[Mazda 626 GF] Próba ożywienia anteny elektrycznej – Pomocy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez frugolc » 12 wrz 2012, 19:54

Cześć,


Jakiś czas temu zgubiłem antenę wraz z paskiem zębatym podczas jazdy. Udało mnie się kupić za niedużą kwotę drugą antenę z całym mechanizmem. Elementy przyszły ale pasek był wyciągnięty, po oględzinach mogę stwierdzić iż nie jest złamany ani pęknięty. A ja będę chciał przełożyć pasek razem z batem do starego mechanizmu ale niestety nie mam pojęcia jak gdyż nie miałem z tym styczności w życiu. Postanowiłem rozkręcić układ ten który mi przyszedł żeby ogólnie rozeznać się jak go przeciągnąć i doszedłem do tego tylko że powinienem go zwinąć do szpuli i tutaj zaczynają się pytania moje.
1. Na screenie przedstawiającego bata widać metalową blokadę. Gdzie ona powinna być na początku zębatki czy na końcu, przyjmijmy że koniec zębatki zostaje w szpuli a początek przy antenie.
Obrazek

2. Czy dobrze na screenie oznaczyłem przeciągnięcie zębatki?
Obrazek

3. Jak przeciągnę to jak mam tą zębatki wsadzić do bata czy są może inne metody. Czy w ogóle ją tam jeszcze mogę wsadzić czy musiał bym kupić bata już z zamontowaną zębatką fabrycznie.
Obrazek



----
Pisząc zębatką miałem na myśli paskiem zębatym.
I do czego służy ta rurka pod mechanizmem?

Dziękuję za wszelkie rady.

Pozdrawiam,
Frugolc
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 14:35
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF 2000 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Marek 161BD081 » 15 wrz 2012, 13:36

frugolc napisał(a):1. Na screenie przedstawiającego bata widać metalową blokadę. Gdzie ona powinna być na początku zębatki czy na końcu, przyjmijmy że koniec zębatki zostaje w szpuli a początek przy antenie.


Ja to jak rozbierałem to jakoś nie zauważyłem żadnego klipsa na tej taśmie zębatej ale może i faktycznie jest gdzieś od strony anteny przy samym teleskopie.
Pewne jest to, że od drugiej strony (od "dołu") u mnie nie było żadnego klipsa.

frugolc napisał(a):2. Czy dobrze na screenie oznaczyłem przeciągnięcie zębatki?

Tak – dobrze ale nie zapomnij o rolce dociskającej taśmę i i przełożeniu taśmy przez biały plastik pod zwijakiem ;)

frugolc napisał(a):3. Jak przeciągnę to jak mam tą zębatki wsadzić do bata czy są może inne metody. Czy w ogóle ją tam jeszcze mogę wsadzić czy musiał bym kupić bata już z zamontowaną zębatką fabrycznie.


Ja to robiłem prosto – jak mechanika nie jest skręcona to można taśme przeciągnąć bez kłopotów więc zwijam kawałek na zwijaku i skręcam całą resztę tak jak ma być.
Po podłączeniu kostki elektrycznej antena sama się zwinie ;)
Zresztą na upartego to i prawie całą daje się zwinąć tak aby poskładać antenę ze złożonym teleskopem – popróbujesz parę razy i uda się :)

frugolc napisał(a):I do czego służy ta rurka pod mechanizmem?

Do odprowadzania wody ściekającej po bacie anteny.

Tak swoją drogą to wyczyść wszystko z tej smarówki i daj świeży smar.
Zwróć uwagę czy zęby na tych plastikowych kołach zebatych nie są zbytnio wytarte – szczególnie bodajże na drugiej zębatce od silnika.

Powodzenia i sukcesów! :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez frugolc » 19 wrz 2012, 20:07

Dzięki za odp.

Dzisiaj wziąłem się za antenę. Ogólnie to zrobiłem jak pisałeś czyli ślicznie wyczyściłem wd40, następnie wrzątkiem sparzyłem a na końcu ponownie nasmarowałem i złożyłem (pasek mam nawinięty i wyciągnięty). Ten mały klips prawdopodobnie był umocowany w antenie głównie po to aby ściągać antene, widać iż pękł i pasek dźwigał w górę antenę ale nie ściągał. Ja mam plan aby klipsa na pasek zębaty ścisnąć lub przykleić a następnie na końcówkę dać trochę kleju Pattex (klej do metalu) aby się pasek trzymał klipsa a klips anteny. Trochę ryzykowna sprawa ale warto spróbować, pierw muszę dobrze bata wyczyścić (już się suszy), zmierzyć odległość mniej więcej gdzie się haczy pasek i modlić się o cierpliwość i sukces!
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 14:35
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF 2000 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Marek 161BD081 » 19 wrz 2012, 21:48

Tak jeszcze dla twojej informacji:
Zauważ, że w mechanice nie ma wyłączników krańcowych.
Układ elektroniczny mierzy prąd silnika i jak gwałtownie wzrośnie to jest sygnał osiągnięcia pozycji końcowej. Owszem – w przypadku urwanego cięgna silnik krecilby cały czas i dlatego układ sterujący ma ograniczenie czasu pracy silnika.

Powodzenia.

PS. Klej dobrze byłoby jakby był elastyczny. Przemyśl też opcje sklejenia tego na gorąco.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez frugolc » 21 wrz 2012, 19:56

Ogólnie to prawie skończyłem. W poniedziałek będę montować do auta całe sterowanie.
PS. Klej dobrze byłoby jakby był elastyczny. Przemyśl też opcje sklejenia tego na gorąco.

Niestety klej tutaj za dużo nie dał, zbyt mała powieszchnia do sklejenia, próbowałem i klejem do metalu i poxyliną, za to udało mnie się rozkręcić na części pierwsze antenkę co sprawiło że mam większe pole manewru. Ten "klips" to pęknięta końcówka ostatniej części anteny gdzie haczył się bat. Po długich namysłach wpadłem na pomysł aby zrobić przedłużkę z czegoś o przekroju podobnym do paska i końcówki bata, i wpadł mi do ręki wkład (zenit) z długopisu, wkład jest plastikowy, tak więc po jego rozgrzaniu wsadziłem na 0.5cm w bat (bardzo ciężko było) i na wszelki wypadek wziąłem strzykawkę z igłą i kropeleczkę dałem przez drugi koniec wkładu kleju i mogę powiedzieć że nie ma szans aby coś się z tej strony oderwało. Tak samo planu zrobić ze strony anteny tylko że muszę trochę to oszlifować. Teraz nie ma bata żeby coś nie wyszło :D
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 14:35
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF 2000 2.0 DiTD 101KM

Postprzez @marcin@ » 20 maja 2013, 11:17

cześć,

mam ten sam problem, pasek zębaty oderwał się gdzieś przy końcu anteny.
Jak rozebrać/rozkuć antenę na części pierwsze?

zestaw naprawczy to 170 zeta.

Pozdrawiam Marcin
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2010, 15:34
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 00" 1,8 FP

Postprzez olik110 » 2 cze 2013, 16:03

@marcin@ z tego co ja rozkręcałem te anteny to zauważyłem, że koniec tego paska zębatego jest wciskany w koniec bata. Końcówka Anteny ma mniejszą średnicę niż pasek i trzyma się na wcisk. Nie mam już zdjęcia więc wytłumaczę to tak: wyciągasz pasek i bat wtedy też możesz wyciągnąć tylko musisz delikatnie odgiąć taka blaszkę no i kręcić wyciągając bat. Później składasz bat i będziesz widział końcówkę gdzie ma być wciśnięty pasek. No i składasz w drugą stronę.

Ja mam inny problem. Wsadzam pasek do anteny wszystko składam i montuję w aucie, ale po odpaleniu radia silnik anteny pracuje (rozwijając i tak samo zwijając) przez 18 a może i więcej sekund o.O
Przy rozkładaniu nie widziałem problemu ale przy zwinięciu wyrywa koniec paska z anteny i już ''doupa'' :( antena już nie działa.

Czy ktoś wie jak skrócić czas pracy anteny ? Czy to się gdzieś w radiu ustawia czy w antenie ma być jakiś wyłącznik ?
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 3 cze 2013, 07:37

olik110 napisał(a):Czy ktoś wie jak skrócić czas pracy anteny ? Czy to się gdzieś w radiu ustawia czy w antenie ma być jakiś wyłącznik ?

Niestety – nie masz wpływu na to.
Zarówno czas pracy jak i "siła" z jaką maksymalnie ciągnie jest stała i nie podlega regulacjom.
Właśnie na podstawie zwiększonego obciążenia silnika jest wykrywany koniec ruchu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez olik110 » 3 cze 2013, 12:08

czyli gdyby koniec paska był mocniej utwierdzony w końcu anteny to silnik anteny wyczuje opór i się wyłączy. Trzeba dzisiaj się za to wziąć i jakoś go tam przykleić mocniej :) dzięki za info
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez @marcin@ » 4 cze 2013, 08:27

olik110 napisał(a):czyli gdyby koniec paska był mocniej utwierdzony w końcu anteny to silnik anteny wyczuje opór i się wyłączy. Trzeba dzisiaj się za to wziąć i jakoś go tam przykleić mocniej :) dzięki za info


po dwóch próbach odpuściłem, kupiłem zestaw naprawczy na alledrogo
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2010, 15:34
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 00" 1,8 FP

Postprzez kamilk14 » 17 maja 2014, 17:28

Witam, rozkręciłem dziś antenę w mojej GE, udało mi się wsadzić bat(plastikowy pasek zębaty) do anteny i wydawało się że trzyma(nawet gdy się ciągnęło z lekką siłą to trzymało się to) ale po złożeniu wszystkiego w kupę, antena się wysunęła, gdy wyłączyłem radio zaczęła się chować i po zwinięciu się całej anteny silniczek dalej pracował jeszcze przez może 5-10 sekund ;/ po ponownym uruchomieniu radia antena już się nie wysuwała(wniosek-bat został wyciągnięty), macie jakieś pomysły co z tym mogę zrobić? Bat nie jest połamany tylko nigdzie nie widzę tej metalowej części na bacie o której mówicie. Poradzicie coś? :( Bo widzę że cały silniczek i wszystko jest ok a nie działa :(
Początkujący
 
Od: 30 sty 2014, 16:11
Posty: 21
Auto: Mazda 626
1.8 90KM
Rok produkcji 1996

Postprzez Marek 161BD081 » 17 maja 2014, 18:07

A moze brakuje ci ostatniego fragmentu anteny?
Ten najcieńszy, który łączy się z plastikowym "paskiem" zębatym?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kamilk14 » 17 maja 2014, 19:53

Chodzi Ci o końcówkę anteny? Tą z grzybkiem? Jeżeli tak to mam tą część. Jeżeli nie to pokaż na jakimś zdjęciu o jaką część chodzi
Początkujący
 
Od: 30 sty 2014, 16:11
Posty: 21
Auto: Mazda 626
1.8 90KM
Rok produkcji 1996

Postprzez Marek 161BD081 » 17 maja 2014, 20:08

Źle trochę cię zrozumiałem.
Skoro masz wszystkie elementy teleskopu a silnik anteny pracował nadal po jej złożeniu to po prostu ten plastikowy "pasek" oderwał sie od ostatniego elementu anteny.
Układ nie ma żadnych wyłączników krańcowych – wykrycie zwiększonego obciążenia silnika jest informacją o końcowej pozycji.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kamilk14 » 17 maja 2014, 20:20

Aha, w takim razie w jaki sposób mogę przyczepić/przykleić ten "pasek" do końca anteny? :( Bo już nie mam pojęcia, próbowałem na wszelkie sposoby i nic..czy jakimś klejem go przyłapać czy przytopić tą końcówkę, doradźcie :(
Początkujący
 
Od: 30 sty 2014, 16:11
Posty: 21
Auto: Mazda 626
1.8 90KM
Rok produkcji 1996

Postprzez bieski » 20 wrz 2014, 14:42

Panowie,

jest problem z anteną :( Nie chce się chować, znaczy się trochę się chowa, trochę się wysuwa.

No ale niestety nie chowa się cała, cała też się nie wysuwa. Czym to może być spowodowane?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Marek 161BD081 » 20 wrz 2014, 18:40

Może najzwyczajniej teleskop jest brudny?
Zapewne antena normalnie zatrzymuje się bo sterownik silnika wyczuwa zwiększony opór.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez bieski » 20 wrz 2014, 22:41

No właśnie na to wpadłem. Zdarza się że antena się chowa cała, a nieraz nie chce się chować.
Z wysuwaniem większych problemów nie ma.

Trzeba rozbierać czy da radę to nasmarować i przeczyścić z zewnątrz?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez miro62 » 20 wrz 2014, 23:09

bieski napisał(a):Trzeba rozbierać czy da radę to nasmarować i przeczyścić z zewnątrz?

Przy włączeniu, pomóż jej się wysunąć (wyciągaj) umyj ją zmywaczem do hamulcy (na zewnątrz) a potem cienko wazeliną techniczną – może ożyje ;)
miro62
 

Postprzez Marek 161BD081 » 20 wrz 2014, 23:33

Ja to robiłem nieco inaczej: wyłączone radio aby się schowala do połowy i ją ręcznie przytrzymywałem aby zatrzymała się.
Tym sposobem elementy teleskopu są luźne więc mogłem je potraktować WD40.
Pzyskamy szczególnie w szczeliny pomiędzy elementami a następnie poruszamy je względem siebie. Następnie wycieramy z brudnego oleju.
Taką operację powtarzałem ilestam razy aż całość była czysta.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6