światła dzienne LED 626; podłączenie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zita » 24 lis 2012, 14:54

Witam.
Dzięki za info. <spoko>
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez rumunn95 » 24 lis 2012, 14:57

ciekawe ile pradu pobiera taki modul
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez zbygom » 24 lis 2012, 17:56

gslaw napisał(a):w zasadzie to nie będą światła dzienne led tylko moduł świateł dziennych drl, gdzie za dzienne będą robić światła drogowe świecące 30% mocy


Witam. Mam pytanie. Czy ten moduł włącza tylko przednie światła, czy świecą się również pozycyjne, zarówno przednie jak i tylne oraz podświetlenie tablicy?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2010, 10:21
Posty: 6
Skąd: Zabrze
Auto: 626, GF, 2.0 Turbo DI, 1998r.

Postprzez gslaw » 24 lis 2012, 18:06

Panowie... ZROBIŁEM!!! <lol>

Jest naprawdę cool. Zapomnijcie o ledach.
Dzienne włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika a wyłączają po włączeniu świateł pozycyjnych. Świtała z tyłu nie działają jak i oświetlenie kokpitu.

Później wrzucę filmik YT.

Czas montażu jak na pierwszy raz 4h.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez VeryCoolMan » 24 lis 2012, 21:25

gslaw napisał(a):Panowie... ZROBIŁEM!!!


No to powodzenia przy kontroli <lol> <spoko>

Pomysł wydaję się niezły ale przez brak homologacji RL na kloszu myślę będzie to skutkowało zabraniem dowodu.

Ciekawe jak to wygląda czekamy na filmik :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez rumunn95 » 24 lis 2012, 23:43

verycool <spoko>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez gslaw » 25 lis 2012, 01:21

ano znalazłem takie info na stronie producenta tego modułu:
§ Światła dzienne
1. Czy Światła Dzienne powinny posiadać homologację?

Tak, jeżeli są one oddzielnym źródłem światła, posiadają własną żarówkę, diodę, odbłyśnik, klosz.

W Polsce jedynie światła dzienne HELLA posiadają stosowną homologację, reszta to wyobraźnia

chińskich operatorów wtryskarek.



2. Czy oryginalny reflektor w samochodzie musi posiadać homologację na światła dzienne?

Tak, jeżeli auto zostało sprzedane w polskim salonie po 01.01.2011r. musi posiadać światła dzienne

oraz homologację na te światła.




3. Czy auta wyprodukowane przed 01.01.2011r. muszą posiadać homologację oryginalnego reflektora na światła dzienne?

Nie, prawo nie działa wstecz. Obowiązek wszedł w życie 01.01.2011r. natomiast rozwiązanie świateł dziennych

opartych na światłach drogowych znane jest od przeszło dwudziestu lat.




Czy moduł musi posiadać homologację na światła dzienne?

Moduł nie jest oddzielnym źródłem światła, nie posiada klosza i odbłyśnika, wykorzystuje on do istoty swojego działania istniejącą już żarówkę. Działanie modułu nie zmienia konstrukcji reflektora ani żarówki, czyli nie zmienia fabrycznej homologacji reflektora. Moduł świateł dziennych spełnia zarazem wszystkie wymagania dotyczące świateł dziennych:

Aktualnie rozporządzenie w sprawie obowiązkowego wyposażenia pojazdów – Kliknij

no i sam nie wiem... zapytam jeszcze o radę znajomego z drogówki.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez yusuf » 25 lis 2012, 03:44

VeryCoolMan napisał(a):
No to powodzenia przy kontroli <lol> <spoko>

Pomysł wydaję się niezły ale przez brak homologacji RL na kloszu myślę będzie to skutkowało zabraniem dowodu.

Ciekawe jak to wygląda czekamy na filmik :)


Myślę, ze żaden funkcjonariusz nie będzie miał jajeczek by dowód za takie coś zabrać. Przecież on ma oryginalny klosz. Nic z nim nie robił więc na jakiej podstawie mogą mu cokolwiek zabrać? Przecież pojazd ma wszystkie światła wymagane ustawą. Do tego ma rozszerzenie oryginalnego reflektora o funkcje świateł do jazdy dziennej które bądź co bądź chyba spełniają wszystkie kryteria określone w ustawie czy rozporządzeniu. Jeśli chodzi o homologacje to myślałem, ze oryginalne reflektory w naszych pojazdach muszą taka mieć skoro są dopuszczone do ruchu...
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez gslaw » 25 lis 2012, 11:10

wrzucam obiecany filmik i zdjęcie. A co do samej homologacji reflektora napiszcie mi jaki skrót powinien się na nim znaleźć ;)
http://www.youtube.com/watch?v=QAKxCFx8_RE

przepraszam za pudło na pierwszym palnie ale nie miałem nic innego pod ręką żeby zasłonić rejestrację.
Zmienię je później na jakieś ładniejsze.
Obrazek

w dzień nie rażą wogóle, nocą mogą być nieprzyjemne, ale nocą się ich nie używa. :)
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez motylek322 » 25 lis 2012, 11:59

Przepraszam, może nie doczytałem albo nie zrozumiałem ale jaki jest sens takiej przeróbki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez VeryCoolMan » 25 lis 2012, 13:27

yusuf napisał(a):Myślę, ze żaden funkcjonariusz nie będzie miał jajeczek by dowód za takie coś zabrać. Przecież on ma oryginalny klosz. Nic z nim nie robił więc na jakiej podstawie mogą mu cokolwiek zabrać? Przecież pojazd ma wszystkie światła wymagane ustawą. Do tego ma rozszerzenie oryginalnego reflektora o funkcje świateł do jazdy dziennej które bądź co bądź chyba spełniają wszystkie kryteria określone w ustawie czy rozporządzeniu. Jeśli chodzi o homologacje to myślałem, ze oryginalne reflektory w naszych pojazdach muszą taka mieć skoro są dopuszczone do ruchu...

Owszem mają ale nie RL :)

gslaw napisał(a):A co do samej homologacji reflektora napiszcie mi jaki skrót powinien się na nim znaleźć

VeryCoolMan napisał(a):Pomysł wydaję się niezły ale przez brak homologacji RL na kloszu


"Podstawa prawna:

Wykorzystanie świateł drogowych z układem obniżającym moc jako świateł do jazdy dziennej nie jest możliwe z następujących powodów:
– w pojazdach można stosować tylko homologowane lampy na zgodność z odpowiednim regulaminem.
W tej sytuacji światła drogowe (homologowane wg wymagań Regulaminu nr 112) nie mają homologacji wg wymagań Regulaminu 87 obowiązującego dla świateł do jazdy dziennej

– wydanie opinii o spełnieniu ww. wymagań nie umożliwi stosowania lampy na pojeździe poruszającym się drogach publicznych. Jedyną drogą jest wystąpienie o homologację lampy wg Regulaminu nr 87, ale o to może ubiegać się jedynie producent lub jego upoważniony przedstawiciel

– światło drogowe nie spełni wymagań stawianym światłom do jazdy dziennej, głównie ze względu na inny kształt rozsyłu strumienia świetlnego (światło drogowe świeci wąsko, a światło do jazdy dziennej szeroko).
Napięcie zasilania żarówki światła drogowego można obniżyć o tyle aby nie przekraczać dopuszczalnego maksimum światłości dopuszczalnego dla światła do jazdy dziennej, ale wówczas światło nie spełnia wymagań dotyczących światłości w innych kierunkach.
Ponadto obniżenie napięcia zasilania żarówki światła drogowego powoduje zmianę barwy światła (w kierunku barwy czerwonej) i wówczas nie są spełnione wymagania dla białej barwy światła drogowego."
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez gslaw » 25 lis 2012, 15:07

No niby tak, ale są właśnie samochody które mają homologację na takie światła i wg tego co piszesz automatycznie nie powinny spełniać wymagań dla świateł drogowych, bo przecież świeciłyby za szeroko.
A może światła z homologacją mają automatycznie regulowane odbłyśniki, które regulują kąt rozchodzenia się światła w zależności od tego jakich świateł używamy w danym momencie? Nie wydaje mi się.
Sprawa rozbija się tylko o samą homologację nic więcej. Takie światła montowane są w audi, bmw, kia, hyundajach a nawet w daci. Sprawa rozbija się tylko o papierek i napis na reflektorze, natomiast światła działają dokładnie w ten sam sposób.
Ciekaw jestem czy te wszystkie chińskie ledy mają stosowną homologację. Czy osoby, które sobie to pomontowały nie boją się że dostaną mandaty? Jeszcze nie słyszałem żeby komuś za ten shit mandat wlepili albo dowód zabrali.

Ten temat wałkowany jest praktycznie na każdym forum samochodowym. I zawsze zderzają się tam osoby mówiące, że takie światła spełniają wymagania ustawowe a z drugiej strony są osoby mówiące no tak ale nie ma napisu RL na reflektorze i tylko dlatego nie można – i pewnie mają rację. :(


Moim motywem było to żeby szpecącego gauna do samochodu nie mocować, a że słyszałem o takim rozwiązaniu w innych autach więc tego szukałem. Kto chce niech montuje a kto nie chce, to nie – sprawa prosta.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez yusuf » 26 lis 2012, 00:49

VeryCoolMan, czegoś tutaj nie pojmuję. Normalne standardowe reflektory jaka mają homologacje? Jakaś musi być skoro pojazd dopuszczony do ruchu. Więc po co kolejna homologacja w tym przypadku skoro reflektor się nie zmienił? To co podałeś to żadna podstawą. Wygląda mi to na rozważnie mądrej głowy. Konkretny akt prawny mnie interesuje który jasno by wykluczył takie rozwiązanie.
Bo co policjant może koledze zrobić?! Za brak świateł nie może dać bo świeca. Zabrać dowodu nie może bo instalacja świetlna działa prawidłowo. Według mnie nic nie zrobi. A jeśli już coś zrobi to przekroczy swoje uprawnienia.
Mandatu nie przyjmę bo światła świeciły – w sądzie przegra bo nie będzie w stanie udowodnić, że świeciły za słabo. Zabierze dowód? Co wpisze w podstawie? Nielegalna instalacja obniżająca moc światła drogowego? Na przeglądzie mają obowiązek sprawdzać wymagane i standardowe wyposażenie pojazdu. To działa u kolegi normalnie bo na wszystkie wymagane światła. Więc zabierze mu go bezpodstawnie – kolega się odwoła a policjant dostanie po pupie. Do póki policja nie będzie posiadać urządzeń do pomiaru natężenia światła na miejscu, będzie bezsilna w przypadku kolegi. Tak ja to widzę.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez gslaw » 26 lis 2012, 10:38

trudno przyznać komuś rację, nawet gdyby zadzwonić do wszelkich urzędów np ITD, to i tak nie podadzą nam tam żadnej podstawy prawnej ani aktu prawnego. Podadzą nam swoją interpretację a wszelkie niejasności pewnie rozstrzygał by sąd.
Logicznym jest też tłumaczenie, że taką homologację zgodnie z ustawą mają mieć auta wyprodukowane po 01.01.2011 natomiast wcześniejsze nie muszą takiej homologacji posiadać gdyż prawo nie działa wstecz, a jednocześnie prawo dopuszcza takie rozwiązanie gdyż jest aktualnie stosowane w nowych samochodach. Czyli wychodziłoby na to, że można a obowiązek posiadania homologacji dotyczy tylko samochodów wyprodukowanych po 01.01.2011 – niezła zagwozdka.
Inaczej mówiąc rozwiązanie to jest możliwe z zastrzeżeniem, że auta wyprodukowane po 01.01.2012 muszą mieć dodatkowo homologację na reflektorze i tu w przypadku jej braku użytkownik może być ukarany mandatem i innymi sankcjami.

Pocieszającym jest fakt, że takich aut będzie coraz więcej na drogach gdyż wielu producentów stosuje te rozwiązanie w sprzedawanych aktualnie nowych samochodach. Jak zrobi się tego dużo to misiaki nie koniecznie będą zaraz trzepać wszystkich o homologację.

Ostatecznie zawsze można moduł podpiąć do świateł mijania (zamiast drogowych) a wtedy to już nikt dopiąć się nie powinien :D a wszystkie homologacje są.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez fast driveer » 29 lis 2012, 19:47

Sam kiedyś chciałem zamontować LEDy DRL, ale zrezygnowałem ze względu na montaż, który wiązał się z wycinaniem tych kratek na dole zderzaka pod halogenami przeciwmgłowymi. Ten moduł pod światła drogowe to jest rozwiązanie 100x lepsze od montażu dodatkowych lampek na wozie [co nie zawsze idzie pogodzić z efektem wizualnym]. Na pewno świetne rozwiązanie od wiosny do jesieni. Zimą jednak przy światłach mijania przez cały dzień zostanę. Jestem ciekaw jak dokładnie wygląda sposób montażu od a do z , bo na wiosnę chyba sobie takie coś zamontuję.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez gslaw » 30 lis 2012, 15:07

Bardzo prosta sprawa dla osoby, która nie boi się kombinerek :) Co i jak ma być podłączone konkretnie w mazdzie 626 dostałem od sprzedawcy rozrysowane na zdjęciach i schemacie. Przyda się jeszcze miernik żeby sprawdzić który kabelek to plus w żarówkach (u mnie biały to plus a czarny minus) przyda się jeszcze kilka konektorów do podłączenia masy pojazdu do przekaźników. Reszta jest w komplecie z modułem.
Przekaźniki udało mi się upakować do reflektora także na zewnątrz wychodzą z niego tylko kabelki.
Można się ewentualnie pokusić o przewiercenie dekli od reflektora żeby przez małe otworki puścić te kabelki – ja po prostu je przycisnąłem deklem i też jest ok.
Jeszcze jedno.
Nie da się uniknąć rozcinania kabelków od żarówek drogowych – ten fakt może zaboleć niektóre osoby ;) ale mniej to bolesne niż rżnięcie zderzaków.

osobiście jestem 100% zadowolony z tego rozwiązania.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez Floyd » 2 gru 2012, 00:32

Trochę nie rozumiem tej przeróbki...
W czym lepsze są świecące o 30% mniej, światła drogowe od przeznaczonych do tego świateł mijania?

Bo oszczędność wynikająca z braku podświetlenia kokpitu jest pewnie taka, że przez 5 lat zaoszczędzimy na...snickersa.

Rozumiem jak ktoś ma ksenony i montuje LEDy żeby używać tychże ksenonów jak najmniej.
Albo ktoś ma auto w którym wymiana żarówki wiąże się z wyjęciem reflektora, albo akumulatora, albo wymiany przez nadkole lub jeszcze jakiś dziwnych czynności.

Ale przecież w 626 GF można wymienić żarówkę jedną ręką po ciemku...a cena H7 nie jest wygórowana.

kolejna sprawa...zamontowanie LEDów w tych kratkach na samym dole zderzaka jest po prostu niezgodne z prawem bo wtedy są za nisko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez gslaw » 2 gru 2012, 01:11

odpowiedź jest prosta: Chcesz to montujesz. Nie chcesz to nie.
Równie dobrze można by zapytać dlaczego producenci montują światła dzienne w nowych samochodach jak można na mijania jeździć. dlatego, że ustawa tak nakazuje? A dlaczego ustawodawca takie prawo ustanowił???
Poza tym pytanie nie związane z tematem.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez Madziek » 3 gru 2012, 23:42

To w końcu jak to jest z tą mocą świecenia, bo już zgłupiałem <glupek2> , a ciekawi mnie ten patencik i waham się czy nie kupić go sobie na wiosnę.
Czy po zamontowaniu tego ustrojstwa światła drogowe "dzienne" świecą z mocą 30% świateł drogowych (55W*30%=16,5W) bo tak wcześniej zrozumiałem i wtedy to ma sens, czy ich moc zostaje zredukowana o 30% i świecą z siłą 70%, bo to już się mija z celem oszczędności <nie> .
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez motylek322 » 4 gru 2012, 10:29

Floyd napisał(a):Trochę nie rozumiem tej przeróbki...

I ja też. Już wcześniej zadałem podobne pytanie, które pozostało bez odpowiedzi.

gslaw napisał(a):.....Poza tym pytanie nie związane z tematem.

i tu się z Tobą nie zgodzę. Może sam bym się pokusił i dokonał podobnej przeróbki gdybym wiedział, że przyniesie to jakąś korzyść. Korzyść dla samochodu, kierowcy czy innych uczestników ruchu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6