Oświetlenie deski – jak wymienić żarówki ?
ja wkladalem zielone, fabrycznie a biale w zielonych kondonikach, a kolor w samym przycisku jest i tak zielony, w panelu mozna kombinowac
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
dzisiaj przy okazji montażu włącznika sterowania wysuwaniem anteny rozgrzebałem troszkę panel klimatronika bo mi nie wszystko się podświetla. A w środku wygląda to tak:


są tam trzy żarówki odpowiedzialne za podświetlanie zielonym kolorem przycisków. Dwie po lewej stronie na zielonym cokole w zielonych kondonikach

i jedna po prawej stronie na czarnym cokole z tym że jest jeszcze troszkę mniejsza o tych dwóch po lewej stronie. Ona jest również w zielonym ubranku. Niestety nie zrobiłem jej zdjęcia.
Żaróweczki łatwo wykręca się z płyty. Z tego co widzę to można je łatwo zastąpić nowymi. Starą wymontowujemy z cokołu i w to miejsce montujemy nową zaginając wąsy jak w oryginale.
teraz tylko muszę poszukać zamienników i to zielonych bo ubranka się podarły przy ściąganiu.


są tam trzy żarówki odpowiedzialne za podświetlanie zielonym kolorem przycisków. Dwie po lewej stronie na zielonym cokole w zielonych kondonikach

i jedna po prawej stronie na czarnym cokole z tym że jest jeszcze troszkę mniejsza o tych dwóch po lewej stronie. Ona jest również w zielonym ubranku. Niestety nie zrobiłem jej zdjęcia.
Żaróweczki łatwo wykręca się z płyty. Z tego co widzę to można je łatwo zastąpić nowymi. Starą wymontowujemy z cokołu i w to miejsce montujemy nową zaginając wąsy jak w oryginale.
teraz tylko muszę poszukać zamienników i to zielonych bo ubranka się podarły przy ściąganiu.
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
panowie mam taki problem.. Zniknęło podświetlenie Komputera, tzn podświetlenie 3 przycisków działa normalnie wyświetla ale zgasło podświetlenie ekranu. Wyjąłem żarówkę i rzeczywiście spalona, kupiłem drugą i tu problem, pourywałem miedziane blaszki z tego cokola i nie wiem co mam teraz zrobić gdzie 2 dostane, próbowałem trochę polutować ale jakos słabo to wyszło. Co możecie poradzić?
może spróbuj w motoryzacyjnych zapytać o cokół z żarówką a jak nie to allegro np sprzedawca:
http://moto.allegro.pl/sklep/3164282_carledtuning
tutaj znalazłem klasyczne żarówki R3 bez cokłów na wymianę.

tutaj znalazłem klasyczne żarówki R3 bez cokłów na wymianę.
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
Mi udało się wyciągnąć przełącznik przeciwmgielnych od spodu sięgając ręką. Ścisnąłem zatrzaski od góry i dołu przełącznika i wypchnąłem. Trochę się trzeba było napocić ale dało radę bez rozbiórki.
Boczna osłona trzyma się za pomocą metalowych klipów, bez problemu można ją wyciągać, robiłem to już nie raz, trzeba tylko zaczynać od tego łuku po stronie frontu kokpitu, ja używam do tego kluczyka do stacyjki 
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Witam! Czy ktoś ma wiedzę 100% jakie parametry mają 3 żaróweczki w panelu klimatyzacji. Gdzie można kupić. Ewentualnie jakimi diodami zastąpić. Ja wymieniłem na 3mm. 14v, 50mA (około 0,6W), zielone i świeci ale słabiej niż oryginał, do tego nie dają ładnej zielonej barwy. Podejrzewam że są to żarówki 1,2W, tylko gdzie takie kupić. Nigdzie nie można znaleźć.
- Od: 3 gru 2011, 21:12
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2000r. TDVI
dokładnie tak, w wersji gołejbarszczu napisał(a):Podejrzewam że są to żarówki 1,2W
dostępne w każdym sklepie z częściami,
a jeśli chodzi o ledy to one w tu się nie sprawdzają w zamienniku, żeby był dobry efekt musiał byś jakoś tam wkomponować diody po większej powierzchni
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Witam. Kolego alk80 żarówka którą Ty pokazałeś to zwykła T5. Może ona pasuje do podświetlenia panelu klimatyzacji ale klimatyzacji manualnej. Ja potrzebuję wiedzy o żarówkach do panelu w wersji z klimatronikiem.
- Od: 3 gru 2011, 21:12
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2000r. TDVI
Sam stanąłem przed problemem wymiany oświetlenia pokręteł nawiewu i postanowiłem się dokładniej przyjrzeć sprawie i przy okazji porobiłem fotki.
Czytałem w jakimś wątku że na siłę trzeba wyciągać pokrętła, że się łamią, gubią jakieś kulki itd.
Zrobiłem trochę inaczej i wyciągnąłem cały panel
Najpierw ściągamy ramkę która jest na zatrzaskach i przykręcona jedną śrubką w popielniczce, póżniej wyciągamy sobie zegarek, aby mieć więcej miejsca, on jest na wcisk tylko, następnie okręcamy "belkę" przytrzymującą panel

Aby spokojnie wyjąć panel należy podważyć boki a następnie odpiąć 3 linki wg tej instrukcji; dwie za schowkiem, jedna pod kierownicą:
viewtopic.php?f=125&t=160231&p=2697131#p2697131

po odpięciu linek, odpinamy 4 kostki: klima, szyba, wentylator i żarówki

Dobrze jest przed wyciągnięciem przyjrzeć się którędy poprowadzone są linki, aby je później tak samo wsunąć.
Jak już mamy panel w rękach możemy zacząć spokojnie rozbierać.
Pokrętło wentylatora schodzi bez żadnego problemu, jest tylko nasunięte.
Pokrętła kierunku nawiewu i temperatury ściskamy od tyłu w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Jest to zwykły zatrzaskowy mechanizm i nie trzeba nić drzeć na siłę.
Najlepiej się sprawują wąskie kleszczyki, węższe niż kombinerki.

tak wygląda wyjęte pokrętło:

w miejscu zaznaczonym na zdjęciu są wspomniane wcześniej kulki, na nie trzeba uważać, aby nie pogubić, ale są mocno posmarowane więc nie powinny polecieć daleko

pozostał jeszcze guzik od przesuwania źródła nawiewu, również nie trzeba go drzeć na siłę, od dołu jest miejsce którędy naciskamy zatrzask który trzyma ustrojstwo

ściągamy wolne już czoło panela z zatrzasków

i mamy dojście do żaróweczek bez łamania pokręteł i gubienia kulek

Czytałem w jakimś wątku że na siłę trzeba wyciągać pokrętła, że się łamią, gubią jakieś kulki itd.
Zrobiłem trochę inaczej i wyciągnąłem cały panel
Najpierw ściągamy ramkę która jest na zatrzaskach i przykręcona jedną śrubką w popielniczce, póżniej wyciągamy sobie zegarek, aby mieć więcej miejsca, on jest na wcisk tylko, następnie okręcamy "belkę" przytrzymującą panel

Aby spokojnie wyjąć panel należy podważyć boki a następnie odpiąć 3 linki wg tej instrukcji; dwie za schowkiem, jedna pod kierownicą:
viewtopic.php?f=125&t=160231&p=2697131#p2697131

po odpięciu linek, odpinamy 4 kostki: klima, szyba, wentylator i żarówki

Dobrze jest przed wyciągnięciem przyjrzeć się którędy poprowadzone są linki, aby je później tak samo wsunąć.
Jak już mamy panel w rękach możemy zacząć spokojnie rozbierać.
Pokrętło wentylatora schodzi bez żadnego problemu, jest tylko nasunięte.
Pokrętła kierunku nawiewu i temperatury ściskamy od tyłu w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Jest to zwykły zatrzaskowy mechanizm i nie trzeba nić drzeć na siłę.
Najlepiej się sprawują wąskie kleszczyki, węższe niż kombinerki.

tak wygląda wyjęte pokrętło:

w miejscu zaznaczonym na zdjęciu są wspomniane wcześniej kulki, na nie trzeba uważać, aby nie pogubić, ale są mocno posmarowane więc nie powinny polecieć daleko

pozostał jeszcze guzik od przesuwania źródła nawiewu, również nie trzeba go drzeć na siłę, od dołu jest miejsce którędy naciskamy zatrzask który trzyma ustrojstwo

ściągamy wolne już czoło panela z zatrzasków

i mamy dojście do żaróweczek bez łamania pokręteł i gubienia kulek

- Od: 29 kwi 2014, 08:25
- Posty: 9
- Auto: Mazda 626 DITD '99
Ciekawe spostrzeżenia. Może zdopinguję to mnie do wymiany żarówek bo już dawno zakończyły żywot. Zawsze od tej operacji odstraszało mnie widmo demontażu linek i pokręteł.
Witajcie, coś mi się wydaje że juz pisałem o tym na forum ale napiszę raz jeszcze.
genior strasznie się orobiłeś i nie potrzebnie! do wymiany tych żaróweczek w panelu wystarczy zrobić miejsce nad panelem, czyli wyciągnąć radio czy co tam mamy nad nim odłączyc i wyciągnąć włącznik klimy oraz podgrzewania szyby i centralnie pod nimi są żarówki! wyciągamy zakładamy nowe i tyle! noo ale dobrze że zrobiłeś co miałeś na celu
genior strasznie się orobiłeś i nie potrzebnie! do wymiany tych żaróweczek w panelu wystarczy zrobić miejsce nad panelem, czyli wyciągnąć radio czy co tam mamy nad nim odłączyc i wyciągnąć włącznik klimy oraz podgrzewania szyby i centralnie pod nimi są żarówki! wyciągamy zakładamy nowe i tyle! noo ale dobrze że zrobiłeś co miałeś na celu

Witam, chciałbym odświeżyć temat. Mam ten sam problem co kolega powyżej, brak podświetlenia w tych samych miejscach. Rozkręciłem to lecz nie wiem jakiego rodzaju tam są żaróweczki, niby T5 lecz podobno są trzy rozmiary 
-
mateoziolo
Nie t5 a trochę inne.
Ja kupiłem takie: http://www.sklep.monster.pl/14V-ZAROWKA ... 44%29.aspx
oraz takie
http://www.sklep.monster.pl/14V-ZAROWKA ... 76%29.aspx
Różnią się jasnością jedynie.
Ja kupiłem takie: http://www.sklep.monster.pl/14V-ZAROWKA ... 44%29.aspx
oraz takie
http://www.sklep.monster.pl/14V-ZAROWKA ... 76%29.aspx
Różnią się jasnością jedynie.
Moglby ktos wrzucic zdjecie deski rozdzielczej ze wszystkimi kontrolkami ktore powinny sie pojawic po przekreceniu na zaplon?
Chodzi mi o wersje benzynowa. Przed i po lifcie
Albo opis jakie kontrolki powinny sie pojawiac.
Chodzi mi o wersje benzynowa. Przed i po lifcie
Albo opis jakie kontrolki powinny sie pojawiac.
- Od: 18 cze 2011, 12:20
- Posty: 10
- Skąd: Katowice
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6