Mazda 626 GW – jak wypiąć wiązkę kabli od bezpieczników w nogach oraz wymontować tapicerkę podłogi.
Strona 1 z 1
Witam. Najprawdopodobniej uszkodziłem któryś z kabli idący pod fotelem pasażera. Grzebałem w tamtym miejscu i po podłączeniu akumulatora spalił mi się bezpiecznik 7,5 od zegarów, nie miałem takiego przy sobie i z własnej głupoty wsadziłem 10 po czym przekręciłem kluczyk i niestety z progu przy nogach kierowcy poleciał mi biały dym..... Udało mi się rozpruć progi i w wiązce jeden z kabli dosłownie stopił całą izolację, nawet nie jestem w stanie stwierdzić jak był jego kolor. Jestem zmuszony odkręcić fotele, kanał środkowy, i podwinąć dywanik aby dostać się do wiązki kabli. Moje pytanie najważniejsze do kolegów, jak wypiąć całą wiązkę od bezpieczników przy nogach kierowcy? Czy jest to jakiś jeden duży element, wpikna, może kręcić? Nie udało mi się jeszcze tam zaglądnąć ale chcę być przygotowany od rana do pracy. Jaki jest najlepszy sposób aby wypiąć całą wiązkę od bezpieczników do foteli. Oraz czy napotkam jakieś nieprzyjemności w trakcie wyciągania tapicerki? Na pewno fotele, kanał środkowy, plastiki przy progach. Czy coś jeszcze? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Bardzo zależy mi na czasie od rana muszę się za to wziąć, bo nie mam zegarów, kierunków i strach odpalać żeby się nie zapalił.
Pewnie już poradziłeś sobie z problemem, niemniej zostawię informację dla potomnych 
Kostka wpięta w skrzynkę bezpieczników zamocowana jest na blokadzie, którą trzeba wysunąć, a następnie z użyciem siły(w moim przypadku dość znacznej
) rozpiąć kostkę.
Wiązka, która idzie w progach doprowadza instalację do czujników uderzeniowych bocznych, pirotechnicznych napinaczy pasów, poduszek w fotelach, czujnika hamulca ręcznego, krańcowek w drzwiach oraz pompy paliwa. Pewnie coś jeszcze by się znalazło
. Dlatego też do jej demontażu niezbędne jest wyjęcie całej tapicerki. Niezbędne jest komplet płaskich kluczy, torxów oraz śrubokręt krzyżakowy. Najlepiej zacząć od demontażu plastików na progach oraz osłony środkowego słupka. Potem do wykręcenia fotele tylne (tutaj przydadzą się torxy), fotele przednie (wcześniej należy wypiąć z nich kostki). Następnie należy zdemontować konsolę środkową, która trzyma się na 6 śrubach. Gałkę zmiany biegów wystarczy normalnie odkręcić. Teraz wystarczy zdemontować tapicerkę podłogi, która trzyma się na kilku spinkach. Po demontażu podłoga będzie wyglądała mniej więcej tak:
Kostka wpięta w skrzynkę bezpieczników zamocowana jest na blokadzie, którą trzeba wysunąć, a następnie z użyciem siły(w moim przypadku dość znacznej
Wiązka, która idzie w progach doprowadza instalację do czujników uderzeniowych bocznych, pirotechnicznych napinaczy pasów, poduszek w fotelach, czujnika hamulca ręcznego, krańcowek w drzwiach oraz pompy paliwa. Pewnie coś jeszcze by się znalazło
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6