Witam,
Drzwi zamknięte i zablokowany zamek. Nie słychać siłownika przy otwieraniu / zamykaniu z pilota. Nie da się też odciągnąć blokady zamka.
Chcę to naprawić własnymi siłami. Naprawiałem już tylne drzwi od strony kierowcy, ale w tamtym przypadku siłownik wysiadł w pozycji otwarte i nie miałem problemu z demontażem.
Jak zdjąć tapicerkę z drzwi aby dostać się do środka ?
Poczytałem forum, ale nie znalazłem wskazówek odnośnie tego modelu.
Sprawa wygląda inaczej niż w kombi – tam jest dostęp po wyjęciu tylnej kanapy.
Da się to zrobić bez uszkodzenia czegoś ?
Pytania / spostrzeżenia po oględzinach:
– muszę zdjąć osłonę ze środkowego słupka (powinienem mieć dostęp do kołków drzwi przy zawiasach ?)
– nie wiem jak dostać się do kołków drzwi z tyłu; wydaje się, że chowają się w profilu karoserii – czy po zerwaniu uszczelki (wolałbym tego uniknąć) będę miał do nich dostęp ?
– wyjęcie tylnej kanapy raczej nie pomoże – nie widzę aby cokolwiek blokowała
Czy ktoś może mi podpowiedzeć jak się do tego zabrać ?
Może wystarczy wyjąć osłonę wkładki klamki i pociągnąć cięgnem na siłę ?
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Zablokowane drzwi tylne pasażera
Strona 1 z 1
odkrecanie drzwi nie ma sensu bo i tak zamek trzyma a mocowanie jest tam od zewnętrznej strony przykrecane także ja bym próbował jakos odchylić tapicerke albo własnie cięgnem "po dobroci" ...

http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Dzięki za odpowiedź, ale nic nie pisałem o odkręcaniu drzwi.
Tapicerka drzwi mocowana jest na kołki – zarówno z przodu [od strony zawiasów] jak i z tyłu [od strony tyłu
].
Zastanawiam się jak się do tych kołków dostać.
Tapicerka drzwi mocowana jest na kołki – zarówno z przodu [od strony zawiasów] jak i z tyłu [od strony tyłu
Zastanawiam się jak się do tych kołków dostać.
- Od: 10 maja 2005, 15:57
- Posty: 11
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 00' Hatchback
wajaj zaczepami sie nie przejmuj grosze kosztuja w sklepie dostaniesz każdy typ!a wez od srodka pierdyknij w te drzwi tylko z wyczuciem moze pusci a jak nie to od zewnatrz tylko delikatnie!!!koło zamka!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Mielem to samo.....niestety musialem od srodka zdjac boczek,nie ma innej mozliwosci.Jeden zdecydowany ruch i pieknie schodzi.Spinki i zaczepy cale... 
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
Witam ponownie,
Otworzenie drzwi i demontaż tapicerki okazały się prostsze niż na to wyglądało.
Po odkręceniu i wyjęciu plastykowej wkładki przy klamce wewnętrznej udało mi się tak odchylić blokadę, że byłem w stanie otworzyć drzwi z klamki. Zdjęcie tapicerki już przerabiałem wcześniej więc nie było z tym problemu.
Mam kolejne pytanie / prośbę:
Czy ktoś mógłby mnie uświadomić jak wyjąć cały mechanizm zamka ?
To znaczy, czy pod odkręceniu śrub mocujących zestaw cięgien i i samą wkładkę (trzy śruby przy wkładce) da się wyciągnąć na zewnątrz całość, z klamką czy bez klamki ? A może powinienen jeszcze namacać i wypiąć jakieś cięgno od klamki zewnętrznej ?
Sprawa załatwiona.
Po odkręceniu wymienionych powyżej śrub całość bardzo ładnie wychodzi (trochę gimnastyki przy wyciąganiu klamki przez szparę w folii tak aby folii nie uszkodzić).
Klamka nie jest podłączona z zmakiem cięgnem, lecz tylko rolką która dociska dźwignię zamka – nic nie trzeba odłączać.
Otworzenie drzwi i demontaż tapicerki okazały się prostsze niż na to wyglądało.
Po odkręceniu i wyjęciu plastykowej wkładki przy klamce wewnętrznej udało mi się tak odchylić blokadę, że byłem w stanie otworzyć drzwi z klamki. Zdjęcie tapicerki już przerabiałem wcześniej więc nie było z tym problemu.
Mam kolejne pytanie / prośbę:
Czy ktoś mógłby mnie uświadomić jak wyjąć cały mechanizm zamka ?
To znaczy, czy pod odkręceniu śrub mocujących zestaw cięgien i i samą wkładkę (trzy śruby przy wkładce) da się wyciągnąć na zewnątrz całość, z klamką czy bez klamki ? A może powinienen jeszcze namacać i wypiąć jakieś cięgno od klamki zewnętrznej ?
Sprawa załatwiona.
Po odkręceniu wymienionych powyżej śrub całość bardzo ładnie wychodzi (trochę gimnastyki przy wyciąganiu klamki przez szparę w folii tak aby folii nie uszkodzić).
Klamka nie jest podłączona z zmakiem cięgnem, lecz tylko rolką która dociska dźwignię zamka – nic nie trzeba odłączać.
- Od: 10 maja 2005, 15:57
- Posty: 11
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 00' Hatchback
witam
mam taki nietypowy problem a mianowicie chodzi mi o drzwi, tylne lewe drzwi po prostu nie dają się otworzyć!!!zdjąłem przy zamkniętych drzwiach tapicerkę i próbowałem ręką ruszyć cięgno i nic! Po prostu tak jakby się zaspawały.
Ma ktoś jakiś pomysł na otwarcie tych drzwi?!
mam taki nietypowy problem a mianowicie chodzi mi o drzwi, tylne lewe drzwi po prostu nie dają się otworzyć!!!zdjąłem przy zamkniętych drzwiach tapicerkę i próbowałem ręką ruszyć cięgno i nic! Po prostu tak jakby się zaspawały.
Ma ktoś jakiś pomysł na otwarcie tych drzwi?!
- Od: 8 cze 2009, 15:43
- Posty: 6
- Skąd: Kleszczele
- Auto: MAZDA 626 1.8i GF <1999>
jezeli da sie otworzyc od zewnątrz a od wewnątrz nie to masz uaktywnione zabezpieczenie dla dzieci od strony zamka w drzwiach jest taki przełączniczek ( suwak) zmień pozycje na skrajną i wszystko będzie działało jak należy

http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
u mnie sprawa wygląda o wiele bardziej skąplikowanie, ponieważ drzwi nie moge otworzyć z obydwu stron, drzwi rozebrałem od środka, i nic to nie dało, blokadę drzwi mogę sobie "przekręcać" i nic to nie daje ,ona jest po prostu luźna.
według mnie będę musiał odkręcić drzwi i jakoś próbować je zszarpnąć z zamka, i oczywiście wymienić zamek
według mnie będę musiał odkręcić drzwi i jakoś próbować je zszarpnąć z zamka, i oczywiście wymienić zamek
- Od: 8 cze 2009, 15:43
- Posty: 6
- Skąd: Kleszczele
- Auto: MAZDA 626 1.8i GF <1999>
Cześć,
O ile pamiętam, to mnie udało się otworzyć drzwi po odkręceniu i zdjęciu plastykowego mocowania klamki z wnętrza samochodu. Bez zdejmowania na tym etapie tapicerki.
Odciągnąłem mocno jedną ręką dźwignię zamykającą (to ta mała nad klamką wewnętrzną, dało się znacznie bardziej odchylić po zdjęciu plastyku), drugą ręką pociągnąłem jednocześnie za klamkę i pchnąłem drzwi łokciem – otworzyły się.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to mam kilka zdjęć wnętrza drzwi i zamka po jego wymontowaniu.
Jeden zamek "wyremontowałem", wszystko czyszcząc i smarując (rozebrałem też silniczek).
Swoją drogą – ciekawy jestem ile wytrzymują takie zamki. Ja miałem kłopoty już z trzema (oba tylne i od strony pasażera).
O ile pamiętam, to mnie udało się otworzyć drzwi po odkręceniu i zdjęciu plastykowego mocowania klamki z wnętrza samochodu. Bez zdejmowania na tym etapie tapicerki.
Odciągnąłem mocno jedną ręką dźwignię zamykającą (to ta mała nad klamką wewnętrzną, dało się znacznie bardziej odchylić po zdjęciu plastyku), drugą ręką pociągnąłem jednocześnie za klamkę i pchnąłem drzwi łokciem – otworzyły się.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to mam kilka zdjęć wnętrza drzwi i zamka po jego wymontowaniu.
Jeden zamek "wyremontowałem", wszystko czyszcząc i smarując (rozebrałem też silniczek).
Swoją drogą – ciekawy jestem ile wytrzymują takie zamki. Ja miałem kłopoty już z trzema (oba tylne i od strony pasażera).
- Od: 10 maja 2005, 15:57
- Posty: 11
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 00' Hatchback
Bez zdejmowania tapicerki tez sie dało otworzyć u mnie tylne drzwi, sposobem co nizej
"Odciągnąłem mocno jedną ręką dźwignię zamykającą (to ta mała nad klamką wewnętrzną), drugą ręką pociągnąłem jednocześnie za klamkę"
"Odciągnąłem mocno jedną ręką dźwignię zamykającą (to ta mała nad klamką wewnętrzną), drugą ręką pociągnąłem jednocześnie za klamkę"
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6