Kody błędów – AIR BAG
Nie wiem dokładnie jak podłączyć zworki do badania AirBag, bo u mnie czerwona kontrolka sama wymruguje błędy. Co mnie dziwi to to, że u Ciebie jest inaczej. Według moich spostrzeżeń z tego forum, to u Ciebie ona też powinna migać w razie błędu. Niech się wypowie ktoś kto ma takie jak Ty auto. W razie braku opcji napisz na priv do xANDy...on ma ogromna wiedzę a co najważniejsze zawsze służy radą 
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
vergilhd napisał(a):Na mój chłopski rozum złącze GND mam połączyć ze złączemTAB (Test AirBag, air-bag diagnostic monitor)a kontrolkę miedzy plusem z aku podłączyć ze złączem FEN.pytajnik Czy dobrze myślępytajnik Nie chciałbym czegoś zjarać w instalacji...
tak właśnie zrobiłem i........ nic!! dioda świeci ciągłym światłem!!
Dla sprawdzenia sposobu zrobiłem kontrolę kodów silnika i wyświetlił mi się kod 17. długie zaświecenie i siedem krótkich) Tak przy okazji, co to znaczy??
Co do poduszki to na razie nic nie wiem.
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
- Od: 3 lis 2006, 02:18
- Posty: 26
- Skąd: Świecie
Panowie!!
Ma ktoś jakiś pomysł??
Pytałem xAANDy`ego na PW i nie pomógł mi po prostu z tego powodu, że nie zna dobrze akurat tego modelu (xANDy – i tak wielkie dzięki).może ktoś wie gdzie w tym roczniku szukać wszelkich ustroistw od poduszek!!??
Mam dwie, kierowcy i pasażera...
Pozdro!!
Ma ktoś jakiś pomysł??
Pytałem xAANDy`ego na PW i nie pomógł mi po prostu z tego powodu, że nie zna dobrze akurat tego modelu (xANDy – i tak wielkie dzięki).może ktoś wie gdzie w tym roczniku szukać wszelkich ustroistw od poduszek!!??
Mam dwie, kierowcy i pasażera...
Pozdro!!
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
- Od: 3 lis 2006, 02:18
- Posty: 26
- Skąd: Świecie
vergilhd napisał(a):Dla sprawdzenia sposobu zrobiłem kontrolę kodów silnika i wyświetlił mi się kod 17
Witam!Kontrolę zrobiłeś na wyłączonym czy na włączonym silniku? Kod 17 – Niewłaściwa synchronizacja położenia wału korbowego i wałka rozrządu, czujnik "B" – rząd cylinder 1
TO JEST INSTRUKCJA DO BJ, MOŻE SIĘ PRZYDA
Nie wiem czy już jest taka instrukcja na forum ale jeżeli nie ma to umieszczam instrukcje jak przeprowadzić test układu SRS.Test służy do sprawdzenia czy komputer ma zapisane błędy układu SRS.Test przeprowadza się gdy kluczyk jest w pozycji ON.
1.Zrobić mostek w złączu diagnostycznym (DLC) między pinami GND a TAB (druga linijka od dołu).
2.Przekręcić kluczyk w pozycje ON.
3.Zaświecą się kontrolki układu SRS które powinny razem zgasnąc po około 6 sekundach.
4.Gdy kontrolki układu SRS zgasną, po chwili (jeżeli są zapisane błędy) czerwona kontrolka zacznie wymrugiwać zapisane kody.Np.jeżeli zapisane będą dwa kody po ich wyswietleniu proces wymrugiwania rozpocznie się od nowa.
5.Przekręć kluczyk w pozyje OFF.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):Witam!Kontrolę zrobiłeś na wyłączonym czy na włączonym silniku?
Kontrolę robiłem na włączonym tylko zapłonie oraz na pracującym silniku (w/g instrukcji którą znalazłem na forum). Gdy sprawdzałem Air bag to kontrolka świeciła ciągłym światłem i na zapłonie i na chodzącym silniku. Test błędów silnika również robiłem na obydwa sposoby. w obu przypadkach wyświetlił się kod 17.
Czy jest ktoś na forum kto może mi powiedzieć gdzie w 626 z 96-go roku umiejscowione są czujniki od poduszek oraz wszelakie ustrojstwo sterujące nimi??
Chciałbym sprawdzić najpierw wszelkie połączenia!! może coś poprostu zaśniedziało...

SRS to jest właśnie układ poduszek?? ( dopiero się uczę!!)
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
- Od: 3 lis 2006, 02:18
- Posty: 26
- Skąd: Świecie
vergilhd napisał(a):SRS to jest właśnie układ poduszek?? ( dopiero się uczę)
Tak
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):1.Zrobić mostek w złączu diagnostycznym (DLC) między pinami GND a TAB (druga linijka od dołu).
2.Przekręcić kluczyk w pozycje ON.
3.Zaświecą się kontrolki układu SRS które powinny razem zgasnąc po około 6 sekundach.
4.Gdy kontrolki układu SRS zgasną, po chwili (jeżeli są zapisane błędy) czerwona kontrolka zacznie wymrugiwać zapisane kody.Np.jeżeli zapisane będą dwa kody po ich wyswietleniu proces wymrugiwania rozpocznie się od nowa.
5.Przekręć kluczyk w pozyje OFF.
_________________
tak właśnie zrobiłem i........ nic!! dioda świeci ciągłym światłem!!
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
- Od: 3 lis 2006, 02:18
- Posty: 26
- Skąd: Świecie
topik napisał(a):Kod 17 – Niewłaściwa synchronizacja położenia wału korbowego i wałka rozrządu, czujnik "B" – rząd cylinder 1
nie w GE
W GE nie ma czujnika położenia wału.
17 to układ sprzężenia zwrotnego – standardowy błąd wyskakujący przy autach z LPG.
Co robić? Nic – olać go i jeździć. Nic złego się nie dzieje.
Grzyby napisał(a):Kod 17 – Niewłaściwa synchronizacja położenia wału korbowego i wałka rozrządu, czujnik "B" – rząd cylinder 1
nie w GE
W GE nie ma czujnika położenia wału.
17 to układ sprzężenia zwrotnego – standardowy błąd wyskakujący przy autach z LPG.
Co robić? Nic – olać go i jeździć. Nic złego się nie dzieje.
Wielkie dzięki Grzyby!! O silnik więc będę spokojny!! Ale co z tą nieszczęsną poduszką?? Może mi podpowiesz gdzie szukać czujników oraz innych głupotek związanych z poduchami?? Ręcę opadają jak mi ta kontrolka prosto w facjatę świeci!!!!!!
Ostatnio edytowano 1 maja 2008, 20:25 przez vergilhd, łącznie edytowano 1 raz
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
- Od: 3 lis 2006, 02:18
- Posty: 26
- Skąd: Świecie
vergilhd napisał(a):Może mi podpowiesz gdzie szukać czujników o innych głupotek związanych z poduchami?? Ręcę opadają jak mi ta kontrolka prosto w facjatę świeci!
niestety nie mam pojęcia – nigdy nie miałem problemu z poduchą w 626
vergilhd napisał(a):Czy jest ktoś na forum kto może mi powiedzieć gdzie w 626 z 96-go roku umiejscowione są czujniki od poduszek oraz wszelakie ustrojstwo sterujące nimi??
Moduł controlny SRS znajduje się z przodu w słupku.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
vergilhd napisał(a):Topik!! nie mogę tego ustroistwa zlokalizować
Witam!Z przodu za pulpitem, tam gdzie jest nawiew na nogi.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):Witam!Z przodu za pulpitem, tam gdzie jest nawiew na nogi.
Kurde!! Topik!!
Czy to widać bez ściągania plastików ze środkowej konsoli??
Patrzyłem, kładłem się, że aż mi progi w poprzek plecy przefasowały i nie znalazłem. Chyba że poprostu jestem tępy...
Pomóżcie!!!!!
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
- Od: 3 lis 2006, 02:18
- Posty: 26
- Skąd: Świecie
Witam Wszystkich!!
Na razie z poduszkami sobie nie poradziłem!!
Świeci kontrolka i tyle.
Ale mam inny problem!!
Zerwał mi się pasek Alternatora, uszkodził obudowę plastikową paska rozrządu i przy okazji go p[rzestawił!!
Mechanik wymienił pasek rozrządu ustawiając go, silnik chodzi ale ma nie równe wolne obroty!!
Gdy sprawdziłem kody błędów silnika wyświetlił się kod 16 – Na razie wiem tyle że jest to czujnik ERG. Ale panowie!! CO to jest za czujnik?? Ma ktoś jakąś koncepcję??
Pozdrawiam
Na razie z poduszkami sobie nie poradziłem!!
Świeci kontrolka i tyle.

Ale mam inny problem!!
Zerwał mi się pasek Alternatora, uszkodził obudowę plastikową paska rozrządu i przy okazji go p[rzestawił!!
Mechanik wymienił pasek rozrządu ustawiając go, silnik chodzi ale ma nie równe wolne obroty!!
Gdy sprawdziłem kody błędów silnika wyświetlił się kod 16 – Na razie wiem tyle że jest to czujnik ERG. Ale panowie!! CO to jest za czujnik?? Ma ktoś jakąś koncepcję??
Pozdrawiam
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
- Od: 3 lis 2006, 02:18
- Posty: 26
- Skąd: Świecie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6