Jak działa klimatronic?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gazparts » 9 lut 2007, 00:54

Mam pytanie dotyczące klimatronika w GFce otóż jak jest zimno,czasem ciężko się włączają wszystke cztery przyciski związane z obsługą nawiewów i klimy. Trzeba naprawdę mocno wcisnąć aby coś zadziałało. Czy to normalne , a może jest jakiś sposób na to niedomaganie :(
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez zgrzes » 9 lut 2007, 10:28

xANDy napisał(a):a własnie u mnie jest troszkę inaczej. Oczywiście mam wersję A/C oraz ECON i te funkcjonują prawidłowo. Jednak jeśli sam wyłączę tryb A/C to automat ciągle sam reguluje kierunek wiania i temperaturę – "przyłapałem" go jak zmienia kierunek. Temperatura zmienia się na 90% (nie dam głowy). Nie reguluje siły nadmuchu! mogę to nawet zmienić ręcznie a on ciągle przestawia kierunki. Dopiero, gdy ja ręcznie przestawię kierunek wiania, wtedy ten pół-automat wyłącza sie na dobre


mam to samo


xANDy napisał(a):Nie wiem na czym to polega oraz czy nie bierze więcej mocy z silnika, nie mam jak sprawdzić. W każdym razie jest to dziwne


przy właczonym AUTO (przy tym jak się włączy już ECONO) co jakiś czas załącza się sprężarka co widać (lekko spadające obroty) i czuć (obciążenie silnika – drgania).
Jak tylko wyłączę A/C (gaśnie AUTO) wszystkie wyżej opisane objawy znikają a temperatura jest utrzymywana "prawie" taka sama jak przy AUTO.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez xANDy » 9 lut 2007, 10:56

zgrzes napisał(a):jest utrzymywana "prawie" taka sama jak przy AUTO

To prawie oznacza, że zdecydowanie wyżej. Czyli mając nastawione 19 st. w kabinie będzie ok 24 (sprawdzone w trasie z termometrem "w dłoni"). Przy załączonej funkcji auto – temp. będzie ok 22.
Odkryłem jeszcze jedną właściwość układu klimy – otóż jest tylko jedna metoda na nawiew powietrza prosto zza szyby – gdy ustawi się na 15 st. We wszystkich inych nastawach powietrze zawsze przechodzi przez chłodnice (nagrzewnicę silnika i "żeberko" klimy). Więc za każdym razem, gdy ustawia się temperaturę (np. latem) to wieje nagrzewanym i chłodzonym powietrzem. Tylko ustawienie 15 stopni daje nam czysty nawiew prościutko z kratki podszybia z pominięciem podgrzewania.
Latem jak ustawi się +18 na panelu, wyłączy sprężarkę i zechce się wiać czystym powietrzem, to i tak będzie ono podgrzane! Jedynym sensownym wyjściem jest więc +15...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez gazparts » 10 lut 2007, 10:53

Powtórzę pytanie bo umkło i proszę o odpowiedz

bananmin napisał(a):Mam pytanie dotyczące klimatronika w GFce otóż jak jest zimno,czasem ciężko się włączają wszystke cztery przyciski związane z obsługą nawiewów i klimy. Trzeba naprawdę mocno wcisnąć aby coś zadziałało. Czy to normalne , a może jest jakiś sposób na to niedomaganie :(
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez xANDy » 10 lut 2007, 15:36

Wyjąć cały panel (zapewne kiedyś był podlany cocacolą albo innym sokiem), rozebrać go spokojnie, wyczyścić wszystkie przyciski, umyć co trzeba, złożyć z powrotem i cieszyć się, że tak ładnie działa :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez gazparts » 10 lut 2007, 22:26

dzięki ! xANDy
Ktoś to rozbierał? jak się do tego zabrać? może ktoś wie
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez xANDy » 10 lut 2007, 23:45

bananmin napisał(a):Ktoś to rozbierał?
Ja rozbierałem. Zdejmujesz zaślepki (po bokach panelu, mają ok 5mm szerokości, z góry na dół) pod spodem są po dwie dziury ok 2,5mm, wsuwasz w to druty, rozchylasz sprężynki i panel wychodzi. Wyciągasz panel, wyjmujesz delikatnie (hehe) wtyczki, bierzesz śrubokręt krzyrzakowy, rozkręcasz. Trochę jest rozkręcania ale nie trzeba rozłączać w środku łączówki.
Tam jest tak logicznie to zaprojektowane, że trudno dawać wskazówki. Złożenie oczywiście w odwrotnej kolejności. Warto sprawdzić czy żarówki nie potrzebują reanimacji.
Całość pracy z pucowaniem to pół godziny.
Jako przyrząd do wyjęcia panelu ostatecznie wystarczą 4 gwoździe (a nawet dwa, raz jedna strona, raz druga).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Italiano » 11 lut 2007, 01:33

xANDy napisał(a):Jako przyrząd do wyjęcia panelu ostatecznie wystarczą 4 gwoździe (a nawet dwa, raz jedna strona, raz druga).

W najgorszym wypadku pozostaje młotek....albo nawet młot.....taki 5 kilowy <faja> . Skuteczność "rozbierania" gwarantowana....
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez gazparts » 11 lut 2007, 13:22

Jeszcze raz DZIĘKI xANDy Jutro biorę się za to.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez gazparts » 24 lut 2007, 22:29

Jak powiedziałem tak zrobiłem rozebrałem miałem problem z wyciągmięciem płytki wewnątrz bo te blaszki po bokach przeszkadzały, ale dało radę , są mrozy i wszystko w porzo... Jeszcze raz dzięki xANDy
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Prowokator » 23 lis 2007, 01:43

Czytam i czytam i mam pytanie dlaczego jak naciskam przycisk AMB to włącza sie klima. Czy to normalne?
Mam madzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2007, 00:03
Posty: 17
Skąd: Lędziny
Auto: Mazda 626 2.0i GW 98

Postprzez sboard » 23 lis 2007, 10:07

No raczej nie, AMB to temperatura odczuwalna na zewnątrz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez gazparts » 23 lis 2007, 22:40

Dokładnie, po wciśnięciu AMB wyświetlacz pokazuje temperaturę na zewnątrz
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez psiwak » 23 lis 2007, 22:48

b2 napisał(a):..... pracuje jak klimatyzator – tylko schładza
a normalnie – pracuje cały czas, działa jak klimatyzacja – schładza lub podgrzewa powietrze, utrzymując jego stałą temperaturę.? .....


Samochodowa klimatyzacja jest typową chlodziarka, zeby grzac to trzeba bylo by odwrocic obieg i wtedy jest pompa ciepła. Tak wiec wiekszosc klimatyzatorów samochodowych nie podgrzewa, uzywa ciepla z silnika lub innych systemow.

Marcin26 napisał(a):Sprawa wyglada nastepujaco:
A/C ECO oznacza dokladnie troche slabsze chlodzenie z dodatkowym OSUSZANIEM POWIETRZA (ZMNIEJSZANIE WILGOTNOSCI POWIETRZA) tak podaje instrukcja do mazdy 6 w jez.niemieckim.

Z tym osuszaniem powietrza to jakas sciema marketingowa :) Z fizyki a dokladnie z przemiany termodynamicznej wynika to osuszanie powietrza a nie z trybu pracy klimy :) I tak naprawde problem lezy jak zrobic zeby dostarczyc chlodne i wilgotne powietrze.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 20:47
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2000r

Postprzez Italiano » 23 lis 2007, 23:37

psiwak napisał(a):b2 napisał:
..... pracuje jak klimatyzator – tylko schładza
a normalnie – pracuje cały czas, działa jak klimatyzacja – schładza lub podgrzewa powietrze, utrzymując jego stałą temperaturę.? .....


Samochodowa klimatyzacja jest typową chlodziarka, zeby grzac to trzeba bylo by odwrocic obieg i wtedy jest pompa ciepła. Tak wiec wiekszosc klimatyzatorów samochodowych nie podgrzewa, uzywa ciepla z silnika lub innych systemow

b2 tu chodziło o pokazanie różnicy między ECON ,a zwykłą pracą klimatronica. Każdy wie że klimatyzator w samochodzie tylko schładza. A klimatronik jak wiadomo tak właśnie pracuje...schładza i podgrzewa w zależności od potrzeby. Także bezsensowne widze "czepianie" się wypowiedzi b2 .

psiwak napisał(a):Z tym osuszaniem powietrza to jakas sciema marketingowa usmiech Z fizyki a dokladnie z przemiany termodynamicznej wynika to osuszanie powietrza a nie z trybu pracy klimy

Czyli wszystkie osuszacze jakie są sprzedawane to wielka ściema? Zastanów się czasami nad tym co piszesz.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Prowokator » 24 lis 2007, 01:16

A czy ktoś zna odpowiedź na to pytanie – Wsiadam do samochodu na zewnątrz zimno odpalam madzie, na climie włączam wentylator i ustawiam nawiew, temperaturę nastawiam na 23 stopnie" (nie uruchamiam A/C ani ECO) – czy teraz termometr wewnętrzny mierzy temperaturę powietrza i czy np. reguluje ustawienia nawiewu tak aby w środku była ta sama temperatura?
Mam madzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2007, 00:03
Posty: 17
Skąd: Lędziny
Auto: Mazda 626 2.0i GW 98

Postprzez gazparts » 24 lis 2007, 01:34

jak klima wyłączona i ustawisz przyciskiem 23stopnie to klima sie nie włączy, jak wciśniesz nawiew na szybe , automatyczne sie klima włączy
jak dasz auto też klima sie włącza automatycznie (chyba musze to sprawdzić)
temperatura zewnętrzna nie ma nic do tego , tryb AMB pokazuje tylko temperaturke
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Prowokator » 24 lis 2007, 02:12

czyli ustawienie tej temperatury nie ma znaczenia, obojętnie jaką ustawię to temperatura nawiewu ciepłego powietrza nie będzie regulowana
Mam madzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2007, 00:03
Posty: 17
Skąd: Lędziny
Auto: Mazda 626 2.0i GW 98

Postprzez gazparts » 24 lis 2007, 02:37

W aucie jest czujnik temperatury wewnętrznej obok kierownicy po prawej stronie, na wysokości kolana kierowcy kwadracik z dziurkami w paski , on ma za zadanie sprawdzać temperature i dostosować nadmuch,
jest jeszcze w okolicach nawiewu na szybe czujnik nasłonecznienia .
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez psiwak » 24 lis 2007, 19:24

Italiano napisał(a):... Także bezsensowne widze "czepianie" się wypowiedzi

Ok masz racje, choc nie miałem takiego zamiaru
Italiano napisał(a):
psiwak napisał(a):Z tym osuszaniem powietrza to jakas sciema marketingowa usmiech Z fizyki a dokladnie z przemiany termodynamicznej wynika to osuszanie powietrza a nie z trybu pracy klimy

Czyli wszystkie osuszacze jakie są sprzedawane to wielka ściema? Zastanów się czasami nad tym co piszesz.

Nie wiem co masz na mysli z tymi osuszaczami? Sciema itp
W samochodzie uklad jest bardzo prosty – powietrze omywa dwa wymienniki ciepla tj nagrzewnice i skraplacz i nie ma tam zadnego osuszacza powietrza gdyz ono jest osuszane wlasnie na skraplaczu co nie jest dobre dla naszego zdrowia:(. Natomiast w wewnętrznym obiegu klimatyzatora istnieje osuszacz ktorego zadaniem jest ewentualne usuniecie wilgoci z czynnika roboczego (chyba to miales na mysli)

Climatronic to nic innego jak zautomatyzowana zwykla instalacja, tzn dodana jest automatyka sterujaca dzialaniem nagrzewnicy i sprezarki klimatyzatora, w trybie ECO sterownik przewaznie ma za zadanie zminimalizowanie zuzycia paliwa, nie pozwala na wlaczanie sprezarki w trakcie przyspieszania dojscie do zadanej temperatury moze odbywac sie dluzej (rzadsze cykle pracy sprezarki).

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 20:47
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6