Wymiana siłowników klapy GF GW FOTORELACJA- dopasowanie zamienników (także do innych modeli)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Johny123 » 11 cze 2011, 23:39

hermol napisał(a):
@marcin@ napisał(a):Witam,
Też zakupiłem siłowniki Delphi i niestety działają aż "za dobrze" :( Czy komuś udało się kupić siłowniki tej marki poprawnie działające? Zastanawiam się czy żądać wymiany na inne, bez wad czy wziąć kasę i kupić innej firmy? Co radzicie?

Pozdrawiam Marcin


Witaj,
Nie ma czegoś takiego, że działają za dobrze, mają odpowiednią siłę wyrzutu i powinny hamować w pewnym miejscu suwu, a te delphi są po prostu wadliwe – jakiś cwaniak kupuje, albo kupił pewnie wadliwą partię i pcha to na allegro. Oddaj to niech zwróci Ci kasę i kup coś innego, za dobre zamienniki niestety trzeba sporo zapłacić, ewentualnie spróbuj tu dowiedzieć się czy posiadają w ofercie.
http://www.fakrosno.pl/PL/Sprezyny_gazowe.html
Nie kupuj czasami jakiegoś chińczyka jak HART, JC, itp.
Na pewno polecane są H+B Jakoparts, ewentualnie napisz do Smirnoffa (carspeed.pl) co Ci zaoferuje.
Ostatecznie kup sprawny używany.
Jest ktoś na forum co mu działały poprawnie te delphi.

Pozdr.



Witajcie.

Ktoś kupił wadliwą partię lub produkuję podróby DELPHI, generalnie tragedia jeśli chodzi o ich działanie. Mam 2 komplety tej firmy i zamieniłem je parami i jakoś działają ale daleko im do siłowników fabrycznych. Jak znajdę na szrocie za rozsądna cenę to przełożę je, nawet jeden stary sprawny oryginał wystarczy włożyć i będzie jakoś działać ale czy warto się szarpać z samochodem, przecież użytkowanie jego powinno być przyjemnością.
w serwisie zaśpiewali ok 400 zł/szt.:) ale mazda....

Pozdrawiam wszystkich mazdaspeed.....
Johny123
 

Postprzez alk80 » 11 cze 2011, 23:58

dlaczego nikt nie chce zastosować siłowników takich jak ja, jest to na pierwszej stronie, wszystko działa pięknie i za nie wielkie pieniądze

edit: oryginalnie cylinder siłownika jest przy wsporniku przykręcanym do karoserii, siłownik z Xantii trzeba zamontować cylindrem do klapy
Ostatnio edytowano 4 wrz 2011, 21:59 przez alk80, łącznie edytowano 2 razy
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez flinio » 12 cze 2011, 15:51

No nie do końca tak pięknie, bo przy końcu klapa powinna zwalniać, a nie tak walić gwałtownie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez rumunn95 » 12 cze 2011, 16:05

bo silowniki za mocne a dentysta drogi :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez alk80 » 12 cze 2011, 16:15

siłowniki do GW powinny mieć 510N (+/-30), te które ja dałem mają 490N i wcale tak nie walą jak by się mogło wydawać, przy zamykaniu klapy nie trzeba się na niej wieszać a klapa zamyka się lekko i nie trzeba nią walić, gdyby moja 5 letnia córka dosięgała by do klapy bez trudu umiała by ją zamknąć
ale spoko, chcecie się męczyć z delphi i innymi i narzekać że tyle kosztują wasza sprawa,

chciałem dobrze a za chwile kolejny ktoś napisze że kupił dedykowane siłowniki, zapłacił 150zł albo więcej i narzeka na ich działanie

powodzenia
ja już nie narzekam :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Radex » 13 cze 2011, 09:30

alk80 napisał(a):chciałem dobrze a za chwile kolejny ktoś napisze że kupił dedykowane siłowniki,

to już jego sprawa Alku, napisałeś o możliwości montażu tańszych i tyle. kto chce ten skorzysta.

flinio napisał(a):No nie do końca tak pięknie, bo przy końcu klapa powinna zwalniać, a nie tak walić gwałtownie.

może tak, może nie, ale to chyba nie ważne bo z reguły się przytrzymuje klape bagażnika żeby delikatnie doszła do momentu w którym zasięg siłownika się kończy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez alk80 » 20 cze 2011, 18:06

flinio napisał(a):przy końcu klapa powinna zwalniać, a nie tak walić gwałtownie.

odwróciłem siłowniki że są jakby do góry nogami niż oryginalne i teraz działają tak jak piszesz że klapa pod koniec zwalnia :D

jak umyje auto to wrzucę filmik poglądowy
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez mahalnet » 22 cze 2011, 01:28

witam wszystkich.
Z poprzednich postów wiem że długość siłownika orginalnie jest 585mm
Pasują też 590mm
Ostatnio przyglądałem się moim siłownikom (w czasie upałów nie otwierają się do końca, w zimie zawsze są na moich plecach) i jakie maksymalnie długie da się założyć, może od gf liftbacka 610mm by dało radę.
Powód: zachaczam głową o klapę jak jest podniesiona na max kilka stopni więcej odchyłu i byłoby dobrze.
Jutro postaram się odkręcić siłowniki i zmierzyć max odległość.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 03:07
Posty: 68
Skąd: wrocław
Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony

Postprzez alk80 » 22 cze 2011, 07:27

do zamocowania dłuższych siłowników może być kilka przeszkód:
– klapa po otwarciu może opierać się o dach
– dłuższe siłowniki mogą nie pozwolić na zamknięcie klapy, trzeba by dopasować skok siłownika
jeśli te problemy nie będą występować to możesz zastosować dłuższe siłowniki

tylko że siłowniki z GF są mocniejsze od GW i może być problem ze ściągnięciem klapy do zamknięcia

spróbuj zamienić siłowniki stronami i przykręć tak żeby mocowanie siłownika do wspornika było w górze, może te kilka cm ci wystarczy
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Sebaloz » 30 lip 2011, 17:08

Witam

Właśnie zamontowałem siłowniki Delphi. Jak wspomniano już we wcześniejszych postach nie hamują pod koniec swojego suwu, trzeba przytrzymać lekko klapę. Jak dla mnie jest ok, lepiej przytrzymać lekko klapę i mieć otwartą na siłownikach niż wozić kij od miotły.

Ps. Podczas wkręcania sworzni kulowych "ukręcił" się jeden gwint w klapie i jest luźny, nie da się wkręcić sworznia do końca. Czy jest do tego gwintu jakiekolwiek dojście od środka klapy?
Porozbierałem plastiki od wewnętrznej strony klapy ale dojścia nie widzę.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez smasherbit » 1 sie 2011, 15:57

Witam!

Nie znalazłem watku na forum na temat założenia spręzyn gazowych do klapy silnika (jest duży watek na temat mazdy 323 bf ale na nim nie ma nic na temat mazdy 626 gf).
Pytanie moje to czy ktoś z was montował stare siłowniki (lub nowe) z klapy bagażnika od kombi lub hatchback'a? Czy nie będa one za duże i za silne.
Może trzeba użyć jakiś mniejszych? Może są potrzebne jakieś dodatkowe modyfikacje typu specjalne zawiasy, żlaczki itp.

Pozdrawiam

P.S. Przydała by się jakś pomoc bo jade do Polski na 2 tygodnie i chce zrobić troszke przeróbek przy samochodzie poza normalnym przeglądem. Postaram się przynajmniej z cześci zrobić fotorelacje... może komuś się przyda. <czarodziej>
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez Wincam » 2 sie 2011, 14:28

A i ja ostatnio zakupilem silowniki do tylnej klapy, za dwa dalem chyba niecale 140 zł, wlasnie Delphi – podobno. Teraz bez porownania sie klapa otwiera, tylko ze tak wali ze prawie ja wyrywa! :/
Juz 2 miesiace jeszcze i juz jest ok, bo na poczatku to mialem problem z zamknieciem bagaznika! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez abrams » 2 sie 2011, 17:55

Wincam napisał(a):A i ja ostatnio zakupilem silowniki do tylnej klapy, za dwa dalem chyba niecale 140 zł, wlasnie Delphi – podobno. Teraz bez porownania sie klapa otwiera, tylko ze tak wali ze prawie ja wyrywa! :/
Juz 2 miesiace jeszcze i juz jest ok, bo na poczatku to mialem problem z zamknieciem bagaznika! :)


ja mam tez delphi zalozone przez poprzednika -na co dal mi fakture –
maja juz rok i jeszcze mam problem z zamykaniem !
Nie ja je kupilem ale komus kto chce je kupic to NIE POLECAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Postprzez smasherbit » 2 sie 2011, 21:44

A jak było z mocowaniem u was. Razem w kąplecie czy trzeba było wyjmować z zatrzasków??
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez alk80 » 18 sie 2011, 19:40

Sebaloz, trzeba będzie odciąć sworzeń i wkręcić całkiem nowy pod warunkiem że nie zniszczył się gwint w klapie, jeśli tak to będziesz musiał szukać sworznia z większym gwintem i nagwintować na nowo w klapie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez maxim_wawa » 18 sie 2011, 19:54

smasherbit napisał(a):Nie znalazłem watku na forum na temat założenia spręzyn gazowych do klapy silnika (jest duży watek na temat mazdy 323 bf ale na nim nie ma nic na temat mazdy 626 gf).
Pytanie moje to czy ktoś z was montował stare siłowniki (lub nowe) z klapy bagażnika od kombi lub hatchback'a? Czy nie będa one za duże i za silne.
Może trzeba użyć jakiś mniejszych? Może są potrzebne jakieś dodatkowe modyfikacje typu specjalne zawiasy, żlaczki itp.


tez mnie temat intryguje

ktoś już tego próbował ??

że sie da to na 99% pewne ale pytanie w ktorym miejscu, jaka sila i jaka długośc oraz skok
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez alk80 » 18 sie 2011, 20:53

maska w 626 GF/GW jest dość długa i wiotka więc musowo trzeba dać 2 siłowniki i na masce montować jak najdalej od zawiasów, co najmniej za połową długości maski a najlepiej w okolicy gdzie wkładana jest podpórka maski
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez maxim_wawa » 18 sie 2011, 21:06

w passacie B5 jest niewiele mniejsza i silowniki sie sprawdzaja
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez alk80 » 18 sie 2011, 22:35

ale maska jest dużo sztywniejsza, tak się składa że szwagier ma takiego paska i porównywałem obydwie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez hermol » 24 sie 2011, 12:39

Witam,
Ja w końcu wyrzuciłem uszkodzone od nowości (sprzedawane z wadą!!!! fabryczną na allegro jako NOWE!!!!) siłowniki delphi, które poniżej 10 stopni nie hamowały klapy, a do jej zamknięcia trzeba było użyć 10xsiły jak w serii – szkoda tylko, że zgubiłem dowód zakupu.....
Ostatecznie kupiłem dwa używane kładzone na 1 montaż SHOWA-y i jest jak kiedyś – rewelacja, jeden stary sprawny oddałem w rozliczeniu za inna część także nie ma tragedii.
W sumie używane showy kompletne z jednej mazdy wyszły mnie 70 zł.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6