Zamek klapy bagażnika GF – jak zdemontować.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rimanc » 15 cze 2009, 08:04

Potrzebuję obudowy zamka (odlew) klapy bagażnika albo info czy da się to naprawić (zespawać).
Jak wygląda demontaż tego ustrojstwa? Czy jest możliwość oddzielenia tej obudowy od części z zamkiem
Obrazek
widać dyndającą urwaną część
Obrazek
od drugiej strony
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2009, 07:22
Posty: 4
Auto: 626 GF 2000 r. LIFTING

Postprzez Marekkk » 15 cze 2009, 19:42

A ja mam pytanko czy przekładał ktoś już zamek z GF po liftingu do wersji przed? :D Denerwujące jest otwieranie z kluczyka, wolał bym przycisk, tyle że zamek musiał by chyba być połączony z centralnym, bo ten na kluczyk jest zupełnie oddzielony od centralnego :/ Ciężka sprawa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez ciekawy21 » 15 cze 2009, 20:39

he wszystko sie da... ja tu myślę by na czujkę ruchu zrobić.....:)
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez Pankuba » 15 cze 2009, 23:45

rimanc napisał(a):Potrzebuję obudowy zamka (odlew) klapy bagażnika albo info czy da się to naprawić (zespawać).

Raczej ciężka sprawa. Po tym jak najlepsza z żon zepsuła zamek, pojechałem do (podobno) niezłych fachowców z takim problemem jak twój. Diagnoza: konieczna wymiana zamka. Tyle, że znaleźć używkę dla poliftowego sedana nie jest sprawą łatwą. Szukam już drugi miesiąc ...

Marekkk napisał(a):A ja mam pytanko czy przekładał ktoś już zamek z GF po liftingu do wersji przed? :D

Wkładka zamka (cylinderek) w wersji poliftowej jest wyraźnie większa.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez rimanc » 18 cze 2009, 07:01

Pankuba napisał(a):Diagnoza: konieczna wymiana zamka

Sprawę załatwiłem POXIPOLEM. Trzyma jak by spawane było. Zamyka się, otwiera się...wszystko OK. Cała naprawa kosztowała mnie 10 PLN.
Pankuba napisał(a):pojechałem do (podobno) niezłych fachowców
Może Pan powiedzieć, żę nie Nie są tacy fachowcy za jakich się uważają.

W pracy (Branża metalowa) rozmawiałem ze specjalistami od spawania, Powiedzieli, że można taki stop próbować zaspawać metodą TIG, ale niestety zamek jest niedemontowalny więc jest ryzyko uszkodzenia zamka w środku ze względu na wysoką temperaturę.

Wniosek – nie ma to jak dobry klej :–)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2009, 07:22
Posty: 4
Auto: 626 GF 2000 r. LIFTING

Postprzez Pankuba » 18 cze 2009, 14:44

rimanc napisał(a):
Pankuba napisał(a):Diagnoza: konieczna wymiana zamka

Sprawę załatwiłem POXIPOLEM. Trzyma jak by spawane było. Zamyka się, otwiera się...wszystko OK. Cała naprawa kosztowała mnie 10 PLN.

Czyli zrobiłeś to, co ja jakieś półtora roku temu :). To właśnie mi poradzili, mówiąc, że może wytrzymać 1 dzień, a może 1 rok... Potem rozwaliło się już trochę więcej ...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez ozetec » 22 cze 2009, 22:34

czyli to jednak nie przypadek był u mnie, dokładnie 15stego też mi to strzeliło i to w tym samym miejscu, tylko nie znalazłem tej części obudowy co odpadła, jedynie sprężynkę, wkładki kupić nie mogę (nie było czasu się rozglądnąć)
jutro kupuję jakiś mocny klej;–)

mój post w dziale kupię...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=77575


jakby ktoś znalazł taką wkładkę od sedana, proszę o sygnał,
aha, da się przełożyć samą obudowę wkładki żeby nie używać drugiego kluczyka?P niby jest pilot ale zawsze wiadomo..\


do rimanc:
masz sedana czy hatchbacka?

ja sedana.... a w hatchbacku wkladka ma mniejszą średnicę a co za tym idzie obudowa też.eh ble :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 12:23
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Auto: 6GH

Postprzez Pankuba » 22 cze 2009, 23:03

ozetec napisał(a):jakby ktoś znalazł taką wkładkę od sedana, proszę o sygnał,
aha, da się przełożyć samą obudowę wkładki żeby nie używać drugiego kluczyka?P niby jest pilot ale zawsze wiadomo..\


do rimanc:
masz sedana czy hatchbacka?

ja sedana.... a w hatchbacku wkladka ma mniejszą średnicę a co za tym idzie obudowa też.eh ble :)


Wkładki szukaj również na tych aukcjach allegro, gdzie sprzedają kompletne klapy tylne. Właśnie w ten sposób wreszcie dotarłem do zamka. Dzisiaj przyszła paczka ...
BTW: rimanc ma sedana :)
Tak jak pisałem, klejenie ma sens jako rozwiązanie tymczasowe. Od razu zacząłbym szukać zamka, bo szybkie znalezienie używki graniczy z cudem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez ozetec » 23 cze 2009, 08:11

Pankuba napisał(a):
ozetec napisał(a):jakby ktoś znalazł taką wkładkę od sedana, proszę o sygnał,
aha, da się przełożyć samą obudowę wkładki żeby nie używać drugiego kluczyka?P niby jest pilot ale zawsze wiadomo..\


do rimanc:
masz sedana czy hatchbacka?

ja sedana.... a w hatchbacku wkladka ma mniejszą średnicę a co za tym idzie obudowa też.eh ble :)


Wkładki szukaj również na tych aukcjach allegro, gdzie sprzedają kompletne klapy tylne. Właśnie w ten sposób wreszcie dotarłem do zamka. Dzisiaj przyszła paczka ...
BTW: rimanc ma sedana :)
Tak jak pisałem, klejenie ma sens jako rozwiązanie tymczasowe. Od razu zacząłbym szukać zamka, bo szybkie znalezienie używki graniczy z cudem.


tak też robię;–) ale hatchbacki to kolorami można wybierać a sedana trafić to huhuu, znalazłem jednego niebieskiego z uk, nie mów że z niego kupiłeś wkładkę, bo dziś tam dzwonię;–) ale tak czy siak przy jakim przebiegu Ci poszła ta obudowa?:–) u mnie 103tyś.

chyba jednak kupiłeś od tej niebieskiej;–) za 80zł bo Pan wszystko wygadał:PPP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 12:23
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Auto: 6GH

Postprzez Pankuba » 23 cze 2009, 11:17

ozetec napisał(a):
chyba jednak kupiłeś od tej niebieskiej;–) za 80zł bo Pan wszystko wygadał:PPP


Kupiłem, ale przy pisaniu wcześniejszego posta nie przyjrzałem mu się dokładnie. Zamek jest nadpęknięty ... dokładnie w newralgicznym punkcie. Nie jest nic wart i odsyłam do profesjonalnego sprzedawcy <killer> Zabawa w kotka i myszkę trwa dalej :D

Jeśli chodzi o ten, ktory jest od nowości, to u mnie popsuł się trochę później ... Skleiłem poxipolem, zaraz potem poszła na to dodatkowa obejma i jakimś cudem wytrzymał półtora roku, teraz jest już jednak nie do odratowania.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez ozetec » 23 cze 2009, 11:54

Pankuba napisał(a):
ozetec napisał(a):
chyba jednak kupiłeś od tej niebieskiej;–) za 80zł bo Pan wszystko wygadał:PPP


Kupiłem, ale przy pisaniu wcześniejszego posta nie przyjrzałem mu się dokładnie. Zamek jest nadpęknięty ... dokładnie w newralgicznym punkcie. Nie jest nic wart i odsyłam do profesjonalnego sprzedawcy <killer> Zabawa w kotka i myszkę trwa dalej :D

Jeśli chodzi o ten, ktory jest od nowości, to u mnie popsuł się trochę później ... Skleiłem poxipolem, zaraz potem poszła na to dodatkowa obejma i jakimś cudem wytrzymał półtora roku, teraz jest już jednak nie do odratowania.


czyli standart z uzywanymi czesciami, ja kupilem niby do sedana a przyslal mi do hatchbacka ale poza allegro i przyjac spowrotem nie chce, 50zl w plecy, trudno;–)
ja w tym tyg pojade na najwieksze szroty na śląsku, może znajdę, bo mam straszne nerwy bez bagaznika. niby glupota a denerwuje. powodzenia zycze!:) jeszcze dzis poxipolem sprobuje, ale wolalbym od razu raz a dobrze, 380zl netto wkladka w ASO bodajze;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 12:23
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Auto: 6GH

Postprzez Pankuba » 23 cze 2009, 12:15

Wg mnie możesz sobie darować tę przejażdżkę, obdzwoniłem chyba większość polskich szrotów z częściami do japońców ... Znajomy regularnie zagląda na giełdę w Poznaniu ... Poczekam jeszcze trochę i pewnie ostatecznie kupię w ASO.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez ozetec » 23 cze 2009, 12:36

same dobre wiadomości mi przynosisz;–)
jutro jestem umówiony z kumplem spawaczem i może to zrobi na wreda że nie puści;–) bo klejem hm sam nie wiem. przeszukalem ebay uk i niemcy i nic :( żadnego sedana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 12:23
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Auto: 6GH

Postprzez ozetec » 29 cze 2009, 20:25

wkładki nie znalazłem, to chyba fuks musi być;–) bo to rarytas w Polsce;–) na razie ustawiłem jakimś cudem cięgno od zamka tak (bez klejenia) że gdy naciskam "close" na pilocie bagaznik samoczynnie otwiera mi się na ościerz, czyli klapa podskakuje do góry;–) wyciągam torbe, zamykam i wsio;–) jutro nakręce filmik bo śmiać mi się z tego chce cały czas;–) lepiej niż fabrycznie zrobili:))))

a tego skośnookiego który odlewał tą obudowę ze znalu bym piii;–) w hatchbacku mu siadło ale w sedanie lipa;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 12:23
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Auto: 6GH

Postprzez DieselFan » 3 lip 2009, 18:36

witam

ja mam problem z zamkiem bagażnika w mojej GF z 99 r. otóż nie trzyma on klapy mocno po zamknięciu,w czasie jazdy (najczęściej na wolnych obrotach,kiedy większe są wibracje karoserii) klapa bagażnika brzęczy i podzwania. czy da się ją jakoś "podciągnąć" na zamku? czy istnieje możliwość takiej regulacji?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez sebastian223 » 9 lip 2009, 18:20

[quote="DieselFan"]witam

ja mam problem z zamkiem bagażnika w mojej GF z 99 r. otóż nie trzyma on klapy mocno po zamknięciu

Nic prostszego.
Gdy otworzysz klape bagażnika, to spójrz w dół, w tym progu plastikowym znajduje się właśnie zamek który można wyregulować. Jest on przymocowany 2 śrubkami (8mm albo 9mm) nie pamiętam dokładnie. Wystarczy je poluzować i następnie zamek przesunąć o ok 2 mm w dół. Jesli stwierdzisz że nadal stuka to o kolejne 2 mm itd. Metodą prób i błędów. Nie powinno też za ciężko się zamykać. Zrób to dokładnie.
Mi operacja zajęła 6 minut :) ale w aucie cisza jak makiem zasiał :D

P.S.
Często takie stuki dochodza w GF-kach z osłony tłumika końcowego (nad tłumikiem), także wcale nie musi stukać Ci klapa bagażnika :) A osłonę (jeśli to ona stuka) wystarczy tylko leciutko odgiąć np śrubokrętem w odpowiednim mscu.

pozdro

Napisz jak Ci poszło, i jeśli możesz to powiedz czy masz jakąś zaślepkę u siebie na ten zamek w progu, bo u mnie jakaś taka dziura, jakby czegos brakowało...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez DieselFan » 10 lip 2009, 14:46

sebastian223 napisał(a):
DieselFan napisał(a):witam

ja mam problem z zamkiem bagażnika w mojej GF z 99 r. otóż nie trzyma on klapy mocno po zamknięciu

Nic prostszego.
Gdy otworzysz klape bagażnika, to spójrz w dół, w tym progu plastikowym znajduje się właśnie zamek który można wyregulować. Jest on przymocowany 2 śrubkami (8mm albo 9mm) nie pamiętam dokładnie. Wystarczy je poluzować i następnie zamek przesunąć o ok 2 mm w dół. Jesli stwierdzisz że nadal stuka to o kolejne 2 mm itd. Metodą prób i błędów. Nie powinno też za ciężko się zamykać. Zrób to dokładnie.
Mi operacja zajęła 6 minut :) ale w aucie cisza jak makiem zasiał :D

P.S.
Często takie stuki dochodza w GF-kach z osłony tłumika końcowego (nad tłumikiem), także wcale nie musi stukać Ci klapa bagażnika :) A osłonę (jeśli to ona stuka) wystarczy tylko leciutko odgiąć np śrubokrętem w odpowiednim mscu.

o to mi właśnie chodziło! :D
dzięki wielkie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez sebastian223 » 10 lip 2009, 18:40

No to fajno. A co z tą zaślepką ? :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez DieselFan » 11 lip 2009, 11:38

nie ma żadnej zaślepki. dziura jak po buraku cukrowym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez sebastian223 » 11 lip 2009, 15:58

no to jakis skosnooki inzynier niedopatrzyl ...<jelen> W PREMACY jest takowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6