Przepalający się bezpiecznik stopu?
Strona 1 z 1
sprawdź czy nie masz za małego bezpiecznika założonego
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Kolego nigdy nie wstawiaj większych bezpieczników niż te sugerowane przez producenta – jest to jedna z dróg do wywołania pożaru w aucie.
Jeżeli przepala Ci się światło stopu (choć wg mnie wynik 2 bezpieczniki na 2 miesiące nie jest aż tak tragiczny) sprawdź przede wszystkim wiązkę idącą do klapy a także szczelność tylnych lamp.
Jeżeli przepala Ci się światło stopu (choć wg mnie wynik 2 bezpieczniki na 2 miesiące nie jest aż tak tragiczny) sprawdź przede wszystkim wiązkę idącą do klapy a także szczelność tylnych lamp.
Kolego Artu, masz jakieś pojęcie o elektryce, czy tak sobie napisałeś?
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
zita napisał(a):Witam już po raz drugi przepalił się bezpiecznik stopu. Co może być przyczyną?
Przyczyn może być kilka.
1. Czy masz pod obwód stopu podłączone dodatkowe urządzenia? np. dodatkowe super trzecie/czwarte światło stopu?
2. Jakie masz żarówki od stopów wsadzone?
3. Żarówki mogą być na wykończeniu, tzn ich rezystancja wew. jest mniejsza przez co prąd będzie płyną większy.
Zresztą pomijając.
Podstawa, wypinasz bezpiecznik stop, podpinasz się z miernikiem/ amperomierzem w styki bezpiecznika i załączając stop mierzysz jaki prąd płynie przez obwód. Porównujesz z wartościami znamionowymi+/–
Znamionowy, przyjmując 3 standardowe światła stopu, oraz pewne straty... będzie ok. 5.5 ampera
Prąd początkowy przy zimnych żarówkach, tzn przy pierwszym załączeniu będzie znacznie większy, ten też odczytaj, zwracając uwagę po jakim czasie będzie płyną prąd znamionowy.
Jak by paliło bezpiecznik cały czas, to wiadomo że w obwodzie występowało by zwarcie, więc zdiagnozowanie by było proste, a tak to się trzeba pobawić
Edit: piszesz że 20A spalił się po kilku miesiącach, a kolejny 15A paliło od razu?
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Witam.
Dzięki za zainteresowanie tematem.Włożyłem 20A ponieważ nie miałem 15A i zapomniałem o nim wracając z wakacji zauważyłem, że ponownie się przepalił.Działo się to w odstępie 4-6 miesięcy.
Dzięki Gregory sprawdzę za twoją radą.Właśnie,że nie pali od razu i tu jest ból
Dzięki za zainteresowanie tematem.Włożyłem 20A ponieważ nie miałem 15A i zapomniałem o nim wracając z wakacji zauważyłem, że ponownie się przepalił.Działo się to w odstępie 4-6 miesięcy.
Dzięki Gregory sprawdzę za twoją radą.Właśnie,że nie pali od razu i tu jest ból
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Wałbrzych
- Od: 5 sie 2011, 07:52
- Posty: 104
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM
Czy rozwiązałeś swój problem?
Ps, musiałem coś napisać bo roczny kotlet to zły kotlet
Ps, musiałem coś napisać bo roczny kotlet to zły kotlet
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6