światła dzienne LED 626; podłączenie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kakiel » 6 lis 2012, 00:26

Ciężka sprawa do zrealizowania.
Najprościej to rezystor, ale musiał by sporą moc rozproszyć.
Można by pobawić się w regulator napięcia na układach LM, ale trzeba by było znaleźć taki który udźwignie amperaż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2012, 21:13
Posty: 51 (0/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.5MZR
Mazda 626 GF FL

Postprzez gslaw » 15 lis 2012, 23:18

gdzie znaleźć 12V po stacyjce?
Bardzo proszę osoby, które zamontowały sobie światełka żeby wrzuciły fotki z instrukcją, co i gdzie podłączyć.

pozdr.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez VeryCoolMan » 16 lis 2012, 13:31

gslaw napisał(a):gdzie znaleźć 12V po stacyjce?

Choćby pod maską w wiązce do silnika wycieraczek :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez rumunn95 » 16 lis 2012, 16:11

najlepiej jakby to bylo 12v po odpaleniu auta ,przy duzych mrozach dobre
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez VeryCoolMan » 16 lis 2012, 17:53

rumunn95 napisał(a):najlepiej jakby to bylo 12v po odpaleniu auta ,przy duzych mrozach dobre


Przy światłach diodowych myślę nie ma takiej potrzeby :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez maxim_wawa » 17 lis 2012, 16:59

VeryCoolMan napisał(a):
rumunn95 napisał(a):najlepiej jakby to bylo 12v po odpaleniu auta ,przy duzych mrozach dobre


Przy światłach diodowych myślę nie ma takiej potrzeby :)


przy zastosowaniu przekaznika obciazenie dodatkowo nie bedzie tak odczuwalne a wtedy tez mozna wykonac uklad wylaczajacy dzienne przy wlaczeniu mijania – starczy sygnałz plusa mijania i odpowiedni przekaźnik
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez VeryCoolMan » 17 lis 2012, 18:34

maxim_wawa napisał(a):najlepiej jakby to bylo 12v po odpaleniu auta ,przy duzych mrozach dobre

VeryCoolMan napisał(a):Przy światłach diodowych myślę nie ma takiej potrzeby :)

Mówiliśmy trochu o czymś innym

Ale jeśli wjechałeś na przekaźniki to jasna sprawa że dzienne muszą wyłączać się po włączeniu mijania, ale dalej podtrzymuje że nie gra roli czy włączą się po uruchomieniu silnika czy przed.. co do przekaźników teraz mało kto sam się bawi w ich instalowanie, w zestawach ze światłami są teraz gotowe moduły z wiązkami kabli do podpięcia: plus po stacyjce, minus z aku lub budy i sygnałowy plus z pozycyjnych.. wsio.
Ostatnio edytowano 17 lis 2012, 19:38 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez maxim_wawa » 17 lis 2012, 19:02

VeryCoolMan napisał(a):... dalej podtrzymuje że nie gra roli czy włączą się po uruchomieniu silnika czy przed.. co do przekaźników teraz mało kto sam się bawi w ich instalowanie, w zestawach ze światłami są teraz gotowe moduły z wiązkami kabli do podpięcia: plus po stacyjce, minus z aku lub budy i sygnałowy plus z mijania.. wsio.


ok ale w takim przypadku przekaznik tylko wlacza nei obciazajac wiazki tyle ze nadal wymaga wlacznika a przekaznik przelaczajacy sterowany plusem powodowal by wlaczenie swiatel dziennych a w wpytadku gdy na plusie mijania pojawił by sie potencjał wyłaczał by dzienne wiec dodatkowy wlacznik nie bedzie potrzebny
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez VeryCoolMan » 17 lis 2012, 19:38

VeryCoolMan napisał(a):do podpięcia: plus po stacyjce, minus z aku lub budy i sygnałowy plus z pozycyjnych.. wsio.

Przykład podpięcia tak jest u mnie "światła z fabrycznym modułem":
1. plus po stacyjce
2. masa

"W tym momencie włączam zapłon światła już świecą"

3. podanie plusa ze świateł pozycyjnych na przewód sygnałowy, gasi światła do jazdy dziennej.

Ot to cała filozofia a przełącznik można sobie zamontować w celu możność całkowitego odcięcia zasilania dziennych.

Edit: Sygnałowy plus bierzemy z pozycyjnych. (dotyczy samochodów rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku gdzie światła do jazdy dziennej nie mogą się świecić razem z pozycyjnymi, natomiast co do rejestrowanych po raz pierwszy przed 31 grudniem 2009r. z dziennymi mogą się świecić pozycyjne jak i nie muszą i wszystko jest zgodne z prawem)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez zita » 19 lis 2012, 11:02

Witam.
Plus po odpaleniu pod maską jest w kostce diagnostycznej.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez gslaw » 19 lis 2012, 13:52

Możesz opisać dokładnie który to pin albo jak go tam namierzyć?
wiem że za pomocą miernika ale jak ustawić ten miernik i czym i gdzie dotykać. Wiem że jest to bardzo proste ale nie używałem tego urządzenia nigdy wcześniej. Bardzo proszę o krótką łopatologiczną instrukcję.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez zita » 20 lis 2012, 11:55

Witam.
Wlączasz miernik nastawiasz na V Napięcie, minus od miernika przykładasz do masy lub minusa akumulatora plusem sprawdzasz poszczególne piny w obde po odpaleniu silnika. Bęzie to prawy na górze w pierwszym rzędzie.http://i155.photobucket.com/albums/s303 ... tyczne.gif
http://ifotos.pl/img/rhaaxq.jpg
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez VeryCoolMan » 20 lis 2012, 13:24

zita
gslaw

Nie wiem jak Wy, ale ja miał bym pewne obawy biorąc plus z "komputera"
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez gslaw » 20 lis 2012, 15:33

Dzięki zita o to własnie mi chodziło.
Fakt może z komputera ten plus to niezbyt szczęśliwe miejsce. Gdzieś na forum widziałem fotorelację z zakładania świateł dziennych i tam autor wziął zasilanie ze skrzyneczki z bezpiecznikami. A tak wogóle to mam u siebie instalkę LPG i tak się zastanawiam, czy ona nie jest przypadkiem zasilana właśnie z jakiegoś plusa po stacyjce, bo przecież wyłącza się całkowicie po wyjęciu kluczyków ze stacyjki. Może bym się podpiął pod jej zasilanie. Co Koledzy powiedzą na ten pomysł?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez VeryCoolMan » 20 lis 2012, 18:03

gslaw
Po co kombinujesz żeby podpinać się w kabinie.. :) później ciągać kable pod maskę itd. oczywiście jeśli chcesz możesz się podpiąć w środku np. pod plus zapalniczki jak i plus do radia które to pojawiają się po przekręceniu kluczyka na 1 pozycję ale po co utrudniasz sobie życie? podepnij tam gdzie pisałem we wiązce przy silniku wycieraczek, odepnij kostkę kluczyk przekręć na pozycje 2 zmierz gdzie jest plus i za pomocą szybko złączki zaciskowej bez przecinania kabla podłączysz do niego swój nowy przewód którym popłynie zasilanie do Twoich świateł dziennych ;) kupisz taką w sklepie elektronicznym.

Pomyśl jakie obciążenie robi silnik wycieraczek.. więc myślę że z tego źródła w zupełności wystarczy mocy i na LED-Y czego nie spodziewał bym się a może raczej nie ryzykował brać ze złącza diagnostycznego :) oczywiście zakładasz też bezpiecznik do układu, plus w miejscu który Ci podałem pojawia się po przekręceniu kluczyka na pozycje 2 gdy zapalają się kontrolki.

Jak wygląda złączka?
Proszę bardzo: http://allegro.pl/szybkozlacze-samochod ... 42089.html
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez gslaw » 20 lis 2012, 23:27

Dzięki VeryCoolMan
Zrobię jak radzisz, podepnę się pod wycieraczki. Po prostu nie wiedziałem jak zabrać się za te "tajemne" poszukiwania plusa po stacyjce z miernikiem w ręce. Złączki mam w zestawie także luz, problemem było do czego i gdzie się podpiąć. W sobotę postaram się zrobić światełka i zrobię fotki jak już będzie po wszystkim:).
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi Wszystkim.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez rumunn95 » 21 lis 2012, 09:39

jakie dajlajty kupiles?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez gslaw » 21 lis 2012, 13:24

w zasadzie to nie będą światła dzienne led tylko moduł świateł dziennych drl, gdzie za dzienne będą robić światła drogowe świecące 30% mocy. Doczepianie ledów nie bardzo mi się widzi, a ten pomysł bardzo mi się spodobał.

edit:
Jak się okazuje nie muszę nigdzie szukać 12V po stacyjce :D
właśnie doczytałem w instrukcji, że zasilanie podłącza się wprost do akumulatora.
"Jak to działa:
Po odpaleniu silnika moduł wykrywa że napięcie ładowania wzrosło i załącza światła drogowe na 30%
nominalnej mocy. Jedynie światła drogowe mogą być wykorzystane do spełnienia funkcji świateł
dziennych, ponieważ tylko one świecą dokładnie na wprost".
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez zita » 23 lis 2012, 11:30

Witam.
Co to za cudo gslaw? Jakieś szczegóły "JAKIŚ OPORNIK". A co z jazdą w nocy?
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez gslaw » 23 lis 2012, 16:08

http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-drl-hi-end-professional-i2745800481.html

http://www.dzienne.eu

dostałem do tego jeszcze przekaźniki oraz diody, które muszą być do tego dołożone w autach japońskich.
Osobiście uważam to za super rozwiązanie, aby tylko zadziałało :)
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6