Centralny zamek 626 GF – lokalizacja sterownika, pytania, problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lucas83 » 3 sty 2012, 15:59

Może to wszystko wyjaśni:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 3 sty 2012, 16:01

wynika z tego ni mniej ni wiecej ze czesc myli centralke bezprzewodowa zamka z centralka immobilisera/alarmu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 3 sty 2012, 16:03

Dokładnie to chciałem wyrazić pismem obrazkowym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 3 sty 2012, 16:09

lucas83 napisał(a):Dokładnie to chciałem wyrazić pismem obrazkowym :)


jak by nie bylo komiks to tez medium informacji – ale zeby tak bez koloru.. no wiesz co !! <cisza> <nie powiem>

.. prosze to natetychmiast pokolorować <rotfl> <rotfl> <rotfl>
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Mako » 3 sty 2012, 23:02

Ano widzicie, bo kto by pomyslal ze jedno i drugie jest rozdzielone, ale nie powinno mnie to dziwic skoro to Mazda, pod wzgledem elektryki nie przestaje mnie zadziwiac.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez grzech_z » 27 lut 2012, 13:36

Jestem w trakcie wymiany sterownika na bx20 (autko zakupione bez pilotów).
Mam pytanko odnośnie kablologii;) +,–, i szary open/close to kumam ale we wtyczce jest jeszcze kabelek: terminal A "ignition switch at ON/at LOCK or ACC" oraz terminal C "check for continuity to ground".
Czemu służą te terminale i czy muszę je też do czegoś podłączyć w nowej centralce?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Marcin21 » 13 mar 2012, 20:55

Witam!
Szukam i szukam i nie znalazłem nic co pasowałoby do objawów jakie występują w moim aucie.
Czy ktoś z Was umie mi podpowiedzieć dlaczego podczas zamykania auta jeden z zamków wydaje przez kilka sekund dziwny pisk.
Drzwi się zamykają, niby wszystko OK tylko skąd ten pisk??
Pada siłownik??
Rozebrałem cały zamek, przeczyściłem , nasmarowałem i nic, dalej to samo...
Co z tym zrobić??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2009, 21:11
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 626 2.0 2000r

Postprzez adidom » 13 mar 2012, 22:53

Miałem to samo w przednich prawych drzwiach, przy zamykaniu "pisk". Wymieniłem cały zamek z cięgnami i teraz jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez darkaman » 14 mar 2012, 11:08

Witam,
Pytanie do grzech_z, czy udało Ci się zamontować ten sterownik do Mazdy i dziala OK?
Mam zamiar też coś kupić w najbliższym czasie bo nie mogę podnieść już pilota oryginalnego :(
Czy może ktoś zna ten np. ten sterownik:
http://allegro.pl/markowy-sterownik-cen ... 46395.html
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez grzech_z » 14 mar 2012, 11:57

Sterownik zamontowałem w miejscu ori. Nie podłączyłem jednak jeszcze bo zamykanie i otwieranie działa przez opornik 10k, który zakupiłem ale zanim zamontowałem to go zgubiłem:( Muszę znowu podejść do sklepu elektronicznego i w tym problem;) Może jutro się za to wezmę.
Nie ma tego złego, bo ze złości, że go zgubiłem zamontowałem w końcu oświetlenie w kokpicie:) Nie na ori żarówkach – bo wcześniej zakupione okazały się za duże:( tylko na diodach i w końcu jasność nastała:)
Co do sterownika to moim zdaniem nie ma znaczenia który weźmiesz bo to i tak wszystko z kraju wiśni kwitnących:)

darkaman napisał(a):Witam,
Pytanie do grzech_z, czy udało Ci się zamontować ten sterownik do Mazdy i dziala OK?
Mam zamiar też coś kupić w najbliższym czasie bo nie mogę podnieść już pilota oryginalnego :(
Czy może ktoś zna ten np. ten sterownik:
http://allegro.pl/markowy-sterownik-cen ... 46395.html
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez darkaman » 14 mar 2012, 12:08

Dzięki. Podjadę w najbliższym czasie do kolegi, który bardziej zna się na elektronice i wiem, że kiedyś coś dłubał w tym temacie. Co do żarówek to od czasu do czasu też jestem zmuszony je wymieniać choć ostatnio kupiłem chyba jakieś lepsze bo już od dłuższego czasu nie przepalają się, tylko tak marnie świecą.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez maricus » 14 mar 2012, 12:10

Założyłem sterownik od tego gościa http://allegro.pl/listing/user.php?stri ... d=14275004 . Co prawda kosztował więcej niż 38,00 zł ale nie miałem żadnych problemów z montażem (doskonała i wyczerpująca instrukcja załączona do sterownika – montaż zajął mi chyba godzinkę) i jestem z niego bardzo zadowolony. Ponadto oprócz funkcji zamknij/otwórz ma dodatkową funkcję wyłączenia np. zapłonu lub pompy paliwa (Twoja fantazja co podłączysz aby zabezpieczyć pojazd przed kradzieżą). Przy cenie 38 zł trudno wymagać dobrych parametrów.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez darkaman » 14 mar 2012, 12:17

Dzięki za info maricus. Ten model pokazałem dla przykładu sygnowany jako uniwersalny sterownik i chciałem poznać opinię czy w ogóle coś takiego będzie można zastosować w maździe? Czy lepiej jest skupić sie na modelach gdzie sprzedający wyraźnie wskazują, że są dedykowane do mazdy? Choć te od razu są o wiele droższe ;)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez maricus » 14 mar 2012, 12:31

Gdybym wiedział, że instrukcja montażu jest tak dobrze opracowana i tak bardzo wyczerpująca w zakresie samodzielnego montażu, to skusiłbym się na sterownik z alarmem. Ale i tak jestem bardzo zadowolony – sterownik zamka (ja podłączyłem dodatkowo odcięcie zapłonu) pracuje nienagannie od ponad roku.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez Gregory » 1 kwi 2012, 16:09

Ja wrócę trochę do wiecznego tematu centralek, zamykania i pilotów. Jest wszystko niby opisane, ale tak jakoś nie konkretnie, niby potwierdzone niby nie zaprzeczone.(bodajże 3 tematy o tym i jeszcze odnośniki do innych) Jak coś to poprawiajcie albo krzyczcie <płacze>.
Taki zbiorczy post można by stworzyć, by było czytelniej i w jednym miejscu dla potomnych :)

Z tego co widać są 2 miejsca gdzie fabrycznie jest montowana centralka centralnego, która jest fabrycznie z obsługą pilota:
– nad lewą nogą kierowcy( tak jakby nad sprzęgłem, u mnie tak jest)
– nad prawą nogą pasażera

Nie mylić z centralką od immobilizera(LUCAS jak kiedyś pisał Deltom), która jest zamontowana nad nogami kierowcy, nad plastikiem, pod kolumną kierownicy. Jak podniesiemy kolumnę w górę to ładnie powinno być ją widać. Łatwo się ją wysuwa jest na takiej prowadnicy plastikowej.
1.Immobilizer
Obrazek
2.Centralka, wygląda na oryginalną :) MAZDA 97, u mnie B62M, mogą być też inne oznaczenie. Wyjąłem dla tego, że miałem bardzo słabiutki zasięg, musiałem celować przez szybę, a czasem w aucie ciężko było o komunikacje.
Obrazek
3.Widać z jakimi producentami Mazda współpracuje :) Jak się domyśliłem, po tym że na jednym z lutów były końcówki zerwanego kabelka, powinna być tam wlutowana i wysunięta z centrali mała antenka(kabelek)
Obrazek
4.Na foto już z wlutowanym drucikiem( nie wiem czy nie lepiej dać wiązkę 3-5druty, kabelek i jaka długość? ja dałem z 5cm
Obrazek
5.Po złożeniu i zamontowaniu opaską do wiązki( wcześniej sobie wisiała, leżała na glebie) zasięg zdecydowanie się poprawił, około 15-23m wokół auta
Obrazek
6. Mój jedyny pilot z jednym przyciskiem który współpracuje z centralką. Zapewne nie jest ORI, przynajmniej nie kojarzę żeby takie występowały
Obrazek
7. Po prawej mam wtyk (4 kable) mam rozumieć że to pod centralkę alarmu? <wow>
Obrazek

Ps prośba do tych co maja wiedzę; czy macie antenkę w centralce, jaką długość i jaki średni zasięg?
Dodatkowo będę próbował ustawić cięgna w drzwiach kierowcy, objawy:
– z kluczyka jak zamknę to przy powrocie(wyjmowaniu) central potrafi sam się otworzyć
-z pilota jest takie głuche puknięcie na siłownikach, czyli dostaje sygnał, ruszy ale za słabo i auto nadal otwarte, a czasami zamyka normalnie
-ze środka ręcznie zamyka, otwiera normalnie
Objawy są częstsze im zimniej, w ciepełku rzadziej(wiadomo metal pracuje), proszę o sugestie czy dobrze myślę z cięgnami?
Ostatnio edytowano 2 kwi 2012, 17:50 przez Gregory, łącznie edytowano 1 raz
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez lucas83 » 2 kwi 2012, 08:22

Kolego, wszystko jest czytelnie opisane i nie ma tu żadnej filozofii (zerknij sobie na obrazek zamieszczony przeze mnie).

A zatem:

– sterownik fabrycznego alarmu umieszczony jest fabrycznie w okolicach sprzęgła (theft-deterrent unit)
– sterownik centralnego zamka fabrycznie umieszczony jest po prawej stronie deski rozdzielczej (strona pasażera – keyless unit)
– immobilizer umieszczony jest nad kolanami kierowcy (pod plastikową osłoną, w okolicach dźwigni do regulacji położenia kierownicy) – immobilizer unit

Tutaj masz linki ze zdjęciami jak poszczególne elementy powinny wyglądać (bez immobilizera, ponieważ widać go dość dobrze na Twojej fotce – dobra rada: zasłoń nr seryjny ;)):

http://allegro.pl/mazda-626-2-0-sterown ... 01394.html – sterownik centralnego zamka (keyless unit)

http://allegro.pl/mazda-626-98-01-stero ... 91116.html – sterownik fabrycznego alarmu (theft-deterrent unit)

Wg mnie Twój sterownik z tą antenką jest nieoryginalny. A to miejsce ze zdjęcia nr 7 to właśnie miejsce na fabryczny sterownik centralnego zamka (keyless unit). Fabrycznie antena od niego biegnie sobie wzdłuż słupka po prawej stronie (strona pasażera).

To chyba wszystko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Gregory » 2 kwi 2012, 17:57

lucas83 napisał(a):To chyba wszystko :)

Dzięki za wyjaśnienia, rzeczywiście że jest dużo, nawet bardzo dużo w temacie, chyba byłem zmęczony w nocy w sobotę jak to czytałem ;). Teraz widzę jak w workshop-ie jest fajnie rozrysowane co, gdzie i oznaczenia kabli dla alarmu i centralnego zamka.
Więc to moje wybitnie zmodyfikowane auto ma podpiętą centrale centralnego pod kostkę od alarmu <lol>

Ps. podciągnąłem cięgno od wew. przycisku zamykania i wcześniej opisany problem na razie nie występuje. Dodatkowo jak zamykam z kluczyka to tak jak by lżej działa <wow> (placebo?)
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez grzech_z » 16 maja 2012, 08:59

Możesz zrobić skan tej instrukcji i tutaj wrzucić albo podesłać mi na priv?
Mam problem z podłączeniem mojej centralki bo gdzieś wyczytałem, że trzeba otwieranie podłączyć przez opornik 10K ale nadal nie działa:( Zamykać, zamyka z pilota ale otwieranie nie działa:(
Mam nadzieję, że coś źle podłączam a nie że centralka do wymiany:(


maricus napisał(a):Gdybym wiedział, że instrukcja montażu jest tak dobrze opracowana i tak bardzo wyczerpująca w zakresie samodzielnego montażu, to skusiłbym się na sterownik z alarmem. Ale i tak jestem bardzo zadowolony – sterownik zamka (ja podłączyłem dodatkowo odcięcie zapłonu) pracuje nienagannie od ponad roku.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lewy72 » 12 lip 2012, 16:47

Witam,
Wiem że temat wałkowany, przeczytałem chyba już wszystko na ten temat i męczę się z podłączeniem już drugi dzień.
Ale u mnie wygląda to trochę inaczej. Chcę zamontować tą centralkę http://allegro.pl/show_item.php?item=2468519118. Znalazłem przełącznik door lock przy słupku od pasażera:
Obrazek
Obrazek

Schemat kostki auta jaki udało mi się znaleźć:
Obrazek

Schemat podłączenia kupionej centralki
Obrazek


Wszystko podłączyłem w taki sposób:
Sterownik >>>>>> auto
CZERWONY>>>>>> WHT/GRN
CZARNY >>>>>> BLK
BIAŁY >>>>>> RED
NIEBIESKI >>>>>> GRN
i teraz problem
BRĄZOWY >>>>>> BLK??
Zamek podobno sterowany (–)

Obrazek

Efekt jest taki, że słychać pykanie w kupionym sterowniku ale nic się nie dzieje. Dodam jeszcze, że sprawdzałem diodą LED z rezystorem, który kabelek odpowiada za zam/otw. Po podłączeniu dioda świeciła ciągle, przy otw/zam na sekundę przerywała. Czy tak to powinno wyglądać? Kontaktowałem się ze sprzedawcą, oczywiście nie potrafił mi pomóc, odesłał mi jedynie schemat całkiem innego urządzenia :) Nie jestem zbyt biegły w elektronice także wszelka pomoc będzie mile widziana :) Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 12 lip 2012, 15:56
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Colt CAO, 1.6, 96r
MX-6, 2.0, 93r
Mazda 6 GY DI

Postprzez lucas83 » 12 lip 2012, 17:35

Rozumiem, że masz centralny zamek, ale chcesz założyć taki, żeby działał na pilota? Na moje oko, to musisz odszukać oryginalny sterownik i w jego miejsce wpiąć ten zakupiony :) Tutaj widzę, że próbujesz wpinać się w przekaźnik, a nie wiem, czy to prawidłowe rozwiązanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6