626 GF ile w końcu ma być kontrolek poduszek?czerwona i żółta?
1, 2
witam ,naczytałem się o kontrolkach poduszek i az rozebrałem dziś licznik żeby znaleść brakującą kontolkę żółta od systemu fotelu pasażera...myślałem że jest spalona (miałem tak z abs).....już nie wiem jak to sprawdzić czy jest ten system?? pod fotelem mam tylko 1 wtyczkę ..to znaczy że nie mam tej wagi?
aha poduszki mam 4....
aha poduszki mam 4....
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Dołączam się do tematu bo u mnie jest tak samo :/
- Od: 3 wrz 2010, 19:48
- Posty: 65
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98
Witam napisze w skrocie bo nie mam dzis czasu na opisywanie dzialania tych poduch i swiecenie sie kontrolek ale przy sprawnym systemie po przekreceniu kluczyka jakis czas pala sie kontrolki czerwona i pomaranczowa po czym jak wszystko jest dobrze w ukladzie to gasna,a cha i nie moze byc malego dziecka na przednim fotelu pasazera bo wtedy ktoras swieci ciagle (chyba ta pomaranczowa ale nie mam pewnosci) i sygnalizuje ze poduchy pasazera zostaly wylaczone ze wzgledu bezpieczenstwa tam jest jakis czujnik wagi w fotelu czy cos-tak mi kiedys w ASO tlumaczyli jak bylem sobie autko posprawdzac ale sam tego nie sprawdzalem.PS.Nie ma w tym modelu znaczenia ilosci poduszek czy sa 2 czy sa 4 system kontrolek dziala tak samo-Pozdro.
- Od: 27 lut 2010, 21:35
- Posty: 67
Ale mądra mazda, wie kiedy dziecko siedzi z przodu i zapala kontrolkę
.
No dobra, naprawdę jest tak: Po włączeniu zapłonu kontrolki się zaświecają (czerwona od poduch i pomarańczowa od poduchy pasażera w desce nad schowkiem) i po chwili gasną, wtedy wszystko OK.
Jeśli mamy oryginalny fotelik dla dziecka (mazdowski kupiony w ASO) i umieścimy go na przednim fotelu pasażera, to wysyła on sygnał powodujący wyłączenie poduchy w desce nad schowkiem, co jest sygnalizowane świeceniem pomarańczowej kontrolki od tejże poduchy. A mazda głupia, wcale nie wie że dzieciak siedzi
.
W przednim fotelu pasażera jest mata, która gdy ktoś siedzi wysyła sygnał do sterownika żeby w razie uderzenia odpalił też poduchę pasażera. Gdy nikt nie siedzi, ta poducha w razie wypadku nie będzie odpalona a po buzi dostanie kierowca, poduchą z kierownicy
. Oby to przytrafiało się nam jak najżadziej... Rozglądajmy się na drodze i przepuszczajmy bezkontaktowo, zachowujmy się jak na chodniku, gdy idziemy potrafimy sobie ustępować, wymijać się, zauważcie to. Niestety za kierownicą nie zawsze tak jest... Diabeł w niektórych kurde wstępuje... Naprawdę nie opłaci się, większe mogą być szkody gdy poszarżujesz niż pożytek z tego że będziesz 45 sekund wcześniej na miejscu. Jeśli dojedziesz. A wystarczy odrobina dobrej woli...

No dobra, naprawdę jest tak: Po włączeniu zapłonu kontrolki się zaświecają (czerwona od poduch i pomarańczowa od poduchy pasażera w desce nad schowkiem) i po chwili gasną, wtedy wszystko OK.
Jeśli mamy oryginalny fotelik dla dziecka (mazdowski kupiony w ASO) i umieścimy go na przednim fotelu pasażera, to wysyła on sygnał powodujący wyłączenie poduchy w desce nad schowkiem, co jest sygnalizowane świeceniem pomarańczowej kontrolki od tejże poduchy. A mazda głupia, wcale nie wie że dzieciak siedzi

W przednim fotelu pasażera jest mata, która gdy ktoś siedzi wysyła sygnał do sterownika żeby w razie uderzenia odpalił też poduchę pasażera. Gdy nikt nie siedzi, ta poducha w razie wypadku nie będzie odpalona a po buzi dostanie kierowca, poduchą z kierownicy
Ostatnio edytowano 11 gru 2010, 21:13 przez tadziomaru1, łącznie edytowano 2 razy
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
ja to rozumiem
tylko chodzi mi o to czy każda 626 gf musi mieć doddatkowa kotrolkę zółtą czyli ma wagę w fotelu pasażera.......u mnie świeci tylko czerwona gaśnie po 6 sek a zółtej ni huhu i żarówka jest ok bo dziś rozbierałem
w róznych tematach różnie piszą
jedni że to opcja ta żółta inni że ma być 

Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Jeśli masz dwie lub więcej poduszek, musisz mieć tą pomarańczową kontrolkę, gdy poduszka jest jedna to będzie tylko czerwona. Opcją jest większa ilość poduszek, nie kontrolka. Koledzy tu pisali że są ubogie wersje sprowadzone chyba z Królestwa Niderlandów, więc różnie można trafić. Masz na desce nad schowkiem oznaczone że jest poducha? Masz naklejony znak zakazu żeby nie przewozić dzieci w foteliku tyłem do kierunku jazdy?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
tadziomaru1 napisał(a):Masz na desce nad schowkiem oznaczone że jest poducha? Masz naklejony znak zakazu żeby nie przewozić dzieci w foteliku tyłem do kierunku jazdy?
oczywiście nad schowkiem jest oznaczenie i nie chce mi sie teraz sprawdzać

Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Więc masz więcej niż jedną poduchę i pomarańczowa kontrolka musi być.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
tadziomaru1 napisał(a):Więc masz więcej niż jedną poduchę i pomarańczowa kontrolka musi być.
ok dzieki
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
dobra... podsumuje .byłem teraz w garazu ,wyjąłem licznik,żarówka OK,napięcie jest a mimo to nie świeci wcale....naklejka jest na słupku z przekreślonym dzieckiem.....doszłem do niebieskiej wtyczki(nic nie przecięte)....obok jest czarna nigdzie nie podłaczona (org.spieta taśmą) i nie ma gdzie jej podłaczyć
.....w książce serwisowej belg zakreślił wszystkie możliwe kontrolki które mogą sie zaświecić,ale poduszki pasażera nie zaznaczył
......pod siedzeniem pasażera jest jedna kostka
według mnie jest tylko taka możliwość że moja madzia ma tylko jedną czerwoną kontrolkę poduszek i system odłaczania pasażera to jest OPCJA....mam pewnie jakąś dziwną zubożoną wersje

według mnie jest tylko taka możliwość że moja madzia ma tylko jedną czerwoną kontrolkę poduszek i system odłaczania pasażera to jest OPCJA....mam pewnie jakąś dziwną zubożoną wersje
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Kolego ja mam czystą "niemke" ogólnie też ma wszystko co możliwe tylko brak mi tej kontrolki ... Też liczę na rozwiązanie tej zagadki ... Pozdrawiam ...
- Od: 3 wrz 2010, 19:48
- Posty: 65
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98
ja też mam na rynek niemiecki i też nie zauważyłem tej kontrolki a może opcja ta była w wersji po lifcie
- Od: 14 lip 2010, 12:05
- Posty: 45
- Skąd: WZW i okolice
- Auto: Mazda 626 GF 1997
2.0 benzynka + LPG
widze że nic sie w tym temacie nie rusza
pytanie z innej beczki...nie jest to czasem tak że komu świecą 2 kontrolki to ma 2 wtyczki pod fotelem pasażera???? a jak u mnie i innych jest tylko czerwona to i mam 1 wtyczkę pod fotelem? bo chyba musi byc 2 -ga wtyczka do wagi....mysle że teraz wszystkie wątpliwości ,,ja mam,, ,,musi być'' powinny byc rozwiane
pytanie z innej beczki...nie jest to czasem tak że komu świecą 2 kontrolki to ma 2 wtyczki pod fotelem pasażera???? a jak u mnie i innych jest tylko czerwona to i mam 1 wtyczkę pod fotelem? bo chyba musi byc 2 -ga wtyczka do wagi....mysle że teraz wszystkie wątpliwości ,,ja mam,, ,,musi być'' powinny byc rozwiane
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
w fotelu pasażera nie ma wagi
to jest mata naciskowa coś jakby folia z drukiem, rozbierał ktoś klawiaturę z kompa, jest w niej folia z "drukiem", mata jest bardzo podobna, jest też czujnik zbliżeniowy albo radiowy który wykrywa org Mazdowski fotelik i dezaktywuje poduche pasażera
a jeśli chodzi o przewożenie dziecka w foteliku na przednim fotelu pasażera wyposażonego w poduszke powietrzną to przepis mówi tak: "dopuszczone jest przewożenie dziecka na przednim fotelu pasażera, wyposażonego w poduszkę powietrzną wyłącznie przodem do kierunku jazdy w atestowanym foteliku" obecnie obowiązujące atesty to: ECE R44/03 i ECE R44/04
nie ma, przynajmniej ja nie znalazłem nic na temat że w takim wypadku poduszka pasażera ma być wyłączona
wyłączona ma być wtedy kiedy jest na nim przewożone dziecko tyłem do kierunku jazdy
ja mam auto na rynek niemiecki i świeci mi jedna kontrolka bo mam uszkodzoną mate przez co "komp" pokazywał błąd, wtedy wszystkie poduchy ( napinacze pasów chyba też ) są nie aktywne, ale jeszcze niemiec zrobił tak że w razie "W" odpalą wszystkie poduchy, bo lepiej wszystkie niż żadna
mam przecięty jeden kabelek i wypiętą wtyczke z jednego sterownika, kontaktowałem sie z Jaksą w tej sprawie i powiedział że tak jest dobrze i bez wymiany maty (która kosztuje podobno ok. 1000 EU) nic więcej nie moge zrobić

a jeśli chodzi o przewożenie dziecka w foteliku na przednim fotelu pasażera wyposażonego w poduszke powietrzną to przepis mówi tak: "dopuszczone jest przewożenie dziecka na przednim fotelu pasażera, wyposażonego w poduszkę powietrzną wyłącznie przodem do kierunku jazdy w atestowanym foteliku" obecnie obowiązujące atesty to: ECE R44/03 i ECE R44/04
nie ma, przynajmniej ja nie znalazłem nic na temat że w takim wypadku poduszka pasażera ma być wyłączona
wyłączona ma być wtedy kiedy jest na nim przewożone dziecko tyłem do kierunku jazdy
ja mam auto na rynek niemiecki i świeci mi jedna kontrolka bo mam uszkodzoną mate przez co "komp" pokazywał błąd, wtedy wszystkie poduchy ( napinacze pasów chyba też ) są nie aktywne, ale jeszcze niemiec zrobił tak że w razie "W" odpalą wszystkie poduchy, bo lepiej wszystkie niż żadna
mam przecięty jeden kabelek i wypiętą wtyczke z jednego sterownika, kontaktowałem sie z Jaksą w tej sprawie i powiedział że tak jest dobrze i bez wymiany maty (która kosztuje podobno ok. 1000 EU) nic więcej nie moge zrobić
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Nic nowego, Kolego alk80, nie napisałeś, opisałem wszystko powyżej. No oczywiście oprócz tej głupoty że mata na fotel kosztuje ok. 1000 euro
Przyjedź do mnie to Ci dam taką za flaszkę 

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Panowie, w kwestii wyjaśnienia kontrolek itp. historii:
W instrukcji obsługi samochodu jest wszystko wyraźnie opisane. System odłączania poduszki powietrznej pasażera występuje jako OPCJA, zatem nie jest to zależne od ilości posiadanych poduszek (ja np. mam 4 i u mnie zaświeca się tylko jedna kontrolka przy przekręceniu kluczyka w stacyjce, czyli nie mam tego systemu zamontowanego u siebie). Jeśli ktoś nie posiada tego systemu, to zalecane jest przewożenie dziecka na tylnym siedzeniu, a w przypadku jeśli jest to niemożliwe, to należy zamontować fotelik z przodu, uprzednio odsuwając fotel maksymalnie do tyłu. Zatem brak zaświecenia się kontrolki wcale nie musi oznaczać uszkodzenia tej maty.
W instrukcji obsługi samochodu jest wszystko wyraźnie opisane. System odłączania poduszki powietrznej pasażera występuje jako OPCJA, zatem nie jest to zależne od ilości posiadanych poduszek (ja np. mam 4 i u mnie zaświeca się tylko jedna kontrolka przy przekręceniu kluczyka w stacyjce, czyli nie mam tego systemu zamontowanego u siebie). Jeśli ktoś nie posiada tego systemu, to zalecane jest przewożenie dziecka na tylnym siedzeniu, a w przypadku jeśli jest to niemożliwe, to należy zamontować fotelik z przodu, uprzednio odsuwając fotel maksymalnie do tyłu. Zatem brak zaświecenia się kontrolki wcale nie musi oznaczać uszkodzenia tej maty.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
o taką odpowiedz mi chodziło
....jednak proszę jeszcze o informację czy posiadacze 1 kontrolki czerwonej maja jedną wtyczkę pod fotelem?lub posiadacze dwóch świecących dwie wtyczki ?
ta segregacja powinna wiele wyjaśnić
ta segregacja powinna wiele wyjaśnić
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
tadziomaru1 napisał(a):Nic nowego, Kolego alk80, nie napisałeś, opisałem wszystko powyżej. No oczywiście oprócz tej głupoty że mata na fotel kosztuje ok. 1000 euroPrzyjedź do mnie to Ci dam taką za flaszkę
wiem że napisałeś ale ciągle ktoś pisał o wadze w fotelu, co mnie drażniło i chciałem wyprostować
o 1000 euro już dawno wyczytałem tu –> viewtopic.php?f=125&t=13081
lucas83 napisał(a):to zalecane jest przewożenie dziecka na tylnym siedzeniu, a w przypadku jeśli jest to niemożliwe, to należy zamontować fotelik z przodu, uprzednio odsuwając fotel maksymalnie do tyłu
owszem ale trzeba zwrócić uwage żeby mocowanie pasa w foteliku nie było za mocowaniem pasów w karoserii, bo wtedy może być luz na pasie i przesunięcie fotela do tyłu może mieć straszne skutki

- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Witam,
Ja miałem wersję niemiecką kombi 1999 rok 2,0 benzyna (115KM).
Pamiętam że jaśków było 4, a na desce była przy przekręceniu kluczyka kontrolka czerwona i kontrolka pomarańczowa.
Jednakże zwrócę uwagę w tej dyskusji na problem który występował u Mnie kiedy jeszcze miałem wymienioną Madzię 626.
W czasie jazdy potrafiła mi się włączać ta pomarańczowa kontrolka na chwilę, na 5 min, a czasami na kilka godzin. Było to trochę denerwujące więc po jakimś czasie próbowałem zdiagnozować problem.
W serwisie za diagnozę na dzień dobry chcieli 500 zeta, plus pytania o kod błędu (ile razy mruga kontrolka). U mnie nic takiego nie było (jak się zapalała to na stałe i to jeszcze kiedy chciała) więc Panowie w serwisie głupieli, że nie ma kodu.
W efekcie jeździłem z tym przez ponad rok, aż znajomy elektryk naprawił mi to w 5 minut za dobre piwko.
Tajemnica była w zaśniedziałej kostce pod fotelem pasażera i dlatego miałem takie wariacje. Kumpel wyciął kostkę scyzorykiem, kable związał i zabezpieczył na krótko, a Ja miałem już święty spokój z problemem zapalającej się i gasnącej kontrolki pomarańczowej od poduszki pasażera.
Może komuś się to przyda, więc dlatego się tutaj dopisałem. Jeśli złe miejsce to proszę Moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce Mojego postu.
Pozdrawiam,
Adam
Ja miałem wersję niemiecką kombi 1999 rok 2,0 benzyna (115KM).
Pamiętam że jaśków było 4, a na desce była przy przekręceniu kluczyka kontrolka czerwona i kontrolka pomarańczowa.
Jednakże zwrócę uwagę w tej dyskusji na problem który występował u Mnie kiedy jeszcze miałem wymienioną Madzię 626.
W czasie jazdy potrafiła mi się włączać ta pomarańczowa kontrolka na chwilę, na 5 min, a czasami na kilka godzin. Było to trochę denerwujące więc po jakimś czasie próbowałem zdiagnozować problem.
W serwisie za diagnozę na dzień dobry chcieli 500 zeta, plus pytania o kod błędu (ile razy mruga kontrolka). U mnie nic takiego nie było (jak się zapalała to na stałe i to jeszcze kiedy chciała) więc Panowie w serwisie głupieli, że nie ma kodu.

W efekcie jeździłem z tym przez ponad rok, aż znajomy elektryk naprawił mi to w 5 minut za dobre piwko.
Tajemnica była w zaśniedziałej kostce pod fotelem pasażera i dlatego miałem takie wariacje. Kumpel wyciął kostkę scyzorykiem, kable związał i zabezpieczył na krótko, a Ja miałem już święty spokój z problemem zapalającej się i gasnącej kontrolki pomarańczowej od poduszki pasażera.
Może komuś się to przyda, więc dlatego się tutaj dopisałem. Jeśli złe miejsce to proszę Moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce Mojego postu.
Pozdrawiam,
Adam
- Od: 4 gru 2010, 11:55
- Posty: 44
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6