Centralny zamek nie chce przejść w tryb dostrajania nowych pilotów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez cacek626 » 17 gru 2008, 16:47

Kupiłem sobie zestaw do domontowania centralnego zamka z pilotem (Steel Men) ponieważ myślałem, że mam tylko taki sterowany z zamka. Po zabraniu sie za montowanie tego ustrojstwa zauważyłem, że mojej madzi jest już sterownik od pilotów Keyless Unit, więc pomyślałem sobie, że nie będe sie babrał tylko doprogramuje nowe piloty do fabrycznego sterownika(pewnie oryginalne piloty sie pogubiły/popsuły poprzednim właścicielom). Jednak nie moge wejść do tryby doprogramowywania:( Postępuje zgodnie z instrukcją zamieszczoną w książce "MAZDA 626 WORKSHOP MANUAL" (strona S-17) ale auto w ogólnie nie wie o co mi chodzi ;) robie tak:

Zamknąć wszystki drzwi i otworzyć tyklo kierowcy
DWA RAZY:
1.włożyć klucz do stacyjki
2.przekręcić na ON
3.Przekręcić na LOCK
4. Wyjąć kluczyć
TRZY RAZY:
1.Wcisnąć zamykanie drzwi przy klamce w drzwiach
2.Puścić
Należy się zmieścić w 30 sekundach z tym wszystkim. Po wykonaniu tego auto powinno samo zamknąć i otworzyć zamki w drzwiach jako potwierdzenie przejścia w stan programowania centralnego zamka. U mnie to nie występuje! W ogóle moge tylko wcisnąć przycisk zamykania w drzwiach, a auto samo mi już odbija na pozycje otwarte(bo przecież drzwi są otwarte). Nic nie daje dalesze postępowanie z programowaniem kluczyków. Nie wiem co mam z tym fantem zrobić. Da sie w ogóle doprogramować nowe piloty do tego????
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez arti154 » 17 gru 2008, 17:21

1. musi być oryginalny pilot
2. instrukcja programowania jest na forum w kilku miejscach...
Obrazek
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:05
Posty: 86
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 5 2.0B 2007

Postprzez cacek626 » 17 gru 2008, 22:07

arti154 napisał(a):1. musi być oryginalny pilot
2. instrukcja programowania jest na forum w kilku miejscach...


No szkoda, kurcze, szkoda, że musi być oryginalny :(:( A taki ładny błyscący se kupiłem;) A instrukcja programowania jest na forum...ale do premacy, 323, 626 ge... do gf/gw nie widziałem, a przeglądałem wątki już drugi dzień.
A może da sie jakiś komputerek podłączyć i nim doprogramować nowe piloty hehe? ;)

No nic, dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez chudy » 17 gru 2008, 22:13

cacek626, jest też do 323 BJ – baaardzo dokładna – a to ten sam Keyless Unit co u Ciebie :). Pilot być może udało by się dostać w ASO ale nikt Ci nie zagwarantuje że będzie działał, a i cena pewnie nie mała więc szczerze radzę podłączyć dodatkowe sterowanie – możesz wypiąć fabryczny moduł i wykorzystać przewody od niego – masz tam zarówno zasilanie jak i kable podające sygnał na sterownik c. zamka :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez cacek626 » 17 gru 2008, 23:57

Dla tych którzy nie zdążą się zorientować, że to tak samo jak w 323 BJ podaje dokładny sprawdzony przepis jak doprogramować pilot w aucie Mazda 626 GF GW 2.0 DITD :
1.Zamykamy wszystkie drzwi
2.Otwieramy drzwi kierowcy
3.Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy na ON, spowrotem na LOCK i wyciągamy
4.Powtarzamy punkt 3. TRZYKROTNIE
5.Zamykamy drzwi kierowcy (normalnie przyciągamy je całe do siebie;) ) i otwieramy-całość TRZYKROTNIE
6.Teraz autko do nas zagada-zamknie samo centralny i otworzy RAZ
7.Wciskamy dowolony przycisk na pilocie DWA RAZY
8.Auto zamknie i otworzy centralny RAZ
9.Jeśli mamy drugi pilot to wciskamy na nim dowolny klawisz teraz -jeśli nie,to wciskamy dowolny na pierwszym
10.Auto zamknie i otworzy centralny RAZ
11.Jeśli mamy dwa piloty naciskamy przycisk na którymkolwiek, jeśli trzy piloty to naciskamy przycisk na trzecim.
12.Auto zamknie i otworzy centralny RAZ
13.KONIEC.

Od punktu 7 procedura nie potwierdzona (tłumaczenie dosłowne z książki Mazda 626 Manual Workshop) ponieważ można dodać tylko oryginalne piloty jak już napisać chudy .

Dokładniej się chyba już nie da :) No to teraz wszyscy mają jasno napisane jak dodawać , zmieniać piloty w Maździe 626 GW GF ;)

No mógłbym podmienić jakoś te sterowniki gdybym tylko wiedział które wejścia w sterowniku Steeli Men za co sa odpowiedzialne...tego już mi w instrukcji nie napisali :( a w ciemno to troche strach podłączać. A może jakoś pod siłownik się podpiąć..hmm...
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez chudy » 18 gru 2008, 00:33

A nie masz instrukcji do zakupionego sterownika? Wrzuć jakiś skan to napiszę co do czego – odniosę sie do kostki od fabrycznego sterowania w workshop manual mazda 626 GF :) bo też go mam :)
A instrukcja jest choćby tutaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 62#1118262
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez cacek626 » 18 gru 2008, 12:23

O masz...a tyle sie napisałem ;) no ale przynajmniej przetłumaczone jest i wyszuka się po wpisaniu w wyszukiwarke mazda 626 ;)
Schemaciki od producenta zamieszczam poniżej. Jest jeszcze schemat podłączenia do sterowania plusem, ale różni się tylko tym, że żółto/czarny podłącza sie do źródła +12V więc nie wstawiałem. Nic więcej nie ma.
Obrazek

Co o tym sądzisz? Da sie coś z tego wywnioskować? a może przy podłączeniu do fabrycznej instalacji wejście na kabel pomarańczowy i pomarańczowo/czarny nie musi byc wykorzystane? Nie mam pomysłu za bardzo co zrobić z resztą fabrycznych kabli.
[edit] :
Na anglojęzycznej instrukcja zauważyłem jedną podpowiedź:) jeśli korzystamy z podłączenia sterowanego np.masą to kable pomarańczowy i pomarańczowo/czarny mają być niewykorzystywane.
W związku z tym zaczynam się zastanawiać czy nie wystarczy zrobić tak, że kabel biały i biało/czarny zlutować z fabrycznym kablem od Keyless Unit "Lock/unlock output", podłączyć kable "Keyless Unit ground" i "B+" do nowego sterownika i po kłopocie. Tylko w sterowniku nowym do którego kabla podpiąć to B+ i KUground ;) Chyba do któregoś z żółtych ;) hmmmmmm Postaram sie w najbliższym czasie dołączyć jeszcze jakieś fotki w dobrej jakości.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez chudy » 18 gru 2008, 20:29

Pewnie że da się coś odczytać ale mimo wszystko powinieneś mieć przy kupionym sterowniku jeszcze kilka przewodów: czarny, czerwony a być może też różowy i niebieski. Czerwony to oczywiście zasilanie które łączysz z pinem "B" (B+) kostki fabrycznej (kostka na stronie S-16 manual mazda 626 GF), przewód czarny to masa i pin "F" (keyless unit ground) fabrycznej kostki. Przewody żółty i żółto/czarny łączysz do masy (czarny przewód i pin "F") Przewód biało/czarny to otwieranie i powinien być podpięty pod pin "J" fabrycznej kostki, natomiast przewód biały to zamykanie i łączy się go również pod pin "J" jednak przez opornik 1kOhm wlutowany szeregowo między pin a przewód. Z tego co pamiętam może zajść sytuacja że zamki będą działały odwrotnie, tzn. naciskając "zamknij" będzie otwierał. W takim przypadku opornik należy wpiąć w przewód biało/czarny zamiast białego. Przewody: różowy, niebieski (jeśli występują), pomarańczowy i pomarańczowo/czarny nie są wykorzystywane – należy je zaizolować i zostawić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez cacek626 » 20 gru 2008, 00:48

Dzięki chudy, jesteś wielki :) był w komplecie jeszcze jeden zestaw kabli, opisany NIBY jako do sterowania opcjonalnym alarmem(chyba, że źle zrozumiałem producenta) i po podłączeniu tego zestawu oraz instrukcji przez Ciebie przedstawionej centralny zagadał :) Tak więc opisana metoda działa. Dzięki za BARDZO jasne i konkretne wytłumaczenie:)
Jeszcze musze jakoś kierunkowskazy podłączyć, żeby mi migały, bo przecież przy fabrycznym centralnym nie migają, więc i przy tym nie migają. Mam na odwrocie instukcji opisane dwa brązowe kabelki podpisane "światła"...i sie zastanawiam czy chodziło producentowi o kierunki czy o drogowe, bo alarm ma też funkcje antyporwania w której to niby ma wyć syrena i świecić wszystkie światła...więc chodzi raczej o światła drogowe. W okablowaniu występują jeszcze kable do : kanał dodatkowy, blokada, syrena alarmowa, wyłączniki drzwi sterowane masą, stacyjka, do świateł stop. Więc według tych opisów nie ma kabli typowo do kierunkowskazów. A teraz tak "pofantazjuje" i powiem tak: a może trzebaby było połączyć kabel z pinu J z przyciskiem świateł awaryjnych ;) Wtedy jak będzie szedł impuls Otwórz/Zamknij do Door Lock Timer Unit to jednocześnie do kierunków sobie poleci ;);) Możliwe? czy bredze? :D
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez chudy » 20 gru 2008, 13:23

Nie, bo to mogło by rozstroić centralkę w przypadku używania kierunkowskazów. Te dwa przewody które opisujesz i widnieją jako "światła" możesz wykorzystać właśnie do kierunkowskazów. Niektórzy natomiast wolą aby zamiast kierunkowskazów mignęły światła pozycyjne. Dlatego producent nie opisał przewodów jaki "kierunkowskazy" a jedynie jako zwyczajnie "światła" a to do czego zostaną podłączone zależy już od woli instalatora czy też właściciela pojazdu. Przewody te wpinasz w kable idące już bezpośrednio do żarówek czy to kierunków czy to pozycji. O tym że jeden przewód na lewą strone a drugi na prawą nie muszę chyba pisać ;). Co do wykorzystania pozostałych przewodów i rozbudowania systemu to już leży w Twojej gestii, ale jakbyś miał jakieś pytania to w miarę możliwości pomogę. Pozdrawiam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez b_kan » 21 gru 2008, 13:24

ja własnie kupiłem ori pilota bo stray padł ale za nic nie mogę go dostroić, myśle że wszystko robię ok, wiec może "nowy" pilot jest też zepsuty,
Wiem ze jest mozliwosc sprawdzenia pilota na falach radiowych tylko na jakich i na jakiej dokładnie czestotliwosci jesli ktos wie niech napisze napewno przyda się dla wszystkich
Początkujący
 
Od: 24 paź 2007, 15:08
Posty: 6
Skąd: jarosław
Auto: 626 gf 98

Postprzez cacek626 » 21 gru 2008, 20:08

Mnie też wydawało się, że robie wszystko ok, ale autko do nie mnie w ogóle nie "gadało" przy próbie wejścia w tryb strojenia. Jeżeli postępujesz zgodnie z instrukcją napisaną przeze mnie w piątym poście od góry i auto samo nie zamyka centralnego po 5 punkcie instrukcji, to znacza, że albo robisz coś źle, ale trzeba jakąś inną instrukcje znaleźć. Pamiętaj, żeby drzwi zamykać całe, a nie tylko przyciskiem w nich.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez chudy » 22 gru 2008, 09:48

cacek626 napisał(a):Mnie też wydawało się, że robie wszystko ok

Z tego co czytałem w którymś z tematów są różnice w pilotach zależnie od rocznika auta i teg czy było na rynek USA czy też na europejski. Trzeba mieć pilota o odpowiadajacym ID z oryginałem aby możliwe było zaprogramowanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez McGregor » 22 gru 2008, 10:44

Witam!
Mam podobny problem...Moja MPV-ka stosuje się nawet do instrukcji programowania pilota(zał.przez-cacek626)....ale oryginalny pilot któremu wymieniłem baterię na nówkę(myślałem że to przyczyna nagłego braku współpracy z centralnym?)-niestety nie chce się dostosować?...Jak myślicie?...Czy pilot mógł się tak nagle przenieść...do "krainy wiecznych łowów"?...Centraly działa nadal z kluczyka,bez zgrzytów...a pilot martwy... :(
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 20:27
Posty: 5
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda MPV,2.0CITD-2003r.

Postprzez arti154 » 22 gru 2008, 13:08

Dla MPV stosuj się do instrukcji od Premacy, jest w jednym z moich postów.
Obrazek
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:05
Posty: 86
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 5 2.0B 2007

Postprzez b_kan » 22 gru 2008, 14:05

potwierdzam ze instr. programowania "cacek626" działa <jupi> powoli zaczałem sie zastanawiac czy cos z centralka nie tak , wczesniejsze inne nie, zeby sprawdzic pilota to można go usłyszeć tylko trzeba go wyjąć z obudowy (słychać takie cykniecie), w koncu centralny działa z pilota <jupi> jeszcze tylko muszę doszukać jak podłączyc go pod kierunki lub swiatla a moze ktos mi podesle
mam pytanie czy ktoś probował dobrać obudowę do ori pilota bo nie sa one trwale szczegolnie guziki i mocowanie bateri
Początkujący
 
Od: 24 paź 2007, 15:08
Posty: 6
Skąd: jarosław
Auto: 626 gf 98

Postprzez kubad » 25 lut 2009, 23:24

próbowałem dziś zaprogramować pilota którego dostałem przy zakupie Mazdy, robię dokładnie jak napisał cacek626,

do pkt. 5 wszystko wg opisu

jak dokonuje otwarcia i zamknięcia drzwi kierowcy po raz trzeci samochód zamyka i otwiera się – 3 – razy

naciskam dowolny przycisk na pilocie 2 razy po czym raz i nic

pozdrawiam Jakub
kubad
 

Postprzez topik » 6 mar 2009, 17:58

Witam! Koledzy a jak się nie ma orginalnego pilota to jak można sprawdzić jaki powinien on mieć numer ID? Kupiłem mazdę bez pilota a centralka od pilota jest zamontowana. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6