki tanio kupić i to z kawałkiem wtyczki, ale już na oko widać, że kolejność i kolory kabli są inne. Nie chcę spalić przy pierwszym podłączeniu, a do 323 BJ też nie potrafię znaleźć oryginalnego "Wiring diagram" :/ .
Wrzucę tylko z "Workshop manual" skany rozpisek styków "turing computer-a" (według serwisówki: "information display"). W sumie to samo, co podawałeś z opisem, ale może komuś się przyda. Dla przedlifta i polifta jest to samo, nieco inaczej opisane:
626 GF przedlift:

626 GF polift:

Z góry dzięki za odpowiedź.
To pewnie normalny sygnał z czujnika prędkości, ze skrzyni. Idzie na zegary i pewnie w kilka innych miejsc. Na kolejnej stronie serwisówki jest podane, że to sygnał prostokątny (czyli pewnie czujnikiem jest hall, a nie elektromagnes) i że jego okres w milisekundach = 1413 / prędkość.
Czyli by się dało. Tylko po co? Mi jeden prędkościomierz wystarcza.
Czyli by się dało. Tylko po co? Mi jeden prędkościomierz wystarcza.
Zdarzyło się u kogoś tak, że miał 10 albo i 13 kabli w tej wtyczce? (Nie pamiętam dokładnie) Czy w takie sytuacji komputer zadziała "plug and play" ?
- Od: 5 maja 2016, 23:55
- Posty: 37 (3/0)
- Skąd: TSK / DW
- Auto: Mazda 626 GF FS '00
Simas napisał(a):Odkopię trochę swój temat gdyż nabyłem komputerek i ku memu zdziwieniu mam inne złącze, niżej fotki. Może ktoś podpowie wtfOd czego w takim razie mam tą czarną wtyczkę? Może potrzebna jest przejściówka?
![]()
![]()
![]()
![]()
Dodam, że ta biała obok była wpięta do komputera z obciętymi kablami. Weryfikując VIN na rosyjskiej stronie komputer miałem w zestawie, kraj przeznaczenia: Niemcy.
Odkopię, bo u mnie prawdopodobnie komputer był, ale zamontowano webasto i wywalono komputer w jego miejsce zwykłą zaślepkę. Kupiłem komputer z identycznej pod względem wyposażenia i wersji 626 gf, ale też mam tą wtyczkę. Może jest gdzieś głębiej? Udało Ci się podłączyć?
Edit:
Mamy tą kostkę, u mnie była złączona izolatką pod kierownicą z inną wiązką, co nie zmienia faktu, że mam 5 przewodów.
- Od: 12 kwi 2018, 23:48
- Posty: 1
- Auto: 1.8 90km HB
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6