Wymiana siłowników klapy GF GW FOTORELACJA- dopasowanie zamienników (także do innych modeli)
ja ostatnio zmieniałem w GW na zamienniki firmy "LESJÖFORS". Ogólnie całkiem dobrze się to sprawuje.
Wartość z tego co pamiętam to 500N
Kiedyś zmieniałem w GE i chodziły aż do śmierci auta, a później zostały sprzedany i służyły komuś innemu.
Nie wiem czy cena ok 150zł szt jest specjalnie duża patrząc na to, że będzie to służyło ładnych kilka lat.
Wartość z tego co pamiętam to 500N
Kiedyś zmieniałem w GE i chodziły aż do śmierci auta, a później zostały sprzedany i służyły komuś innemu.
Nie wiem czy cena ok 150zł szt jest specjalnie duża patrząc na to, że będzie to służyło ładnych kilka lat.
Witam
Czy moglibyście podrzucić stronki ( poza allegro bo tam patrzyłem ) gdzie mozna znaleźć tanie i dobre amortyzatory do GF. Potrzebuje komplet.
Chyba że ktos posiada używki ale czy nie lepiej zainwestować w nowe ?
Prosze o pomoc
Pozdrawiam
Czy moglibyście podrzucić stronki ( poza allegro bo tam patrzyłem ) gdzie mozna znaleźć tanie i dobre amortyzatory do GF. Potrzebuje komplet.
Chyba że ktos posiada używki ale czy nie lepiej zainwestować w nowe ?
Prosze o pomoc
Pozdrawiam
RF2A
- Od: 21 paź 2009, 08:33
- Posty: 4
- Auto: 626 GF RF2A
ecik jak ci nie zalezy na typie mocowań możesz sobie zaadaptować siłowniki z Citroena Xantia HB 5drzwi
są wersje ze spoilerem lub bez, do Mazdy masz siłowniki o sile 570N, z Xantii są dla wersji bez spoilera 550N a ze spoilerem 600N, polecał bym te drugie, musiał byś sobie załatwić mocowania np z ASO
sam mam w GW siłowniki z Xantii kombi, produkcji Polcar kupione w ARTER, za dwa dałem 67 zł, tu masz wykaz sprzedawców http://www.polcar.com/pl/index.htm
edit: link do sprężyn gazowych GF Krosna które (chyba jeszcze) nie występują w katalogu online FA Krosno http://www.sprezynygazowe.com/sprezyny,MAZDA,626 (GF),851.html
są wersje ze spoilerem lub bez, do Mazdy masz siłowniki o sile 570N, z Xantii są dla wersji bez spoilera 550N a ze spoilerem 600N, polecał bym te drugie, musiał byś sobie załatwić mocowania np z ASO
sam mam w GW siłowniki z Xantii kombi, produkcji Polcar kupione w ARTER, za dwa dałem 67 zł, tu masz wykaz sprzedawców http://www.polcar.com/pl/index.htm
edit: link do sprężyn gazowych GF Krosna które (chyba jeszcze) nie występują w katalogu online FA Krosno http://www.sprezynygazowe.com/sprezyny,MAZDA,626 (GF),851.html
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Witam
postanowiłem podzielić się moim sposobem na dopasowanie i adaptacje siłowników klapy z zupełnie innego auta niż Mazda, oczywiście można w ten sposób dobrać siłowniki dla innych modeli naszych aut
dodam że fachowo "siłownik" klapy nazywa się sprężyną gazową, choć występują też olejowe
jak nie którzy już wiedzą zamienniki oryginalnych siłowników są drogie, siłowniki do mojego modelu w IC produkcji Lesjofors – 173,69 zł/szt , na allegro np Delphi 140-150zł za 2szt + koszt przesyłki, ja za siłowniki o prawie identycznych parametrach zapłaciłem 67zł (produkcji Polcar)
zacząłem o dowiedzenia się jakie parametry mają mieć "orginalne", na jakiejś niemieckiej stronie znalazłem że dla modelu GW (mojego) mają być takie
następnie na stronie FA Krosno znalazłem fajną wyszukiwarkę, można po podaniu długości, skoku i siły w N dobrać najbardziej odpowiedni zamiennik, gdzie do GW najlepiej pasuje siłownik o parametrach: długość 590mm, skok 250mm, siła 490N,
5mm dłuższa sprężyna nie przeszkadza w zupełności, większy skok sprężyny daje pewność że klapa będzie się domykać a siła mieści się w tolerancji
mi w tym bardzo pomógł Pan Piotr Ginalski (piotr.ginalski@fakrosno.pl) z fabryki w Krośnie
kiedy już dobrałem odpowiednie sprężyny gazowe w wyszukiwarce IC http://sklep.intercars.com.pl/ wpisałem ich nr indeksu, okazały sie być dedykowane do Citroena Xantia Kombi w cenie 52,71zł/1szt, Pan Piotr obiecał że u niego dla forumowiczów MazdySpeed będzie cena 50zł za 1 szt + koszt przesyłki
gdy mamy już odpowiednie siłowniki, trzeba zaopatrzyć się w odpowiednie dla nich mocowania, gdy nie da się ich kupić w sklepie z częściami można dostać je w ASO dedykowanego modelu ale nie tylko, ja mam z Opla, albo poszukać FA Krosno, mają tam duży wybór mocowań,
w moim przypadku były to takie kulki,
potem trzeba odwiercić nity mocujące stary siłownik od wspornika, ja musiałem też rozwiercić otwór na nit z fi 6mm na fi 8mm
następnie przykręciłem "kulki" do wsporników przy pomocy nakrętki samokontrującej
moje nowe siłowniki mają sprytne szybkie mocowanie które daje też możliwość łatwego wypięcia siłownika z auta
siłowniki montujemy cylindrem do klapy, oryginalnie cylinder jest przy wsporniku ale tak zamontowany siłownik z Xantii nie zwalnia pod koniec unoszenia się klapy
przystępujemy do montażu na aucie tu uwaga – siłowniki trzeba zamocować do wsporników przed przykręceniem ich do karoserii, później jest za ciasno żeby to zrobić
u mnie okazało się że mocowania siłowników są zbyt mocno odsadzone w stosunku do "oryginalnych", można by było wyjąć podkładkę z pod "kulki" i zeszlifować trochę gwintu ze szpilki, szlifowaniem zdarł bym ocynk ze szpilki co spowodowało by szybką korozje, ale okazało się że zamieniając prawą stronę z lewą pasują idealnie
następnie przykręcamy nowe kulki do klapy
wczepiamy sprężyny do kulek i cieszymy się że klapa sama się podnosi i nie przywali nam już w plecy
zobacz film -->
teraz możemy już pozbyć się kija od miotły który podtrzymywał nam klapę
życzę powodzenia przy wymianie sprężyn gazowych i szerokości
pozdrawiam
Olo
ps: do GF pasują najlepiej, oprócz "oryginalnych" z Citroena Xantia HB (5dzwi), ale nie wiem dokładnie jakie ma mocowania
postanowiłem podzielić się moim sposobem na dopasowanie i adaptacje siłowników klapy z zupełnie innego auta niż Mazda, oczywiście można w ten sposób dobrać siłowniki dla innych modeli naszych aut
dodam że fachowo "siłownik" klapy nazywa się sprężyną gazową, choć występują też olejowe
jak nie którzy już wiedzą zamienniki oryginalnych siłowników są drogie, siłowniki do mojego modelu w IC produkcji Lesjofors – 173,69 zł/szt , na allegro np Delphi 140-150zł za 2szt + koszt przesyłki, ja za siłowniki o prawie identycznych parametrach zapłaciłem 67zł (produkcji Polcar)
zacząłem o dowiedzenia się jakie parametry mają mieć "orginalne", na jakiejś niemieckiej stronie znalazłem że dla modelu GW (mojego) mają być takie
następnie na stronie FA Krosno znalazłem fajną wyszukiwarkę, można po podaniu długości, skoku i siły w N dobrać najbardziej odpowiedni zamiennik, gdzie do GW najlepiej pasuje siłownik o parametrach: długość 590mm, skok 250mm, siła 490N,
5mm dłuższa sprężyna nie przeszkadza w zupełności, większy skok sprężyny daje pewność że klapa będzie się domykać a siła mieści się w tolerancji
mi w tym bardzo pomógł Pan Piotr Ginalski (piotr.ginalski@fakrosno.pl) z fabryki w Krośnie
kiedy już dobrałem odpowiednie sprężyny gazowe w wyszukiwarce IC http://sklep.intercars.com.pl/ wpisałem ich nr indeksu, okazały sie być dedykowane do Citroena Xantia Kombi w cenie 52,71zł/1szt, Pan Piotr obiecał że u niego dla forumowiczów MazdySpeed będzie cena 50zł za 1 szt + koszt przesyłki
gdy mamy już odpowiednie siłowniki, trzeba zaopatrzyć się w odpowiednie dla nich mocowania, gdy nie da się ich kupić w sklepie z częściami można dostać je w ASO dedykowanego modelu ale nie tylko, ja mam z Opla, albo poszukać FA Krosno, mają tam duży wybór mocowań,
w moim przypadku były to takie kulki,
potem trzeba odwiercić nity mocujące stary siłownik od wspornika, ja musiałem też rozwiercić otwór na nit z fi 6mm na fi 8mm
następnie przykręciłem "kulki" do wsporników przy pomocy nakrętki samokontrującej
moje nowe siłowniki mają sprytne szybkie mocowanie które daje też możliwość łatwego wypięcia siłownika z auta
siłowniki montujemy cylindrem do klapy, oryginalnie cylinder jest przy wsporniku ale tak zamontowany siłownik z Xantii nie zwalnia pod koniec unoszenia się klapy
przystępujemy do montażu na aucie tu uwaga – siłowniki trzeba zamocować do wsporników przed przykręceniem ich do karoserii, później jest za ciasno żeby to zrobić
u mnie okazało się że mocowania siłowników są zbyt mocno odsadzone w stosunku do "oryginalnych", można by było wyjąć podkładkę z pod "kulki" i zeszlifować trochę gwintu ze szpilki, szlifowaniem zdarł bym ocynk ze szpilki co spowodowało by szybką korozje, ale okazało się że zamieniając prawą stronę z lewą pasują idealnie
następnie przykręcamy nowe kulki do klapy
wczepiamy sprężyny do kulek i cieszymy się że klapa sama się podnosi i nie przywali nam już w plecy
zobacz film -->
teraz możemy już pozbyć się kija od miotły który podtrzymywał nam klapę
życzę powodzenia przy wymianie sprężyn gazowych i szerokości
pozdrawiam
Olo
ps: do GF pasują najlepiej, oprócz "oryginalnych" z Citroena Xantia HB (5dzwi), ale nie wiem dokładnie jakie ma mocowania
Ostatnio edytowano 4 wrz 2011, 21:56 przez alk80, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
dopisz w temacie Alku że chodzi o fotorelacje z wymiany w GW.
ja kupywalem komplet silownikow bodajze wloskich, 250zł komplet ale nie pamietam skad.
tu znalazlem jakies w dosc przyzwoitej cenie ale bez mocowan:
http://www.sprezynygazowe.com/sprezyny,MAZDA,626%20(GF),851.html
ja kupywalem komplet silownikow bodajze wloskich, 250zł komplet ale nie pamietam skad.
tu znalazlem jakies w dosc przyzwoitej cenie ale bez mocowan:
http://www.sprezynygazowe.com/sprezyny,MAZDA,626%20(GF),851.html
a moze tu do GW http://cgi.ebay.de/2X-DAMPFER-HECKKLAPP ... 35af69458b
koszt przesylki do kraju 17,90 Euro
koszt przesylki do kraju 17,90 Euro
- Od: 22 wrz 2010, 08:14
- Posty: 10
- Skąd: Frankfurt a.M
- Auto: 626 GF 2.0 116 K. 2001. Touring Edition. CX-5 ?
ja kupilem silowniki delphi takie jak na tej aukcji i sprawuja sie bardzo dobrze juz drugi sezon
http://moto.allegro.pl/silowniki-pokryw ... 00264.html
http://moto.allegro.pl/silowniki-pokryw ... 00264.html
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
rumunn95 napisał(a):ja kupilem silowniki delphi takie jak na tej aukcji i sprawuja sie bardzo dobrze juz drugi sezon
http://moto.allegro.pl/silowniki-pokryw ... 00264.html
No ja mam te same – tragedia.... nie sprężają gazu, pompują się dopiero po 2-3 ruchach klapy, za 1 otwarciem jadą z klapą do oporu, aż chce zawiasy wyrwać i miejsca mocowania uchwytów do karoserii, nawet budą potrafi zatrząść porządnie. Żeby zamknąć klapę trzeba mieć nieźle pary .
Bezsensu, trzeba klapę trzymać ręką, aż do pełnego otwarcia, z zamknięciem to już nie jest jakiś problem.
Nie wiem czy to jakaś podróba delphi czy wadliwa partia, generalnie lipa....
Pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
hermol napisał(a):Nie wiem czy to jakaś podróba delphi czy wadliwa partia, generalnie lipa....
Raczej wadliwa seria, już o tym pisałem, mam delphi w moim GF ok 2 lata, żadnych zastrzeżeń, kolega kupił niewiele poźniej i u niego walą tak jak to opisałeś, od samego początku użytkowania – z klapy tył zrobiła się maszynka do wybijania trzonowców..
pozdrawiam,
thy
v8 lover
thy
v8 lover
Tak myślę co tu zrobić, stary lewy mam sprawny, może dokupić prawy używkę, albo zrobić jak kolega ark80, bądź dopasować z xantii, uchwyty mam ze starych albo z tych delphi, będzie trochę czasu to się zastanowię
Pozdr.
Pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
hermol napisał(a):zrobić jak kolega ark80
alk80
ja właśnie dopasowałem z Xantii, ale mam GW i do mnie podeszły z wersji Break (kombi)
do GF robi FA Krosno, link podał Radex
http://www.sprezynygazowe.com/sprezyny,MAZDA,626%20(GF),851.html
cenowo wychodzą jak Delphi ale je może ktoś podrabia, a te z Krosna pewnie nikt
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
thy napisał(a):hermol napisał(a):Nie wiem czy to jakaś podróba delphi czy wadliwa partia, generalnie lipa....
Raczej wadliwa seria, już o tym pisałem, mam delphi w moim GF ok 2 lata, żadnych zastrzeżeń, kolega kupił niewiele poźniej i u niego walą tak jak to opisałeś, od samego początku użytkowania – z klapy tył zrobiła się maszynka do wybijania trzonowców..
Mam ten sam problem, miałem zamontowane delphi i zamówiłem na allegro drugi komplet tej samej firmy, myślałem, że poprzednie są trafione, tragedia, wciąż mam problem jak koledzy wyżej: lecąca klapa w górę – nawet nie próbowałem puszczać ręki w trakcie otwierania bo auta z prostowanym dachem nie chcę mieć , dopiero, zaczyna hamować jak są dodatnie temperatury lub się 3 razy otworzą. Jest jakaś recepta na reanimację tych siłowników, bo chce odesłać do sprzedawcy. Generalnie straciłem 152 zł.
Pozdrawiam.
-
Johny123
odeślij do sprzedawcy i zrób tak jak ja, opisane masz na 1 stronie, jest też filmik jak otwiera się sama klapa na sprężynach gazowych Polcaru dedykowanych do xantii kombi
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
.....
No tragedia ..... jak znajdę paragon to też odeślę to gówn..... o ile koleś jeszcze istnieje :/, pewnie mają kupioną w cenie złomu partie tych trefnych delphi i tak handlują tym uszkodzonym towarem.
Pozdr.
Johny123 napisał(a):Mam ten sam problem, miałem zamontowane delphi i zamówiłem na allegro drugi komplet tej samej firmy, myślałem, że poprzednie są trafione, tragedia, wciąż mam problem jak koledzy wyżej: lecąca klapa w górę – nawet nie próbowałem puszczać ręki w trakcie otwierania bo auta z prostowanym dachem nie chcę mieć , dopiero, zaczyna hamować jak są dodatnie temperatury lub się 3 razy otworzą. Jest jakaś recepta na reanimację tych siłowników, bo chce odesłać do sprzedawcy. Generalnie straciłem 152 zł
No tragedia ..... jak znajdę paragon to też odeślę to gówn..... o ile koleś jeszcze istnieje :/, pewnie mają kupioną w cenie złomu partie tych trefnych delphi i tak handlują tym uszkodzonym towarem.
Pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
Witam,
Też zakupiłem siłowniki Delphi i niestety działają aż "za dobrze" Czy komuś udało się kupić siłowniki tej marki poprawnie działające? Zastanawiam się czy żądać wymiany na inne, bez wad czy wziąć kasę i kupić innej firmy? Co radzicie?
Pozdrawiam Marcin
Też zakupiłem siłowniki Delphi i niestety działają aż "za dobrze" Czy komuś udało się kupić siłowniki tej marki poprawnie działające? Zastanawiam się czy żądać wymiany na inne, bez wad czy wziąć kasę i kupić innej firmy? Co radzicie?
Pozdrawiam Marcin
- Od: 30 wrz 2010, 15:34
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GF 00" 1,8 FP
@marcin@ napisał(a):Witam,
Też zakupiłem siłowniki Delphi i niestety działają aż "za dobrze" Czy komuś udało się kupić siłowniki tej marki poprawnie działające? Zastanawiam się czy żądać wymiany na inne, bez wad czy wziąć kasę i kupić innej firmy? Co radzicie?
Pozdrawiam Marcin
Witaj,
Nie ma czegoś takiego, że działają za dobrze, mają odpowiednią siłę wyrzutu i powinny hamować w pewnym miejscu suwu, a te delphi są po prostu wadliwe – jakiś cwaniak kupuje, albo kupił pewnie wadliwą partię i pcha to na allegro. Oddaj to niech zwróci Ci kasę i kup coś innego, za dobre zamienniki niestety trzeba sporo zapłacić, ewentualnie spróbuj tu dowiedzieć się czy posiadają w ofercie.
http://www.fakrosno.pl/PL/Sprezyny_gazowe.html
Nie kupuj czasami jakiegoś chińczyka jak HART, JC, itp.
Na pewno polecane są H+B Jakoparts, ewentualnie napisz do Smirnoffa (carspeed.pl) co Ci zaoferuje.
Ostatecznie kup sprawny używany.
Jest ktoś na forum co mu działały poprawnie te delphi.
Pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
dlaczego nie wsadzicie takich siłowników jak ja, działają wyśmienicie, wystarczy dokładnie przeczytać pierwszą stronę (jeśli chodzi o GW) i są za grosze, nawet jak się zepsują za 2 lata to się nie obrażę i za grosze kupie takie nowe
do GF Radex wyczaił dedykowane FA Krosno
http://www.sprezynygazowe.com/sprezyny,MAZDA,626%20(GF),851.html
do GF Radex wyczaił dedykowane FA Krosno
http://www.sprezynygazowe.com/sprezyny,MAZDA,626%20(GF),851.html
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Nieszczęsne siłowniki i mnie zawiodły, zostały zmienione na nowe Firmy HART są już z uchwytami tak że odkręcamy stare i przykręcamy nowe koszt ok. 150 zł kpl.
Teraz to jeszcze trzeba na siłkę podskoczyć przypakować łape bo zamknąć klape to sztuka
Teraz to jeszcze trzeba na siłkę podskoczyć przypakować łape bo zamknąć klape to sztuka
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6