Kody błędów – AIR BAG
ram napisał(a):U mnie też pojawił się problem-choinka z kontrolkami airbagu. Po przeczytaniuu tego wątku myślałem, że trzeba się zabrać za przecinanie kabelka. Okazuje się jednak, że to chyba wpływ wilgoci (zjawisko pojawiło sie po nastaniu typowej jesieni). Gdy pojeździ się dłużej (ok. 20-30 min) kontrolki gasną.
Miałem tak samo...teraz mam niegasnącą dyskotekę – kabelki do cięcia (kod 48).
To tylko kwestia czasu.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 6 wrz 2005, 17:51
- Posty: 98
- Skąd: Warszwa
- Auto: 626GF 1998 2.0 16v
janek napisał(a):ram napisał(a):U mnie też pojawił się problem-choinka z kontrolkami airbagu. Po przeczytaniuu tego wątku myślałem, że trzeba się zabrać za przecinanie kabelka. Okazuje się jednak, że to chyba wpływ wilgoci (zjawisko pojawiło sie po nastaniu typowej jesieni). Gdy pojeździ się dłużej (ok. 20-30 min) kontrolki gasną.
Miałem tak samo...teraz mam niegasnącą dyskotekę – kabelki do cięcia (kod 48).
To tylko kwestia czasu.
Być może. Jak na razie, od soboty, jest OK.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Mam mazde mx-6 i tez mi miga kontrolka air-bag pokazując błąd 51. Probuje sie dowiedziec gdzie konkretnie jest usterka bo bez sensu rozkręcać pół samochodu. Czy ma ktoś może opis kodów błędów do mx-6?? Jak dzwonie do serwisu to nie chcą mi nic powiedzieć oczywiście.
Dzięki i pozdrawiam
Dzięki i pozdrawiam
-
yxus
Postanowiłem zrobić porządek z "choinką". Po wyjęciu osłony (obok pedału gazu) ujrzałem dwie wtyczki:
1. górna, niebieska, z dużą ilością podłączonych kabelków, podłączona do gniazda w metalowej obudowie
2. niżej, trochę na prawo, czarna, podłąona do pudełeczna wielkości pudełka od zapałek
Kabelek czarny z czerwonym paskiem znalazłem w górej, niebieskiej. Czy on ma byc przecięty? Nadmieniam, że nie mam klimatronika (jak XandY).
1. górna, niebieska, z dużą ilością podłączonych kabelków, podłączona do gniazda w metalowej obudowie
2. niżej, trochę na prawo, czarna, podłąona do pudełeczna wielkości pudełka od zapałek
Kabelek czarny z czerwonym paskiem znalazłem w górej, niebieskiej. Czy on ma byc przecięty? Nadmieniam, że nie mam klimatronika (jak XandY).
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
ram napisał(a):XandY
hmm – xANDy
obecność klimatronika nie ma tutaj nic do rzeczy. Elektronika jest ta sama, więc po prostu zrób to i po krzyku. Tylko zaizoluj te cięte przewody.
Oczywiście mowa o:
newbie napisał(a):przetnij przewód czarny z czerwonym paskiem (4-ty PIN)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):obecność klimatronika nie ma tutaj nic do rzeczy. Elektronika jest ta sama, więc po prostu zrób to i po krzyku.
Pisałeś o swojej, ze strachem wykonanej, operacji zaznaczając, że u Ciebie było trochę inacze – bo masz klimatronik. Tak więc ten fakt przywołałem.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Tak napisałem, bo nie wiedziałem wtedy gdzie jest owa pucha. Myślałem (pomyliłem z konsolą
), że ze względu na klimatronik znajduje się w innym miejscu aż nie dowiedziałem się co to jest ów kanał środkowy... ![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
jest jeszcze coś takiego:
Warto to sprawdzić, chociaż nie daję pewności...
Ewentualnie kolega miał to samo:
więc zamailuj do niego na PW to zapewne poda Ci jak on się z tym uporał.
newbie napisał(a):nad sterownikiem poduszek jest dodatkowy interfejs PODSu...z niego po prostu wypnij wtyczkę (gdyby po włączeniu zapłonu okazało się, że żółta lampka poduszek świeci ciągłym światłem, to znaczy że po odpięciu wtyczki zwarł się "short connector" i musisz wykonać jeszcze jedno cięcie: kabelka niebieskiego z pomarańczowym paskiem – oczywiście w odpiętej wtyczce)
Warto to sprawdzić, chociaż nie daję pewności...
Ewentualnie kolega miał to samo:
badolog napisał(a):zrobiłem tak jak w opisie i zółta lampka zgasła a czerwona wystukuje kod 45
więc zamailuj do niego na PW to zapewne poda Ci jak on się z tym uporał.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Eksperymentów ciąg dalszy. Ponieważ upewniłem się, że przeciąłem właściwy kabelek we wtyczce sterownika poduszek (po tej operacji pomarańczowa kontrolka świeciła stale, a czerwona wymigiwała kod 45) więc wziąłem się za wtyczkę od PODS-u (mała czarna w czarnym pudełku). Najpierw, na próbę, odłączyłem wtyczkę i przekręciłem zapłon – pomarańczowa się nie zaświeciła, czerwona po chwili zgasła. Zabrałęm się więc za kabelek niebieski z pomarańczowym paskiem – przeciąłem, zaizolowałem, włączyłem wtyczkę, a potem zapłon. I tu, niestety, rozczarowanie – pomarańczowa kontrolka nie świeci, ale czerwona dalej miga kod 45
I co z tym zrobić? W ogóle, czy jeszcze jakąś rolę ma do spełnienia interfejs PODS-u po przecięciu opisanych kabelków? Czy można całkiem podłączyć od niego wtyczkę? Czy wtedy poduszki i pasy się uzbrajają?
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
I co z tym zrobić? W ogóle, czy jeszcze jakąś rolę ma do spełnienia interfejs PODS-u po przecięciu opisanych kabelków? Czy można całkiem podłączyć od niego wtyczkę? Czy wtedy poduszki i pasy się uzbrajają?
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Hej kolego... miałeś dobrze i "przegiąłeś". Trzeba było zostać przy przecięciu jednego kabelka i wyjęciu wtyczki. Niepotrzebnie przecinałeś tamten drugi (tamtego przecina się, tylko wtedy, gdy zaczyna mrugać – jest to chyba objaw zwarcia wewnątrz wtyczki specjalnego złącza).
Dalej newbie napisał, że:
Więc weź i zlutuj z powrotem ten drugi kabelek.
newbie napisał(a):we wtyczce sterownika poduszek (znajdziesz go nad tunelem środkowym, pod nagrzewnicą) przetnij przewód czarny z czerwonym paskiem (4-ty PIN)
Nad sterownikiem poduszek jest dodatkowy interfejs PODSu...z niego po prostu wypnij wtyczkę
Dalej newbie napisał, że:
gdyby po włączeniu zapłonu okazało się, że żółta lampka poduszek świeci ciągłym światłem, to znaczy że po odpięciu wtyczki zwarł się "short connector" i musisz wykonać jeszcze jedno cięcie: kabelka niebieskiego z pomarańczowym paskiem – oczywiście w odpiętej wtyczce
Więc weź i zlutuj z powrotem ten drugi kabelek.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dokładnie rzecz biorąc
Zasugerowałem się, że wtyczkę nalezy wypiąć w celu przeicęcia kabelka (gdyby żółta kontrolka świeciła ciągłym światłem).
Ale skoro wtyczka od PODA-a ma być odłączone, to przcięcie kabelka nie przeszkadza – po co go więc lutować?
newbie napisał(a):nad sterownikiem poduszek jest dodatkowy interfejs PODSu...z niego po prostu wypnij wtyczkę (gdyby po włączeniu zapłonu okazało się, że żółta lampka poduszek świeci ciągłym światłem, to znaczy że po odpięciu wtyczki zwarł się "short connector" i musisz wykonać jeszcze jedno cięcie: kabelka niebieskiego z pomarańczowym paskiem – oczywiście w odpiętej wtyczce)
Zasugerowałem się, że wtyczkę nalezy wypiąć w celu przeicęcia kabelka (gdyby żółta kontrolka świeciła ciągłym światłem).
Ale skoro wtyczka od PODA-a ma być odłączone, to przcięcie kabelka nie przeszkadza – po co go więc lutować?
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Łejery.....
Zrób tak jak trzeba i będzie tak jak trzeba a nie wymyślaj następnej metody!
Tam jest zapewne (we wtyczce) czujnik wpięcia wtyczki – przecięcie tego kabelka powoduje sygnał cyfrowy. Powinien się sam pojawić/zniknąć więc w "przypadku wypadku" należy go zasymulować.
![killer <killer>](./images/smilies/killer.gif)
Zrób tak jak trzeba i będzie tak jak trzeba a nie wymyślaj następnej metody!
Tam jest zapewne (we wtyczce) czujnik wpięcia wtyczki – przecięcie tego kabelka powoduje sygnał cyfrowy. Powinien się sam pojawić/zniknąć więc w "przypadku wypadku" należy go zasymulować.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Na zdrowy rozum: skoro wtyczka ma być wypięta, to nie ma znaczenia czy kabelek "kończy się" we wtyczce, czy trochę wcześniej. I nic nie ma tu do rzeczy magiczne słowo "cyfrowy"? Bo musiałby we wtyczce być jakiś, powiedzmy, czujnik, który sprawdziłby czy kabelek dochodzi do wtyczki.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
i co z Tobą zrobić.............
co SAM napisałeś:
i DOKŁADNIE o to chodziło
o nic więcej. Tak ma być.
po co?? skoro miałes to co miało być to po co dalej grzebałeś?!
Amen – koniec dyskusji – doprowadź do tego stanu co w pierwszym cytacie.
![czytaj <czytaj>](./images/smilies/czytaj.gif)
ram napisał(a):Ponieważ upewniłem się, że przeciąłem właściwy kabelek we wtyczce sterownika poduszek (po tej operacji pomarańczowa kontrolka świeciła stale, a czerwona wymigiwała kod 45) więc wziąłem się za wtyczkę od PODS-u (mała czarna w czarnym pudełku). Najpierw, na próbę, odłączyłem wtyczkę i przekręciłem zapłon – pomarańczowa się nie zaświeciła, czerwona po chwili zgasła
i DOKŁADNIE o to chodziło
![! !!](./images/smilies/wykrzyknik.gif)
ram napisał(a):Zabrałęm się więc za kabelek niebieski z pomarańczowym paskiem – przeciąłem,
po co?? skoro miałes to co miało być to po co dalej grzebałeś?!
Amen – koniec dyskusji – doprowadź do tego stanu co w pierwszym cytacie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
w moi siedzisku pasażera została zniszczona mata do poduszek i świeci błąd pomarańczowy i czerwony. więc wywaliłem mate i na kostce pod siedzeniem odłączyłem poduszke pasażera ale świeci dalej błąd więc pytam jak połączyć te kabelki przy kostce żeby nie świecił błąd a w razie dzwona walnęły wszystkie poduchy. przy kostce są trzy kable..... jak je połaczyć żeby było ok?
BETON
- Od: 22 lis 2006, 09:55
- Posty: 5
- Skąd: rudy
- Auto: mazda premacy 2.0 tdi 2000r
witam
Mam taki problem miałem uszkodzona tesme airbagu w kierownicy , kupilem tasme i wielce uradowany ze kontrolka air bagu zgasnie założylem , a tu kiszka zmienil sie tylko kod mrugania kontrolki na 51- wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki , nie wiem co to jest ? moze ktos wie ? bede wdzięczny
dzieki
Piotrek
Mam taki problem miałem uszkodzona tesme airbagu w kierownicy , kupilem tasme i wielce uradowany ze kontrolka air bagu zgasnie założylem , a tu kiszka zmienil sie tylko kod mrugania kontrolki na 51- wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki , nie wiem co to jest ? moze ktos wie ? bede wdzięczny
dzieki
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
Piotrek
- Od: 27 sty 2006, 23:08
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda Millenia 2.3 miller
witam
Mam taki problem miałem uszkodzona tesme airbagu w kierownicy , kupilem tasme i wielce uradowany ze kontrolka air bagu zgasnie założylem , a tu kiszka zmienil sie tylko kod mrugania kontrolki na 51- wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki , nie wiem co to jest ? moze ktos wie ? bede wdzięczny
dzieki
Piotrek
Mam taki problem miałem uszkodzona tesme airbagu w kierownicy , kupilem tasme i wielce uradowany ze kontrolka air bagu zgasnie założylem , a tu kiszka zmienil sie tylko kod mrugania kontrolki na 51- wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki , nie wiem co to jest ? moze ktos wie ? bede wdzięczny
dzieki
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
Piotrek
- Od: 27 sty 2006, 23:08
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda Millenia 2.3 miller
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6