światła dzienne LED 626; podłączenie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez komati » 17 lip 2010, 01:39

Witam.
Opiszę wam podłączenie LEDów w swojej M626.
Kupiłem na ebayu takie światła:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350335639903
Wymiarami prawie idealnie pasują w dolne otwory pod halogenami. U mnie jest prawie 24cm od ziemi do otworów, przy wymaganych 25cm, więc powinno być ok.
Po zamontowaniu i podłączeniu wg schematu, który szybko maznąłem w paint'cie:
Obrazek

Wszystko jest gites, po uruchomieniu silnika, ledy sie zapalają, po włączeniu świateł postojowych, ledy gasną, tak jak ma być. Jedyna rzecz, która mnie irytuje, to leciutko świecąca kontrolka oleju, przy włączonych ledach. Po włączeniu normalnych świateł, ledy oczywiście się wyłączają, a kontrolka oleju gaśnie.
Zastanawiam się, czy nie powinienem wpiąć diody prostowniczej jak na rysunku niżej:
Obrazek

Może ktoś z was coś doradzi?
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 17:40
Posty: 25

Postprzez Radex » 17 lip 2010, 07:37

nie jestem elektrykiem jak Wałęsa ale chętnie zobaczę jak to wygląda. masz jakieś foto?
nie podobają mi się taki diodki ale może jakoś sensownie to wygląda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez komati » 17 lip 2010, 10:59

Zdjęcia wrzucę po południu.
Szukam innego +12v na uruchomionym silniku, bo zmierzyłem napięcie, i na podłączonych ledach z 14 spada do 9v (mierzone na kostce), gdzie indziej jest normalnie 14v. Myślę o przekaźniku małym.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 17:40
Posty: 25

Postprzez robertss » 17 lip 2010, 11:58

viewtopic.php?f=121&t=94351&start=20

tu jest podobny temat tyle ze w Premacy, można skorzystać z ich doświadczeń
pzdr
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez komati » 17 lip 2010, 19:06

Tak to u mnie wygląda. Muszę dodać, że zdjęcie nie oddaje widoku na żywo, tzn. z daleka jest naprawdę dobrze widoczne.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 17:40
Posty: 25

Postprzez komati » 17 lip 2010, 19:55

Podłączyłem z przekaźnikiem:

Obrazek


wszystko ok, tylko ta lekko żarząca kontrolka oleju mnie wkurza. Mierzyłem napięcie na kostce, i normalnie jest 14v na uruchomionym silniku, a po załączeniu ledów, napięcie spada do 7V, bo połowę napięcia zabiera właśnie ta kontrolka. Nie wiem, może trza jakiś rezystor, poradźcie coś.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 17:40
Posty: 25

Postprzez Radex » 17 lip 2010, 20:45

nawet ciekawie się wkomponowało w te otwory. ale widzę że musisz trochę popracować nad przodem po wygląda jakby się z kimś całowała (w pupę? hahaha ;P ) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez komati » 17 lip 2010, 23:10

No, niestety, było puknięte. Maskę dokupowałem, ale okazało się, że jest od modelu przed liftem, i jest 2-3cm za krótka. No i ta listwa.

Jeszcze foto, jak już zmierzchało:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 17:40
Posty: 25

Postprzez Radex » 18 lip 2010, 09:39

rzeczywiscie widac ze przed liftem, wystaw na sprzedaz i kup odpowiednia

listwa ktorej porzebujesz jest np tutaj tylko musisz ja pomalowac
http://allegro.pl/item1138228465_mazda_ ... ml#gallery
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez komati » 18 lip 2010, 13:16

Dzięki za sznurek. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 17:40
Posty: 25

Postprzez komati » 18 lip 2010, 13:28

Zapytałem dzisiaj forumowiczów elektrody, i dostałem między innymi taką odpowiedź:
+12V "po uruchomieniu" normalnie nie istnieje. Trzeba wykorzystac info "silnik pracujacy", jesli takie istnieje, lub podlaczyc zasilanie cewki do przewodu wzbudzenia alternatora. Nie zakloci to dzialania kontrolki ladowania a i prad wzbudzenia, ograniczony kontrolka, nie wysteruje przekaznika przed uruchomieniem silnika.
Pozdrawiam, Georges
źródło:http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8304242#8304242
I teraz pytanie:gdzie mam to znaleźć? Czy to jest w okolicy alternatora?
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 17:40
Posty: 25

Postprzez komati » 19 lip 2010, 16:58

Kolega Kybernetes z elektrody poprawił mi schemat, i teraz powinno być ok.

Obrazek

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 17:40
Posty: 25

Postprzez maxim_wawa » 20 lip 2010, 08:44

koledzy ale cos mi sie wydaje ze te lampki nie spełniaja wymagań umiejscowienia swiatel do jazdy dziennej

Obrazek
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez komati » 20 lip 2010, 21:34

Zrobione! Podłączyłem wg poprawionego schematu, który wcześniej wyrzuciłem w tym temacie. Wszystko hula bez problemów. Udało się. Jeżeli komuś się przyda, cieszę się. Warto było. Pozdrawiam.

Aha
Zauważyłem, że kolega maxim_wawa nie jest pewny, od strony przepisów, więc przypiąłem zdjęcie ze zmierzonymi odległościami. Wszystko jest absolutnie legalne:

Obrazek

Tak w skrócie:
1. Wysokość zamontowania świateł dziennych MUSI SIĘ MIEŚCIĆ w przedziale 25 do 150 cm od podłoża (24,5/25cm u mnie),
2. Odległość zamontowania świateł dziennych od linii bocznej do środka pojazdu, NIE MOŻE przekraczać 40 cm (20cm u mnie),
3. Odległość między jednym, a drugim źródłem światła dziennego, NIE MOŻE być mniejsza, niż 60 cm (93cm u mnie).
4. NIE MA obowiązku oświetlania całego pojazdu, prócz świateł dziennych.

A TUTAJ jest dokładnie wyjaśnione.
Na tym chciałbym zakończyć.
PS: wyszedł następny problem, tym razem z klimą. Ale to już w innym temacie. Cześć.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 17:40
Posty: 25

Postprzez sebastian223 » 21 paź 2010, 08:52

Zastanawiam się czy zamocowanie ledów w tych otworach nie zakłóca przepływu powietrza...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez maxim_wawa » 21 paź 2010, 10:12

mysle ze bardziej zaklocaja nie dokrecone osłony spodu lub ich brak ew. przefastrygowany zderzak albo jak w przypadku kolegi ta maska
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Lord » 26 paź 2010, 01:07

Przyznam się, że troszkę nakręciłem się na światła do jazdy dziennej, ale tylko ze względu na oszczędności na paliwie, alternatorze i takich tam innych, o ksenonów nie mam – seryjna 626GF.
W zderzaku jest teoretyczne miejsce na zamontowanie takich świateł – podłużne wnęki (szczeliny) nad przeciwmgielnymi.
Jeszcze nic nie mierzyłem, ale jak będę miał chwilę czasu to pomierzę wszystkie odległości i odstępy pomiędzy tymi miejscami.

Przeglądając aledrogo natknąłem się na diodowe światła do jazdy dziennej z trzema przewodami i już, wg sprzedawców, nie potrzebują przekaźników. Tylko nie wiem czy takie rozwiązanie jest dobre.
Może wypowie się ktoś, kto ma pojęcie (zna się) na elektryczności w samochodach.

Przykładowe takie światła tu (alledrogo)

Czy mogę takie lub podobne światła zamontować we własnym zakresie, czy muszę mieć jakieś zaświadczenie, że są zamontowane zgodnie ze sztuką i przepisami np przez wyspecjalizowany serwis?

Aha i jeszcze prosiłbym o rozwianie moich wątpliwości dotyczących świateł tylnych, bo z tego co zdążyłem doczytać to występuje sprzeczność pomiędzy prawem unijnym, a rozporządzeniem ministra infrastruktury, gdzie "włączenie świateł do jazdy dziennej, ma oznaczać włączenie tylnych świateł postojowych."*
Co na to powie policjant albo czy nie będzie to przyczyną zatrzymania pojazdu, a w konsekwencji otrzymania mandatu, czy zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

*źródło: motoryzacja.interia.pl – Światła. Ale co z tylnymi?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez marseluss » 26 paź 2010, 09:44

Witam tesz mi sie wydaje że ledy powinny świecić się razem z pozycyjnymi i zgasnąć z po zapaleniu mijania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2010, 21:45
Posty: 31
Skąd: NR donlośląskie
Auto: było 626 GD coupe, 626 GW, GALANT E52A, jest MX-6

Postprzez vienio4 » 22 lut 2011, 19:33

Komati światełka wyglądają super <spoko>
Mam zamiar w tym toku sobie takie strzelić :)
Teraz Mercedes C200 Kompresor 192 KM , 2,0 benzyna/LPG
Ale Mazdę uwielbiam nadal :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 17:18
Posty: 179
Skąd: Puck, Skwierzyna, Gorzów Wielkopolski
Auto: Honda Accord, 2,0 benzyna, 155KM, 2005

Postprzez Piotr Raczkowski » 25 lut 2011, 21:33

Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6