Filtr przeciwpyłkowy, kabinowy 626 GF – pytania
Panowie to jak to w koncu jest z tymi filtrami? Bo wcześniej czytałem Ze modele GE 96r nie posiadają filtrów przeciwpyłkowych?
Już było opisywane gdzie jest filtr, jak nie wiesz czy jest to najpierw zajrzyj tam i się Twe wątpliwości wnet rozwieją ![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Jak Ci nie chce wyjść palcami ten filtr to weź kombinerki po prostu. Czasem się zacina (zakleszcza narożnikiem).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Achemenid napisał(a):cena jest zaskakujaca znajomy sklep z czesciami do japonicow
sprzedawal filtr za 74 zl
firma FOTA 100 zl .
maly sklepik sprzedajacy raczej czesc do niemcow sciagnol mi w 2 godziny filtr za 50 zl .
no comment
Tak sie składa ze pracuje w Focie. Filtr który chciano Ci sprzedac to Mann-Hummel czyli najwyzsza polka. Jego cena to dokladnie 106 zł w detalu.
Fitlr klasy nipparts czyli kager to 45,90 w detalu. Wiec nie taka fota zła ;–)
Pozdrawiam
-
etiud
Wymieniałem dziś filtr przeciwpyłkowy, po odkręceniu mocowania filtra wysunąłem tylko jeden (podwójne okienko
) filtr, w zestawie znajduje się drugi taki sam. Czy ten drugi sie też gdzieś montuje czy jest na zapas ![pytajnik ??](./images/smilies/pytajnik.GIF)
- Od: 13 sty 2009, 22:19
- Posty: 21
- Skąd: Verdun Francja
- Auto: Mazda 626 Gf , 2.0 FS 85kw
Panowie ten temat już był wałkowany wiele razy!
Ale bardzo proszę: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... 5Cv5WJ.pdf
Ale bardzo proszę: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... 5Cv5WJ.pdf
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. ![Obrazek](http://www.mazdaspeed.pl/forum/images/smilies/oczko.GIF)
- Od: 1 wrz 2007, 00:55
- Posty: 413
- Skąd: Łódź
Witam wszystkich,
mam problem z swoja GFką ...
temat troche podobny – więc tu piszę.
muszę wyciągnąć wiatrak z nawiewu – robił to ktoś już?
może jakiś opis krok po kroku?
auto: GF '97 z Austrii – z automatyczna klimą...
edit: znalazłem odpowiedź – proszę moderatora o usunięcie tego postu:)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a+dmuchawy
mam problem z swoja GFką ...
temat troche podobny – więc tu piszę.
muszę wyciągnąć wiatrak z nawiewu – robił to ktoś już?
może jakiś opis krok po kroku?
auto: GF '97 z Austrii – z automatyczna klimą...
edit: znalazłem odpowiedź – proszę moderatora o usunięcie tego postu:)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a+dmuchawy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
witam podlanczam sie do tematu mam mazde 626 gf z uk zagladalem pod schowek i tam nie ma tej srubki widac jakbybylo miejsce ba ten filter ale tak jajby bylo wszystko fabrycznie zespoinowane czyzbym nie mial filtra?
moje pierwsze auto i jest to madzia
- Od: 26 maja 2008, 10:40
- Posty: 23
- Skąd: manchester city
- Auto: Mazda 626 gf 2.0 99r
marcin1212 mało prawdopodobne,
ja dzisiaj wymieniłem, polecam przedmuchanie tego wszystkiego tzn włączenie nawiewu na ful bez filtra i dolnej klapki, u mnie wywaliło kilka liści
ja dzisiaj wymieniłem, polecam przedmuchanie tego wszystkiego tzn włączenie nawiewu na ful bez filtra i dolnej klapki, u mnie wywaliło kilka liści
witam
marcin1212 mam bardzo podobny problem...
Niestety w naszych mazdach nie ma filtra...
Posiadam mazdę 626 GF '99 jest sprowadzana z Francji,a jak się dowiedziałem,stamtąd wyposażenie bylo najbardziej okrojone, 2xel szyby, 1 poducha, itd.
Niedawno byłem odgrzybić klimatyzację i chciałem wymienić filtr kabinowy,ale zauważyłem,że go nie ma tam gdzie powinien być tzn. widzę tylko fabrycznie zaślepione miejsce na filtr. Co myślicie o tym żeby wyciąć prawidłowy otwór na ten filtr i go założyć? Dodam,że nie robiłbym tego gdyby nie śmieci które wylatują z nawiewu...
marcin1212 mam bardzo podobny problem...
Niestety w naszych mazdach nie ma filtra...
Posiadam mazdę 626 GF '99 jest sprowadzana z Francji,a jak się dowiedziałem,stamtąd wyposażenie bylo najbardziej okrojone, 2xel szyby, 1 poducha, itd.
Niedawno byłem odgrzybić klimatyzację i chciałem wymienić filtr kabinowy,ale zauważyłem,że go nie ma tam gdzie powinien być tzn. widzę tylko fabrycznie zaślepione miejsce na filtr. Co myślicie o tym żeby wyciąć prawidłowy otwór na ten filtr i go założyć? Dodam,że nie robiłbym tego gdyby nie śmieci które wylatują z nawiewu...
Silver arrow! --->http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1267622#1267622
- Od: 11 sty 2009, 19:56
- Posty: 76
- Skąd: Olkusz
- Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99
mateo11 napisał(a):Co myślicie o tym żeby wyciąć prawidłowy otwór na ten filtr i go założyć? Dodam,że nie robiłbym tego gdyby nie śmieci które wylatują z nawiewu...
Mając ten sam problem (auto z F) niedawno wpadłem na identyczny pomysł, ale najpierw trzeba dorwać klapkę z uszczelką, która przyjdzie w miejsce obecnego zaślepienia. No chyba, że masz inny pomysł mateo11?
pozdrawiam,
thy
v8 lover
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/584/f7701fe98c37be75m.jpg)
thy
v8 lover
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/584/f7701fe98c37be75m.jpg)
zastanawiam się czy jest jeszcze potrzebne coś oprócz klapki i uszczelki,bo wg mnie to nie będzie duży problem. myślę o tym,żeby ładnie wyciąć to aktualne zaślepienie i dokleić uszczelki,ale nie wiem czy to do końca realny pomysł... co o tym myślisz,thy?
Silver arrow! --->http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1267622#1267622
- Od: 11 sty 2009, 19:56
- Posty: 76
- Skąd: Olkusz
- Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99
mateo11 napisał(a):ładnie wyciąć to aktualne zaślepienie
to z pewnością uda się zrobić
mateo11 napisał(a):dokleić uszczelki
to wydaje mi się zbyteczne – na klapce, ktora przyjdzie w miejsce zaślepienia, będzie gumowa uszczelka
klapka jest przykręcana na motylek, który z kolei nakręcany jest na gwint zamocowany w obudowie nawiewu. wiem, że u mnie nie ma takze tego gwintowanego trzpienia, pewnie szykuje się więcej rzeźbienia niż się nam wydaje ;–)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/584/f7701fe98c37be75m.jpg)
thy
v8 lover
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/584/f7701fe98c37be75m.jpg)
thy napisał(a):na klapce, ktora przyjdzie w miejsce zaślepienia, będzie gumowa uszczelka
rozumiem,że to będzie z filtrem,tak? chodzi mi o ten koniec filtru z 'szufladką',tam już jest owa uszczelka?
thy napisał(a):wiem, że u mnie nie ma takze tego gwintowanego trzpienia
u mnie też go nie ma...
thy napisał(a):klapka jest przykręcana na motylek, który z kolei nakręcany jest na gwint zamocowany w obudowie nawiewu.
moglibyśmy przewiercić otwory na dwie dziurki i wstawić tam dwie połączone ze sobą główkami śrubki (żeby się nie obracały czy zakręcaniu)
czyli wychodzi na to,że całe wyposażenie naszych samochodów jest identyczne.
Silver arrow! --->http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1267622#1267622
- Od: 11 sty 2009, 19:56
- Posty: 76
- Skąd: Olkusz
- Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99
Efekt finalny moich wypocin:
Największym problemem było.. .zdobycie odpowiednio sztywnej blaszki – ta której użyłem to gruby na 2mm fragment górnej obudowy od rack'owego ups'a APC (spalonego zresztą
)
Trochę rzeźby szlifierką i pilnikiem. Za uszczelkę posłużył mi gruby na ok 1cm 'plaster' silikonu na całej powierzchni płytki – schło to to (silikon) ok tydzień leżąc na wiecznie gorącym zasilaczu od routera.
Wycięcie zaślepki w kanale nadmuchu to formalność – z ostrym nożykiem 3 min pracy. Dużą pomocą jest okienko powstałe po wykręceniu opornika dmuchawy, który znajduje się od frontu obudowy – ładnie widać przez nie co się dzieje w środku.
Wewnątrz zastałem niespodziankę w postaci ptasich piór oraz wszelakiego zielska i liści. Po wysprzątaniu wewnątrz oraz po wyczyszczeniu aktywną pianką chłodniczki klimy, filtry wpadły na swoje miejsce jakby były tam 'od zawsze'.
Co najważniejsze:
– z klimy nie śmierdzi zaduchem (czy tam jak kto woli zgniłą ścierą...)
– po włączeniu nadmuchu na 4 bieg – z kratek W KOŃCU nie sypie śmieciem...
![Obrazek](http://img41.imageshack.us/img41/9441/pict0011l.jpg)
Największym problemem było.. .zdobycie odpowiednio sztywnej blaszki – ta której użyłem to gruby na 2mm fragment górnej obudowy od rack'owego ups'a APC (spalonego zresztą
![diabelek <diabełek>](./images/smilies/diabelek.gif)
Trochę rzeźby szlifierką i pilnikiem. Za uszczelkę posłużył mi gruby na ok 1cm 'plaster' silikonu na całej powierzchni płytki – schło to to (silikon) ok tydzień leżąc na wiecznie gorącym zasilaczu od routera.
Wycięcie zaślepki w kanale nadmuchu to formalność – z ostrym nożykiem 3 min pracy. Dużą pomocą jest okienko powstałe po wykręceniu opornika dmuchawy, który znajduje się od frontu obudowy – ładnie widać przez nie co się dzieje w środku.
Wewnątrz zastałem niespodziankę w postaci ptasich piór oraz wszelakiego zielska i liści. Po wysprzątaniu wewnątrz oraz po wyczyszczeniu aktywną pianką chłodniczki klimy, filtry wpadły na swoje miejsce jakby były tam 'od zawsze'.
Co najważniejsze:
– z klimy nie śmierdzi zaduchem (czy tam jak kto woli zgniłą ścierą...)
– po włączeniu nadmuchu na 4 bieg – z kratek W KOŃCU nie sypie śmieciem...
Ostatnio edytowano 8 gru 2009, 23:54 przez thy, łącznie edytowano 1 raz
pozdrawiam,
thy
v8 lover
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/584/f7701fe98c37be75m.jpg)
thy
v8 lover
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/584/f7701fe98c37be75m.jpg)
jakby jeszcze ktoś nie wiedział to macie fotki jak się dobrać do filtra
1) Filtr jest za schowkiem
2) Wyjąć schowek zginając delikatnie jego ścianki do środka
– bardzo delikatnie
3) Odkręcić śrubkę
4) Wyjąć pierwszy filtr kabinowy
5) Wyjąć drugi filtr kabinowy
6) Założyć nowa dwa filtry i poskręcać wykonując powyższe czynności w kolejności odwrotnej ;p
PS
Zdjęcia i instrukcja jest dodawana do filtrów Filtrona – jedynych słusznych![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
1) Filtr jest za schowkiem
![Obrazek](http://img505.imageshack.us/img505/8126/clipboard01inf.th.jpg)
2) Wyjąć schowek zginając delikatnie jego ścianki do środka
![Obrazek](http://img505.imageshack.us/img505/2853/clipboard02jor.th.jpg)
3) Odkręcić śrubkę
![Obrazek](http://img505.imageshack.us/img505/7558/clipboard03.th.jpg)
4) Wyjąć pierwszy filtr kabinowy
![Obrazek](http://img505.imageshack.us/img505/4401/clipboard04.th.jpg)
5) Wyjąć drugi filtr kabinowy
![Obrazek](http://img505.imageshack.us/img505/3714/clipboard05.th.jpg)
6) Założyć nowa dwa filtry i poskręcać wykonując powyższe czynności w kolejności odwrotnej ;p
PS
Zdjęcia i instrukcja jest dodawana do filtrów Filtrona – jedynych słusznych
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6