Brzęczący centralny zamek!

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez koniu79 » 30 gru 2012, 22:07

Witam. Od niedawna w moim aucie podczas zamykania drzwi w tylnych lewych drzwiach rozlega się głośne, irytujące brzęczenie! Sprawa bardzo jest denerwująca więc całość rozebrałem i okazało się że po naciśnięciu przycisku zamykania na pilocie brzęczenie rozlega się z pomiędzy metalowej zębatki na ośce silniczka i współpracującej z nią plastikowej zębatki. drzwi zamykają i otwierają się bez problemu nic się nie zacina. zastanawiam się czy przyczyną może być nieprwidłowa praca silniczka (np. zbyt szybko lub zbyt długo kręci), czy poprostu zęby na plastikowym kółeczku wyrobiły się?
CZy wymiana całego siłownika z silniczkiem rozwiąże problem?
Pozdrawiam.
koniu79
 

Postprzez Marcin21 » 31 gru 2012, 16:34

miałem bardzo podobny objaw z tym, że u mnie był to nieznośny pisk. Sprawa zakończyła się wymianą siłownika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2009, 21:11
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: mazda 626 2.0 2000r

Postprzez koniu79 » 1 sty 2013, 18:09

Dzięki marcin 21. Napisz czy pod nazwą "siłownik" kryje się tylko to plastikowe "pudełeczko" w którym schowany jest silniczek i te wszystkie kółeczka zębate? Pozdro
koniu79
 

Postprzez RiCoTriCo82 » 1 sty 2013, 18:45

Zeszłej zimy przerabiałem temat głośnego i maxymalnie irytującego brzęczenia w tylnych prawych drzwiach. Problemem były wyrobione plastikowe zębatki. W warsztacie zrobili mi to za 40 zł.
Przygotuj się bo w moim przypadku tej zimy odezwały się drugie drzwi <płacze>
RiCoTriCo82
 

Postprzez adrinek » 2 sty 2013, 00:45

Mam to samo tylko u mnie drzwi przednie od kierowcy. Amoże wystarczy coś tylko nasmarować czy odrazu cały silniczek trzeba wymieniać skoro działa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:46
Posty: 58 (1/3)
Skąd: CK\WAW
Auto: Mazda 3 2.0 BK 150KM 2006r Lift

Postprzez koniu79 » 6 sty 2013, 16:53

Adrianek smarowanie raczej nic nie pomoże. silniczek ma wcale nie małe obroty i cała substancja smarująca po poru chwilach jest wszędzie tylko nie na zębatkach-próbowałem. ja już czekam na dostawę siłownika.
koniu79
 

Postprzez Laki88 » 19 maja 2013, 13:58

Podłączam się. U mnie chrobocze prawy boczek tył i przód. Chcę wymienić cały siłownik. Na allegro brak do tego modelu. Czy od mazdy 626 GE będzie pasował ten siłownik ? Może ma ktoś jakieś inne rozwiązanie Proszę o pomoc bo przez to chrobotanie nerwicy się nabawię :) :D

PS. Trochę odkopałem, ale temat nie był rozwiązany więc chyba możemy go pociągnąć <serduszka>
Początkujący
 
Od: 11 maja 2013, 16:50
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM

Postprzez scoby » 23 maja 2013, 12:22

Czy ktoś wie jak dobrać się do siłownika? Zdjąłem boczek i siłownik ukryty jest pod blachą, jak najlepiej się tam dobrać?
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 18:09
Posty: 38
Skąd: Poznań
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez miro62 » 23 maja 2013, 15:42

Laki88 napisał(a):Może ma ktoś jakieś inne rozwiązanie

Napisz do Fasoli może Ci pomoże ;)
viewtopic.php?f=92&t=113617
miro62
 

Postprzez ternyk » 27 sty 2014, 20:19

scoby napisał(a):Czy ktoś wie jak dobrać się do siłownika? Zdjąłem boczek i siłownik ukryty jest pod blachą, jak najlepiej się tam dobrać?


Przerabiam ten sam temat – głośny dźwięk przy otwieraniu i zamykaniu drzwi. Mógłby ktoś odpowiedzieć jak się dostać do siłownika, bo chciałbym go wymienić? Czy samemu się za to zabierać, czy to poważniejsza robota i zostawić jakiemuś mechanikowi?
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez adidom » 30 sty 2014, 21:15

Samemu można to zrobić. Zdejmujesz obice z drzwi (na dole zatrzaski, z boku jednej strony widoczne spinki na wkrętak, sruba pod klamka, raczka od opuszczania szyb). Potem odklejasz folie, odpinasz kostke od silownika, odpinasz wszystkie ciegna. Odkrecasz sruby przy zamku i wyjmujesz silownik.

Mozliwe ze cos pominalem bo juz dawno temu to robilem :D a wymienialem juz 3 silowniki :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez umcyk » 3 sie 2015, 23:34

odgrzeje kotleta bo i mnie dopadl problem brzeczacych zamkow (prawy przod i tyl). Rozbieralem to ustrojstwo, podginalem i cudowalem, ale nie pomoglo. Zebatki juz sie wyrobily i nic nie da sie z tym zrobic.
Teraz pytanie do poprzednikow. Gdzie udalo Wam sie dostac te silniczki i jakie to byly pieniadze?
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez grzech_z » 24 sie 2015, 11:55

To i ja się podepnę. Padł mi już jakiś czas temu centralny. Najpierw wariował – sam się zamykał/otwierał. Teraz jest tak, że przekręcam kluczyk i drzwi się otwierają ale zamknięcie już nie działa. Coś jakby ruszał trochę dźwigienkami ale nie zamyka. (Póki co jeżdżę bez bezpiecznika) Rozkręciłem zatem LP i próbowałem z serwisówką testować. Nie wiem teraz czy coś źle robię ale tu podobnie – po podpięciu na krótko do kostki zamek jak by działał w jedną stronę. Dla pewności wybebeszyłem też drzwi pasażera i tu sytuacja wygląda jakby identycznie:( Rozkręciłem zamek i tam wszystko wygląda bd. Nic nie połamane. Oba zamki mi padły? Jak to powinno działać – może ktoś ma "na stole" taki zamek i podłączał do aku?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6