Problem z podlączeniem alarmu-Cobra

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez brunerski » 10 maja 2006, 14:23

Witam,
założyłem sobie samodzielnie alarm w mojej 626 GF'98. Trochę mi to zajęło czasu bo dostępna "rozpiska" z Cobry dla mojego modelu ma błędy. Mimo sprawdzenia wszystkich kabli dochodzących do modułu sterowania zamkiem centralnym i wiązki kabli idących do zamka w drzwiach po stronie kierowcy testerem żarówkowym (do masy) nie udało mi się znaleźć przewodu odpowiadającego za zamykanie drzwi.

Mój samochód ma podwójne zamknięcie – po dwukrotnym przekręceniu kluczyka w dzwiach zamyka się tak, że nie da się otworzyć od środka. Czy może mieć to związek z tym, że nie mogę odnaleźć przewodu od zamykania? Czy jest możliwe, że otwieranie jest sterowane minusem a zamykanie plusem?
Pozdrawiam
Artur Mahatma Brunerski
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2006, 20:52
Posty: 15
Skąd: Kielce
Auto: 626 2.0i DOHC GF/FS

Postprzez brunerski » 19 maja 2006, 12:55

Cześć,
dzięki za odpowiedź.

Nie wiem, czy u mnie jest otwieranie minusem i zamykanie plusem na tym samym przewodzie. Jutro będę miał chwilę to może sprawdzę miernikiem. Spotkałeś się z czymś takim w Mazdzie?
Pozdrawiam
Artur Mahatma Brunerski
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2006, 20:52
Posty: 15
Skąd: Kielce
Auto: 626 2.0i DOHC GF/FS

Postprzez karolus » 30 maja 2006, 13:31

W 626 GF rzeczywiscie jest inne rozwiazanie.
Za otwieranie i zamykanie odpowiada jeden przewód: szary z czarnym paskiem (we wtyczce od centalki centralnego zamka).
Aby otworzyć drzwi należy na niego podać mase, czyli przewód do otwierania bezpośrednio z centralki alarmowej.
Aby zamknać drzwi należy między przewód zamykajacy od alarmu a przewod od centralnego wlutować opornik 1 kOhm.(zamykanie musi być masą)
I to by było na tyle :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2006, 22:53
Posty: 19
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 626 GF 1.8 FP 98r

Postprzez brunerski » 30 maja 2006, 14:12

Dzięki za odpowiedź.
Właśnie sprawdziłem – działa <jupi>
Pozdrawiam
Artur Mahatma Brunerski
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2006, 20:52
Posty: 15
Skąd: Kielce
Auto: 626 2.0i DOHC GF/FS

Postprzez SzymekT » 2 lip 2006, 13:04

Witam Wszystkich
Wczoraj podłączałem alarm w mojej Madzi i mam zupełnie inną sytuację. A mianowicie sterowanie centralnym zamkiem odbywa sie poprzez podanie masy na : Zamykanie –> szary kabel; otwieranie –> zielony kabel w module centralnego zamka. Różnica prawdopodobnie wynika z różnych centralek. W mojej jest IMASEN typ: GG3G 87 830. W typowych alarmach jest wyprowadzonych 6 przewodów do sterowania centralnym: 3 kable to zamykanie a 3 otwieranie. Należy znaleźć parę oznaczoną NO (normalnie otwarte – styki stycznika) i jeden przewód podłączamy do masy a drugi podłączamy do ww opisanego kabelka (odpowiednio otwieranie lub zamykanie). Tutaj można masę przylutować do kabelka masy centralki alarmowej i do dentralki centralnego zamka prowadzimy tylko 2 kable.
Sprawdziłem – u mnie działa!!
W razie dodatkowych pytań służę pomocą.
Pozdrawiam
Mazda 626 DITD 110hp kombi rocznik 2000; 133kkm
Początkujący
 
Od: 12 cze 2006, 21:50
Posty: 11
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: 626 GF/GW DITD 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6