Kody błędów – AIR BAG
Z tego co wiem – to trzeba rozebrać puszkę z komputerem sterującym (chyba w nogach pasażera), zrobić tam gdzieś mostek a gdzieś uciąc odłączając w ten sposób komputerowe zapytanie – czy siedzi tam pasażer. Wtedy poduszka wystrzeli zawsze.
Poza tym – w fotelu jest nie tylko mata zajętości ale również coś, co nazwałbym wagą – sprawdza ciężar i pow. 20 kg (może 25) uruchamia w pełni całość. Ten czujnik wgrzany jest w środku maty – i wygląda na to, że to jest elektroniczna "waga".
Ciekawi mnie system sygnałów wychodzących z maty – nie może to być 0 lub 12V (5V) bo wtedy nie byłoby błędu. Chyba, że sygnał przesyłany jest cyfrowo. A dorobienie "ręcznego" przełącznika jest wygodniejsze – wiele aut tak ma – poduszka ON/OFF.
Poza tym – w fotelu jest nie tylko mata zajętości ale również coś, co nazwałbym wagą – sprawdza ciężar i pow. 20 kg (może 25) uruchamia w pełni całość. Ten czujnik wgrzany jest w środku maty – i wygląda na to, że to jest elektroniczna "waga".
Ciekawi mnie system sygnałów wychodzących z maty – nie może to być 0 lub 12V (5V) bo wtedy nie byłoby błędu. Chyba, że sygnał przesyłany jest cyfrowo. A dorobienie "ręcznego" przełącznika jest wygodniejsze – wiele aut tak ma – poduszka ON/OFF.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Z tego co wiem – to trzeba rozebrać puszkę z komputerem sterującym (chyba w nogach pasażera), zrobić tam gdzieś mostek a gdzieś uciąc odłączając w ten sposób komputerowe zapytanie – czy siedzi tam pasażer.
Niestety wiesz źle. Puszki nie trzeba "niszczyć".
xANDy napisał(a):Poza tym – w fotelu jest nie tylko mata zajętości ale również coś, co nazwałbym wagą – sprawdza ciężar i pow. 20 kg (może 25) uruchamia w pełni całość. Ten czujnik wgrzany jest w środku maty – i wygląda na to, że to jest elektroniczna "waga".
Niestety znowu źle.
"waga" o której pisałem na poprzedniej stronie to nic innego jak "folia z klawiatury"
w środku maty nic nie ma...ta puszeczka jest zaraz na początku siedziska niejako pomiędzy kolanami pasażera...jak się chce można wyczuć ręką twarde pudełko
puszeczka ta ma za zadanie zinterpretować stan maty (zajętość/wolne) i badać czy jest w pobliżu transponder fotelika dziecięcego MAZDY, o czym również pisałem na poprzedniej stronie
xANDy napisał(a):Ciekawi mnie system sygnałów wychodzących z maty – nie może to być 0 lub 12V (5V) bo wtedy nie byłoby błędu. Chyba, że sygnał przesyłany jest cyfrowo.
oczywiście, że cyfrowo – ale o tym też było i też na poprzedniej stronie
BTW
konstruktorzy zrezygnowali z tego idiotycznego, między nami mówiąc, rozwiązania i stosują teraz PAD (Passanger Airbag Deactivation Switch) czyli na żądanie wyłącza się poduszkę kluczykiem zapłonu.
DTC 48 to awaria radiowego systemu detekcji fotelika dziecięcego MAZDY.
To tak dla pełnej przejrzystości tematu...
To tak dla pełnej przejrzystości tematu...
Skoro newbie znasz się na tym, to proszę napisz jak zająć się kodem 47, który pojawia się w wielu autach. Bardzo chętnie sam to spróbuję wykonać u siebie, bo mi się coś takiego pojawia.
Jak było ciepło – miałem to "zawsze" a jak przyszły mrozy – zniknęło. Teraz jak znów temp. podeszła powyżej zera – znów zaczęła się choinka pt. 47...
Podziel się swoją wiedzą. Przy okazji cieszę się, że mogę dowiedzieć się więcej (lubię weryfikować własną wiedzę i ją poszerzać).
Jak było ciepło – miałem to "zawsze" a jak przyszły mrozy – zniknęło. Teraz jak znów temp. podeszła powyżej zera – znów zaczęła się choinka pt. 47...
Podziel się swoją wiedzą. Przy okazji cieszę się, że mogę dowiedzieć się więcej (lubię weryfikować własną wiedzę i ją poszerzać).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Metoda postepowania jest taka sama jak dla kodu 48.
Czyli...swoisty "downgrade".
Czyli...swoisty "downgrade".
Przepraszam Cię newbie, że jestem namolny, ale powiedz troszkę więcej. Mam dwa przyłącza do fotela – jeden to wiązka potrójna a drugi – podwójna (prowadzona w peszlu – osłonce).
Do których kabli należy się dobrać? Do podwójnego czy potrójnego? Podwójny – oba żółte, jeden z paskiem (zielonym chyba). Ten potrójny kabel nie wiem jakie ma oznaczenia kolorystyczne – którym mam się zająć? (domyślam się, że żółty podwójny kabel to sterowanie samej poduszki).
Bardzo proszę o pomoc. Nie chcę "oporządzić" systemu tak, żeby w ogóle zablokować poduszkę...
Do których kabli należy się dobrać? Do podwójnego czy potrójnego? Podwójny – oba żółte, jeden z paskiem (zielonym chyba). Ten potrójny kabel nie wiem jakie ma oznaczenia kolorystyczne – którym mam się zająć? (domyślam się, że żółty podwójny kabel to sterowanie samej poduszki).
Bardzo proszę o pomoc. Nie chcę "oporządzić" systemu tak, żeby w ogóle zablokować poduszkę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Daj spokój kablom pod fotelem.
Wiem, że niektórzy mogą być niezadowoleni z tego, ale...w końcu to naprawdę nie wymaga nie wiadomo jakiego myślenia, żeby "skumać" jak to zrobić.
Nie produkuje się już MAZD z PODSem, więc proszę:
we wtyczce sterownika poduszek (znajdziesz go nad tunelem środkowym, pod nagrzewnicą) przetnij przewód czarny z czerwonym paskiem (4-ty PIN)
nad sterownikiem poduszek jest dodatkowy interfejs PODSu...z niego po prostu wypnij wtyczkę (gdyby po włączeniu zapłonu okazało się, że żółta lampka poduszek świeci ciągłym światłem, to znaczy że po odpięciu wtyczki zwarł się "short connector" i musisz wykonać jeszcze jedno cięcie: kabelka niebieskiego z pomarańczowym paskiem – oczywiście w odpiętej wtyczce)
to wszystko
jedno z droższych zastosowań szczypiec do cięcia odejdzie w zapomnienie
Na koniec !
Pomimo, że powyższa metoda jest pewna i skuteczna (funkcjonalność i bezpieczeństwo), pomimo również tego, że robiłem to wielokrotnie...każdy kto posłuży się tym opisem bierze odpowiedzialność za to co robi samodzielnie.
Wiem, że niektórzy mogą być niezadowoleni z tego, ale...w końcu to naprawdę nie wymaga nie wiadomo jakiego myślenia, żeby "skumać" jak to zrobić.
Nie produkuje się już MAZD z PODSem, więc proszę:
we wtyczce sterownika poduszek (znajdziesz go nad tunelem środkowym, pod nagrzewnicą) przetnij przewód czarny z czerwonym paskiem (4-ty PIN)
nad sterownikiem poduszek jest dodatkowy interfejs PODSu...z niego po prostu wypnij wtyczkę (gdyby po włączeniu zapłonu okazało się, że żółta lampka poduszek świeci ciągłym światłem, to znaczy że po odpięciu wtyczki zwarł się "short connector" i musisz wykonać jeszcze jedno cięcie: kabelka niebieskiego z pomarańczowym paskiem – oczywiście w odpiętej wtyczce)
to wszystko
jedno z droższych zastosowań szczypiec do cięcia odejdzie w zapomnienie
Na koniec !
Pomimo, że powyższa metoda jest pewna i skuteczna (funkcjonalność i bezpieczeństwo), pomimo również tego, że robiłem to wielokrotnie...każdy kto posłuży się tym opisem bierze odpowiedzialność za to co robi samodzielnie.
newbie
Jesteś wielki.... Taki opis to nawet ja zrozumiałem.. (w końcu jestem księdzem o "bardzo małym rozumku"...
)
Jesteś wielki.... Taki opis to nawet ja zrozumiałem.. (w końcu jestem księdzem o "bardzo małym rozumku"...
)Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Spoko...może jeśli będzie taka potrzeba szepniesz w mojej sprawie gdzie należy...
Powodzenia.
W temacie jeszcze jedno słowo.
Żeby nikomu nie przyszło do głowy robić to w innych autach: BJ/CP i GW/GW-F/L...bo gó.no to da
Opis dotyczy jedynie GF/GW sprzed F/L z zewnętrznym interfejsem PODSu
Powodzenia.
W temacie jeszcze jedno słowo.
Żeby nikomu nie przyszło do głowy robić to w innych autach: BJ/CP i GW/GW-F/L...bo gó.no to da
Opis dotyczy jedynie GF/GW sprzed F/L z zewnętrznym interfejsem PODSu

Puszka interfejsu jest po prawej stronie pedalow, najpierw jest "puszka poduszek" a nad nią ten interfejs PODS (na wysięgniku).
Aha – i jeszcze jedno – póki świeci się choinka na desce, wszystkie jaśki są zablokowane (również napinacze pasów)!!
Aha – i jeszcze jedno – póki świeci się choinka na desce, wszystkie jaśki są zablokowane (również napinacze pasów)!!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
badolog napisał(a):jade zaraz do elektryka pociachac kabelki .no i oby to działało
Odważni ludzie z Was – lub niepoważni ryzykanci.
Bawic się Aibagami u "elektryka".
To moim zdaniem system, przy którego przerabianiu powinien brac udział profesjonalista.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Odważni ludzie z Was – lub niepoważni ryzykanci.
Bawic się Aibagami u "elektryka".
To moim zdaniem system, przy którego przerabianiu powinien brac udział profesjonalista.
No co ty...
Jeśli elektryk nie ma kłopotów z rozróżnianiem kolorów i jeśli nie trzęsą mu się łapy (po wczorajszym chlaniu), to przetnie co potrzeba.
Jak będzie
to zapamięta co tnie...Znalazzlem sterownik poduszek metalowa obudowa niebieskie gniazdo 1,2 PINbiały albo niebieski 3 wolny 4 czarny z czerwonym paskiem jego mam przeciąc znalazlem tez interfejs PODS czarna plastikowa obudowa tylko u mnie jest ponizej sterownika dochodzi do niego wiązka5-6 przewodow jest jeden niebieski z pomarańczowym paskiem
kusi mnie zeby przeciac ale sie boje ze cos popsuje

kusi mnie zeby przeciac ale sie boje ze cos popsuje
Zrobiłem – spać nie mgołem całą noc, bo myślałem o tym, że przed operacją poduszki nie działają wcale (ani pasy)...
Najdłużej zajęło mi znalezienie puszki! Szukałem jej 20 minut. Odnalazłem po tym, co napisał mi Jaksa – że jest metalowa. U mnie (mam climatronic) jest na podłodze obok pedałów. I zamontowane sa inaczej, jak mówił Newbie.
Operacja się udała. Pacjent nie zmarł.......
Teraz odpala się normalnie lewa lampka, czerwona airbagu (czy pasów) a ta pomarańczowa po prawej nie świeci się zupełnie. Nie wiem czy to poprawne. Newbie – powiedz coś...
Czy – po takich zabiegach – poduszka pasażera jest uaktywniona "na sztywno" (niezależnie od zajętości fotela) mimo nieświecenia (kontrolki)?
Najdłużej zajęło mi znalezienie puszki! Szukałem jej 20 minut. Odnalazłem po tym, co napisał mi Jaksa – że jest metalowa. U mnie (mam climatronic) jest na podłodze obok pedałów. I zamontowane sa inaczej, jak mówił Newbie.
Operacja się udała. Pacjent nie zmarł.......
Teraz odpala się normalnie lewa lampka, czerwona airbagu (czy pasów) a ta pomarańczowa po prawej nie świeci się zupełnie. Nie wiem czy to poprawne. Newbie – powiedz coś...
Czy – po takich zabiegach – poduszka pasażera jest uaktywniona "na sztywno" (niezależnie od zajętości fotela) mimo nieświecenia (kontrolki)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Newbie – powiedz coś...
uważam, że powiedziałem wystarczająco dużo...wystarczy przeczytać
Dzięki – to mi wystarcza.... ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Teraz odpala się normalnie lewa lampka, czerwona airbagu (czy pasów) a ta pomarańczowa po prawej nie świeci się zupełnie. Nie wiem czy to poprawne. Newbie – powiedz coś...
Czy – po takich zabiegach – poduszka pasażera jest uaktywniona "na sztywno" (niezależnie od zajętości fotela) mimo nieświecenia (kontrolki)?
Nie wiem jak ma się GF do BJ, ale ja w jakiejś instrukcji wyczytałem, że poduszki pasżera aktywuje się (i testuje) gdy zapala sie prawa kontrolka.
Czyli po zrobieniu "na sztywno" powinny zaplać obydwie kontrolki.
W mojej BJ tak to właśnie działa – oczywiście może ja nie mam wcale już poduszek,a dwie kontrolki zapalają się i gasną w wyniku jakieś przekrętu...
Co Wy na to???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):jak ma się GF do BJ
Twój model magicadm jest po liftingu, więc (tak rozumiem), że tam już zlikwidowano ten system, który przynosił tyle nieszczęść.
Bo:
newbie napisał(a):Opis dotyczy jedynie GF/GW sprzed F/L z zewnętrznym interfejsem PODSu
Żeby nikomu nie przyszło do głowy robić to w innych autach: BJ/CP i GW/GW-F/L...
Ty masz (zdaje mi się) właśnie BJ/CP. U Ciebie nie ma osobnego podzespołu PODS'u i chyba układ nie ulega takim awariom, jak ten u mnie. Jeśli się mylę – niech wypowie się ten, który ma wiedzę w tym temacie niezbędną – newbie
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
magicadm napisał(a):w jakiejś instrukcji wyczytałem, że poduszki pasżera aktywuje się (i testuje) gdy zapala sie prawa kontrolka.
Coś kojarzę, że to byłą właśnie instrukcja pobrana z Forum do GF-a – tylko nie kojarzę szczegółów.
Mam nadzieję, że nie robię niepotrzebnie zamieszania.
Przy okazji proszę o informację – czy w BJ 2001 po zrobieniu obejścia powinny zapalać się i gasnąć jednocześnie dwie kontrolki???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6


no i oby to działało 