626 GW – klakson niedomaga

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez slisman » 7 lip 2014, 18:16

Hej,
był kiedyś podobny temat, dowiedziałem się, że w GF/GW są 2 klaksony (2 różne częstotliwości). Ale nie było tam debaty o możliwych rozwiązaniach.

Mój klakson brzmi jak kaczka (cicho i mało donośnie), zastanawiam się czy kupić używki z demontażu, czy z dostępnych na alledrogo coś sobie dopasować. Tylko właśnie nigdzie w opisie nie ma podanych częstotliwości , więc nie wiem jakby się za to zabrać. Macie jakieś sprawdzone rozwiązania? Bo oryginalne używki na allegro wyglądają na dosyć sfatygowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez VeryCoolMan » 7 lip 2014, 20:18

Polecam ori używane z mazdy 6 najlepiej po lifcie nie są drogie a dzwięk jest potężny :) "sprawdzone na własnej madzi" ;)

Ps. Przypadkiem żebyś nowych chińskich 2 tonowych nawet nie kupował kasa w błoto, i potrąbisz tym może z pół roku :) tylko ori!
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 13:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez slisman » 7 lip 2014, 21:43

O dzięki!
Właśnie te chińskie są tanie ale nie jestem do nich przekonany.
A z kolei z 626 GF/GW już się sypią wszystkie , przynajmniej wyglądają tak na zdjęciach :P

Nie jestem maniakiem trąbienia, ale czasem trzeba. A z tym co teraz u mnie siedzi to wstyd na kogoś trąbić :P

6 też miała "komplet" – 2 różne tony?
P.S. Montaż P&P? Czy trzeba coś rzeźbić? Bo widzę, że tutaj obie "trąbki" są połączone .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez VeryCoolMan » 8 lip 2014, 10:16

slisman napisał(a):Nie jestem maniakiem trąbienia, ale czasem trzeba. A z tym co teraz u mnie siedzi to wstyd na kogoś trąbić :P


Wiem co czujesz :P

slisman napisał(a):6 też miała "komplet" – 2 różne tony?


Tak

slisman napisał(a):P.S. Montaż P&P? Czy trzeba coś rzeźbić? Bo widzę, że tutaj obie "trąbki" są połączone .


Praktycznie tak,
odkręcisz je od uchwytu 6 i przykręcisz pojedynczo do uchwytów w GF trzeba tylko powiększyć otwory w uchwytach bo są one na ciut grubszą śrubkę przykręcane niż te wspaniałe trąbiące jak motorynka ori z GF :) aaa wtyczki też oczywiście pasują!

Ps. do wymiany polecam kanał lub sporo podnieść przód auta aby można było sprawnie manewrować, "ciężki dostęp do dolnego klaksonu"
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 13:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez slisman » 8 lip 2014, 13:00

I super, dokładnie to chciałem usłyszeć, dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź.

Na allegro już upatrzyłem parę klaksónów od poliftowej 6 – są droższe, ale też da się w miarę ładnie trafić. Jest zauważalna różnica w porównaniu do przedliftowej?

No a z wymianą....będzie trzeba pokombinować, ważne, że wtyczki są P&P, bo jak już uda mi się odkręcić stare i przykręcić nowe to będę "w domu" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez VeryCoolMan » 9 lip 2014, 20:23

slisman napisał(a):Na allegro już upatrzyłem parę klaksónów od poliftowej 6 – są droższe, ale też da się w miarę ładnie trafić. Jest zauważalna różnica w porównaniu do przedliftowej?


Różnica jest taka, że ja kupiłem od poliftowej :P nie wiem jak klaksony z przedliftowej "wyglądają tak samo" ale co nowsze to powinno dłużej podziałać :)

p.s. wyrwałem je za ok 30 zł z przesyłką.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 13:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez slisman » 10 lip 2014, 11:45

Z poliftowej są granatowe, z przedliftowej są czarne. Tak wynika z moich obserwacji :P
No i poliftowe są trochę droższe, choć da się je wyrwać za 30-40 zł (tyle jestem w stanie za nie zapłacić :D). Z kolei przedliftowe można dostać od 10-15 zł. No ale wybiorę coś, co wygląda na bardziej "zadbane" jeśli mogę tak powiedzieć o klaksonie :P

No i masz racje – zawsze parę lat do przodu i powinno podziałać dłużej :)

Dzięki za pomoc, jak coś kupię i zamontuję to się pochwalę :P


EDIT: zamówiłem właśnie komplecik klaksonów. Padło na przedliftowe, cenowo były atrakcyjne, a do tego wyglądają na całkiem niezły stan.

Jeszcze bym Ciebie VeryCoolMan poprosił o wskazówki co do lokalizacji starego klaksonu, jeśli była by możliwość oczywiście :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez VeryCoolMan » 12 lip 2014, 05:43

slisman napisał(a):Jeszcze bym Ciebie VeryCoolMan poprosił o wskazówki co do lokalizacji starego klaksonu, jeśli była by możliwość oczywiście :)

Pewno że jest możliwość! :)

Otwierasz mache spoglądasz w dół demontujesz tą osłonkę "rynienkę" plastikową przy griluu i Twoim oczom ukazuję się pierwszy klakson ciut poniżej po lewej stronie.
Z drugim już nie jest tak kolorowo bo jest jeszcze niżej i bardziej na lewo na wysokosci wzmocnienia zderzaka "będziesz go widział z góry" ale nie ma szans łap wsadzić żeby zdemontować, tylko od dołu.
Powodzenia!
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 13:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez slisman » 16 lip 2014, 09:38

Dzięki wielkie za opis.
Wczoraj doszedł do mnie klakson – wizualnie jest w bardzo dobrym stanie.
Jak znajdę chwilkę to zabiorę się za wymianę i zobaczymy jak będzie działać.
Co mnie zdziwiło – całkiem spore są te "trąbki" od M6, mam nadzieję, że będzie głośno :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez slisman » 1 wrz 2014, 10:23

Niestety pod pod postem, ale przy montażu wynikło nowe pytanie:
-jest to 100% plug&play? Bo w weekend udało mi się zabrać do wymiany. Stary klakson doprowadzony do używalności (odłączył się kabelek od jednego). Po podłączeniu nowego brak jakiejkolwiek reakcji. Plus jest taki, że na wstępie mogę wyeliminować niedziałającą instalację. Styki w nowych lekko przetarłem drucianą szczotką, wyglądały ok.

Czyli wychodzi na to, że albo mam walnięty klakson, albo...nie wiem :P
Dzisiaj wieczorem spróbuję w domu podłączyć pod 12 V.

Ma ktoś jakieś pomysły? Bo możliwości jak mi się wydaje nie ma zbyt wiele tzn. albo część nie działa albo nie jest w 100% P&P.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez VeryCoolMan » 1 wrz 2014, 18:07

a przykręciłeś go do auta? bo on jeszcze mase potrzebuje przecież :P miałem jeszcze przypadek ze ukruszył się kabel w tej kostce znaczy wsuwce przy samym konektorze i wymieniałem całość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 13:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez slisman » 3 wrz 2014, 08:42

A nie, nie przykręcałem.
Jutro sprawdzę przykręcając całość.
W domu podłączałem pod 12V i zagadał cichutko, jakby był przepalony. Czyli może to być spowodowane brakiem masy?

Dzięki za sugestię <spoko> Klakson teoretycznie ma gwarancję nawet rozruchową, ale nie chcę mi się "bić" albo po prostu kombinować – z przesyłką to było niewiele ponad 20 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez VeryCoolMan » 3 wrz 2014, 22:08

slisman napisał(a):W domu podłączałem pod 12V i zagadał cichutko, jakby był przepalony. Czyli może to być spowodowane brakiem masy?


W domu zagrał cichutko bo masz słaby zasilacz, klakson potrzebuje mocy, amperów dopiero wtedy działa jak należy.
Jak chcesz go sprawdzić w 100% idź do auta podepnij bezpośrednio plus i minus z aku i zobaczysz czy działa poprawnie, jak będziesz przykręcał to pamiętaj żeby oczyścić miejsca gdzie przylega uchwyt po przykręceniu tak przy klaksonie jak i w aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 13:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez slisman » 4 wrz 2014, 09:35

Dzięki po raz dziesiąty chyba ! :P
To zobaczymy jak to zagra.
VeryCoolMan napisał(a): jak będziesz przykręcał to pamiętaj żeby oczyścić miejsca gdzie przylega uchwyt po przykręceniu tak przy klaksonie jak i w aucie.

Trafna uwaga, mocowania są grubo skorodowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez kongobongo » 2 lis 2015, 20:33

Siema.

Miałem ten sam problem w mojej Madzi 626. Klakson jak kaczka albo i gorzej. Trafiłem na wątek, za 10zł zakupiłem klakson od M6 ( czarne to chyba przed liftem ? ). Ponieważ wcześniej odkręcałem stare klaksony w celu sprawdzenia co z nimi( przerdzewiały jeden klakson ), składając wszystko wyczyściłem i nasmarowałem, dzięki temu demontaż starych i montaż klaksonów z M6 zajął mi 20-30min., bez użycia kanału :)
Co prawda trzeba się nagimnastykować, ale przedłużki odpowiednie narzędzia i długie ręce wystarczyły aby można było to zrobić.
Jak zademonstrowałem dźwięk żonie w garażu, o mało co oddechu nie straciła <lol>
Echo robi swoje. Lepiej niż niejeden ciągnik samochodowy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 17:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez Martinator » 18 lut 2019, 14:27

Witam. Mam to damo slaby kaczkowaty dzwiek. Rozebralem to poczyscilem ale efekt slaby czy te klaksony sie tak zuzywaja czy idzie ich doprowadzic do ladu..? Ja wszystkie śrubki ktore odkrecalem smarowalem smarem grafitowym i moze dlatego nie ma stuku z karoseria? Fo pipczyka idzie zolto zielony jeden kabelek- to plus?
M
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 19:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez crysis006 » 3 cze 2021, 12:54

Mysle ze wymiana klaksonu najbardziej załatwi sprawę
Początkujący
 
Od: 13 lip 2020, 23:35
Posty: 31
Auto: Mazda 626 1999rok 2.0 115km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6