Radio 2DIN – podświetlenie.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez surlik1 » 24 sty 2013, 23:07

Troszkę odświeżam temacik. Czy jest możliwość podłączenia do tego radia odtwarzacza CD, najlepiej nie oryginalnego, bo takowy trudno dostać albo kosztuje krocie :( Przeszkody typu kable raczej da się przezwyciężyć, a co z dopasowaniem do obudowy, ktoś próbował coś takiego robić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 20:56
Posty: 72
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l

Postprzez autuh » 28 sty 2013, 11:35

Witam.

Ja również odgrzebię trochę temat.

Mam rpoblem opisywany wyżej, tzn. po włączeniu świateł przygasa podświetlenie radia. Nie działa również podświetlenie przycisków, ale z tego co wyczytałem na forum, wnioskuję, że jest to zbieg okoliczności a winę za to ponoszą spalone diody/żaróweczki. Wyczytałem gdzieś na forum, że można w menu radia wyłączyć opcję "dimmer/lights" co skutkuje permanentnym podświetleniem radia. Radio zamontowałem dwa dni temu. Miałem ogromne problemy z tym ponieważ nigdzie nie mogłem znaleźć pasującej wtyczki. Oryginalna w samochodzie była inna niż w radiu. Ale było zrobione przejście na ISO i znalazłem przejście z ISO na tę pasującą do radia.


I teraz moje pytania i prośby o pomoc:)

W jaki sposób zdjąć panel z radia żeby sprawdzić podświetlenie przycisków?
W jaki sposób wejść w menu aby znaleźć opcję wyłączenia "dimmer/lights"?


Radio jest 2DIN i jest to oryginalne radio mazdy, wyjęte z 626 gf.
Wtyczka po prawej stronie nie jest podłączona, wydaje mi się, że jest to wtyczka, która była podłączona do modułu z zegarkiem. Ma tyle samo pin, a kształt jest niemalże identyczny. Niestety nie pasuje, więc nie została podłączona.
Załączniki
531265877693thumb.jpg
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 17:02
Posty: 20
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda 626 2.0 ditd, rok prod. 2000

Postprzez tomxl » 28 sty 2013, 22:16

Muszę przyznać ,ze walczyłem z uzyskaniem prawidłowego podświetlenia dość długo i niestety standardowe procedury sie nie sprawdzily ( nie wspominając o jakiejś opcji w menu radia ) <nie>

Pomyślałem ,zeby doprowadzić nowy kabelek zasilający.
Przy próbie zastosowania osobnego zródła zasilania do podświetlenia spalił mi sie jakiś opornik i klapa. <glupek2>
Wkurzyłem sie wywaliłem wszystkie te żaróweczki i zrobilem całą nową instalacje do podświetlenia przycisków i ekranu ,ale na ledach. Bylo przy tym troche zabawy ,ale efekt jest super. <spoko>
Dodatkowo podświetlenie to połączone jest ze ściemniaczem od zegarów , aby ustawiac sobie odpowiednią siłe podświetlenia.
Zrobie foty i wrzucę tu to bedzie widać. <czytaj>

Nie sądze aby u kolegi " autuh" wypalone byly żaróweczki , jednak aby zdjąć panel trzeba sie troche naodkrecac srubek i uwazac na plastikowe zatrzaski.
Dodatkowe gniazdo na tylnej ściance radia sluży tylko i wyłącznie do podłączenia zmieniarki CD.
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez autuh » 29 sty 2013, 09:32

tomxl napisał(a):Dodatkowo podświetlenie to połączone jest ze ściemniaczem od zegarów , aby ustawiac sobie odpowiednią siłe podświetlenia.

Bardzo byłbym rad gdybyś wrzucił tu jakiś schemat :D
Wczoraj po pracy byłem u elektromechanika, gość zna się na rzeczy. Spytałem czy mi to zrobi profesjonalnie. Opisałem całą sytuację, a on stwierdził, że wystarczy wyjąć z wtyczki iso pomarańczowy kabelek. Uwierzyłem i już się pogodziłem z faktem, ze nie można regulować podświetlenia. Ale Ty mi przywróciłeś nadzieję i będę się w tym grzebał dalej! Rozważam równie zmianę podświetlenia na led, w związku z tym bardzo proszę o w miarę dokładny opis jak to zrobiłeś. Nie mam na myśli oczywiście elaboratu kilkustronnicowego o tym gdzie lepiej podłączyć masę :P Proszę jedynie o kilka sensownych uwag... I najważniejsze.. Czy robiłeś instalację od początku, czy wykorzystałeś fabryczną wtyczkę?
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 17:02
Posty: 20
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda 626 2.0 ditd, rok prod. 2000

Postprzez Mako » 29 sty 2013, 17:51

autuh a wystarczylo kupic radio odpowiadajace rocznikowi Twojego samochodu. W okolicach 2001 roku Mazda zmienila kostke na inna stad problem z polaczeniem radia z instalacja. W radiu jak najbardziej mozna tez wylaczyc dimmer.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez tomxl » 29 sty 2013, 22:26

Niestety nie potrafię narysować sensownego schematu <oczy>
Jak rozkręcisz radio i wyjmiesz ten przedni panel to bedziesz widział żaróweczki które są od podświetlenia ( juz nie pamietam ile ich jest , ale cos ok.10 szt )
Instalacje wykonałem od zera , dioda + opornik+ kabelek ...itd , troche kleju na gorąco i wszystko sie trzymało. Potem wszystkie diody połączyłem do kupy , a kabelek zasilajacy podpiełem do oświetlenia zegarów i działa <spoko> Wiem ,ze brzmi to mało obrazowo ,ale jak masz troche pojecia o lutowaniu i elektryce dasz sobie rade <oczko>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez autuh » 30 sty 2013, 08:44

Mako radio kupiłem na allegro, w aukcji było "radioodtwarzacz CD Mazda 626 GF 97-02 ", mogłem poprosić o więcej informacji, lub więcej zdjęć, tu masz rację. Ale zauważ, że idąc Twoim tropem można rozwiązać większość problemów forumowiczów; "wystarczyło kupić samochód z rozwiązaniem technicznym jakie chcesz teraz osiągnąć", "trzeba było bardziej uważać a nie potrzebowałbyś naszej pomocy"...



No myślę, że radę dam. Ale bardziej mi chodziło o schemat co i jak podpinać do kostek...
Z tym podświetleniem dam sobie radę.. tylko będę musiał znaleźć kabel od podświetlenia zegarów, a myślę, że nie będzie miało to znaczenia jeśli podepnę się pod panel sterowania nawiewem :)


Jakbyś mógł jednak opisać samą kostkę... U mnie instalacja się kończy dwoma wtyczkami, a w radiu mam jedną wtyczkę. I tu się zaczęły schody. Było już tam przejście na iso, a ja od siebie dołożyłem przejście na wtyczkę pasującą do "nowego" radia. Zdjęcie radia już zamieściłem.

Jeszcze mam jedną myśl... Podepnę się kabelkiem DIM pod podświetlenie zegarów, wtedy przy włączeniu świateł radio będzie świeciło w takiej intensywności jak zegary. Jeśli Tobie chodziło właśnie o to, to przepraszam za przywłaszczenie konceptu ;)

Wracając do tego nieszczęsnego podświetlenia przycisków... To chyba wina samych żaróweczek ponieważ nie ma sytuacji, w której by to podświetlenie "się odzywało" poza przyciskami od magnetofonu (tymi na dole); te palą się po wyłączeniu radia.


Póki co dziękuję za naprowadzenie mnie na myśl podpięcia się pod podświetlenie zegarów, w zasadzie to dziękuję za włożenie jej w moją głowę, a nie za naprowadzenie :D
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 17:02
Posty: 20
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda 626 2.0 ditd, rok prod. 2000

Postprzez Mako » 30 sty 2013, 16:32

autuh napisał(a):Mako radio kupiłem na allegro, w aukcji było "radioodtwarzacz CD Mazda 626 GF 97-02 ", mogłem poprosić o więcej informacji, lub więcej zdjęć, tu masz rację. Ale zauważ, że idąc Twoim tropem można rozwiązać większość problemów forumowiczów; "wystarczyło kupić samochód z rozwiązaniem technicznym jakie chcesz teraz osiągnąć", "trzeba było bardziej uważać a nie potrzebowałbyś naszej pomocy"...


Skoro wiesz wszystko lepiej powodzenia z radiem. ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez tomxl » 30 sty 2013, 18:35

autuh napisał(a):Jakbyś mógł jednak opisać samą kostkę... U mnie instalacja się kończy dwoma wtyczkami, a w radiu mam jedną wtyczkę. I tu się zaczęły schody


Problem podłączenia wtyczek najlepiej rozwiązać przy pomocy złącz ISO ( trzeba kupic 2 rodzaje ) :
http://allegro.pl/zlacze-iso-adapter-mazda-do-2000r-iso-mazda-i2978963620.html
http://allegro.pl/zlacze-iso-adapter-mazda-2001-radio-fabryczne-i2989881448.html

Ja zrobiłem tak u siebie i działa , wystarczy tylko wszystko z soba połączyć i bedzie okey ( oczywiscie oprócz podświetlenia )

Ja moje radio przeinstalowalem z poprzedniego auta czyli DEMIO , tam podświetlenie działało prawidłowo ( bo bylo fabrycznie montowane ).

Podrzucę Ci kolejną myśl na przyszłość jak juz uporasz sie z podświetleniem itd.
Proponuje wymienic sobie kierownice na wersje z pilotem i podłączyć go do radia .
Bardzo przydatana i praktyczna funkcja .... <spoko> więcej na : viewtopic.php?f=28&t=25471&start=40
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez autuh » 30 sty 2013, 19:36

Mako napisał(a):autuh a wystarczylo kupic radio odpowiadajace rocznikowi Twojego samochodu. W okolicach 2001 roku Mazda zmienila kostke na inna stad problem z polaczeniem radia z instalacja. W radiu jak najbardziej mozna tez wylaczyc dimmer.


Nie w tym rzecz, że wiem wszystko!!!!
Mako napisał(a):
autuh napisał(a):Mako radio kupiłem na allegro, w aukcji było "radioodtwarzacz CD Mazda 626 GF 97-02 ", mogłem poprosić o więcej informacji, lub więcej zdjęć, tu masz rację. Ale zauważ, że idąc Twoim tropem można rozwiązać większość problemów forumowiczów; "wystarczyło kupić samochód z rozwiązaniem technicznym jakie chcesz teraz osiągnąć", "trzeba było bardziej uważać a nie potrzebowałbyś naszej pomocy"...


Skoro wiesz wszystko lepiej powodzenia z radiem. ;)



Nie w tym rzecz, że wiem wszystko lepiej!!!!!!

Rzecz w tym, że nie wiem <glupek2> Dlatego szukam pomocy. Ale taką radę można zastosować do wszystkich problemów. Czytam forum kilka miesięcy i wiem, że pomagasz, za co Ci chwała! :D Tylko, że taką uwagę mógłby wystosować laik ;P


@tomxl Właśnie takie przejścia mam. Z tego wynika, że muszę podświetlenie podłączyć pod zegary. Dzięki :D A o kierownicy pomyślę jak jak mi się "znudzi" przełączanie na radiu ;)
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 17:02
Posty: 20
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda 626 2.0 ditd, rok prod. 2000

Postprzez Mako » 30 sty 2013, 20:26

Spoko spoko.

Proponuje przejechac sie na jakis szrot gdzie sa mazdy. Wyszukaj GF po lifcie albo 6 i za grosze bedziesz mial odpowiednia kostke. Z reguly jezeli jest cos na przejsciowkach to sa zaklucenia albo cos nie dziala.
Tutaj znajdziesz opis kostki do radia jakie posiadasz. Z doswiadczenia wiem ze w mazdzie nawet z tego samego rocznika kolory kabli moga sie roznic wiec lepiej polegac na oznaczeniach kostki (A,B,C,.... itd itp).
Mam nadzieje ze dasz rade, powodzenia. <spoko>
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez autuh » 1 lut 2013, 08:29

Wielkie dzięki!! To chyba załatwia sprawę :D Jeśli znajdę kilka godzin, to wyciągnę radio i będę próbował to rozgryźć...
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 17:02
Posty: 20
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda 626 2.0 ditd, rok prod. 2000

Postprzez Mako » 1 lut 2013, 11:14

Nie ma problemu. Przerabialem sprawe w mx5 ale radio to samo. Jak pisalem wczesniej nie sugeruj sie kolorem kabli tylko pinami w kostce.

wyslano z Nokia 3210
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez surlik1 » 12 maja 2013, 21:27

Witam, dziś zamontowałem oryginalne radyjko 2 DIN kupione od forumowicza z CD <jupi> i znów to samo po włączeniu świateł ekran przygasa prawie do zera z guziki o pokrętła w ogóle się nie palą – czyli tak samo jak w poprzednim radyjku <płacze> Czyli wina leży gdzieś w kabelkach???

Poniżej kostka, która była z radiem. Ja u siebie na oko mam ciut mniej tych kabelków – który odpowiada za podświetlenie?
Załączniki
20130512_211737.jpg
Kostka z kabelkami do 2DIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 20:56
Posty: 72
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l

Postprzez marcos007 » 12 maja 2013, 23:54

Kolego ja miałem fabryczne radio DIN 1 i działało mi ściemnianie radia razem ze ściemnianiem zegarów więc jest na pewno kabel który za to odpowiada nie pamiętam który ale da sie do tego dojść bierz miernik i mierz kable który zwiększa moc w miarę rozjaśniania jak znajdziesz to jeszcze schemat radio podłącz pod odpowiedni pin i gotowe. wiem łatwo się pisze ale jest to do zrobienia.
Auta: Mitsubishi Galant 92 2.0, Toyota Celica 97 1.8, Mitsubishi Galant 97 2.0, Citroen Xantia 02 2.0 Hdi, Honda Accord 99 2.0, Toyota Celica 01 1.8, Mazda 626 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2013, 15:03
Posty: 40
Skąd: Koło
Auto: Mazda 626 99r. 2.0 B+G 136km GW

Postprzez surlik1 » 13 maja 2013, 21:27

Znalazłem w sieci coś takiego:

żeby działało podświetlenie przycisków trzeba podać

+12V na PIN E opisany jako Pulsed Dimmer (TNS+)
masę na PIN G opisany jako Inverted Dimming
Załączniki
kostka.png
Kostka do 2DIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 20:56
Posty: 72
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l

Postprzez tomxl » 13 maja 2013, 21:55

surlik1 napisał(a):Znalazłem w sieci coś takiego:

żeby działało podświetlenie przycisków trzeba podać

+12V na PIN E opisany jako Pulsed Dimmer (TNS+)
masę na PIN G opisany jako Inverted Dimming


Obawiam się ,ze bedzie to trudne do wykonania lub niemozliwe.
Ja jak moze czytaleś wyżej walczyłem z tym dość długo i standardowo nic mi nie zadziałało.
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez surlik1 » 13 maja 2013, 22:02

Czyli pozostaje znaleźć kostkę z doprowadzonymi kabelkami lub przejechać się na jakiś szrocik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 20:56
Posty: 72
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l

Postprzez Goral1985 » 14 cze 2013, 21:34

Witam Kolegow
Pytanie troche z innej beczki, mianowicie mam mazde 626 z 1998 roku i chce zamontowac radio 2 din Pioneera. czy bedzie pasowalo czy trzeba jakas ramke kupowac??
Początkujący
 
Od: 28 lut 2011, 19:49
Posty: 16
Auto: ByłaMazda 626 GF 1998r 2.0 16v 115km
jest
Mazda 5 2.0 16V 146 km

Postprzez surlik1 » 31 lip 2013, 21:37

Witam,

Z wielką radością pragnę poinformować że udało mi się po prawie 5 latach "naprawić" radio – jest podświetlenie!!! <jupi> Sposób prosty każdy laik sobie poradzi. Jak wrócę w przyszłym tygodniu z wakacji to wrzucę fotorelację dla potomnych papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 20:56
Posty: 72
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6