Klimatyzacja 626 GF – montaż, pytania, problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rumunn95 » 25 cze 2012, 08:47

automatyczna klima w trybie auto wlasnie przelacza tryby pracy to jej zadanie a problem mozesz miec z czujnikiem temperatury przed chlodnica sprawdz jak nie bedzie chciala zaskoczyc jaka jest temperatura zewnetrzna pokazywana poprzez nacisniecie przycisku amb na panelu klimy jak pokaze ponizej -4 to znaczy ze masz problem z czyjnikiem temp prawdopodobnie zkorodowane zlacze przeczysc je.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez domingez » 25 cze 2012, 15:22

Dziękuję za pomoc, sprawdzę na pewno. Sęk jednak w tym, że temperaturę zewnętrzną mam pokazywaną prawidłowo, a samoczynne przełączanie trybu nawiewu odbywało się poza trybem pracy AUTO.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez umcyk » 25 cze 2012, 20:38

domingez napisał(a):Podepnę się pod temacik. Przebrnąłem przez wątek, ale nie znalazłem podobnego zachowania klimy jak w przypadku mojej madzi. Otóż klima (tronic) nabita i podobno szczelna nie chce zaskoczyć, a jeśli już to załącza się tylko w temperaturach do 20 st. ( na zewnątrz ). Podczas upałów nie chce zaskoczyć. Zauważyłem również, że potrafi (klima) sama przełączać sposób wentylacji kabiny, choć zdarzyło się to tylko raz. Wszystkie bezpieczniki całe ( pod maską i w kabinie ). Wygląda mi to na jakąś usterkę elektryki, ale orłem w tych tematach nie jestem więc zwracam się o pomoc fachowców z forum. Pozdrawiam.

prawdopodobnie masz przeladowany uklad i czujka wysokiego cisnienia wywala, ewentualnie sprawdz czy wentylator zalacza sie na postoju podczas pracy. Jesli nie to nie ma odbioru ciepla i wywala wysokie cisnienie. Jesli chodzi o przelaczanie to moze przez przypadek sam cos nacisnales i wylaczylo to tryb AUTO. Tylko na AUTO zmieniaja sie: sila nawiewu i kierunek przeplywu powietrza
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez maxim_wawa » 25 cze 2012, 20:44

umcyk napisał(a):
domingez napisał(a):Podepnę się pod temacik. Przebrnąłem przez wątek, ale nie znalazłem podobnego zachowania klimy jak w przypadku mojej madzi. Otóż klima (tronic) nabita i podobno szczelna nie chce zaskoczyć, a jeśli już to załącza się tylko w temperaturach do 20 st. ( na zewnątrz ). Podczas upałów nie chce zaskoczyć. Zauważyłem również, że potrafi (klima) sama przełączać sposób wentylacji kabiny, choć zdarzyło się to tylko raz. Wszystkie bezpieczniki całe ( pod maską i w kabinie ). Wygląda mi to na jakąś usterkę elektryki, ale orłem w tych tematach nie jestem więc zwracam się o pomoc fachowców z forum. Pozdrawiam.

prawdopodobnie masz przeladowany uklad i czujka wysokiego cisnienia wywala, ewentualnie sprawdz czy wentylator zalacza sie na postoju podczas pracy. Jesli nie to nie ma odbioru ciepla i wywala wysokie cisnienie. Jesli chodzi o przelaczanie to moze przez przypadek sam cos nacisnales i wylaczylo to tryb AUTO. Tylko na AUTO zmieniaja sie: sila nawiewu i kierunek przeplywu powietrza


ciekaw jestem czy czujnik nasłonecznienia działa – jesli nie to mogą sie różne hocki dziać
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez umcyk » 25 cze 2012, 20:50

niech kolega sprawdzi co mowilem a wtedy zajmiemy sie czujka naslonecznienia
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez mazdaa626 » 25 cze 2012, 21:31

Witam, mam problem. W czasie pracy klimatyzacji (mazda 626,1997r. 2,0) pojawiają się dziwne odgłosy, mam na myśli "skrzeczenie" co może być tego powodem ? :( :D
mazdaa626
 

Postprzez domingez » 25 cze 2012, 22:50

Witam ponownie. Co do przeładowania układu to maszyna wtłoczyła do układu 650 gram gazu po odessaniu 60 gram, oczywiście wymiana oleju przy okazji. Jeśli już klima zaskoczy, to wentylator na postoju hula aż miło, nie muszę wysiadać z auta, bo widzę po spadających na chwilę obrotach silnika. Dziś rano wyjeżdżałem do roboty to klima chodziła jak szatan, a po południu nie chciała zagadać :|
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez rumunn95 » 25 cze 2012, 22:55

a moze czujka wewnetrzna temp ta kolo stacyjki
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez domingez » 25 cze 2012, 22:59

Można to jakoś wymigać ( jak np czujki ABS-u ) ??
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez rumunn95 » 25 cze 2012, 23:17

w manualu masz sposob jak zdiagnozowac klime poszukaj jest na forum
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez lucas83 » 26 cze 2012, 09:44

Jeśli to czujnik temperatury, to jest ich aż 5 do sprawdzenia. W manualu (strona U-43) jest piękny opis, jak tego dokonać. Nie jest to skomplikowane i da się to zrobić za jednym zamachem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez domingez » 26 cze 2012, 22:01

Udało mi się dostać do manuala w wersji angielskiej i niestety równie dobrze mógłby być po ugrofińsku. Potrzebny jest woltomierz i odpowiednia kombinacja klawiszy na panelu sterowania klimą... Tyle chyba wywnioskowałem z obrazków <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez rumunn95 » 26 cze 2012, 22:14

potrzebna jest zworka w gniezdzie diagnostycznym poczytaj lub uzyj translatora
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez lucas83 » 26 cze 2012, 22:25

Kombinacja klawiszy służy do skasowania błędów :) A kody pokaże woltomierz zaraz po założeniu zworki i przekręceniu kluczyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez domingez » 27 cze 2012, 07:31

Czy woltomierz można zastąpić opisywanym na forum "ustrojstwem" ze świecącej diody i opornika ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez lucas83 » 27 cze 2012, 07:52

Myślę, że tak, gdyż "kody" pokazywane przez woltomierz będą zapewne pojawiającym się napięciem 12V. Jeśli zatem w to miejsce podłączymy diodę LED, otrzymamy wtedy efekt w postaci iluminacji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 27 cze 2012, 15:27

lucas83 napisał(a):diodę LED

OT
tak z formalnego punktu widzenia nie ma diód LED – LED to Light Emitting Diode :)

stwierdzenie "Dioda LED" to tak jakby napisać "dioda świecąca dioda"
EOT
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

PostTen post został usunięty przez siegu 28 cze 2012, 10:47.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez siegu 28 cze 2012, 10:46.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez siegu 28 cze 2012, 10:46.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron