Klimatyzacja 626 GF – montaż, pytania, problemy.
A tak wogóle to mnie własnie klima padła. Okazało się, że chłodnicę mam dziurawą... dobrze było przez 2 tygodnie a teraz jak przyszły największe upały to padła... dupa zbita. Tak to jest jak kupuje się auto, które długo stało. a już myślałem, że samo nabicie załatwi sprawę.. 
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
cześć, przepraszam za mały off-top, ale nie chcę zakładać już nowego tematu dla takiej błachej sprawy.
Wydaje mi się, że klimatyzacja w mojej 626GF (98r) trochę słabo działa. Tzn. schładza powietrze, ale trochę długo to trwa i nie jest ono zbytnio zimne, zanim ochłodzi wnętrze samochodu do znośnej temperatury trzeba trochę się najeździć.
Nie wiecie jaki jest koszt serwisu klimatyzacji, bo pewnie trzeba wbić nowe chłodziwo. Gdzie w okolicach Warszawy, Kielc lub Radomia tanio przeserwisować Klimę?
Z góry dzięki za odp.
Wydaje mi się, że klimatyzacja w mojej 626GF (98r) trochę słabo działa. Tzn. schładza powietrze, ale trochę długo to trwa i nie jest ono zbytnio zimne, zanim ochłodzi wnętrze samochodu do znośnej temperatury trzeba trochę się najeździć.
Nie wiecie jaki jest koszt serwisu klimatyzacji, bo pewnie trzeba wbić nowe chłodziwo. Gdzie w okolicach Warszawy, Kielc lub Radomia tanio przeserwisować Klimę?
Z góry dzięki za odp.
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
- Od: 25 lut 2010, 10:46
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
u mnie było 9,5 stopnia przy wylocie a powinno być wg teorii około 7 – 9. Napełnienie kosztowało mnie 130 zł w okolicach łodzi. Sprawdź temperaturę rurek od klimy pod maską, jedna powinna się pocić a druga powinna być wyraźnie gorąca. może słabiej pracować z powodu spadku ilości czynnika. Z całkiem szczelnej istalacji w ciągu roku ma prawo zejść ok. 20% freonu – to bardzo penetrujący czynnik a przy tym higroskopijny. Więc jeśli rok do roku widzisz osłabienie mocy chłodniczej to nabicie ponowne powinno załatwić sprawę, jeśli to kwestia miesiąca to możliwe, że masz gdzieś wyciek.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
z freonami jest wogóle sprawa kłopotliwa. jeśli układ długo stoii to zaczyna się czynnik rozwarstwiac i dzieli się na układ 3-fazowy, z którego ucieka ten najbardziej lotny a zarazem to właśnie on odgrywa kluczową role w termodynamice całego obiegu. Więc za każdym razem trzeba ściągnąć wszystko z układu i wpompować nowe. nie zapominając o oleju dla sprężarki. Teraz to mają takie fajne maszynki, że tylko podpina się to do zaworów i czekasz z 50 minut i gotowe.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
Podepnę sie do tematu ;]
Ile wchodzi czynnika do klimy do mazdy 626 GF
I czy 200zł za samo nabicie to dużo
Taniej nie znalazlem a w calym mieście szukalem ;/(Ostrowiec Świętokrzyski)
Ile wchodzi czynnika do klimy do mazdy 626 GF
I czy 200zł za samo nabicie to dużo
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
89matthew89 napisał(a):Podepnę sie do tematu ;]
Ile wchodzi czynnika do klimy do mazdy 626 GF
... a ile do Mazdy 626 GW 2,0; 115 KM. rok 99
PS. Serdeczne dzięki za wszystkie wcześniejsze odpowiedzi – podpowiedzi
- Od: 16 wrz 2009, 23:31
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 2.0 GW, Rok prod. 99
Jak chcesz nabić taniej klimę w o-cu to podjedź sobie na stary zakład tam jest taki zakład co naprawiają auta powypadkowe i tam nabijają klimę
cena coś między 120-150 zł.
>maciej.12 > wątpie aby to było przyczyną. niestety klima to kłopotliwa przyjemność. u mnie było tak jak napisałem. nabiłem klime było ok. a po 3 tygodniach czynnik zleciał i okazało się, że chłodnice mam jak sito. U ciebie raczej przyczyną będzie sprężarka. Możliwe, że jest zużyta i ma za duże opory toczenia, co sprawia, że nadmiernie obciąża silnik.
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
- Od: 12 maja 2010, 11:29
- Posty: 41
- Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97
W temacie wydajności klimatyzacji w 626 GF powiem tylko tyle, że miałem kilka aut, i VAG i japońskich i uważam, że niestety w GF klimatyzacja ogólnie jest kiepska (to jest tylko i wyłącznie moje subiektywne odczucie). Chłodzi słabo nawet jak jest niby w 100% sprawna, tzn. czynnik jest, nowy filtr kabinowy, odgrzybiona. Na próbę kiedyś wyrzuciłem na 1 dzień filt kabinowy żeby sprawdzić czy będzie jakaś różnica na + i niestety nic to nie dało. Porównywałem działanie klimatyzacji w mojej GF z innymi GF-kami i niestety w każdej jest tak samo, czyli kiepsko – wg mnie. Taka jej uroda widocznie...
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
no witam
co do klimy w moim przypadku bylo tak
zakupilem autko ktore torche stalo ale klima lekko dzialala licho bardzo licho
zamowilem filtr kabinowy i pojechalem na nabicie
autko powinno byc wyproznione i potem sprawdzone podcisnienie i potem dopiero nabijane u mnie automat nabil 650ml czynnika i 20g oleju/UV w proporcjach 1/1 czyli po 10g
po tym zabiegu okazalo sie ze w aucie jest lepiej ale nadal na klimatroniku musze miec 17 stopni zeby bylo ok
po tygodniu wkoncu laskawie dotarl zamowiony filtr kabinowy i po jego wymianie jak reka odjol autko nawet w tych najwiekszych upalach wysmienicie sobie radzilo z upalami mocy nie traci az tak bardzo z tym ze mam 100KW wiec nawet jak 20 odpadnie to nie ma tragedii
przy slabsyzch silnikach moze to juz byc odczuwalne
co do cen to nabicie i sprawdzenie szczelnosci 200zl plus ozonowanie i w zwiazku z brakiem czynnika na rynku moze ta cena w tym roku trocche wzrosnac
co do klimy w moim przypadku bylo tak
zakupilem autko ktore torche stalo ale klima lekko dzialala licho bardzo licho
zamowilem filtr kabinowy i pojechalem na nabicie
autko powinno byc wyproznione i potem sprawdzone podcisnienie i potem dopiero nabijane u mnie automat nabil 650ml czynnika i 20g oleju/UV w proporcjach 1/1 czyli po 10g
po tym zabiegu okazalo sie ze w aucie jest lepiej ale nadal na klimatroniku musze miec 17 stopni zeby bylo ok
po tygodniu wkoncu laskawie dotarl zamowiony filtr kabinowy i po jego wymianie jak reka odjol autko nawet w tych najwiekszych upalach wysmienicie sobie radzilo z upalami mocy nie traci az tak bardzo z tym ze mam 100KW wiec nawet jak 20 odpadnie to nie ma tragedii
co do cen to nabicie i sprawdzenie szczelnosci 200zl plus ozonowanie i w zwiazku z brakiem czynnika na rynku moze ta cena w tym roku trocche wzrosnac
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
No, i wyszlo "szydlo z worka" – klima nie dzial z powodu wycieku na uszkodzonej chlodnicy, dodatkowo diagnosta zawyrokowal, ze sprezarka jest bliska zatarcia (to ten objaw DRZENIA calego auta na niskich obrotach przy wlaczonej klimie) i nalezy ja wymienic...
Same wydatki...
Pytanie – czy sprezarka regenerowac czy kupic nowa?
Tomek.
Same wydatki...
Pytanie – czy sprezarka regenerowac czy kupic nowa?
Tomek.
- Od: 13 lis 2009, 12:55
- Posty: 21
- Skąd: Wielkopolska
- Auto: 626 GF 115KM
Koledzy mam szybkie pytanie jaki czynnik chłodzący jest w Mazdzie 626 z 2002r. Może R134?

- Od: 25 lip 2010, 14:32
- Posty: 16
- Skąd: Biłgoraj
- Auto: VW Golf IV 1.9TDI, AXR 2003r.
A nie łaska użyć opcji SZUKAJ? Jak takie to pilne to można przedzwonić do pierwszego lepszego zakładu zajmującego się klimatyzacją i zapytać. Lenistwo to grzech 
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
powiem jeszcze gorzej WIEM ale nie POWIEM
Nie wolno wymieniać / dobijać samego czynnika należy każdorazowo wybrać olej wymienić na świeży i nabić wszystko w komplecie a jeżeli robi to automat to na pewno dobije dobry czynnik a komputer wpisuje się dane autka i sam już wszystko wie
pozdrawiam
a po zatym na bank już było pisane
Nie wolno wymieniać / dobijać samego czynnika należy każdorazowo wybrać olej wymienić na świeży i nabić wszystko w komplecie a jeżeli robi to automat to na pewno dobije dobry czynnik a komputer wpisuje się dane autka i sam już wszystko wie
pozdrawiam
a po zatym na bank już było pisane
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Dzięki. Mało to pomocne. Ale dzięki.

- Od: 25 lip 2010, 14:32
- Posty: 16
- Skąd: Biłgoraj
- Auto: VW Golf IV 1.9TDI, AXR 2003r.
proponuję przyczytać wiadomość ze zrozumieniem oraz zapoznać się z regulaminem forum
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
ja też posiadam klimatyzację manualną w mojej mazdzie i byłem u mechanika wymieniałem chłodnice klimatyzacji bo była podziurawiona po wymianie chłodnicy po tygodniu znowu nic nie chłodziło okazało się że wina tkwiła w małym oringu a reszta była szczelna pzdr.
- Od: 10 cze 2010, 22:56
- Posty: 7
- Skąd: Lipsko
- Auto: Mazda 626 2.0 115 KM B, G HATCHBACK
Odświeżę temat.
Po stłuczce klima przestała działać, wymieniłem wszystko co było rozbite na dobre (z auta gdzie klima działała)
Pytania:
1. Czy jak nie ma czynnika to magnes w pompie zaskoczy?
2. Po przyciśnięciu przyciśnika od klimy obroty zawsze lekko falowały i za sek. było ok. Teraz nic się nie dzieje
3. Próbowałem załączyć pompę na krótko pompa > akumulator. Nie ma ani klika ani skaczących obrotów.
4. Mam 2-gą sprawną pompę i po podaniu napięć magnes "klika" i zaskakuje pompa ( w samochodzie tego nie widać)
5. Wymieniać pompę czy może to być coś innego?
Pozdrawiam
Po stłuczce klima przestała działać, wymieniłem wszystko co było rozbite na dobre (z auta gdzie klima działała)
Pytania:
1. Czy jak nie ma czynnika to magnes w pompie zaskoczy?
2. Po przyciśnięciu przyciśnika od klimy obroty zawsze lekko falowały i za sek. było ok. Teraz nic się nie dzieje
3. Próbowałem załączyć pompę na krótko pompa > akumulator. Nie ma ani klika ani skaczących obrotów.
4. Mam 2-gą sprawną pompę i po podaniu napięć magnes "klika" i zaskakuje pompa ( w samochodzie tego nie widać)
5. Wymieniać pompę czy może to być coś innego?
Pozdrawiam

- Od: 18 mar 2008, 03:07
- Posty: 68
- Skąd: wrocław
- Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6