Wyjęcie zegarów z deski rozdzielczej 626 GF GW + fotorelacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez DieselFan » 21 lip 2011, 16:02

ale numer! kupiłem wszystkie brakujące oprawki,wsadziłem i...świeci mi kontrolka poduszki powietrznej! wiadomo co to oznacza czy trzeba podpinać się pod komputer diagnostyczny? kurde,jak się okaże,że przez 4 lata jeżdżę bez poduchy... <nie>
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez pioczel » 21 lip 2011, 18:57

DieselFan napisał(a):ale numer! kupiłem wszystkie brakujące oprawki,wsadziłem i...świeci mi kontrolka poduszki powietrznej! wiadomo co to oznacza czy trzeba podpinać się pod komputer diagnostyczny? kurde,jak się okaże,że przez 4 lata jeżdżę bez poduchy... <nie>


pewnie jak zwykle poleciała mata w fotelu pasażera-przecinasz jeden kabelek i po kłopocie
gdzies na forum jest to dokładnie opisane-też z tym kiedys walczyłem,sprawdz czy masz dwie wtyczki pod fotelem pasażera-jeśli tak to masz matę(czujnik obecności pasażera) i to on najczęściej nawala
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez DieselFan » 21 lip 2011, 19:16

pioczel napisał(a):pewnie jak zwykle poleciała mata w fotelu pasażera-przecinasz jeden kabelek i po kłopocie.gdzies na forum jest to dokładnie opisane-też z tym kiedys walczyłem,sprawdz czy masz dwie wtyczki pod fotelem pasażera-jeśli tak to masz matę(czujnik obecności pasażera) i to on najczęściej nawala

sprawdzę,ale wydaje mi się,że to kontrolka poduchy kierowcy-kontrolka to ludek,przed którym jest kółko przekreślone X-em,jak "zakaz zatrzymywania i postoju" (wygląda mi to na symbol kierownicy). moja madzia ma delikatnie nierówny lewy przód,widać,że jakiś delikatny dzwonek przeżyła. może to wtedy poducha odpaliła,a handlarz po prostu wyjął żaróweczkę,żeby nie było śladu...
jak sprawdzić czy w kierownicy w ogóle poduszkę mam? jak się zdejmuje tę maskownicę?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez pioczel » 21 lip 2011, 19:43

DieselFan napisał(a):jak sprawdzić czy w kierownicy w ogóle poduszkę mam? jak się zdejmuje tę maskownicę?

dosłownie 2 min roboty -dwie śrubki na klucz imbusowy (chyba 6)--sam już sprawdzałem czy mam poduche :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Mako » 21 lip 2011, 23:00

Najlatwiejszym sposobem sprawdzenia czy ma sie poduche jest po prostu zobaczenie z jakiego materialu masz wykonany srodek kierownicy, jezeli jest miekkie tworzywo to poducha jest na miejscu jezeli twardy to niestety nie ma. Jezeli to Ciebie jeszcze nie przekonuje to tak jak pisal pioczel. Odlacz aku, klucze do reki i wykrec sruby z prawej i lewej.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez DieselFan » 21 lip 2011, 23:20

materiał jest dość twardy,ale nie różni się jakoś diametralnie od reszty kierownicy... jutro sprawdzę. aż się boję...
czy używane poduszki do GF są drogie? czy lepiej nie ryzykować niezadziałanie i kupić nówkę? i czy jest jakieś rozróżnienie kontrolek sygnalizujących błędy poduch dla kierowcy/pasażera czy przednie/boczne? czy dla wszystkich jest jedna kontrolka i trzeba szukać która walnięta albo której nie ma?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez smasherbit » 22 lip 2011, 01:11

Nie masz się co bać. Odłaczasz najpierw kleme minusową pózniej plusowa. Czekasz chwile. Dalej zabierasz się za kierownice, od spodu odkrecasz mocowanie poduchy do kierownicy i zdejmujesz to co masz czyli albo pokrywke (brak poduchy) albo poduche. Tylko sprawa jest taka po zdjęciu poduchy staraj się ja trzymać zawsze od siebie tzn. stroną wybuchająca w przeciwnym kierunku jak twoje ciało.

Co do kontrolek jeśli znika po 6 sec po przekręceniu kluczyka to jest okej. Jęśli zaczyna migać tzn. że miga kod błędu. Jeśli pali się cały czas tzn. że masz problem z układem elektrycznym od wskażników. Może jest gdzieś coś zmostkowane żeby oszukać system i teraz to wyszło przy podłączeniu licznika.

Co do lampek to ta po prawej (pomaranczowa od poduchy) jest od całego systemu poduszek bezpieczeństwa. Ta lampka po lewej (czerwona z ludkiem bez kierownicy) to jest lampka mówiąca czy poduszka pasażera jest aktywna tzn. jak się pali tzn. że została odłaczona/wyłączona/zepsuta.

Ta pomarańczowa powinna migać błędy jeśli jakieś są. Ta czerwona po lewej jeśli się pali w praktyce oznacza problemy z siedzeniem pasażera a dokładniej z matą czujników obecności pasażera.

Daj znać jak i co.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez DieselFan » 22 lip 2011, 10:51

pali się ciągle pomarańczowa lampka z ludzikiem i kierownicą. poduszkę sprawdzę po południu albo jutro rano przy okazji czyszczenia IC :D
dzięki za pomoc. pozdrawiam
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez DieselFan » 25 lip 2011, 14:41

pioczel napisał(a):pewnie jak zwykle poleciała mata w fotelu pasażera-przecinasz jeden kabelek i po kłopocie.gdzies na forum jest to dokładnie opisane-też z tym kiedys walczyłem,sprawdz czy masz dwie wtyczki pod fotelem pasażera-jeśli tak to masz matę(czujnik obecności pasażera) i to on najczęściej nawala

sprawdziłem poduszkę w kierownicy-jest. poduszka pasażera chyba też. pod siedzeniem pasażera mam 2 wtyczki-idą od podłogi do spodu siedzenia. którą rozłączać?
mam też pod oboma przednimi fotelami takie czarne plastikowe "cosie"-przypomina mi to część plastikowej obudowy trójkąta ostrzegawczego. co to za cholerstwo? :)
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez VeryCoolMan » 25 lip 2011, 14:50

DieselFan napisał(a):mam też pod oboma przednimi fotelami takie czarne plastikowe "cosie"-przypomina mi to część plastikowej obudowy trójkąta ostrzegawczego. co to za cholerstwo? :)

To cholerstwo to ogrzewanie nóg pasażerów <lol>
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez DieselFan » 25 lip 2011, 15:14

VeryCoolMan napisał(a):ogrzewanie nóg pasażerów <lol>

o... serio? ;) muszę sprawdzić czy działa. domyślam się,że trzeba ustawić nawiew na nogi,mam rację <glupek2>

a powiedz do czego te wtyczki i kable-z tego,co wiem,podgrzewania siedzeń nie mam,stawiam na czujnik obecności pasażera. na desce świeci mi pomarańczowa kontrolka przedstawiająca siedzącego ludka z kołkiem przekreślonym X-em przed sobą (kierownica?).
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez lewap077 » 25 lip 2011, 16:56

MI sie wydaje ze kable do czujnnika maty obecnosci pasazera tak jak mowisz:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 05:59
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 6 2.0 05' Kombi FL+BRC Sequent 32 OBD
MAZDA 3 1.6 05' +BRC Sequent 24.11

Postprzez iktorn75 » 13 sty 2012, 22:33

Witam.
Mam gf 1,8 2000 r. nigdy nie świeci mi się kontrolka check engine. Wymontowałem zegary i okazało się, że brakuje dwóch żaróweczek (podobnie jak w fotorelacji Fast Drivera), między innymi od check engine. Na próbę zamontowałem tam żaróweczkę od świateł przeciwmgielnych, podłączyłem kostki, włączyłem zapłon, ale się nie świeciła. I teraz mam zagwozdkę : czy jest możliwe, że niektóre modele gf nie miały w ogóle aktywnej kontrolki check engine ? Jeżeli tak, to jak na przykład mam się zorientować, że padła mi sonda lambda itp ?
Początkujący
 
Od: 8 sty 2012, 16:34
Posty: 14

Postprzez lucas83 » 13 sty 2012, 22:45

W 626 GF przed liftem nie ma w ogóle kontrolki Check Engine. Masz auto po lifcie, ale nie wiem, czy tam kontrolka powinna zapalić się razem ze stacyjką (tu niech wypowiedzą się właściciele poliftowych egzemplarzy), czy dopiero jak faktycznie wystąpi jakiś błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez iktorn75 » 14 sty 2012, 14:17

Wydaje mi się, że jeżeli jest kontrolka check engine, to powinna się zaświecać na chwilę przy włączaniu zapłonu w celu diagnostyki układu, podobnie jak abs czy airbagi. Tak miałem w poprzednim aucie. Co ciekawe nie mam żaróweczki w miejscu kontrolki check engine, ale patrząc pod światło widzę, że jest tam ikonka tego układu. Dziwne. Czyżby jakaś rzeźba poprzedniego właściciela ? Tylko po co. Silnik chodzi równo i cicho, obroty są dobre, spalanie ok. Nawet gdyby trzeba wymienić sondę lambda, to nie jest jakiś straszny koszt. Ale katalizator to już grubsza sprawa. Nie wiem co o tym myśleć. Czy ktoś ma jakiś pomysł ? Może warto skontaktować się z ASO ? Po numerze vin powinni dojść, jak to jest u mnie z tym check engine.
Początkujący
 
Od: 8 sty 2012, 16:34
Posty: 14

Postprzez lucas83 » 14 sty 2012, 15:32

Też mi się tak wydaje, że kontrolka powinna zaświecić się z zapłonem, ale nie odpowiem Ci, jak jest w przypadku 626 po lifcie. Niech jakiś posiadacz się wypowie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 14 sty 2012, 15:40

iktorn75 napisał(a):Wydaje mi się, że jeżeli jest kontrolka check engine, to powinna się zaświecać na chwilę przy włączaniu zapłonu w celu diagnostyki układu, podobnie jak abs czy airbagi. Tak miałem w poprzednim aucie. Co ciekawe nie mam żaróweczki w miejscu kontrolki check engine, ale patrząc pod światło widzę, że jest tam ikonka tego układu. Dziwne. Czyżby jakaś rzeźba poprzedniego właściciela ? Tylko po co. Silnik chodzi równo i cicho, obroty są dobre, spalanie ok. Nawet gdyby trzeba wymienić sondę lambda, to nie jest jakiś straszny koszt. Ale katalizator to już grubsza sprawa. Nie wiem co o tym myśleć. Czy ktoś ma jakiś pomysł ? Może warto skontaktować się z ASO ? Po numerze vin powinni dojść, jak to jest u mnie z tym check engine.


przyczyna moze byc prozaiczna – moze spalila mu sie zarówka np od kiernkowskazu czy innej "wazniejszej" i nie wiedzac co i gdzie kupic przelozyl i tyle
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez iktorn75 » 14 sty 2012, 18:53

Przełożyłem w to miejsce sprawną żaróweczkę, ale się nie świeciła.
Początkujący
 
Od: 8 sty 2012, 16:34
Posty: 14

Postprzez maxim_wawa » 14 sty 2012, 20:21

iktorn75 napisał(a):Przełożyłem w to miejsce sprawną żaróweczkę, ale się nie świeciła.


prawdopodobnie nie ma takiego obwodu – zwyczajnie zegary sa stosowane w kilku modelach i wersjach silnikowych – wystarczy ze w tej jest to niewykorzystywana kontrolka
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez slisman » 10 lut 2012, 18:47

Skorzystam z tematu, żeby nie zakładać nowego.

Czy ktoś z was myślał może o zrobieniu takich aluramek? Zmierzam do tego, że na allegro kolo 60 zł kosztują. A gdyby tak dać do znajomego tokarza, żeby tak po kosztach zrobił ? :p

Macie może dokładne wymiary ramek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6