Wymiana siłowników klapy GF GW FOTORELACJA- dopasowanie zamienników (także do innych modeli)
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Witam.
Ja również kupiłem używane oryginały SHOWA z 3-miesięczną gwarancją sprzedającego, Jeżdżę już ponad rok i spisują się idealnie. Miałem już dość szukania jakiś zamienników ( oryginały stanowczo za drogie ), zdecydowałem się na używki i jest
. A cena to 30 zeta za sztukę.
Pozdro.
Ja również kupiłem używane oryginały SHOWA z 3-miesięczną gwarancją sprzedającego, Jeżdżę już ponad rok i spisują się idealnie. Miałem już dość szukania jakiś zamienników ( oryginały stanowczo za drogie ), zdecydowałem się na używki i jest

Pozdro.
- Od: 28 kwi 2010, 01:13
- Posty: 21
- Skąd: Łódzkie-EOP
- Auto: Mazda 626kombi 99r. 115KM
2.0 benz.+lpg
Witam wszystkich,
Właśnie zabrałem się za wymianę siłowników w moim autku Mazda 626GW. Oczywiście od razu pojawił się problem.
W jaki sposób mam wyciągnąć kulki mocujące do klapy ze starego siłownika?? Za żadne skarby świata nie chcą wyjść.
Z góry dzięki za pomoc.
Właśnie zabrałem się za wymianę siłowników w moim autku Mazda 626GW. Oczywiście od razu pojawił się problem.
W jaki sposób mam wyciągnąć kulki mocujące do klapy ze starego siłownika?? Za żadne skarby świata nie chcą wyjść.
Z góry dzięki za pomoc.
-
czopek
na siłe,
najlepiej, żeby nie uszkodzić klapy, wykręć kulki z klapy, nakręć na gwint 2 nakrętki, zamocuj do imadła i się mocuj
powodzenia
najlepiej, żeby nie uszkodzić klapy, wykręć kulki z klapy, nakręć na gwint 2 nakrętki, zamocuj do imadła i się mocuj
powodzenia
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Witam, właśnie jestem po wymianie siłowników-u siebie zamontowałem z Xanti ale Uwaga muszą to być z Kombi I generacji tzn, 95-98. To o czym warto wiedzieć to siłowniki z Xanti mają dokładnie taką samą długość całego siłownika oraz skok tłoczyska, co siłowniki z GW siła to 480 N (kupiłem magneti mareli i taka wartość była opisana). Kolejny ważny element to zamiana miejscami mocowań siłowników (mocowania do karoserii).
1.Odkręcamy siłowniki (dwie śruby od karoserii i sworzeń kulowy który warto odzyskać. Ja odzyskiwałem go poprzez spiłowanie na szlifierce obudowy gniazda, wyciąganie w imadle jest raczej rzeczą niemożliwą)
2. Rozwiercamy przegub w miejscu mocowania siłownika i powiększamy otwór do "8 mm" , tyle właśnie ma gwint sworznia kulowego który mamy przykręcić.
3. Ze sworznia który odzyskaliśmy WARTO ściągnąć podkładkę ma ona tylko ok 2 MM ale tego właśnie miejsca brakuje aby nic nie ocierało- niestety trzeba do tego użyć szlifierki kątowej.
4. sworzeń przykręcamy do mocowania nakrętką samo kontrującą.
5. mocowanie wkręcamy do karoserii zamieniając miejscami L i R (wcześniej zakładamy siłownik ja mam założony tłoczyskiem do karoserii). Mocowania oryginalnie miały jakieś uszczelki, warto dać trochę silikonu koło gwintu.
6. nowe sworznie kulowe wkręcamy w miejsce starych i zakładamy siłownik.
1.Odkręcamy siłowniki (dwie śruby od karoserii i sworzeń kulowy który warto odzyskać. Ja odzyskiwałem go poprzez spiłowanie na szlifierce obudowy gniazda, wyciąganie w imadle jest raczej rzeczą niemożliwą)
2. Rozwiercamy przegub w miejscu mocowania siłownika i powiększamy otwór do "8 mm" , tyle właśnie ma gwint sworznia kulowego który mamy przykręcić.
3. Ze sworznia który odzyskaliśmy WARTO ściągnąć podkładkę ma ona tylko ok 2 MM ale tego właśnie miejsca brakuje aby nic nie ocierało- niestety trzeba do tego użyć szlifierki kątowej.
4. sworzeń przykręcamy do mocowania nakrętką samo kontrującą.
5. mocowanie wkręcamy do karoserii zamieniając miejscami L i R (wcześniej zakładamy siłownik ja mam założony tłoczyskiem do karoserii). Mocowania oryginalnie miały jakieś uszczelki, warto dać trochę silikonu koło gwintu.
6. nowe sworznie kulowe wkręcamy w miejsce starych i zakładamy siłownik.
Ostatnio edytowano 24 wrz 2011, 20:18 przez SanSolo, łącznie edytowano 2 razy
-
SanSolo
Jeszce kilka ważnych informacji.
Oryginalne sworznie kulowe mają DOKŁADNIE taką odległość od podstawy nakrętki do środa "kulki" jaka jest potrzebna aby nic nie ocierało , w klapę możemy wkręcić inne ( warto zwiedzić okoliczne szroty, napewno coś się znajdzie
)
Klapa otwiera się sama , ( po podniesieniu ok 15-20cm) , nie wali podczas pełnego otwarcia – nie trzeba przytrzymywać jej aby nie wydarła zawiasów klapy, zamyka się z lekkim przełamaniem.
Koszty to dwa siłowniki po 40 zł za sztukę , sworznie kulowe 10 zł i godzina pracy
Auto to 626 gw 98r.
Nikogo nie zachęcam ale na swoim przykładzie wiem że jest to możliwe
Oryginalne sworznie kulowe mają DOKŁADNIE taką odległość od podstawy nakrętki do środa "kulki" jaka jest potrzebna aby nic nie ocierało , w klapę możemy wkręcić inne ( warto zwiedzić okoliczne szroty, napewno coś się znajdzie
Klapa otwiera się sama , ( po podniesieniu ok 15-20cm) , nie wali podczas pełnego otwarcia – nie trzeba przytrzymywać jej aby nie wydarła zawiasów klapy, zamyka się z lekkim przełamaniem.
Koszty to dwa siłowniki po 40 zł za sztukę , sworznie kulowe 10 zł i godzina pracy
Auto to 626 gw 98r.
Nikogo nie zachęcam ale na swoim przykładzie wiem że jest to możliwe
-
SanSolo
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Jasne że czytałem
Ale oprócz Ciebie nikt chyba tego nie próbował, no to teraz jest nas dwóch- to tak dla niedowiarków że jednak działa 
-
SanSolo
SanSolo napisał(a):dla niedowiarków że jednak działa
o tak, a to najważniejsze
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
koledzy, ja do GFki HB też założyłem siłowniki od xantii w połowie kwietnia i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony. Jest tak jak piszecie, klapa sama się unosi i nic nie wali 
Także jak ktoś ma z klapą problem to niech śmiało zmienia.
Także jak ktoś ma z klapą problem to niech śmiało zmienia.
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
odkopie temat 
udało mi się na allegro dostać komplet z oryginalnym mocowaniem – nie trzeba przerabiać itp.
120zł/ kpl.
Założyłem i muszę przyznać, że działają naprawdę super! Po uniesieniu na ~30cm klapa idzie sama do góry, pod koniec wytraca prędkość, nie ma większych problemów z zamykaniem.
Więc czasem nie warto męczyć się z zamiennikami z innym mocowaniem, bo z takowych byłem bardzo niezadowolony
udało mi się na allegro dostać komplet z oryginalnym mocowaniem – nie trzeba przerabiać itp.
120zł/ kpl.
Założyłem i muszę przyznać, że działają naprawdę super! Po uniesieniu na ~30cm klapa idzie sama do góry, pod koniec wytraca prędkość, nie ma większych problemów z zamykaniem.
Więc czasem nie warto męczyć się z zamiennikami z innym mocowaniem, bo z takowych byłem bardzo niezadowolony

Jeśli ktoś jest zainteresowany odzyskiem sworzni kulowych bez demolowania gniazd, to jest do tego potrzebna odrobina cierpliwości, trochę jakiegoś płyny do wymywania smaru (najlepiej w aerozolu) i jakiś cienki wkrętak lub gruba igła. Kulka w gnieździe zamocowana jest za pomocą małej podkładki wykonanej ze sprężystego drutu. Po włożeniu kulki do gniazda, wciska się ją bardzo lekko i wchodzi ona między kulkę a ścianę gniazda. Podobnie jest z wyjęciem jej, trzeba tylko odpowiednio ją zaczepić i wyciągnąć. Przy odrobinie wprawy da się to zrobić w kilka minut, złożenie w całość to tylko sekundy.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Co do HART`a – to mogę potwierdzić słowa kolegi powyżej. Kupiłem je też za 65 zł., zamontowałem i działa "jak ta lala". Z czystego lenistwa nie chciało mi się kombinować z dostosowywaniem siłowników z innych modeli aut. Jeśli ktoś uważa że to dużo to niech zadzwoni do ASO
tam dopiero są ceny...

- Od: 20 lip 2009, 13:38
- Posty: 85
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 GH 2,0 140km, 2010
mozesz je oslabic rozszczelniajac je lekko – standardowy blad uzytkowników czyli popsikaj teflonem albo innym silikonem po sztycy silownika – wniknie do tłoka – pare dni i straca troche siły
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6