Czy do GF GW z silnikiem diesla DiTD da się podłączyć komputer pokładowy?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pobo » 18 wrz 2006, 18:06

jychu napisał(a):Nie wiem jak moge wam pommóc. Napisze opisze, ale nie bardzo wiem co.


Możesz pomóc, ale czy Ci wystarczy chęci :D Próbujemy (xANDy i ja) zdobyć w sumie prostą informację: na którym kablu komputera jest sygnał dawki paliwa. Niestety, nie ma dostępnych żadnych schematów Mazdy z DiTD. Ludzi którzy wiedzą cechuje natomiast jakaś dziwna, totalna ignorancja :( (pozdrowienia dla Newbie'go)

Krótko mówiąc: trzeba zobaczyć do którego kabla komputera podłączono dodatkowe kable. W tym celu trzeba (niestety) podnieść wykładzinę pod nogami pasażera i odkręcić cztery śruby mocujące blachę (patrz rys. 1)
Obrazek

Po podniesieniu blachy zobaczysz komputer (rys. 2)
Obrazek

Trzeba wypatrzyć gdzie dołączono dodatkowe kable (rys. 3). Są tam trzy wtyczki:
Obrazek
Będzie to dobrze widoczne bo wątpię żeby ktoś ponownie zaciskał przewody we wtyczce. Napewno rozciął izolację i dolutował z boku albo zastosował złączkę.

Pozdrawiam
pobo
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez xANDy » 18 wrz 2006, 22:58

pobo tylko nie zapomnijmy, że Ty masz RF4F a my mamy RF2A i kable niekoniecznie się zgadzają, ale warto wiedzieć chociaż jeden punkt zaczepienia. A potem zajmiemy się kablami "na szafie"...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez pobo » 19 wrz 2006, 00:10

xANDy napisał(a):tylko nie zapomnijmy, że Ty masz RF4F a my mamy RF2A


... nie zdążyłem tego napisać...<glupek2>
No i jeszcze dobrze by było sprawdzić gdzie te kabelki wychodzą z drugiej strony czyli oglądnąć komputerek pokładowy :|

pobo
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez magicadm » 15 paź 2006, 23:42

xANDy napisał(a):widzisz – problem jest w wyciągnięciu informacji z komputera denso sterującego pompą denso...

A gdyby coś pokombinować z sygnalęm sterującym zaworem SPV??? – on przecież reguluję dawkę paliwa...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 16 paź 2006, 09:11

Już o tym myślałem, trzeba jednak pamiętać, że (jeśli się nie mylę) to istnieje sterownik pompy zamontowany (w 626) blisko gniazda diagnostycznego, obok pompy paliwa (tam jest chyba po prostu układ wykonawczy "dużej mocy").
Trochę boję się dotykać tego wszystkiego...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez pobo » 16 paź 2006, 23:21

A może ktoś wie jak powinien wyglądać przebieg elektryczny (dawka paliwa) sterujący komuterem pokładowym. Podłącze oscyloskop i będę szukał :| ......

pobo
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez xANDy » 17 paź 2006, 09:05

Tomek (tomekrfv) powinien wiedzieć, bo on te pompy po nocy rozbierał na części i przy stole z nimi się bawił... :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Schlosser » 17 paź 2006, 16:38

xANDy napisał(a):on te pompy po nocy rozbierał


co za perwersja...

xANDy napisał(a):i przy stole z nimi się bawił


a ła.... hahaha
2003 Lapis Blue 6i ATX, 18" felgi RX-8, DZDesign lusterka, DZDesign progi, przeciwmgielne, PIAA Xtreme White, NRG hood dampers
Moja Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2005, 22:56
Posty: 136 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 2003 Lapis Blue 6i ATX

Postprzez xANDy » 17 paź 2006, 21:54

Schlosser – masz jakieś niespełnione pragnienia...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez martinez07 » 24 kwi 2008, 22:38

Witam,

czy temat umarł, czy coś jeszcze ktoś myśli o podłączeniu "komputerka"?

pozdrawiam.
była Mazda 626 w dieslu, jest Ford Mondeo w benzynie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 13:49
Posty: 31
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez pobo » 25 kwi 2008, 20:09

Nie umarł dopóki ja żyję :]
Ciągle jest "w realizacji" tylko brak czasu nie pozwala skończyć...
Gdyby ktoś się zlitował i zarejestrował przebiegi sygnałów na komputerku podłączonym do benzyniaka (czyli tam gdzie jego miejsce) to załatwiło by sprawę...
Konkretnie to nie wiem jaki jest przebieg na złączu K (INJECTION) określający dawkę paliwa. Dostępu do takiej dokumentacji nie mam. Ci co mają i wiedzą mają to w nosie <dupa> (lub innym miejscu) i nie chcą pomóc...

Apel:
JEŚLI KTOŚ MA BENZYNIAKA Z KOMPUTEREM I OSCYLOSKOP NIECH SIĘ ZLITUJE I SPRAWDZI PRZEBIEG NA ZŁĄCZU "K" (jasnozielony kabel) NA WTYCE DO KOMPUTERA POKŁADOWEGO <pomocy>
Obrazek
Cały opis podłączenia wrzucę oczywiście na forum <czytaj> :)
pozdrawiam
pobo
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez malkolm2 » 25 kwi 2008, 21:08

temat ciekawy tylko szkoda że tak trudno to zrobić( ja też chcę komputerek:])c ale myślę że z jakiegoś konkretnego powodu mazda takiego komputra nie zamontowała
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez martinez07 » 3 maja 2008, 11:35

ot, miło by było móc podłączyć taki komputerek, jak w tym temacie... :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 858#897858
była Mazda 626 w dieslu, jest Ford Mondeo w benzynie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 13:49
Posty: 31
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez bojownik » 5 maja 2008, 15:51

Dane wtryskiwaczy INJ1, 2, 3, 4 (pin K) oraz impulsy drogi VSS (PIN L) są w ECU...

znalazłem te sygnały w ECU w beznynie

1. VSS – PIN 58
2. INJ – PIN 74, 75, 100, 101

jednak z tego co widzę ECU (ECM, PCM) u Ciebie (zdjęcia ze strony 2 tego wątku) inaczej wygląda.
Poszukaj w worshop manualu tam jest wszystko opisane.

Podobne zmagania w benzynie http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=48508

PS. nie mam oscyloskopu i nie znam się aż tak na elektronice.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Mieczyslaw » 5 maja 2008, 21:59

dokladnie, w benzynie dyskutujemy o tym samym. ja podpialem kompa takiego ktory pokazuje spalanie od kumpla co tez ma GF i normalnie wszystko chodzilo, tzn musialem nacisnac select tylko i wszystko mi od razu zaczelo kalkulowac, bez przejezdzania 100km tylko 100 m
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez pobo » 6 maja 2008, 10:22

bojownik napisał(a):znalazłem te sygnały w ECU w beznynie

1. VSS – PIN 58
2. INJ – PIN 74, 75, 100, 101

jednak z tego co widzę ECU (ECM, PCM) u Ciebie (zdjęcia ze strony 2 tego wątku) inaczej wygląda.
Poszukaj w worshop manualu tam jest wszystko opisane


I właśnie dokładnie o to chodzi. Komputer jest inny i trzeba znaleźć/dopasować/wygenerować sygnał z tego co jest w ECU diesla. Żeby to zrobić muszę znać przebieg sygnału INJ (poziom napięcia, polaryzacja, dane czasowe). Tego nie ma niestety w manualu. Myślisz że nie szukałem? :)
Bezpośrednie podłączenie sygnału sterującego zaworem SPV nic nie daje (sprawdziłem). Trzeba go "adaptować" do parametrów sygnału z benzyniaka. Próbowałem symulować elektronicznie te sygnały. Z prędkością nie ma problemu (przebieg prostokątny 50% wypełnienia). Ale przebiegi INS muszą mieć postać akceptowalną przez komputer (określone czasy trwania i polaryzację. Testowałem różne sygnały ale komputer ich nie widzi :(

Dalej liczę na pomoc w odczytaniu tego sygnału...


malkolm2 napisał(a):myślę że z jakiegoś konkretnego powodu mazda takiego komputra nie zamontowała


Wskazania komputerka będą tylko przybliżone. Elektronika pompy koryguje (tak myślę :) ) sygnały z ECU i prawdobodobnie nie ma w gotowej postaci sygnału zawierającego pełną informację o dawce paliwa. Ten komputerek po prostu powstał dla benzyniaka :)

pobo
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez bojownik » 6 maja 2008, 20:21

A to potrzebujesz konkretnie z mazdy, czy ogólnie chcesz wiedzieć jaką charakterystykę mają impulsy wtryskiwaczy?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez pobo » 6 maja 2008, 21:08

Najlepiej z Mazdy, ale dobry każdy jeden... Z tym że nie jestem pewien czy ten sygnał jest wzięty żywcem z wtrysku. Być może jest to np. suma sygnałów z wszystkich czterech itd.
Sam komputer jest robiony przez Mitsubishi. Może w tym kierunku szukać :| ?

pobo
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2005, 23:34
Posty: 49
Skąd: Podkarpacie
Auto: 626 GW 2.0 DiTD 2000r

Postprzez bojownik » 7 maja 2008, 07:36

Z tego co wiem to każdy wtryskiwacz posyła taki sam impuls, wątpię, aby to była suma impulsów czy coś... gdyż w przypadku mojego uniwersalnego komputera (tego z aukcji) jest obojętne do jakiego wtryskiwacza sie podepniesz.

Wydaje mi się, że jak zapytasz na tym forum (forum uniwersalnego komputera pokładowego) to uzyskasz odpowiedź (ale nie na przykładzie mazdy) to jest forum zapaleńców elektroniki, którzy przy tym dłubią i dłubią, ale przynajmniej może coś Ci wyjaśnią.

Kod: Zaznacz cały
http://www.nestor-electronic.pl/forum/index.php


Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez martinez07 » 13 maja 2008, 22:15

pobo
czy link od bojownika w czymś pomógł?
Bo widzę że coś tam działałeś, a sam czekam z niecierpliwością na jakieś info w tej sprawie...
Prawdę powiedziawszy, chciałbym móc podłączyć taki panel jak to zrobił Mieczysław, ale z tego co czytałem wcześniej gdzieś na forum, i tak miałbym tylko zegarek...
A tak jeszcze z innej beczki – czy do naszych DiTD możemy podłączyć sobie taki panel klimy, jak np.:
http://www.allegro.pl/item354929157_pan ... 999r_.html

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 13:49
Posty: 31
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6