Jak działa klimatronic?
Mam pytanie dotyczące klimatronika w GFce otóż jak jest zimno,czasem ciężko się włączają wszystke cztery przyciski związane z obsługą nawiewów i klimy. Trzeba naprawdę mocno wcisnąć aby coś zadziałało. Czy to normalne , a może jest jakiś sposób na to niedomaganie 
xANDy napisał(a):a własnie u mnie jest troszkę inaczej. Oczywiście mam wersję A/C oraz ECON i te funkcjonują prawidłowo. Jednak jeśli sam wyłączę tryb A/C to automat ciągle sam reguluje kierunek wiania i temperaturę – "przyłapałem" go jak zmienia kierunek. Temperatura zmienia się na 90% (nie dam głowy). Nie reguluje siły nadmuchu! mogę to nawet zmienić ręcznie a on ciągle przestawia kierunki. Dopiero, gdy ja ręcznie przestawię kierunek wiania, wtedy ten pół-automat wyłącza sie na dobre
mam to samo
xANDy napisał(a):Nie wiem na czym to polega oraz czy nie bierze więcej mocy z silnika, nie mam jak sprawdzić. W każdym razie jest to dziwne
przy właczonym AUTO (przy tym jak się włączy już ECONO) co jakiś czas załącza się sprężarka co widać (lekko spadające obroty) i czuć (obciążenie silnika – drgania).
Jak tylko wyłączę A/C (gaśnie AUTO) wszystkie wyżej opisane objawy znikają a temperatura jest utrzymywana "prawie" taka sama jak przy AUTO.
zGrzes
- Od: 9 maja 2005, 14:39
- Posty: 119
- Skąd: Rzeszów
- Auto: CX-30
zgrzes napisał(a):jest utrzymywana "prawie" taka sama jak przy AUTO
To prawie oznacza, że zdecydowanie wyżej. Czyli mając nastawione 19 st. w kabinie będzie ok 24 (sprawdzone w trasie z termometrem "w dłoni"). Przy załączonej funkcji auto – temp. będzie ok 22.
Odkryłem jeszcze jedną właściwość układu klimy – otóż jest tylko jedna metoda na nawiew powietrza prosto zza szyby – gdy ustawi się na 15 st. We wszystkich inych nastawach powietrze zawsze przechodzi przez chłodnice (nagrzewnicę silnika i "żeberko" klimy). Więc za każdym razem, gdy ustawia się temperaturę (np. latem) to wieje nagrzewanym i chłodzonym powietrzem. Tylko ustawienie 15 stopni daje nam czysty nawiew prościutko z kratki podszybia z pominięciem podgrzewania.
Latem jak ustawi się +18 na panelu, wyłączy sprężarkę i zechce się wiać czystym powietrzem, to i tak będzie ono podgrzane! Jedynym sensownym wyjściem jest więc +15...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Powtórzę pytanie bo umkło i proszę o odpowiedz
bananmin napisał(a):Mam pytanie dotyczące klimatronika w GFce otóż jak jest zimno,czasem ciężko się włączają wszystke cztery przyciski związane z obsługą nawiewów i klimy. Trzeba naprawdę mocno wcisnąć aby coś zadziałało. Czy to normalne , a może jest jakiś sposób na to niedomaganie
Wyjąć cały panel (zapewne kiedyś był podlany cocacolą albo innym sokiem), rozebrać go spokojnie, wyczyścić wszystkie przyciski, umyć co trzeba, złożyć z powrotem i cieszyć się, że tak ładnie działa 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
dzięki ! xANDy
Ktoś to rozbierał? jak się do tego zabrać? może ktoś wie
Ktoś to rozbierał? jak się do tego zabrać? może ktoś wie
Ja rozbierałem. Zdejmujesz zaślepki (po bokach panelu, mają ok 5mm szerokości, z góry na dół) pod spodem są po dwie dziury ok 2,5mm, wsuwasz w to druty, rozchylasz sprężynki i panel wychodzi. Wyciągasz panel, wyjmujesz delikatnie (hehe) wtyczki, bierzesz śrubokręt krzyrzakowy, rozkręcasz. Trochę jest rozkręcania ale nie trzeba rozłączać w środku łączówki.bananmin napisał(a):Ktoś to rozbierał?
Tam jest tak logicznie to zaprojektowane, że trudno dawać wskazówki. Złożenie oczywiście w odwrotnej kolejności. Warto sprawdzić czy żarówki nie potrzebują reanimacji.
Całość pracy z pucowaniem to pół godziny.
Jako przyrząd do wyjęcia panelu ostatecznie wystarczą 4 gwoździe (a nawet dwa, raz jedna strona, raz druga).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Jako przyrząd do wyjęcia panelu ostatecznie wystarczą 4 gwoździe (a nawet dwa, raz jedna strona, raz druga).
W najgorszym wypadku pozostaje młotek....albo nawet młot.....taki 5 kilowy
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Jak powiedziałem tak zrobiłem rozebrałem miałem problem z wyciągmięciem płytki wewnątrz bo te blaszki po bokach przeszkadzały, ale dało radę , są mrozy i wszystko w porzo... Jeszcze raz dzięki xANDy
Czytam i czytam i mam pytanie dlaczego jak naciskam przycisk AMB to włącza sie klima. Czy to normalne?
Mam madzie
- Od: 15 lis 2007, 00:03
- Posty: 17
- Skąd: Lędziny
- Auto: Mazda 626 2.0i GW 98
Dokładnie, po wciśnięciu AMB wyświetlacz pokazuje temperaturę na zewnątrz
b2 napisał(a):..... pracuje jak klimatyzator – tylko schładza
a normalnie – pracuje cały czas, działa jak klimatyzacja – schładza lub podgrzewa powietrze, utrzymując jego stałą temperaturę.? .....
Samochodowa klimatyzacja jest typową chlodziarka, zeby grzac to trzeba bylo by odwrocic obieg i wtedy jest pompa ciepła. Tak wiec wiekszosc klimatyzatorów samochodowych nie podgrzewa, uzywa ciepla z silnika lub innych systemow.
Marcin26 napisał(a):Sprawa wyglada nastepujaco:
A/C ECO oznacza dokladnie troche slabsze chlodzenie z dodatkowym OSUSZANIEM POWIETRZA (ZMNIEJSZANIE WILGOTNOSCI POWIETRZA) tak podaje instrukcja do mazdy 6 w jez.niemieckim.
Z tym osuszaniem powietrza to jakas sciema marketingowa
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2007, 20:47
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GF 2000r
psiwak napisał(a):b2 napisał:
..... pracuje jak klimatyzator – tylko schładza
a normalnie – pracuje cały czas, działa jak klimatyzacja – schładza lub podgrzewa powietrze, utrzymując jego stałą temperaturę.? .....
Samochodowa klimatyzacja jest typową chlodziarka, zeby grzac to trzeba bylo by odwrocic obieg i wtedy jest pompa ciepła. Tak wiec wiekszosc klimatyzatorów samochodowych nie podgrzewa, uzywa ciepla z silnika lub innych systemow
b2 tu chodziło o pokazanie różnicy między ECON ,a zwykłą pracą klimatronica. Każdy wie że klimatyzator w samochodzie tylko schładza. A klimatronik jak wiadomo tak właśnie pracuje...schładza i podgrzewa w zależności od potrzeby. Także bezsensowne widze "czepianie" się wypowiedzi b2 .
psiwak napisał(a):Z tym osuszaniem powietrza to jakas sciema marketingowa usmiech Z fizyki a dokladnie z przemiany termodynamicznej wynika to osuszanie powietrza a nie z trybu pracy klimy
Czyli wszystkie osuszacze jakie są sprzedawane to wielka ściema? Zastanów się czasami nad tym co piszesz.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
A czy ktoś zna odpowiedź na to pytanie – Wsiadam do samochodu na zewnątrz zimno odpalam madzie, na climie włączam wentylator i ustawiam nawiew, temperaturę nastawiam na 23 stopnie" (nie uruchamiam A/C ani ECO) – czy teraz termometr wewnętrzny mierzy temperaturę powietrza i czy np. reguluje ustawienia nawiewu tak aby w środku była ta sama temperatura?
Mam madzie
- Od: 15 lis 2007, 00:03
- Posty: 17
- Skąd: Lędziny
- Auto: Mazda 626 2.0i GW 98
jak klima wyłączona i ustawisz przyciskiem 23stopnie to klima sie nie włączy, jak wciśniesz nawiew na szybe , automatyczne sie klima włączy
jak dasz auto też klima sie włącza automatycznie (chyba musze to sprawdzić)
temperatura zewnętrzna nie ma nic do tego , tryb AMB pokazuje tylko temperaturke
jak dasz auto też klima sie włącza automatycznie (chyba musze to sprawdzić)
temperatura zewnętrzna nie ma nic do tego , tryb AMB pokazuje tylko temperaturke
czyli ustawienie tej temperatury nie ma znaczenia, obojętnie jaką ustawię to temperatura nawiewu ciepłego powietrza nie będzie regulowana
Mam madzie
- Od: 15 lis 2007, 00:03
- Posty: 17
- Skąd: Lędziny
- Auto: Mazda 626 2.0i GW 98
W aucie jest czujnik temperatury wewnętrznej obok kierownicy po prawej stronie, na wysokości kolana kierowcy kwadracik z dziurkami w paski , on ma za zadanie sprawdzać temperature i dostosować nadmuch,
jest jeszcze w okolicach nawiewu na szybe czujnik nasłonecznienia .
jest jeszcze w okolicach nawiewu na szybe czujnik nasłonecznienia .
Italiano napisał(a):... Także bezsensowne widze "czepianie" się wypowiedzi
Ok masz racje, choc nie miałem takiego zamiaru
Italiano napisał(a):psiwak napisał(a):Z tym osuszaniem powietrza to jakas sciema marketingowa usmiech Z fizyki a dokladnie z przemiany termodynamicznej wynika to osuszanie powietrza a nie z trybu pracy klimy
Czyli wszystkie osuszacze jakie są sprzedawane to wielka ściema? Zastanów się czasami nad tym co piszesz.
Nie wiem co masz na mysli z tymi osuszaczami? Sciema itp
W samochodzie uklad jest bardzo prosty – powietrze omywa dwa wymienniki ciepla tj nagrzewnice i skraplacz i nie ma tam zadnego osuszacza powietrza gdyz ono jest osuszane wlasnie na skraplaczu co nie jest dobre dla naszego zdrowia:(. Natomiast w wewnętrznym obiegu klimatyzatora istnieje osuszacz ktorego zadaniem jest ewentualne usuniecie wilgoci z czynnika roboczego (chyba to miales na mysli)
Climatronic to nic innego jak zautomatyzowana zwykla instalacja, tzn dodana jest automatyka sterujaca dzialaniem nagrzewnicy i sprezarki klimatyzatora, w trybie ECO sterownik przewaznie ma za zadanie zminimalizowanie zuzycia paliwa, nie pozwala na wlaczanie sprezarki w trakcie przyspieszania dojscie do zadanej temperatury moze odbywac sie dluzej (rzadsze cykle pracy sprezarki).
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2007, 20:47
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GF 2000r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6