Przeróbka klimatyzacji manualnej A/C na automatyczną "klimatronik"

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez waldii » 8 kwi 2008, 22:48

bojownik napisał(a):Klimatyzację zazwyczaj stosujemy w lecie, aby schłodzić temperaturę..., gdyby tak pod przycisk klimatyzacji podpiąć termostat, który wyłączałby go automatycznie po osiągnięciu zadanej temperatury?

Wówczas obsługa klimatyzacji ograniczałaby się jedynie do ustawienia termostatu i od czasu do czasu wciśnięcia przycisku AC

ja tez mialem cos takiego na mysli.nawet mozna zastosowac termoregulator z firmy JABEL(taki do skladania)


MARRUD napisał(a):Mam jeszcze prośbę do kogoś kto posiada manual w wersji zza Buga – tam podobno jest jakaś wzmianka o kimatroniku w modelach GE i

w GE Klimatronic??????? :|
waldii
 

Postprzez MARRUD » 9 kwi 2008, 07:48

waldii napisał(a):w GE Klimatronic??????? :|

o taki:

Obrazek

:D
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez Deltom » 9 kwi 2008, 15:32

psiwak napisał(a):Zadzwon tam gdzie podalem tobie link i daj znac – sam jestem ciekawy.

Bylem i nic ciekawego się nie dowiedziałem.

Specjalizują się w Fordach, czyli dostają gotowca z niemiec którego się montuje w desce zamiast manuala- ot cała filozofia... Ich dostawca chwilowo nie robi nic innegi niż ford.

Zostaje odwiedz szrot i jak MARRUD metodą prób i błędów przerobić instalację.
Pozdrawiam Tomasz
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia

-------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 07:15
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0l '00r

Postprzez waldii » 9 kwi 2008, 21:05

MARRUD napisał(a):waldii napisał:
w GE Klimatronic?

o taki:

o kurcze,nie widzialem.Pewnie dlatego,ze to nie 626 tylko jakas familia czy siakos tam.Ale fajny bajer
waldii
 

Postprzez Szusz » 15 wrz 2008, 16:33

To ja jeszcze sie podepne.

Znalazlem na allegro cos takiego http://moto.allegro.pl/item430465217_panel_climatronic_mazda_626_98r_okazja_f_vat.html.

Czy taki panel nie ma sam w sobie czujnikow itp?
Pozdrawiam,
Szusz
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 10:45
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Auto: KIA Cee'd SW 1.6 benzyna

Postprzez bojownik » 16 wrz 2008, 20:51

Wiesz co nie wiem, ale z tego co czytałem brakuje całego tego mechanizmu, który mechanicznie Ci te wszystkie przypierdółki poprzestawia za ciebie (cięgna itp.)
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Pigmej » 13 gru 2009, 16:42

Witam wszystkich


W mojej Maździe mam zwykłą, manualna klime. Czy do przeróbki na climatronic wystarczy kupić panel sterujący (tzn czy są w nim silniczki sterujące linkami) czy też trzeba by przerabiać cały układ (założyć silnczki przy klapkach nawiewu itp.) ?
Pigmej
 

Postprzez pawelMX6 » 13 gru 2009, 19:07

Pigmej, witamy na forum :) Twoje zapytanie dokleiłem do już istniejącego tematu, do lektury którego zapraszam. Na przyszłość proszę o zapoznanie się z regulaminem forum i z wyszukiwarką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez maxim_wawa » 11 kwi 2012, 16:26

dobra panowie powiedzcie mi co trzeba przerzucić żeby z dawcy z klimatronikiem w stanie agonalnym przerzucić graty do auta z klima manualna, na pewno komputer klimy, na pewno panel, pytanie jakie są różnice w kanałach i ewentualne różnice w wiązce

oba auta to 626 GW 98/99 w wersjach bogatych czyli full elektryka

a raczej pytanie co z manualnej zostaje a co muszę przewalić – ktoś ma taką wiedzę ?

p.s.
planuje jeszcze przerzucić tempomat ale z 2.0 do 1.8 może być to problematycznie chociażby ze względu na różnice w przepustnicy
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 11 kwi 2012, 18:24

Wszystko musisz przerzucić. Trzeba wyjąć deche w jednej i w drugiej, bo zespół nagrzewnicy do wymiany, na obudowie z autoklimą są zamontowane siłowniki od zamykania/otwierania przepustnic i otwierania/zamykania zaworu nagrzewnicy., czyli do wszystkiego tego co robią pokrętła z linkami w manualnej. Osobiście by mi się nie chciało, bo manualna klima ma duże zalety (wg mojej subiektywnej opinii) i ja taką wolę. Chyba że graty byłyby bardzo tanio, bo jednak bajer to jest <lol> .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 11 kwi 2012, 18:41

tadziomaru1 napisał(a):Wszystko musisz przerzucić. Trzeba wyjąć deche w jednej i w drugiej, bo zespół nagrzewnicy do wymiany, na obudowie z autoklimą są zamontowane siłowniki od zamykania/otwierania przepustnic i otwierania/zamykania zaworu nagrzewnicy., czyli do wszystkiego tego co robią pokrętła z linkami w manualnej. Osobiście by mi się nie chciało, bo manualna klima ma duże zalety (wg mojej subiektywnej opinii) i ja taką wolę. Chyba że graty byłyby bardzo tanio, bo jednak bajer to jest <lol> .


no właśnie graty byłyby w moim przypadku free tylko wybebeszać mi sie nie chce zupełnie auta
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez VeryCoolMan » 11 kwi 2012, 19:02

maxim_wawa bierz graty a jak Cie najdzie natchnienie to przełożysz :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez maxim_wawa » 11 kwi 2012, 19:21

VeryCoolMan napisał(a):maxim_wawa bierz graty a jak Cie najdzie natchnienie to przełożysz :)


wiesz co problem polega na tym ze muszę zrobić jeśli już to przekładkę szybko a do tego co wyjmę z mojego muszę z powrotem wsadzić do dawcy – a to 2x robota – myślałem ze mniej zabawy z tym jest

a warunki aktualnie mam garażowe bez 220V wiec upierdliwe i ogranicza mnie pora
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez VeryCoolMan » 11 kwi 2012, 20:12

maxim_wawa napisał(a):wiesz co problem polega na tym ze muszę zrobić jeśli już to przekładkę szybko a do tego co wyjmę z mojego muszę z powrotem wsadzić do dawcy – a to 2x robota – myślałem ze mniej zabawy z tym jesta warunki aktualnie mam garażowe bez 220V wiec upierdliwe i ogranicza mnie pora

Uuu robota na szybko nie sprzyja w tym wypadku, może być więcej szkód niż pożytku.. lyypa
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez maxim_wawa » 11 kwi 2012, 20:27

dlatego raczej sobie odpuszczę
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 12 kwi 2012, 08:22

maxim_wawa napisał(a):p.s.
planuje jeszcze przerzucić tempomat ale z 2.0 do 1.8 może być to problematycznie chociażby ze względu na różnice w przepustnicy


Też o tym myślałem, miałem parę razy przyjemność w trasie polatać z tempomatem – fajna sprawa – to dużo roboty? Ja przepustnicę mam dobrą:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lucas83 » 12 kwi 2012, 09:28

p.s.
planuje jeszcze przerzucić tempomat ale z 2.0 do 1.8 może być to problematycznie chociażby ze względu na różnice w przepustnicy


Ale akurat przepustnica nie ma najmniejszego znaczenia w układzie z tempomatem wg mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 12 kwi 2012, 14:28

lucas83 napisał(a):
p.s.
planuje jeszcze przerzucić tempomat ale z 2.0 do 1.8 może być to problematycznie chociażby ze względu na różnice w przepustnicy


Ale akurat przepustnica nie ma najmniejszego znaczenia w układzie z tempomatem wg mnie :)


ma bo w 1.8 nie masz mozliwosci podlaczenia tempomatu bo nie ma jak go do linki podlaczyc – przepustnica z 2.0 z tempomatem ma jakby podwójne ucho
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 12 kwi 2012, 14:51

ma bo w 1.8 nie masz mozliwosci podlaczenia tempomatu bo nie ma jak go do linki podlaczyc – przepustnica z 2.0 z tempomatem ma jakby podwójne ucho


Linkę od tempomatu podłączasz do pedału gazu, a nie do przepustnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 13 kwi 2012, 08:36

to nie temat o tempomatach panowie :) :)
Moim zdaniem przekladka na automatyczna klime jest nieoplacalna z powodu malej jej wydajnosci i zle dobranym parametrom jej pracy
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6