światła dzienne LED 626; podłączenie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez fast driveer » 4 gru 2012, 10:40

...zamontowanie LEDów w tych kratkach na samym dole zderzaka jest po prostu niezgodne z prawem bo wtedy są za nisko
– nie będą za nisko bo są wtedy przepisowe 20 cm nad ziemią, a jak ktoś ma opony i felgi rozmiar np 205/66 R16 to wychodzi nawet jeszcze troszkę wyżej.
Ja bym tutaj też wcale nie upatrywał jakiś oszczędności na paliwie, bo te jak wyliczano są znikome, a więc pewnie żadne. Kokpit aby nie świecił pełną mocą można także suwakiem przygasić, choć zawsze coś tam się świeci <oczko> . Raczej wziął bym pod uwagę fakt że trzeba jeździć na światłach cały rok, ale można też jeździć na światłach do jazdy dziennej i jak ktoś już nie chce np od wiosny do jesieni w ciągu słonecznego dnia świecić wszystkimi światłami (mijania, pozycyjne, obrysowe, podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz deski kokpitu) możne sobie zamontować LEDowe lapy które gdzieś w zderzak trzeba wmontować albo zrobić z drogowych takie właśnie lampy do jazdy dziennej . I ja jestem za. Być może taki moduł sobie na wiosnę zamontuje i bye bye ze świeceniem wszystkich żarów w wozie w piękny słoneczny dzień.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez yusuf » 4 gru 2012, 12:07

Dokładnie.
Jednak stojąc teraz w korku, trochę myślę na ten temat. Podszedłem do tego czysto ekonomicznie i widzę, ze trochę czasu minie zanim inwestycja w ten moduł mi się zwróci. W ciągu roku wymieniam średnio 4-6 żarówek. Na orlenie koszt jednej ok 20 zł. W tesco kupuje za 10 zł zapas roczny czyli 6 sztuk (60 zł). Żarówka na tym module będzie dłużej działać pewnie ok 50% więc idąc prostym rachunkiem wymienię ich pewnie ok 2-3 w ciągu roku. Oszczędzam w ten sposób rocznie ok 30 zł przy cenie żarówki z tesco. Idąc dalej tym tropem, potrzebuje minimum 4 lat na zwrot inwestycji. Chyba to nie dla mnie... Owszem, ktoś pewnie zaraz powie, ze nie policzyłem w tym moim glowkowaniu kosztów paliwa.

I nie policzę do póki nie zobaczę miarodajnych testów wykazujących ile to mniej paliwa schodzi na takim wynalazku lub chociażby na jeździe bez świateł. W zapewnienia producenta, ze 1litr na 100km nie chce mi się wierzyć i proszę mnie do tego nie przekonywać bez wiarygodnego testu.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez gslaw » 4 gru 2012, 14:10

Madziek napisał(a):To w końcu jak to jest z tą mocą świecenia, bo już zgłupiałem <glupek2> , a ciekawi mnie ten patencik i waham się czy nie kupić go sobie na wiosnę.
Czy po zamontowaniu tego ustrojstwa światła drogowe "dzienne" świecą z mocą 30% świateł drogowych (55W*30%=16,5W) bo tak wcześniej zrozumiałem i wtedy to ma sens, czy ich moc zostaje zredukowana o 30% i świecą z siłą 70%, bo to już się mija z celem oszczędności <nie> .


Panowie,

Przy tych całych dywagacjach to i ja już zgłupiałem :]

A więc światła świecą z mocą 30% nominalnej czyli 16,5W na żarówkę i świecą dużo słabiej niż normalne drogowe – czyli świecą również na 30% swojej nominalnej jasności. Efekt ten uzyskany jest nie za pomocą opornika ale za pomocą jakiegoś układu elektronicznego, więc nic się tu nie grzeje ani smaży.
Wiem, że to w zasadzie tylko bajer... ale ja widzę różnicę w obciążeniu silnika i nie jest to tylko "wydaje mi się", szczególnie teraz, gdy rano odpalam samochód na mrozie – zazwyczaj piszczał mi pasek na alternatorze (już podczas jazdy) a teraz tego nie ma.
A jeżeli chodzi o wyliczenia. Przy włączonych światłach mijania mamy prawie 200W poboru mocy w stosunku 33W – różnica jest więc spora. Jeżeli chodzi o mniejsze spalanie to może jest to prawie niezauważalne ale gdyby wszyscy mieli światła drl to w skali kraju byłyby to znaczne oszczędności już nie mówiąc o ekologii.

co do kwestii homologacji to ja już się nie wypowiadam, tak samo można by się zastanawiać kupując jakiekolwiek ledy na allegro, które mogą mieć na kloszu napisane wszystko co zamarzy klient.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez yusuf » 5 gru 2012, 00:50

Nie wiem czy z 30% ale tak musiałem gdzieś przeczytać. To Ty je w końcu zamówiłeś więc powinieneś wiedzieć najlepiej:) Przestań już z ta homologacja... Masz fabryczny reflektor to nikt nie ma prawa nic powiedzieć. Przecież jest on z homologacja. Homologacja RL czy jak jej tam, dotyczy tylko dodatkowo montowanych świateł do jazdy dziennej – gdybyś takie montował to lepiej ja mieć wybita, bo pewnie drogówka to sprawdza i każą Ci demontować a jak nie to dowód zabiorą. Nie wiem skąd wziąłeś to 16W. Skoro normalne biorą ok 200W to 30% z tego to chyba wynosi coś ze 60;) Ale matematyka nie jest moja ulubiona dziedzina więc mogę się mylić:D
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez gslaw » 5 gru 2012, 12:13

:)
żarówka drogowa H1 ma 55W a 2szt 110W w sumie.
110 * 30% = 33W (16,5W na jedną żarówkę) – tyle pobiorą żarówki drogowe jako dzienne, i tylko tyle.
Jeżeli włączymy światła mijania jako dzienne to mamy około 240W:
2xH7 = 110W
postojowe = 40W
tylne = 40W
podświetlanie kokpitu radia itd = około 50W

oszczędność około:
240W – 33W = 207W
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez Floyd » 5 gru 2012, 22:16

Przykro mi bardzo ale będzie niezgodne z prawem, bo polskie przepisy mówią o 25 cm a nie od 20 !!!
więc nie można ich tam montować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez fast driveer » 7 gru 2012, 18:03

.. a to się pomyliłem ..
Floyd » 05 gru 2012 21:16
Przykro mi bardzo ale będzie niezgodne z prawem, bo polskie przepisy mówią o 25 cm a nie od 20 !!!
więc nie można ich tam montować.

I dlatego właśnie jeśli ktoś ma w zderzaku oryginalne halogeny (więc nie ma już miejsca gdzie mógł by zamontować legalnie światła do jazdy dziennej, bez rzeźby i frezów w zderzaku) a chce podłączyć światła do jazdy dziennej w Mazdzie 626 GF , to rozwiązanie opisane przez gslawa jest obecnie najlepszą alternatywą czyli montaż modułu i korzystanie z oryginalnych lamp.
. . . : : : F I N I T O : : : . . .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez ssik » 20 sty 2013, 00:38

A wcale,że nie finito.
U mnie środek otworów pod halogenami wypada dokładnie na wysokości 25cm.
I tylko nie wiem jak to ustrojstwo podłączyć. Mają po dwa kabelki.
A podłączyć chcę, bo h7 palą się na potęgę:/
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 18:48
Posty: 59
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 626gf 2000r, 1,8, 74kW
mazda 3bm 2015, 2,0 115kW

Postprzez fast driveer » 21 sty 2013, 02:56

Sie ma ssik. Ostatnie 3 strony tego tematu dyskutujemy na temat tej nowości modułu oświetlenia do jazdy dziennej i wykorzystaniu świateł drogowych jako świateł do jazdy dziennej – zamiast montażu "LEDów".
Rozumiem że nie masz fabrycznych halogenów tylko zaślepki i chcesz to miejsce wykorzystać do montażu świateł "LEDowych" do jazdy dziennej ?..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez rumunn95 » 21 sty 2013, 11:57

kolega wyraznie pisze ze otwory pod halogenami :D
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez ssik » 22 sty 2013, 00:45

Otóż chodzi mi dokładnie o otwory pod halogenami. Albo mam dobre amory, albo to zasługa kół, ale jest równe 25cm nad gruntem
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 18:48
Posty: 59
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 626gf 2000r, 1,8, 74kW
mazda 3bm 2015, 2,0 115kW

Postprzez rumunn95 » 22 sty 2013, 10:24

ja tez mam tak :D kola to 16x205x55
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez fast driveer » 27 kwi 2013, 12:11

gslaw czy mógł byś zamieścić szerszy opis podłączenia modułu do lamp drogowych (długich) na światła dzienne?. Ewentualnie zamieścić to w nowym temacie, bo ten tyczy się głównie montażu i podłączenia LED'ów DRL w zderzaku. Sam chcę zamontować taki moduł, ale podobno w mazdach 626 montaż jest trochę inny niż do niemieckich czy francuskich gratów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez Rwdkam » 2 wrz 2013, 20:39

Witam

Chciał bym odświeżyć wątek.

Mianowicie zamontowałem światła do jazdy dziennej led, i prawie wszystko jest ok <cisza> prawie <glupek2> podłączyłem według schematu, mianowicie czarne kable – do minusa akumulatora, plusz do źródła napięcia 12v po stacyjce, i białe kable do czerwonych ( plusów ) świateł dziennych przy kostkach, no i wszystko pięknie światła świecą po załączeniu zapłonu, i gasną gdy włączę światła mijania ale tyko gdy kostka jest odłączona od żarówek – bo jak podłączę kostkę do żarówki wszystko świeci tz światła + mijania, już próbowałem przed kostką , za kostką nić nie daje – proszę o pomoc <płacze>, moja mazda 626 2.0 tdi przed liftem.
Początkujący
 
Od: 11 sie 2013, 14:06
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 626 1998r 74kw, 101 km TDI
hatchback

Postprzez chudya » 6 wrz 2013, 23:58

ssik napisał(a):A wcale,że nie finito.
U mnie środek otworów pod halogenami wypada dokładnie na wysokości 25cm.

Przepisy mówią:
"Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm"
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez fast driveer » 18 wrz 2013, 13:02

Rwdkam fajnie że zamontowałeś sobie LED'y. Ponieważ piszesz że zamontowałeś to cudo według schematu szkoda że nie wrzuciłeś fotki schematu żebyśmy wiedzieli co to za ustrojstwo. Przy lampach LED pownie miałeś w zestawie moduł sterowania i to jego podłączałeś dalej we wiązkę. Zwykły prosty porządny moduł powinieneś podłączyć trzema kablami (opis kolorów i podłączeń powinien być w schemacie), ale idzie to przykładowo tak: czerwony do + akumulatora , czarny do – akumulatora , trzeci kabel (przykładowy kolor) pomarańczowy lub biały podłączasz do kabelka zasilającego lampkę pozycyjną. Odpowiednim włączaniem i wyłączaniem świateł LED zajmuje się wtedy moduł sterujący lampek, który dostaje sygnały kiedy światła mijania/drogowe są wyłączone i włącza ledy, a prąd pobiera z podłączenia na aku.
Może niepotrzebnie podłączyłeś czerwony po stacyjce zamiast do + aku ..?. , ..albo moduł jest zje...
Ostatnio edytowano 18 wrz 2013, 17:32 przez fast driveer, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez grzech_z » 18 wrz 2013, 14:13

fast driveer napisał(a):Rwdkam
Może niepotrzebnie podłączyłeś czerwony po stacyjce zamiast do + aku ..?. , ..albo moduł jest zje...


Noo – jak by tak podłączył to by fajowo świeciło – na okrągło :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez fast driveer » 18 wrz 2013, 17:24

Noo <czarodziej> – ja mam właśnie tak podłączony zestaw świateł Philips Daylight 4, trzema kablami, dwa do aku jeden pod pozycyjne (postojowe), tutaj podaje link do instrukcji obsługi http://ftp.motointegrator.pl/specyfikac ... TAZ_EN.pdf , na 20 str. PDF'a (36-37 instrukcji) jest po polsku, czytelnie <piwo> .
Przecież po to jest ten moduł sterujący aby zapalał lampy po przekręceniu kluczyka a nie cały czas. Nie będzie przecież świecić na okrągło bo nie podłączasz świateł LED bezpośrednio do akumulatora tylko poprzez moduł sterujący (tam komputerek rozpoznaje kiedy silnik został włączony czyli pracuje i zapala ledy, rozpoznaje kiedy gasisz motor i wyłącza ledy, rozpoznaje kiedy zapalasz postojowe/mijania/długie i wtedy wyłącza ledy).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez grzech_z » 19 wrz 2013, 08:55

fast driveer napisał(a):Przecież po to jest ten moduł sterujący aby zapalał lampy po przekręceniu kluczyka a nie cały czas. Nie będzie przecież świecić na okrągło bo nie podłączasz świateł LED bezpośrednio do akumulatora tylko poprzez moduł sterujący (tam komputerek rozpoznaje kiedy silnik został włączony czyli pracuje i zapala ledy, rozpoznaje kiedy gasisz motor i wyłącza ledy, rozpoznaje kiedy zapalasz postojowe/mijania/długie i wtedy wyłącza ledy).


Ok – zasugerowałem się moimi led'ami – ja nie mam żadnego modułu. Z lampek wychodzą 3 przewody i w instrukcji mam schemat podłączenia: po kluczyku, masa i mijania. Zatem w moim, jak i pewnie w większości świateł dziennych "niefirmowych" podłączenie jest tak zrealizowane i podłączenie bezpośrednio do aku odpada.
Rwdkam zatem ma gdzieś niewielkie zwarcie w instalacji, albo wadliwe światełka, bo podłącza dobrze (o ile kostka świateł dziennych to krótkie). Łatwo to sprawdzić – wystarczy biały zamiast do "krótkich" podłączyć do + aku i powinny gasnąć.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez miro62 » 21 wrz 2013, 08:43

grzech_z napisał(a):poprzez moduł sterujący (tam komputerek rozpoznaje kiedy silnik został włączony czyli pracuje i zapala ledy, rozpoznaje kiedy gasisz motor i wyłącza ledy, rozpoznaje kiedy zapalasz postojowe/mijania/długie i wtedy wyłącza ledy).

Kolego z tym "komputerkiem" to trochę przesadziłeś ;) to jest najzwyklejszy przekaźnik lub tyrystor, który go zastępuje (często umieszczony w obudowie lamp dziennych). Są też opcje z zastosowaniem zwykłych diod prostowniczych – ot i cały "komputerek".
-załączenie zapłonu podaje + na dzienne i świecą
-załączenie pozycyjnych podaje + na przekaźnik (lub bramkę tyrystora, który zostaje wysterowany) robi
przerwę i dzienne gasną.
Instalacja jest w takim układzie trzy przewodowa:
1- minus (masa)
2- plus po zapłonie (ze stacyjki)
3- plus ze świateł pozycyjnych
Istnieją układy opóźniające załączenie świateł dziennych po włączeniu zapłonu (czas na rozruch) gdzie dodatkowo dochodzi: tranzystor, dioda, opornik, kondensator elektrolityczny i to wszystko jest też schowane w obudowie lamp dziennych lub w osobnej obudowie, którą producenci zwali nazywać "moduł sterujący" <lol>
Najprostszy schemat poglądowy

Obrazek
miro62
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6