trzeszczący element nawiewu przedniej szyby
Strona 1 z 1
od dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem Madzi GF 1,8 90km i nie miałem z nią jakichkolwiek problemów. Od jakiegoś czasu jednak trzeszczy w czasie jazdy plastik który jest przy wyjściu nawiewu przedniej. Jeśli w czasie jazdy próbuje wcisnąć tam rękę to przestaje stukać. A stuka na każdej nierówności terenu... Niezależnie od tego czy mam włączony nawiew czy nie. Czy ktoś już miał z tym problem? Jak temu zaradzić? Z góry dziękuje za odpowiedź
-
nitrol
U mnie jest to samo. Myślę że tymczasowo można wcisnąć jakiś niewielki gumowy element pomiędzy szybę a plastik przy niej i powinno go uciszyć bo przynajmniej u mnie to właśnie ten element z tworzywa ("pas") przy szybie troszkę się podniósł i stąd stukanie a nie z nawiewu. Spróbuj nacisnąć tuż przy szybie. Na wiosnę załatwię to jak należy. 
Jeśli już mowa o stukach, trzeszczeniu itp. we wnętrzu Mazd to u mnie mam coś takiego, że gdzieś w okolicach konsoli środkowej bądź schowka przed pasażerem jak wjadę w jakiś dołek to słychać tak jakby "knaknięcie". Jakby mocno nagiąć jakiś plastik i on "knaka". Doprowadza mnie to do szewskiej pasji (jestem mocno wyczulony na wszelkie obce dźwięki), a najgorsze jest to, że nie zawsze knaka i nie wiem od czego to zależy. Zdejmowałem już konsolę środkową (ten potwornie tandetny plastik rozpadający się i pękający w rękach) i nic. Odchylałem ją podczas jazdy do siebie i nic. Otworzyłem schowek przed pasażerem i nic. Odkręciłem schowek i nic. Dalej "knaka".
Bardzo chciałbym ten dźwięk usunąć, bo poza tym nic nie hałasuje (o dziwo, patrząc na jakość wykonania wnętrza 626).
Piszecie o tej listwie pod szybą. Trzeba spróbować, a jak okaże się, że to nie to, to odkręcam deskę rozdzielcza. Już postanowione.
Bardzo chciałbym ten dźwięk usunąć, bo poza tym nic nie hałasuje (o dziwo, patrząc na jakość wykonania wnętrza 626).
Piszecie o tej listwie pod szybą. Trzeba spróbować, a jak okaże się, że to nie to, to odkręcam deskę rozdzielcza. Już postanowione.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
W sprawie mojego powyższego postu i braku jakiejkolwiek odpowiedzi dzisiaj z rana wszedłem na Google w poszukiwaniu sposobów na uciszenie trzasków, pisków itp. we wnętrzu auta. W końcu trafiłem na poradę żeby miejsca styku plastik-plastik lub metal-plastik psiknąć olejem. Niestety nie było napisane jakim. W końcu doszukałem się, że WD-40 jest odpowiednie. Jako, że akurat posiadam jeszcze resztkę WD zabrałem się za Madzię. Zdemontowałem po kolei: tunel środkowy, konsolę środkową (przy okazji wymiana żaróweczki podświetlenia włącznika halogenów), ramki zegarów, plastiku pod kierownicą, schowka przed pasażerem, plastików na bokach deski rozdzielczej widocznych po otwarciu drzwi oraz częściowo plastików na środku pod deską rozdzielczą. Wszystkie metalowe zatrzaski oraz miejsca, w które one wchodzą psiknąłem WD-40 po uprzednim oczyszczeniu szmatką z kurzu itp.
Tak się złożyło, że po montażu wszystkiego musiałem wyjechać niedaleko i jechałem drogą leśną po korzeniach.
Różnica jest GIGANTYCZNA! Jakbym jechał innym autem, a nie "skrzypiącą" Madzią. Konsola środkowa po naciśnięciu jej ręką już prawie wcale nie trzeszczy! Podłokietnik niegdyś trzeszczał jak na nim oparłem łokieć, teraz nic nie skrzypi.
Szczerze powiem, że zajęło mi to prawie 3 godziny, ale było warto.
Tak się złożyło, że po montażu wszystkiego musiałem wyjechać niedaleko i jechałem drogą leśną po korzeniach.
Różnica jest GIGANTYCZNA! Jakbym jechał innym autem, a nie "skrzypiącą" Madzią. Konsola środkowa po naciśnięciu jej ręką już prawie wcale nie trzeszczy! Podłokietnik niegdyś trzeszczał jak na nim oparłem łokieć, teraz nic nie skrzypi.
Szczerze powiem, że zajęło mi to prawie 3 godziny, ale było warto.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Chyba podobne działanie ma WD-40.Tomkoff napisał(a):olej silikonowy w spray
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Podłożyłem dzisiaj pomiędzy szybę a ten plastik kawałki gumy i zobaczymy czy nie będzie "knakać". Wiozłem dzisiaj pasażera na przednim siedzeniu i wspólnie wydedukowaliśmy, że jednak u mnie tak jak u Was to ten element wydaje dziwne dźwięki.
Zobaczymy czy będzie poprawa. Mam jeszcze pytanie czy ten plastik można zdemontować bez demontażu deski rozdzielczej? Czy ktoś to robił?
Zobaczymy czy będzie poprawa. Mam jeszcze pytanie czy ten plastik można zdemontować bez demontażu deski rozdzielczej? Czy ktoś to robił?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Też podłącze się pod temat klaknieć i dzwięków spod deski. Co prawda moją 626 2.0i 2000r mam od kilku dni ale zjechałem ją ze śląska i jedyną rzeczą jaka mnie wk-a było brzęczenie pod deską przy 2,2 obrotów. Domyslam się że drgania wywołuje nie najlepsza praca silnika na tych obrotach, ale z drugiej strony 2,0 nic 2,1 nic 2,2 brzęczy, 2,3 nic itd. Wiem że takie rzeczy zdarzają się nawet w nowych autach (nowa kia znajomego) ale jeżeli kogoś to spotkało i udało sie coś z tym zrobić to ozłocę (no może osrebrzę).
Przy okazji witam wszystkich jako nowy.
Przy okazji witam wszystkich jako nowy.
- Od: 9 gru 2008, 11:57
- Posty: 20
- Skąd: warszawa
- Auto: 626 GF '00 2.0i hatchback
Też podłącze się pod temat klaknieć i dzwięków spod deski. Co prawda moją 626 2.0i 2000r mam od kilku dni ale zjechałem ją ze śląska i jedyną rzeczą jaka mnie wk-a było brzęczenie pod deską przy 2,2 obrotów. Domyslam się że drgania wywołuje nie najlepsza praca silnika na tych obrotach, ale z drugiej strony 2,0 nic 2,1 nic 2,2 brzęczy, 2,3 nic itd. Wiem że takie rzeczy zdarzają się nawet w nowych autach (nowa kia znajomego) ale jeżeli kogoś to spotkało i udało sie coś z tym zrobić to ozłocę (no może osrebrzę).
Przy okazji witam wszystkich jako nowy.
Przy okazji witam wszystkich jako nowy.
- Od: 9 gru 2008, 11:57
- Posty: 20
- Skąd: warszawa
- Auto: 626 GF '00 2.0i hatchback
Hugo, tylko zastosuj gumę, która nie będzie powlekana klejem jakimkolwiek, bo dopiero Ci to zacznie mlaskać 
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Wcisnąłem kawałki gumy pomiędzy szybę i plastik i było jeszcze gorzej. Zaczęło skrzypieć.qlesh napisał(a):Hugo, tylko zastosuj gumę, która nie będzie powlekana klejem jakimkolwiek, bo dopiero Ci to zacznie mlaskać
Da się zdemontować ten plastik bez demontażu deski czy nie wiesz? Nie chcę nic połamać.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Nie wiem jak to wygląda, ja w FSie miałem inną deskę niż teraz w KL. Jeżeli masz taką jak miałem w FSie to na pewno jest to jeden cały element i trzeba zdjąć cały kokpit. A jak taką jak ja mam teraz to sam nie wiem jeszcze. Wydaje się, jakby ten element jest jakoś przymocowany do kokpitu, pod samą szybą.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Nie wiem jaką deskę miałeś w FS-ie, a jaką masz teraz w KL, ale u mnie wygląda jakby to było osobno (może na te gówn.... metalowe zatrzaski lub coś w tym stylu). Po prostu sprawa wygląda tak, że szyba jest tam nisko, ciężko to dobrze chwycić, a ja nie chcę niczego połamać, bo jak znam japońskie auta to napewno wtedy dopiero by trzeszczało.qlesh napisał(a):Nie wiem jak to wygląda, ja w FSie miałem inną deskę niż teraz w KL
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Taką masz?
http://moto.allegro.pl/item502543209_ma ... zesci.html
Tam pod szybą widać ten element plastikowy o który chyba Ci chodzi.
Najlepiej pewnie popytać kogoś kto rozbiera takie auta, może na allegro zadzwoń do kogoś i spytaj jak to demontować. Ja ściągałem deskę ale tą starszą, przed liftem, tam nie było dodatkowych plastików pod szybą.

Tam pod szybą widać ten element plastikowy o który chyba Ci chodzi.
Najlepiej pewnie popytać kogoś kto rozbiera takie auta, może na allegro zadzwoń do kogoś i spytaj jak to demontować. Ja ściągałem deskę ale tą starszą, przed liftem, tam nie było dodatkowych plastików pod szybą.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

rolozwanyrolo napisał(a):Też podłącze się pod temat klaknieć i dzwięków spod deski. Co prawda moją 626 2.0i 2000r mam od kilku dni ale zjechałem ją ze śląska i jedyną rzeczą jaka mnie wk-a było brzęczenie pod deską przy 2,2 obrotów. Domyslam się że drgania wywołuje nie najlepsza praca silnika na tych obrotach, ale z drugiej strony 2,0 nic 2,1 nic 2,2 brzęczy, 2,3 nic itd.
Sprawdź mocowanie układu wydechowego właśnie na wysokości deski rozdzielczej, jest tam takie mocowanie które prawdopodobnie się poluzowało, miałem tak samo dokładnie przy2,2 tyś obr.
- Od: 4 wrz 2008, 11:09
- Posty: 13
- Skąd: Poznań, Murowana Goślina
- Auto: 626 GF 2.0 98r.
Tomkoff napisał(a):
Sprawdź mocowanie układu wydechowego właśnie na wysokości deski rozdzielczej, jest tam takie mocowanie które prawdopodobnie się poluzowało, miałem tak samo dokładnie przy2,2 tyś obr.
Dzięki za trop, jak tylko wynajdę gdzieś kanał w okolicy to zajrzę, myślisz że z wydechu aż tak się niesie? Fakt faktem że ani deska ani nawiewy ani schowek nie powodują tego rezonansu.
- Od: 9 gru 2008, 11:57
- Posty: 20
- Skąd: warszawa
- Auto: 626 GF '00 2.0i hatchback
Dokładnie.qlesh napisał(a):Taką masz?
Zgadza się.qlesh napisał(a):Tam pod szybą widać ten element plastikowy o który chyba Ci chodzi.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
No nic, dzięki.qlesh napisał(a):Najlepiej pewnie popytać kogoś kto rozbiera takie auta, może na allegro zadzwoń do kogoś i spytaj jak to demontować. Ja ściągałem deskę ale tą starszą, przed liftem, tam nie było dodatkowych plastików pod szybą.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
u mnie też często coś brzęczało z plastików deski. Wyglądało jakby miejsce wydobywania się tego dźwięku było w podszybiu, tam też próbowałem coś wciskać i nic to nie dawało. ostatecznie okazało się, że brzęczenie wydobywa się z plastików pod zegarami. Trzeba było wyjąć osłonę otaczającą zegary (dwie śruby) a następnie wyjąć licznik (trzy śruby). Brzęczenie wydawał plastik w miejscu gdzie dodykał metalowej rury (ramy). Wystarczyło podłożyć kawałeczek gąbki (pianki neoprenowej) na styku tych elementów i po problemie.
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6