
Centralny zamek 626 GF – lokalizacja sterownika, pytania, problemy
wynika z tego ni mniej ni wiecej ze czesc myli centralke bezprzewodowa zamka z centralka immobilisera/alarmu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
lucas83 napisał(a):Dokładnie to chciałem wyrazić pismem obrazkowym
jak by nie bylo komiks to tez medium informacji – ale zeby tak bez koloru.. no wiesz co



.. prosze to natetychmiast pokolorować
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Ano widzicie, bo kto by pomyslal ze jedno i drugie jest rozdzielone, ale nie powinno mnie to dziwic skoro to Mazda, pod wzgledem elektryki nie przestaje mnie zadziwiac.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Jestem w trakcie wymiany sterownika na bx20 (autko zakupione bez pilotów).
Mam pytanko odnośnie kablologii;) +,–, i szary open/close to kumam ale we wtyczce jest jeszcze kabelek: terminal A "ignition switch at ON/at LOCK or ACC" oraz terminal C "check for continuity to ground".
Czemu służą te terminale i czy muszę je też do czegoś podłączyć w nowej centralce?
Mam pytanko odnośnie kablologii;) +,–, i szary open/close to kumam ale we wtyczce jest jeszcze kabelek: terminal A "ignition switch at ON/at LOCK or ACC" oraz terminal C "check for continuity to ground".
Czemu służą te terminale i czy muszę je też do czegoś podłączyć w nowej centralce?
szerokości
grzech
grzech
Witam!
Szukam i szukam i nie znalazłem nic co pasowałoby do objawów jakie występują w moim aucie.
Czy ktoś z Was umie mi podpowiedzieć dlaczego podczas zamykania auta jeden z zamków wydaje przez kilka sekund dziwny pisk.
Drzwi się zamykają, niby wszystko OK tylko skąd ten pisk??
Pada siłownik??
Rozebrałem cały zamek, przeczyściłem , nasmarowałem i nic, dalej to samo...
Co z tym zrobić??
Szukam i szukam i nie znalazłem nic co pasowałoby do objawów jakie występują w moim aucie.
Czy ktoś z Was umie mi podpowiedzieć dlaczego podczas zamykania auta jeden z zamków wydaje przez kilka sekund dziwny pisk.
Drzwi się zamykają, niby wszystko OK tylko skąd ten pisk??
Pada siłownik??
Rozebrałem cały zamek, przeczyściłem , nasmarowałem i nic, dalej to samo...
Co z tym zrobić??
- Od: 20 wrz 2009, 21:11
- Posty: 7
- Skąd: Szczecin
- Auto: mazda 626 2.0 2000r
Witam,
Pytanie do grzech_z, czy udało Ci się zamontować ten sterownik do Mazdy i dziala OK?
Mam zamiar też coś kupić w najbliższym czasie bo nie mogę podnieść już pilota oryginalnego
Czy może ktoś zna ten np. ten sterownik:
http://allegro.pl/markowy-sterownik-cen ... 46395.html
Pytanie do grzech_z, czy udało Ci się zamontować ten sterownik do Mazdy i dziala OK?
Mam zamiar też coś kupić w najbliższym czasie bo nie mogę podnieść już pilota oryginalnego
Czy może ktoś zna ten np. ten sterownik:

Sterownik zamontowałem w miejscu ori. Nie podłączyłem jednak jeszcze bo zamykanie i otwieranie działa przez opornik 10k, który zakupiłem ale zanim zamontowałem to go zgubiłem:( Muszę znowu podejść do sklepu elektronicznego i w tym problem;) Może jutro się za to wezmę.
Nie ma tego złego, bo ze złości, że go zgubiłem zamontowałem w końcu oświetlenie w kokpicie:) Nie na ori żarówkach – bo wcześniej zakupione okazały się za duże:( tylko na diodach i w końcu jasność nastała:)
Co do sterownika to moim zdaniem nie ma znaczenia który weźmiesz bo to i tak wszystko z kraju wiśni kwitnących:)
Nie ma tego złego, bo ze złości, że go zgubiłem zamontowałem w końcu oświetlenie w kokpicie:) Nie na ori żarówkach – bo wcześniej zakupione okazały się za duże:( tylko na diodach i w końcu jasność nastała:)
Co do sterownika to moim zdaniem nie ma znaczenia który weźmiesz bo to i tak wszystko z kraju wiśni kwitnących:)
darkaman napisał(a):Witam,
Pytanie do grzech_z, czy udało Ci się zamontować ten sterownik do Mazdy i dziala OK?
Mam zamiar też coś kupić w najbliższym czasie bo nie mogę podnieść już pilota oryginalnego
Czy może ktoś zna ten np. ten sterownik:http://allegro.pl/markowy-sterownik-cen ... 46395.html
szerokości
grzech
grzech
Dzięki. Podjadę w najbliższym czasie do kolegi, który bardziej zna się na elektronice i wiem, że kiedyś coś dłubał w tym temacie. Co do żarówek to od czasu do czasu też jestem zmuszony je wymieniać choć ostatnio kupiłem chyba jakieś lepsze bo już od dłuższego czasu nie przepalają się, tylko tak marnie świecą.
Założyłem sterownik od tego gościa
http://allegro.pl/listing/user.php?stri ... d=14275004 . Co prawda kosztował więcej niż 38,00 zł ale nie miałem żadnych problemów z montażem (doskonała i wyczerpująca instrukcja załączona do sterownika – montaż zajął mi chyba godzinkę) i jestem z niego bardzo zadowolony. Ponadto oprócz funkcji zamknij/otwórz ma dodatkową funkcję wyłączenia np. zapłonu lub pompy paliwa (Twoja fantazja co podłączysz aby zabezpieczyć pojazd przed kradzieżą). Przy cenie 38 zł trudno wymagać dobrych parametrów.

- Od: 28 sty 2011, 22:10
- Posty: 31
- Skąd: 65-140 Zielona Góra
- Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.
Dzięki za info maricus. Ten model pokazałem dla przykładu sygnowany jako uniwersalny sterownik i chciałem poznać opinię czy w ogóle coś takiego będzie można zastosować w maździe? Czy lepiej jest skupić sie na modelach gdzie sprzedający wyraźnie wskazują, że są dedykowane do mazdy? Choć te od razu są o wiele droższe 
Gdybym wiedział, że instrukcja montażu jest tak dobrze opracowana i tak bardzo wyczerpująca w zakresie samodzielnego montażu, to skusiłbym się na sterownik z alarmem. Ale i tak jestem bardzo zadowolony – sterownik zamka (ja podłączyłem dodatkowo odcięcie zapłonu) pracuje nienagannie od ponad roku.
- Od: 28 sty 2011, 22:10
- Posty: 31
- Skąd: 65-140 Zielona Góra
- Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.
Ja wrócę trochę do wiecznego tematu centralek, zamykania i pilotów. Jest wszystko niby opisane, ale tak jakoś nie konkretnie, niby potwierdzone niby nie zaprzeczone.(bodajże 3 tematy o tym i jeszcze odnośniki do innych) Jak coś to poprawiajcie albo krzyczcie
.
Taki zbiorczy post można by stworzyć, by było czytelniej i w jednym miejscu dla potomnych
Z tego co widać są 2 miejsca gdzie fabrycznie jest montowana centralka centralnego, która jest fabrycznie z obsługą pilota:
– nad lewą nogą kierowcy( tak jakby nad sprzęgłem, u mnie tak jest)
– nad prawą nogą pasażera
Nie mylić z centralką od immobilizera(LUCAS jak kiedyś pisał Deltom), która jest zamontowana nad nogami kierowcy, nad plastikiem, pod kolumną kierownicy. Jak podniesiemy kolumnę w górę to ładnie powinno być ją widać. Łatwo się ją wysuwa jest na takiej prowadnicy plastikowej.
1.Immobilizer

2.Centralka, wygląda na oryginalną
MAZDA 97, u mnie B62M, mogą być też inne oznaczenie. Wyjąłem dla tego, że miałem bardzo słabiutki zasięg, musiałem celować przez szybę, a czasem w aucie ciężko było o komunikacje.

3.Widać z jakimi producentami Mazda współpracuje
Jak się domyśliłem, po tym że na jednym z lutów były końcówki zerwanego kabelka, powinna być tam wlutowana i wysunięta z centrali mała antenka(kabelek)

4.Na foto już z wlutowanym drucikiem( nie wiem czy nie lepiej dać wiązkę 3-5druty, kabelek i jaka długość? ja dałem z 5cm

5.Po złożeniu i zamontowaniu opaską do wiązki( wcześniej sobie wisiała, leżała na glebie) zasięg zdecydowanie się poprawił, około 15-23m wokół auta

6. Mój jedyny pilot z jednym przyciskiem który współpracuje z centralką. Zapewne nie jest ORI, przynajmniej nie kojarzę żeby takie występowały

7. Po prawej mam wtyk (4 kable) mam rozumieć że to pod centralkę alarmu?

Ps prośba do tych co maja wiedzę; czy macie antenkę w centralce, jaką długość i jaki średni zasięg?
Dodatkowo będę próbował ustawić cięgna w drzwiach kierowcy, objawy:
– z kluczyka jak zamknę to przy powrocie(wyjmowaniu) central potrafi sam się otworzyć
-z pilota jest takie głuche puknięcie na siłownikach, czyli dostaje sygnał, ruszy ale za słabo i auto nadal otwarte, a czasami zamyka normalnie
-ze środka ręcznie zamyka, otwiera normalnie
Objawy są częstsze im zimniej, w ciepełku rzadziej(wiadomo metal pracuje), proszę o sugestie czy dobrze myślę z cięgnami?
Taki zbiorczy post można by stworzyć, by było czytelniej i w jednym miejscu dla potomnych
Z tego co widać są 2 miejsca gdzie fabrycznie jest montowana centralka centralnego, która jest fabrycznie z obsługą pilota:
– nad lewą nogą kierowcy( tak jakby nad sprzęgłem, u mnie tak jest)
– nad prawą nogą pasażera
Nie mylić z centralką od immobilizera(LUCAS jak kiedyś pisał Deltom), która jest zamontowana nad nogami kierowcy, nad plastikiem, pod kolumną kierownicy. Jak podniesiemy kolumnę w górę to ładnie powinno być ją widać. Łatwo się ją wysuwa jest na takiej prowadnicy plastikowej.
1.Immobilizer

2.Centralka, wygląda na oryginalną

3.Widać z jakimi producentami Mazda współpracuje

4.Na foto już z wlutowanym drucikiem( nie wiem czy nie lepiej dać wiązkę 3-5druty, kabelek i jaka długość? ja dałem z 5cm

5.Po złożeniu i zamontowaniu opaską do wiązki( wcześniej sobie wisiała, leżała na glebie) zasięg zdecydowanie się poprawił, około 15-23m wokół auta

6. Mój jedyny pilot z jednym przyciskiem który współpracuje z centralką. Zapewne nie jest ORI, przynajmniej nie kojarzę żeby takie występowały

7. Po prawej mam wtyk (4 kable) mam rozumieć że to pod centralkę alarmu?

Ps prośba do tych co maja wiedzę; czy macie antenkę w centralce, jaką długość i jaki średni zasięg?
Dodatkowo będę próbował ustawić cięgna w drzwiach kierowcy, objawy:
– z kluczyka jak zamknę to przy powrocie(wyjmowaniu) central potrafi sam się otworzyć
-z pilota jest takie głuche puknięcie na siłownikach, czyli dostaje sygnał, ruszy ale za słabo i auto nadal otwarte, a czasami zamyka normalnie
-ze środka ręcznie zamyka, otwiera normalnie
Objawy są częstsze im zimniej, w ciepełku rzadziej(wiadomo metal pracuje), proszę o sugestie czy dobrze myślę z cięgnami?
Ostatnio edytowano 2 kwi 2012, 17:50 przez Gregory, łącznie edytowano 1 raz
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Kolego, wszystko jest czytelnie opisane i nie ma tu żadnej filozofii (zerknij sobie na obrazek zamieszczony przeze mnie).
A zatem:
– sterownik fabrycznego alarmu umieszczony jest fabrycznie w okolicach sprzęgła (theft-deterrent unit)
– sterownik centralnego zamka fabrycznie umieszczony jest po prawej stronie deski rozdzielczej (strona pasażera – keyless unit)
– immobilizer umieszczony jest nad kolanami kierowcy (pod plastikową osłoną, w okolicach dźwigni do regulacji położenia kierownicy) – immobilizer unit
Tutaj masz linki ze zdjęciami jak poszczególne elementy powinny wyglądać (bez immobilizera, ponieważ widać go dość dobrze na Twojej fotce – dobra rada: zasłoń nr seryjny
):
http://allegro.pl/mazda-626-2-0-sterown ... 01394.html – sterownik centralnego zamka (keyless unit)
http://allegro.pl/mazda-626-98-01-stero ... 91116.html – sterownik fabrycznego alarmu (theft-deterrent unit)
Wg mnie Twój sterownik z tą antenką jest nieoryginalny. A to miejsce ze zdjęcia nr 7 to właśnie miejsce na fabryczny sterownik centralnego zamka (keyless unit). Fabrycznie antena od niego biegnie sobie wzdłuż słupka po prawej stronie (strona pasażera).
To chyba wszystko
A zatem:
– sterownik fabrycznego alarmu umieszczony jest fabrycznie w okolicach sprzęgła (theft-deterrent unit)
– sterownik centralnego zamka fabrycznie umieszczony jest po prawej stronie deski rozdzielczej (strona pasażera – keyless unit)
– immobilizer umieszczony jest nad kolanami kierowcy (pod plastikową osłoną, w okolicach dźwigni do regulacji położenia kierownicy) – immobilizer unit
Tutaj masz linki ze zdjęciami jak poszczególne elementy powinny wyglądać (bez immobilizera, ponieważ widać go dość dobrze na Twojej fotce – dobra rada: zasłoń nr seryjny


Wg mnie Twój sterownik z tą antenką jest nieoryginalny. A to miejsce ze zdjęcia nr 7 to właśnie miejsce na fabryczny sterownik centralnego zamka (keyless unit). Fabrycznie antena od niego biegnie sobie wzdłuż słupka po prawej stronie (strona pasażera).
To chyba wszystko
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 napisał(a):To chyba wszystko
Dzięki za wyjaśnienia, rzeczywiście że jest dużo, nawet bardzo dużo w temacie, chyba byłem zmęczony w nocy w sobotę jak to czytałem
Więc to moje wybitnie zmodyfikowane auto ma podpiętą centrale centralnego pod kostkę od alarmu

Ps. podciągnąłem cięgno od wew. przycisku zamykania i wcześniej opisany problem na razie nie występuje. Dodatkowo jak zamykam z kluczyka to tak jak by lżej działa
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Możesz zrobić skan tej instrukcji i tutaj wrzucić albo podesłać mi na priv?
Mam problem z podłączeniem mojej centralki bo gdzieś wyczytałem, że trzeba otwieranie podłączyć przez opornik 10K ale nadal nie działa:( Zamykać, zamyka z pilota ale otwieranie nie działa:(
Mam nadzieję, że coś źle podłączam a nie że centralka do wymiany:(
Mam problem z podłączeniem mojej centralki bo gdzieś wyczytałem, że trzeba otwieranie podłączyć przez opornik 10K ale nadal nie działa:( Zamykać, zamyka z pilota ale otwieranie nie działa:(
Mam nadzieję, że coś źle podłączam a nie że centralka do wymiany:(
maricus napisał(a):Gdybym wiedział, że instrukcja montażu jest tak dobrze opracowana i tak bardzo wyczerpująca w zakresie samodzielnego montażu, to skusiłbym się na sterownik z alarmem. Ale i tak jestem bardzo zadowolony – sterownik zamka (ja podłączyłem dodatkowo odcięcie zapłonu) pracuje nienagannie od ponad roku.
szerokości
grzech
grzech
Witam,
Wiem że temat wałkowany, przeczytałem chyba już wszystko na ten temat i męczę się z podłączeniem już drugi dzień.
Ale u mnie wygląda to trochę inaczej. Chcę zamontować tą centralkę
http://allegro.pl/show_item.php?item=2468519118. Znalazłem przełącznik door lock przy słupku od pasażera:


Schemat kostki auta jaki udało mi się znaleźć:

Schemat podłączenia kupionej centralki

Wszystko podłączyłem w taki sposób:
Sterownik >>>>>> auto
CZERWONY>>>>>> WHT/GRN
CZARNY >>>>>> BLK
BIAŁY >>>>>> RED
NIEBIESKI >>>>>> GRN
i teraz problem
BRĄZOWY >>>>>> BLK??
Zamek podobno sterowany (–)

Efekt jest taki, że słychać pykanie w kupionym sterowniku ale nic się nie dzieje. Dodam jeszcze, że sprawdzałem diodą LED z rezystorem, który kabelek odpowiada za zam/otw. Po podłączeniu dioda świeciła ciągle, przy otw/zam na sekundę przerywała. Czy tak to powinno wyglądać? Kontaktowałem się ze sprzedawcą, oczywiście nie potrafił mi pomóc, odesłał mi jedynie schemat całkiem innego urządzenia
Nie jestem zbyt biegły w elektronice także wszelka pomoc będzie mile widziana
Pozdrawiam!
Wiem że temat wałkowany, przeczytałem chyba już wszystko na ten temat i męczę się z podłączeniem już drugi dzień.
Ale u mnie wygląda to trochę inaczej. Chcę zamontować tą centralkę



Schemat kostki auta jaki udało mi się znaleźć:

Schemat podłączenia kupionej centralki

Wszystko podłączyłem w taki sposób:
Sterownik >>>>>> auto
CZERWONY>>>>>> WHT/GRN
CZARNY >>>>>> BLK
BIAŁY >>>>>> RED
NIEBIESKI >>>>>> GRN
i teraz problem
BRĄZOWY >>>>>> BLK??
Zamek podobno sterowany (–)

Efekt jest taki, że słychać pykanie w kupionym sterowniku ale nic się nie dzieje. Dodam jeszcze, że sprawdzałem diodą LED z rezystorem, który kabelek odpowiada za zam/otw. Po podłączeniu dioda świeciła ciągle, przy otw/zam na sekundę przerywała. Czy tak to powinno wyglądać? Kontaktowałem się ze sprzedawcą, oczywiście nie potrafił mi pomóc, odesłał mi jedynie schemat całkiem innego urządzenia
- Od: 12 lip 2012, 15:56
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Colt CAO, 1.6, 96r
MX-6, 2.0, 93r
Mazda 6 GY DI
Rozumiem, że masz centralny zamek, ale chcesz założyć taki, żeby działał na pilota? Na moje oko, to musisz odszukać oryginalny sterownik i w jego miejsce wpiąć ten zakupiony
Tutaj widzę, że próbujesz wpinać się w przekaźnik, a nie wiem, czy to prawidłowe rozwiązanie.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6