światła dzienne LED 626; podłączenie
Ciężka sprawa do zrealizowania.
Najprościej to rezystor, ale musiał by sporą moc rozproszyć.
Można by pobawić się w regulator napięcia na układach LM, ale trzeba by było znaleźć taki który udźwignie amperaż.
Najprościej to rezystor, ale musiał by sporą moc rozproszyć.
Można by pobawić się w regulator napięcia na układach LM, ale trzeba by było znaleźć taki który udźwignie amperaż.
gslaw napisał(a):gdzie znaleźć 12V po stacyjce?
Choćby pod maską w wiązce do silnika wycieraczek
najlepiej jakby to bylo 12v po odpaleniu auta ,przy duzych mrozach dobre
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
rumunn95 napisał(a):najlepiej jakby to bylo 12v po odpaleniu auta ,przy duzych mrozach dobre
Przy światłach diodowych myślę nie ma takiej potrzeby
VeryCoolMan napisał(a):rumunn95 napisał(a):najlepiej jakby to bylo 12v po odpaleniu auta ,przy duzych mrozach dobre
Przy światłach diodowych myślę nie ma takiej potrzeby
przy zastosowaniu przekaznika obciazenie dodatkowo nie bedzie tak odczuwalne a wtedy tez mozna wykonac uklad wylaczajacy dzienne przy wlaczeniu mijania – starczy sygnałz plusa mijania i odpowiedni przekaźnik
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):najlepiej jakby to bylo 12v po odpaleniu auta ,przy duzych mrozach dobre
VeryCoolMan napisał(a):Przy światłach diodowych myślę nie ma takiej potrzeby![]()
Mówiliśmy trochu o czymś innym
Ale jeśli wjechałeś na przekaźniki to jasna sprawa że dzienne muszą wyłączać się po włączeniu mijania, ale dalej podtrzymuje że nie gra roli czy włączą się po uruchomieniu silnika czy przed.. co do przekaźników teraz mało kto sam się bawi w ich instalowanie, w zestawach ze światłami są teraz gotowe moduły z wiązkami kabli do podpięcia: plus po stacyjce, minus z aku lub budy i sygnałowy plus z pozycyjnych.. wsio.
Ostatnio edytowano 17 lis 2012, 19:38 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 1 raz
VeryCoolMan napisał(a):... dalej podtrzymuje że nie gra roli czy włączą się po uruchomieniu silnika czy przed.. co do przekaźników teraz mało kto sam się bawi w ich instalowanie, w zestawach ze światłami są teraz gotowe moduły z wiązkami kabli do podpięcia: plus po stacyjce, minus z aku lub budy i sygnałowy plus z mijania.. wsio.
ok ale w takim przypadku przekaznik tylko wlacza nei obciazajac wiazki tyle ze nadal wymaga wlacznika a przekaznik przelaczajacy sterowany plusem powodowal by wlaczenie swiatel dziennych a w wpytadku gdy na plusie mijania pojawił by sie potencjał wyłaczał by dzienne wiec dodatkowy wlacznik nie bedzie potrzebny
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
VeryCoolMan napisał(a):do podpięcia: plus po stacyjce, minus z aku lub budy i sygnałowy plus z pozycyjnych.. wsio.
Przykład podpięcia tak jest u mnie "światła z fabrycznym modułem":
1. plus po stacyjce
2. masa
"W tym momencie włączam zapłon światła już świecą"
3. podanie plusa ze świateł pozycyjnych na przewód sygnałowy, gasi światła do jazdy dziennej.
Ot to cała filozofia a przełącznik można sobie zamontować w celu możność całkowitego odcięcia zasilania dziennych.
Edit: Sygnałowy plus bierzemy z pozycyjnych. (dotyczy samochodów rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku gdzie światła do jazdy dziennej nie mogą się świecić razem z pozycyjnymi, natomiast co do rejestrowanych po raz pierwszy przed 31 grudniem 2009r. z dziennymi mogą się świecić pozycyjne jak i nie muszą i wszystko jest zgodne z prawem)
Możesz opisać dokładnie który to pin albo jak go tam namierzyć?
wiem że za pomocą miernika ale jak ustawić ten miernik i czym i gdzie dotykać. Wiem że jest to bardzo proste ale nie używałem tego urządzenia nigdy wcześniej. Bardzo proszę o krótką łopatologiczną instrukcję.
pozdrawiam
wiem że za pomocą miernika ale jak ustawić ten miernik i czym i gdzie dotykać. Wiem że jest to bardzo proste ale nie używałem tego urządzenia nigdy wcześniej. Bardzo proszę o krótką łopatologiczną instrukcję.
pozdrawiam
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
Witam.
Wlączasz miernik nastawiasz na V Napięcie, minus od miernika przykładasz do masy lub minusa akumulatora plusem sprawdzasz poszczególne piny w obde po odpaleniu silnika. Bęzie to prawy na górze w pierwszym rzędzie.http://i155.photobucket.com/albums/s303 ... tyczne.gif
http://ifotos.pl/img/rhaaxq.jpg
Wlączasz miernik nastawiasz na V Napięcie, minus od miernika przykładasz do masy lub minusa akumulatora plusem sprawdzasz poszczególne piny w obde po odpaleniu silnika. Bęzie to prawy na górze w pierwszym rzędzie.http://i155.photobucket.com/albums/s303 ... tyczne.gif
http://ifotos.pl/img/rhaaxq.jpg
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Wałbrzych
- Od: 5 sie 2011, 07:52
- Posty: 104
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM
Dzięki zita o to własnie mi chodziło.
Fakt może z komputera ten plus to niezbyt szczęśliwe miejsce. Gdzieś na forum widziałem fotorelację z zakładania świateł dziennych i tam autor wziął zasilanie ze skrzyneczki z bezpiecznikami. A tak wogóle to mam u siebie instalkę LPG i tak się zastanawiam, czy ona nie jest przypadkiem zasilana właśnie z jakiegoś plusa po stacyjce, bo przecież wyłącza się całkowicie po wyjęciu kluczyków ze stacyjki. Może bym się podpiął pod jej zasilanie. Co Koledzy powiedzą na ten pomysł?
Fakt może z komputera ten plus to niezbyt szczęśliwe miejsce. Gdzieś na forum widziałem fotorelację z zakładania świateł dziennych i tam autor wziął zasilanie ze skrzyneczki z bezpiecznikami. A tak wogóle to mam u siebie instalkę LPG i tak się zastanawiam, czy ona nie jest przypadkiem zasilana właśnie z jakiegoś plusa po stacyjce, bo przecież wyłącza się całkowicie po wyjęciu kluczyków ze stacyjki. Może bym się podpiął pod jej zasilanie. Co Koledzy powiedzą na ten pomysł?
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
gslaw
Po co kombinujesz żeby podpinać się w kabinie..
później ciągać kable pod maskę itd. oczywiście jeśli chcesz możesz się podpiąć w środku np. pod plus zapalniczki jak i plus do radia które to pojawiają się po przekręceniu kluczyka na 1 pozycję ale po co utrudniasz sobie życie? podepnij tam gdzie pisałem we wiązce przy silniku wycieraczek, odepnij kostkę kluczyk przekręć na pozycje 2 zmierz gdzie jest plus i za pomocą szybko złączki zaciskowej bez przecinania kabla podłączysz do niego swój nowy przewód którym popłynie zasilanie do Twoich świateł dziennych
kupisz taką w sklepie elektronicznym.
Pomyśl jakie obciążenie robi silnik wycieraczek.. więc myślę że z tego źródła w zupełności wystarczy mocy i na LED-Y czego nie spodziewał bym się a może raczej nie ryzykował brać ze złącza diagnostycznego
oczywiście zakładasz też bezpiecznik do układu, plus w miejscu który Ci podałem pojawia się po przekręceniu kluczyka na pozycje 2 gdy zapalają się kontrolki.
Jak wygląda złączka?
Proszę bardzo:
http://allegro.pl/szybkozlacze-samochod ... 42089.html
Po co kombinujesz żeby podpinać się w kabinie..
Pomyśl jakie obciążenie robi silnik wycieraczek.. więc myślę że z tego źródła w zupełności wystarczy mocy i na LED-Y czego nie spodziewał bym się a może raczej nie ryzykował brać ze złącza diagnostycznego
Jak wygląda złączka?
Proszę bardzo:

Dzięki VeryCoolMan
Zrobię jak radzisz, podepnę się pod wycieraczki. Po prostu nie wiedziałem jak zabrać się za te "tajemne" poszukiwania plusa po stacyjce z miernikiem w ręce. Złączki mam w zestawie także luz, problemem było do czego i gdzie się podpiąć. W sobotę postaram się zrobić światełka i zrobię fotki jak już będzie po wszystkim:).
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi Wszystkim.
Zrobię jak radzisz, podepnę się pod wycieraczki. Po prostu nie wiedziałem jak zabrać się za te "tajemne" poszukiwania plusa po stacyjce z miernikiem w ręce. Złączki mam w zestawie także luz, problemem było do czego i gdzie się podpiąć. W sobotę postaram się zrobić światełka i zrobię fotki jak już będzie po wszystkim:).
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi Wszystkim.
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
w zasadzie to nie będą światła dzienne led tylko moduł świateł dziennych drl, gdzie za dzienne będą robić światła drogowe świecące 30% mocy. Doczepianie ledów nie bardzo mi się widzi, a ten pomysł bardzo mi się spodobał.
edit:
Jak się okazuje nie muszę nigdzie szukać 12V po stacyjce
właśnie doczytałem w instrukcji, że zasilanie podłącza się wprost do akumulatora.
"Jak to działa:
Po odpaleniu silnika moduł wykrywa że napięcie ładowania wzrosło i załącza światła drogowe na 30%
nominalnej mocy. Jedynie światła drogowe mogą być wykorzystane do spełnienia funkcji świateł
dziennych, ponieważ tylko one świecą dokładnie na wprost".
edit:
Jak się okazuje nie muszę nigdzie szukać 12V po stacyjce
właśnie doczytałem w instrukcji, że zasilanie podłącza się wprost do akumulatora.
"Jak to działa:
Po odpaleniu silnika moduł wykrywa że napięcie ładowania wzrosło i załącza światła drogowe na 30%
nominalnej mocy. Jedynie światła drogowe mogą być wykorzystane do spełnienia funkcji świateł
dziennych, ponieważ tylko one świecą dokładnie na wprost".
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

http://www.dzienne.eu
dostałem do tego jeszcze przekaźniki oraz diody, które muszą być do tego dołożone w autach japońskich.
Osobiście uważam to za super rozwiązanie, aby tylko zadziałało
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6