Kody błędów – AIR BAG

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez spike72 » 14 kwi 2008, 22:02

No witam wszystkich. :) To i ja się podepnę.
Auto jak w opisie w bocznym pasku, a teraz pytanie:
Od czego zacząć aby doprowadzić do stanu fabrycznego?
Opis usterki: Żarówka poduszki pasażera wymontowana, żarówka poduszka kierowcy gdzieś magicznie podpięta (na pewno nie przy zegarach bo to sprawdziłem) pod kontrolkę ABS, czyli gaśnie równo z ABS-em. Poduszki w aucie są, podłączone do systemu, to też sprawdziłem, nawet nie odpalone, ale co dalej? :D
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez gazparts » 14 kwi 2008, 22:50

spike72 trzeba znaleść gdzie sie podpieli w ten abs, najłatwiej chyba gdzieś na kostkach w liczniku albo na kabelkach w pobliżu , ja tam bym szukał. Włóż zarówkę w "pasażera" i zobacz czy świeci
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez spike72 » 14 kwi 2008, 22:59

bananmin dzięki za zainteresowanie. :)
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez gazparts » 14 kwi 2008, 23:24

spike72 przerabiałem błąd 48 :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez spike72 » 14 kwi 2008, 23:27

bananmin napisał(a):przerabiałem błąd 48

Sorki ale nie mam pojęcia o błędach, co to jest?
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez Kety » 15 kwi 2008, 14:54

A skąd wiesz, że jest pokombinowane? Może akurat tak ma, że gaśnie razem z ABSem?! A jak zachowuje się żarówka od pasażera, gdy już ją zamontowałeś?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez topik » 15 kwi 2008, 22:36

Kety napisał(a):Może akurat tak ma, że gaśnie razem z ABSem?!


Witam!Z tego co ja się orientuje to gasną osobno.Nie mogą kontrolki od Air Bag'u gasnąć razem z ABS'em lub z innymi kontrolkami i na odwrót.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez spike72 » 15 kwi 2008, 22:48

topik napisał(a):Nie mogą kontrolki od Air Bag'u gasnąć razem z ABS'em lub z innymi kontrolkami

Zgadza się topik, wiem o tym, jest o tym w instrukcji odsługi, wyczytałem to na forum i tak mi też powiedzieli mechanicy z serwisu Mazdy w Łodzi. Jak zmieniałem podświetlenie zegarów to na próbę włożyłem żarówkę od poduszki pasażera i oczywiście się świeciła non-stop, ten problem zostawiam sobie na później bo tu może być wiele przyczyn, np. kod 48. :)
najpierw chciał bym dojść do tego aby kontrolka kierowcy zgasła w odpowiednim odstępie czasowym od pozostałych kontrolek (ABS, TCS) lub choć by wymigała jakiś kod, ale gdzieś jest sprytnie podłączona bo przy zegarach ani w pobliżu nie ma śladów żadnej grzebaniny i tu mam problem bo tak naprawdę nie wiem gdzie zacząć szukać. :(

Dzień 2 (środa)
Dziś udało mi się uruchomić "wymigiwacz" błędów i oto co mam: kod 26 – ten mnie martwi najbardziej, kod 47 i 48 czyli standard dla GF-ek z przed F/L (moja jest z 27czerwca1998).
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu błędu 26.

Dzień 3 (czwartek)
Dzięki wszystkim za wskazówki, usterki usunięte.
Błąd 26 który mnie martwił okazał się zaśniedzaiałym złączem pod fotelem kierowcy, naprawa 5 minut i trochę WD40.
Błędy 47 i 48 rozwiązało przecięcie czarno-czerwonego kabelka i wypięcie wtyczki. :)
Teraz jest wszystko OK. :D
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez LaCosaNostra » 19 kwi 2008, 14:33

witam wszystkich
moze i glupie pytanie, zaczela mi od kikku dni mrugac kontrolka poduszki powietrznej- ale nie moge znalezc gdzie są opisane kody błędow – na glownej stronie w zakladce obsluga tez nic nie ma.... gdzie to jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 13:15
Posty: 47
Skąd: BIAŁYSTOK
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V

Postprzez gazparts » 19 kwi 2008, 21:43

a jak ci miga LaCosaNostra bo np. długo długo krótko krotko krotko to bład 23 i to wszystko
a co u ciebie wyświetla?
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez LaCosaNostra » 22 kwi 2008, 20:37

u mnie wyglada to tak:

2x dlugo i 6x krótko. wszystko zaczelo sie bez powodu- zadnego wypadku, poprostu rano odpaliłem auto i od tej pory miga :(

jezeli to ma jakies znaczenie- moja mazda to 626 GF z 98r czyli jeszcze przed tym liftingiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 13:15
Posty: 47
Skąd: BIAŁYSTOK
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V

Postprzez spike72 » 22 kwi 2008, 21:02

LaCosaNostra napisał(a):u mnie wyglada to tak:

2x dlugo i 6x krótko.


To jest właśnie
spike72 napisał(a):Błąd 26 który mnie martwił okazał się zaśniedzaiałym złączem pod fotelem kierowcy, naprawa 5 minut i trochę WD40.


Odłącz masę z akumulatora i przy odpiętej masie włącz światła aby pozbyć się wszelkiego napięcia z układu elektrycznego, naciśnij pedał hamulca na min. 20 sekund.
po tych operacjach zerknij pod fotel kierowcy, znajdziesz tam kostkę od airbagu fotela kierowcy, rozepnij ją, przeczyść, sprawdź styki, użyj WD-40, złóż wszystko do kupy i na samym końcu podłącz akumulator.
Włącz zapłon. Po tej operacji będziesz miał zresetowany komputer, tak że na początku gdy uruchomisz silnik drastycznie spadną Ci obroty, NIE DODAWAJ GAZU!!, komputer ustawi właściwe parametry sam.
Błąd 26 powinien zniknąć.
Pozdro.
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez LaCosaNostra » 22 kwi 2008, 22:38

dzieki spike72! jutro się tym zajmę w takim razie. zdam relacje z "naprawy" <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 13:15
Posty: 47
Skąd: BIAŁYSTOK
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V

Postprzez LaCosaNostra » 25 kwi 2008, 19:45

edit:

zrobilem wszystko wedlug Twojej instrukcji- ale wy wyjęciu kostki- stwierdzilem ze nie ma tam nic zaśniedziałego- wszystko bylo czysciutkie, jedynie dmuchnąłem kilka razy do środa ;) i złożylem ją spowrotem.
Po ponownym włączeniu silnika lampka poduszki juz nie miga :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 13:15
Posty: 47
Skąd: BIAŁYSTOK
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V

Postprzez spike72 » 25 kwi 2008, 19:57

LaCosaNostra napisał(a):Po ponownym włączeniu silnika lampka poduszki juz nie miga

I o to chyba chodziło, czyż nie? :D
Kostka nie musiała być brudna, ale widocznie styku nie miała takiego jak powinien być. Rozłączyłeś ją, podłączyłeś, styk się poprawił i wszystko wróciło do normy.
Gratuluję rozwiązania problemu. <peace>
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez vergilhd » 26 kwi 2008, 12:30

Witam wszystkich!!
Przeczytałem cały wątek i nie znalazłem sytuacji, która zaistniała w mojej mazdzie 626 GE 96`. Mianowicie tak od razu bez ostrzeżenia i jakichkolwiek powodów kontrolka z ludzikiem i poduchą świecąca na czerwono po prawej stronie zegarów, po włączeniu zapłonu zaświeciła się tak jak powinna, ale już nie zgasła i świeci ciągłym światłem do teraz(zawsze po włączeniu zapłonu zapalała się i po około 5-6 sek. gasła).teraz jak jeżdżę to świeci mi prosto w pychol i mój umysł niestety pracuje przez nią nie do końca normalnie(rozkojażenie, stres, depresja kontrolkowo-poduszkowa). Mam dwie poduszki, obie całe- nie wystrzelone, auto generalnie bez historii wypadkowej(przynajmniej na taką wygląda).
Dwa lata ją mam i było wszystko oki, do teraz.
Pomóżcie!!
Pozdrawiam serdecznie
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lis 2006, 02:18
Posty: 26
Skąd: Świecie

Postprzez topik » 26 kwi 2008, 21:25

vergilhd napisał(a):Mianowicie tak od razu bez ostrzeżenia i jakichkolwiek powodów kontrolka z ludzikiem i poduchą świecąca na czerwono po prawej stronie zegarów, po włączeniu zapłonu zaświeciła się tak jak powinna, ale już nie zgasła i świeci ciągłym światłem do teraz


Witam!Sprawdź kody błędów na uruchomionym silniku.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez vergilhd » 27 kwi 2008, 12:47

topik napisał(a):Witam!Sprawdź kody błędów na uruchomionym silniku.

Witam!!
Jak to zrobić Topik?? jestem zielony jeśli chodzi o takie rzeczy. Proszę o wyrozumiałość!!
Pozdrawiam
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lis 2006, 02:18
Posty: 26
Skąd: Świecie

Postprzez Kety » 27 kwi 2008, 22:22

vergilhd napisał(a):Proszę o wyrozumiałość

Poszukaj trochę na forum...jest tu poradnik z obrazkami jak to się robi. Ja też tak zaczynałem zabawę. PS. Najpierw poszukaj i poczytaj a potem pytaj. Powodzenia :D dasz sobie radę
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez vergilhd » 28 kwi 2008, 12:14

Kety napisał(a):Poszukaj trochę na forum...jest tu poradnik z obrazkami jak to się robi. Ja też tak zaczynałem zabawę. PS. Najpierw poszukaj i poczytaj a potem pytaj. Powodzenia zeby dasz sobie radę

Witam!!
Kety!! Znalazłem to o czym pisałeś!!
tylko że tam nie było opisane jak konkretnie podłączyć mostek w kostce diagnostycznej kiedy chcemy testować air bagi. Na mój chłopski rozum złącze GND mam połączyć ze złączemTAB (Test AirBag, air-bag diagnostic monitor)a kontrolkę miedzy plusem z aku podłączyć ze złączem FEN.?? Czy dobrze myślę?? Nie chciałbym czegoś zjarać w instalacji...
Pozdrawiam
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lis 2006, 02:18
Posty: 26
Skąd: Świecie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6