Kody błędów – AIR BAG

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jayjay » 12 paź 2013, 12:23

cirro napisał(a):Witam wszystkich forumowiczów!!!
Od dwóch tygodni borykałem się z problemem poduszek, kod 47. Od wczoraj, brak choinki na desce rozdzielczej.
Mianowicie, mam Mazda 323F BJ z 2000r, przeczytałem całe forum odnośnie błędów air bag i skorzystałem z rad i fotoleracji "niewbe" oraz "pyton162". Panowie dziękuję za pomoc!!!

1. Odłączyłem akumulator.
2. Wcisnąłem pedał hamulaca, ok 30 sek, odczekałem chwilkę.
3. Odpiąłem kostkę pod fotelem pasażera, tę co wchodzi w podłogę.
4. Zanurkowałem na podłodzę, koło pedału gazu, zdjąłem osłonę ( plastik przypięty jednym bolcem), tam znajdują się trzy kostki, wypiąłem pierwszą i przeciąłem czarny kabel( 4 pin, jedyny czarny kabel w tej kostce). Przecięty kabel zaizolowałem, wpiąłem kostkę z powrotem.
5.Podłączyłem akumulator i test... Włożyłem kluczyk i przękreciłem. Na początku ząświeciły się obie kontrolki (pomarańczowa i czerwona) po chwili obie zgasły ...
Aktualnie przy starcie zapala się czerwona i po 4-5 sek gaśnie.
Pozdrawiam!!! <spoko> <spoko> <spoko>


mazda 323 bj 2.0 titd rf2a
potwierdzam działa zrobiłem wczoraj i wszystko gra jak należy.
jayjay
 

Postprzez Fasola » 19 paź 2013, 12:13

Macie jakiś pomysł w usunięciu błędu 26 ?? (626 GF 2000 przed liftem)
Fasola
 

Postprzez CreaLive » 30 paź 2013, 19:24

Cześć, mam choinkę na desce rozdzielczej, wiadomo o co chodzi 4x długie – przerwa- 7 x krótkie – błąd 47. Mam pytanie odnośnie tego problemu. Czy jeśli nic nie zrobię i wyciągnę żarówki by zapobiec choince to czy poduszki ogólnie będą działać znaczy się czy wystrzela w razie "kłopotów" ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2010, 14:10
Posty: 43
Skąd: Bytom
Auto: 323F BJ DiTD 00

Postprzez Fasola » 31 paź 2013, 01:07

Nie wystrzela.

@wystrzelone odlamkowym z T34@
Fasola
 

Postprzez Martin1987 » 5 lis 2013, 19:05

Witam
Mi również palą sie kontrolki od poduszek tylko w mazdzie 626 gw 2000r model po liftingu czy sposób cięcia kabelków jest tu sprawdzony. Bo czytałem i wszyscy mówią o modelu przed liftingiem i nie wiem jak to ma się do mojego modelu. będe bardzo wdzięczny za podpowiedz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 23:31
Posty: 27
Skąd: Płońsk
Auto: ex-Mazda mx6 kl 2,5 v6 165KM(już niema;()
Mazda 626 GF fs 2,0 136KM
ex-Mazda 323 bg 1.6(skończyła tragicznie "złom)
ex-Mazda 626 GW fs 2,0 116KM
ex-Mazda 626 fl GW fs2 2,0 136KM-RIP
Mazda 6 Sport Wagon GY 2.0 citd szaraczek

Postprzez slawkowski » 7 lis 2013, 11:10

Witam.Proszę pomóżcie.Zapala się air bag. Jedno krótkie mrugnięcie co 5 s.Wygląda na kod 1 .Gdzie szukać i co zrobić aby usunąć usterkę.
slawkowski
 

Postprzez Darek4x4 » 14 lis 2013, 17:56

Witam , podpinam się do tematu .
Mianowicie od dwóch dni miga mi czerwona kontrolka od poduszki kierowcy , wygląda to tak :
Włączam stacyjkę kontrolka zapala się i gaśnie po około 5 sekundach potem znowu się zapala i gaśnie 4 razy (długi czas palenia i przerwy ) a potem 8 razy (krótki czas palenia i przerwy )
z tego co czytałem to jest to kod błędu poduszki 48 lub 37 bo w końcu nie wiem czy pierwszy zapalenie się liczy czy nie jak coś to mogę to nagrac i wrzucic link do filmu , dodam że oprócz tego świeci się w czasie mrugania druga pomarańczowa kontrolka od poduszki pasażera .
Z tego co czytałem to najprawdopodobniej jest to oznaka uszkodzonej maty w siedzeniu pasażera ,
Czy moje przypuszczenia są prawidłowe ? Dodam jeszcze że w siedzeniu pasażera coś jak by sprężyna albo guzek pod materiałem .
Czy mata jest do wymiany lub do założenia emulator maty ?
Darek4x4
 

Postprzez alan » 26 sty 2014, 22:34

Witajcie.
Jestem po cięciu kabelków. Miałem błąd nie pamiętam który ale związany z matą – błąd pojawiał się i znikał w zależności od stanu siedzenia (siedzi ktoś, lewym półdupkiem, prawym, ciężki, lekki, pierdzi czy nie).
Zajrzałem koło pedałków i po analizie postów uciąłem. I ok. Piszę dla przyszłych szukających, bo ja nie miałem 100% pewności, co zrobić, bo opis i większość postów było pod 626.

Samochód : 323S VI BJ 1999, DITD. Aku odłączony.
Koło pedału gazu, za maskownicą:
Która kostka – ta po prawej, czyli najdalej od silnika, wszystkie są żółte.
Który kabelek przewód – górny rząd, patrząc na wtyczkę od strony kabelków 4 przewód od lewej. Przewód czarny z krótkim kolorowym paskiem (ciemno, nie dostrzegłem koloru). Tak, jak pisano – jedyny czarny kabel w kostce.

Pod siedzeniem pasażera :
Która kostka – z przodu, kostka przy podłodze, przymocowana do podłogi – rozpiąć.
Drugi kabel idzie z podłogi, kostka jest pod fotelem, przewody żółte. Zakładam, że to kabel do poduszki. Ten może zostać :)

Czas 15 minut wliczając drapanie się po łbie i szukanie po forum na komórce.
Zimno i ciemno na parkingu pod biedronką, osprzęt : Nożyczki.
Efekt : DZIAŁA. Wrrróć. JUŻ MI SIĘ NIE ŚWIECI I NIE MRUGA. Czy działa pościel dzwon pokaże.

Życzę wszystkim powodzenia w stosowaniu tej bezkosztowej metody.
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez Dry » 23 lut 2014, 11:49

dziani napisał(a):
bulitg napisał(a):Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc. W mazdzie 626GF z 2000 roku od mojego znajomego mrugaja kontrolki Airbeg-u błyska kod 48 wiem ,że temat byłjuz przerabiany na wszelkie sposoby ale niestety nie znalazłem rozwiązania. W moim przypadku pod osłoną przy pedałach po prawej stronie znajduje się tylko jedna skrzynka w dodatku nie z niebieską ale z żółtą wtyczką.
Zdjęcie poniżej

Obrazek

Czy w tym przypadku też można obejść to poprzez cięcie ? jeśli tak to który kabelek ?




Sam mam GW rok 99 i zółta kostke tak jak Ty. Operacja sie udala – pacjent nie zmarł :)

Zrobilem dokladnie tak jak napisal newbie dla modeli po FL. Czyli odłacz akumulator, rozładuj napiecie na instalcji, odetnij trzeci z prawej czarny kabel w zołtej kostce, zaizuluj, odłącz kostkę pod siedzeniem pasazera (przy podłodze). Podlacz akumulator i dyskoteka na tablicy sie skonczyła!



Dziękuję bardzo newbie, długo się z tym tematem bujałem a jeden cwaniak chciał za to 300 pln i powiedzial, że nikt inny tego nie zrobi. Zajęło mi to ok 4 min ;)


Podpinam się do tego. Właśnie jestem po tej "operacji". Robiłem dokładnie tak jak wyżej piszą.
Mazda 626 GW, 2.0 rocznik 2000. (po lifcie)
Błąd miałem 47.
Co za ulga...

p.s. Wierzę, że skoro kontrolki nie świecą to poduchy będą działać :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez rafal0906 » 6 mar 2014, 17:12

Witam mam problem w mazdzie Premacy z bledem 47 jak sie go pozbyc. Czy tak jak jest opisane w postach wyzej czy inaczej trzeba
rafal0906
 

Postprzez PeKa » 15 kwi 2014, 08:51

Podbijam, mam błąd 47 i 48. Jaka jest różnica w zamontowaniu emulatora a cięcia kabelka? Czy ktoś już "testował" czy po takim zabiegu z kabelkami, poduchy rzeczywiście się odpalają? Czy ktoś z Wawy i okolic podjąłby się wyzwania z cięciem kabli? Owszem, jest wszystko pięknie opisane itd., ale jakoś nigdy nie szło mi dobrze z kablami hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez OBeK » 31 maja 2014, 21:14

Odgrzeję trochę temat:

U mnie podobnie, błąd 47 – uszkodzona mata pasażera
Czytają to co tu napisano, i mając do wyboru emulator za ~100zł albo sposób za zero zł stąd, również zaryzykowałem i spróbowałem tego sposobu.

A więc tak, dotyczy MAZDA PREMACY 2.0 DiTD rok 2003 (po lifcie)

W module Airbag są trzy wtyczki, jak na foto poniżej.
(moduł znajduje się za konsolą środkową, na tunelu – pod nagrzewnicą, wtyczki na wysokości pedału gazu)

Dla własnego bezpieczeństwa, odpinamy akumulator (najpierw minus, później plus) i rozładowujemy układy naciskając pedał hamulca.

Obrazek

Odpinamy wtyczkę pierwszą od prawej strony.

Obrazek

W niej licząc od prawej strony mamy przewody: zielony, biały, CZARNY....
I ten właśnie czarny odpinamy albo odcinamy i izolujemy.
(ja wysunąłem go ze złącza całego razem ze stykiem, wystarczy podnieść pomarańczową spinkę lekko do góry i wyciągnąć przewód)
Wtyczkę wpinamy z powrotem.
Dalej...

Pod fotelem pasażera odpinamy kostkę którą podpięta jest mata pasażera
Namierzyć ją łatwo, idzie od niej kabel na środek przodu fotela
Dalej...

Podpinamy akumulator (najpierw plus, później minus).

I sprawdzamy czy wszystko jest OK – cieszymy się zaoszczędzoną kasą.

*** zdjęcia zapożyczone
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2012, 22:16
Posty: 36
Auto: Premacy 2003r 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez subnormal » 18 cze 2014, 13:05

Witam, czy ktos potrafi powiedziec alvo ma fotke gdzie w xedosie 6 jest modul poduszek, mi kontrolka gasnie po odpaleniu na chwilke i pozniej swieci caly czas, nie miga:( ma ktos pomysl?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 14:44
Posty: 18 (1/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Xedos 6 2.0 V6 98r. CA

Postprzez muminek » 23 cze 2014, 23:02

Witam serdecznie !
Przed paroma dniami w mojej Madzi 626 GW 1,8 16V z 1999 roku miałem też ten sam problem z migającą pomarańczową kontrolka SRS kod 47.
Czytałem ten Wątek od początku, chciałem już ciąć odpowiednik kabelek, ale nie zrobiłem coś co jak na razie poskutkowało. Mianowicie rozebrałem całe siedzisko z fotela pasażera, odkleiłem całą matę – czujnik obecności pasażera, a następnie za pomocą taśmy obustronnie klejącej przymocowałem całą matę do gąbki siedziska.
Następnie zamiast cieniuśkiej gąbki, oddzielającej matę od poszycia fotela, dałem piankę izolującą ob paneli taką 1,5 do 2mm grubości.
Po złożeniu całości i porządnym przeczyszczeniu styków ( każdy pin czyściłem za pomocą cienkiego wkrętaka i WD40 ) błąd 47 pojawiał się ponownie, ale po kilku godzinach błąd zniknął.
Dziś po 3 dniach intensywnego używania samochodu mieście wraz z pasażerem wszystko jest OK!. błąd nie pojawia się kontrolki gasną brak choinki.
Moim zdaniem po przypatrzeniu się pod lupą ścieżkom na macie nie występowały u mnie objawy uszkodzenia tej maty a o jej zalaniu podczas np prania tapicerki nie ma mowy – zbyt dobrze jest ona wykonana.
Błąd ten występuje na wskutek (takie jest moje zdanie) rozjechania elektroniki zawartej w zalanym pudełku.
Czujnik nacisku działa podobnie do klawiatury komputerowej. Podczas nacisku zmienia się pojemność pomiędzy ścieżkami co interpretuje białe pudełko jako brak lub zajętość fotela. Zawiera on także jak było wspomniane wcześniej odbiornik odpowiadający za wyłączenie poduszek , gdy jest zainstalowany fotelik "mazdowski". A tak na marginesie – przyłożenie silnego magnesu nie wyłącza poduszki pasażera- myślałem że tak będzie można wyłączyć tą poduchę.
Dlaczego u mnie powróciło to do normy nie wiem – może na wskutek porządnego przeczyszczania styków.
Sorki za długawy opis jak coś się u mnie zmieni dam znać.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 10:43
Posty: 6 (0/1)
Skąd: Ostrów Wlkp

Postprzez xANDy » 25 cze 2014, 13:13

Opis bardzo wartościowy.
Magnes nie ma znaczenia dla czujnika – tam jest "transponder", który naprawdę jest transponderem a nie chwytem reklamowym – jest system pętli indukcyjnej (nadajnik, odbiornik) działającym (w dużym uproszczeniu pisząc) jak immo w kluczyku. Cała transmisja odbywa się cyfrowo, jedynym elementem "analogowym" (prócz kabli) jest mata "poddupna", która się jakoś zużywa.
Odkrycie owego "jakoś" może być wartościową informacją techniczną. Chociaż rynek emulatorów jest na tyle rozbudowany, że to może być tzw. gra niewarta świeczki...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez PeKa » 26 cze 2014, 08:44

Osobiście nie uważam, by cięcie kabli było dobrym rozwiązaniem. Z prostej przyczyny, nikt nie potrafi napisać, czy po takiej operacji airbagi się odpaliły podczas kolizji. Jeśli miałbym sobie jedynie zlikwidować choinkę na desce, to wolałbym wyjąć żarówkę.
U mnie kilka razy, nie dawno, zauważyłem, że są dni kiedy błędy airbag nie mrugają, wcześniej mrugały zawsze, od kupna, od niedawna zdarza się, że nie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez muminek » 1 lip 2014, 22:02

Witam ponownie!
Po moim opisie z dnia 23.06 problem nieszczęsnego błędu 47 wystąpił tylko raz, co zmusiło mnie do ponownego przeczyszczenia syków – włącznie z wyciągnięciem modułu AIR BAG-a i nieprzeczyszczeniem styków. Na pozór styki na module wyglądały OK. Z jednym małym ale po przeczyszczeniu płynem penetrującym i doczyszczeniu szmatką ukazał się na niej syf.
Dzisiaj po przeszło tygodniu mam spokój z błędem 47. Czyli w moim wypadku pomogło ponowne porządne przymocowanie maty do gąbki siedziska.
Dzięki xANDy za podpowiedź jak może być rozwiązana funkcja odłączania poduchy pasażera z tym magnesem to tak na próbę (osobiście bym tak zrobił czujnik Halla w patykowej puszce i silny magnes w foteliku- rozwiązanie dość tanie, ale czy skuteczne) widocznie Japończycy chcieli zarobić przy oazji na fotelikach – każdy sposób zysku jest dobry.
A propos na Alibaba.com emulator maty kosztuje ok 4- 6 USD tylko że trzeba ściągnąć tego troszkę.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 10:43
Posty: 6 (0/1)
Skąd: Ostrów Wlkp

Postprzez xANDy » 3 lip 2014, 14:37

PeKa86 napisał(a):Jeśli miałbym sobie jedynie zlikwidować choinkę na desce, to wolałbym wyjąć żarówkę.

I tu się właśnie mylisz.
To nie służy wyeliminowaniu "choinki" tylko wymuszeniu działania systemu niezależnie od obecności pasażera. W momencie, gdy masz choinkę – system NIE działa wcale. Cały system – żadna poduszka... Przy wypadku nawet napinacze pasów są wtedy głuche. Obcięcie kabla powoduje na stałe załączenie poduszki – wg logiki wewnętrznej układów. Transmisja między fotelem/matą a elektroniką odbywa się cyfrowo, ale informacja między systemem PODS a systemem SRS odbywa się na jednym kabelku (stan wysoki lub niski) – ucinając go wyłączasz system PODS, którego sama nazwa wskazuje do czego służy. Zadaniem PODS'u jest WYŁĄCZANIE poduszki w określonych momentach (Passanger occupation detection system – system wykrywania zajętości siedziska pasażera). Gdy system PODS milczy – znaczy się, że ktoś siedzi. Więc system milczy na zawsze po ucięciu kabla.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez PeKa » 9 lip 2014, 08:12

xANDy, nie twięrdze, że się nie mylę. Napisałem tak, gdyż:
a) nie znam się na schematach i działaniu systemu;
b) nikt przez tyle stron tematu nie dał informacji, że po ew. dzwonie wszystkie poduchy strzelają.

Cóż, zaczyna mnie to znowu bardzo drażnić (ta choinka), choć coraz częściej też nie mruga, magia :|
Zaczne od przeczyszczenia kostek kontaktem, ale znając życie, nic to nie da :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez xANDy » 9 lip 2014, 09:20

Według logiki (elektroniki a nie myślenia) sygnał obecności lub braku pasażera jest zerojedynkowy. Więc przerywając kabel wpuszczasz układ w trwały stan – zajęty. Tak jest skonstruowana logika systemu srs.
Musi wybuchnąć – chyba, że gdzieś jest dodatkowe uszkodzenie – np. samego ładunku (co się właściwie nie zdarza).

Mruga/nie mruga – zależy to od wilgotności i temp. otoczenia. Mata tak się zachowuje niestety – można ją zdemontować i spróbować nieco zreaktywować (przeczyścić). W Mazdzie jest ten plus, że system PODS i SRS są jako dwie osobne kostki. W większości innych pojazdów są w jednej obudowie kompa – i wtedy nie ma jak "ciąć kabelka" – kończy się to przymusową instalacją emulatora po prostu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6