Mechanizm otwierania klapy bagażnika – jak działa?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez króliczek » 4 gru 2009, 22:22

Witam,

od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem ślicznej Madzi 626 GF wersja sedan. Jesteśmy na etapie wzajemnego poznawania, jednak już teraz wiem, że mojej Madzi do szczęścia brakuje m.in. działającego mechanizmu otwierania tylnej klapy.

Poprzedni właściciel autka, w celu zamontowania sprzętu grającego częściowo rozmontował mechanizm podnoszenia tylnej klapy. W efekcie tego – klapa trzyma się na dwóch ramionach i po otwarciu opada bezwładnie – domyślam się, że te egzemplarze "nie maja tego w standardzie" :]. Po poprzednim właścicielu zostały mi również w bagażniku 2 około metrowej długości druty, z wygiętymi końcówkami. Domyślam się, ze powinny być one jakoś rozpięte między dwoma wspornikami klapy, ponieważ średnica owych drutów pasuje w otwory nawiercone fabrycznie we wspornikach, jednak po kilku godzinach prób zmontowania tego, z ciągle opadającą na plecy klapą, mam dość :| .

Czy któryś(aś) z szanownych forumowiczów/ forumowiczek, zechciał(a)by może zrobić kilka fotek temu cudnemu mechanizmowi i wkleić tu na forum, aby trochę ułatwić mi życie :)?

Od środka ten mechanizm rozmontowany wygląda jakoś tak:
Obrazek

Poprzedni właściciel prawdopodobnie z powodu posiadania w bagażniku wartościowego sprzętu muzycznego (którego niestety nie pozostawił) wymontował także linkę otwierania klapy bagażnika. Prawdopodobnie również ktoś kiedyś uszkodził zamek próbując się dostać do środka, wiec jeśli ktoś ma takowe "na zbyciu", będę wdzięczny za info.


Pozdrawiam
króliczek
 

Postprzez króliczek » 22 mar 2010, 18:09

Witam, nieśmiało podbijam temat.

Ponownie proszę, może ktoś jest w stanie pstryknąć fotki mechanizmu otwierania bagażnika, albo ma może jakiś schemat :)?

Jakoś nie mam okazji, złapać żadnej podobnej Madzi na żywo aby podpatrzeć. Z góry dziękuję za pomoc :)

Pozdrawiam
króliczek
 

Postprzez nom_ad » 22 cze 2010, 21:01

Witam,
Poniżej wrzucam fotki przy otwartej klapie. Te dwa pręty są złapane na środku plastikowym uchwytem, tak żeby po otwarciu klapy nieco się skręcały/wyginały.
Obrazek
W końcówki uchwytów od klapy wchodzą mniej więcej tak:
Obrazek
Pozdr.
nom_ad
 

Postprzez króliczek » 15 lip 2010, 15:23

Witam,

nie wiem jak Ci nom_ad dziękować :) Twoje zdjęcia okazały się niezwykle pomocne. Przepraszam, że odpisuje tak późno, ale dopiero teraz z racji dłuższej chwili wolnego czasu, udało mi się przywrócić sprawność mechanizmu podnoszenia pokrywy.

Jeśli ktoś miałby podobny problem, to służę pomocą. Najwięcej trudu mi sprawiło, ...wyciągnięcie prętów, które sam wmontowałem i przeplotłem, przez jak się okazało niewłaściwe otwory, próbując sam rozgryźć jak powinny być one zamontowane.

W rzeczywistości wystarczy założyć druty tak jak widać na zdjęciach i użyć sporej siły, ażeby druty rozparły się w prowadnicach. W moim przypadku nie było także gumowych ograniczników otwarcia klapy (widoczne na zdjęciu), które udało mi się dorobić z gumowego kołka, przeciętego na pół, służącego jako standardowy ogranicznik drzwi domowych (można nabyć takie cudo w obi, albo castoramie.) Ich brak powodował, że klapa otwierała się zbyt mocno i blokował się mechanizm jej opuszczania.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
króliczek
 

Postprzez onek » 13 wrz 2013, 11:08

Może dziwne pytanie ;–) ale jak fachowo nazywają się te prenty bo dziś mi jeden pękł i muszę poszukać. Może ktoś wie czy można to spawać? Czy lepiej szukać na szrocie/allego?
http://malarz.org – Prace warte UWAGI

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2009, 23:05
Posty: 89
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V '00

Postprzez alk80 » 13 wrz 2013, 12:29

onek napisał(a):jak fachowo nazywają się te prenty
pisze się pręty, a nazywają się "cięgna"

onek napisał(a):czy można to spawać?
można spróbować
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez onek » 13 wrz 2013, 23:45

alk80 napisał(a):
onek napisał(a):jak fachowo nazywają się te prenty
pisze się pręty, a nazywają się "cięgna"

Dziękuje za cięgna i "pręty" – dysortografia nie zwalnia od patrzenia na podpowiedzi od przeglądarki ;–/

alk80 napisał(a):
onek napisał(a):czy można to spawać?
można spróbować

Będziemy próbować, bo 2 miejscach gdzie zazwyczaj zaopatruje się w tego typu rzeczy poinformowano mnie, że sprzedają tylko w komplecie z klapą.
http://malarz.org – Prace warte UWAGI

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2009, 23:05
Posty: 89
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V '00

Postprzez pavel140 » 24 lis 2017, 17:40

Odświeżam temat. Mam identyczny problem z tymi cięgnami. Mogę prosić o ponowne wrzucenie zdjęć lub nagranie filmiku jak działa mechanizm blokowania klapy?

Z góry dzięki
Początkujący
 
Od: 24 lis 2017, 17:37
Posty: 1
Auto: Mazda 626, 1994r. 2,0

Postprzez rudzik12 » 16 paź 2021, 18:49

Cześć.
Dzisiaj jedno cięgło mi pękło i zastanawiam się, czy można to pospawać?
Proszę życzliwą osobę o dodanie ponownie zdjęć przy zamkniętej i otwartej klapie – te z powyższych linków wygasły.
Stałem akurat przy aucie jak pękło. Straszny huk i niestety klapa bagażnika teraz nie jest niczym przytrzymywana.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 sie 2018, 19:59
Posty: 1
Auto: Mazda 626 IV (GE) 1992 SEDAN 2.0i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6