trzeszczący element nawiewu przedniej szyby

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez nitrol » 4 gru 2008, 20:50

od dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem Madzi GF 1,8 90km i nie miałem z nią jakichkolwiek problemów. Od jakiegoś czasu jednak trzeszczy w czasie jazdy plastik który jest przy wyjściu nawiewu przedniej. Jeśli w czasie jazdy próbuje wcisnąć tam rękę to przestaje stukać. A stuka na każdej nierówności terenu... Niezależnie od tego czy mam włączony nawiew czy nie. Czy ktoś już miał z tym problem? Jak temu zaradzić? Z góry dziękuje za odpowiedź
nitrol
 

Postprzez DamianMX6 » 5 gru 2008, 10:15

U mnie jest to samo. Myślę że tymczasowo można wcisnąć jakiś niewielki gumowy element pomiędzy szybę a plastik przy niej i powinno go uciszyć bo przynajmniej u mnie to właśnie ten element z tworzywa ("pas") przy szybie troszkę się podniósł i stąd stukanie a nie z nawiewu. Spróbuj nacisnąć tuż przy szybie. Na wiosnę załatwię to jak należy. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Hugo » 5 gru 2008, 13:06

Jeśli już mowa o stukach, trzeszczeniu itp. we wnętrzu Mazd to u mnie mam coś takiego, że gdzieś w okolicach konsoli środkowej bądź schowka przed pasażerem jak wjadę w jakiś dołek to słychać tak jakby "knaknięcie". Jakby mocno nagiąć jakiś plastik i on "knaka". Doprowadza mnie to do szewskiej pasji (jestem mocno wyczulony na wszelkie obce dźwięki), a najgorsze jest to, że nie zawsze knaka i nie wiem od czego to zależy. Zdejmowałem już konsolę środkową (ten potwornie tandetny plastik rozpadający się i pękający w rękach) i nic. Odchylałem ją podczas jazdy do siebie i nic. Otworzyłem schowek przed pasażerem i nic. Odkręciłem schowek i nic. Dalej "knaka".
Bardzo chciałbym ten dźwięk usunąć, bo poza tym nic nie hałasuje (o dziwo, patrząc na jakość wykonania wnętrza 626).
Piszecie o tej listwie pod szybą. Trzeba spróbować, a jak okaże się, że to nie to, to odkręcam deskę rozdzielcza. Już postanowione.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hugo » 6 gru 2008, 13:23

W sprawie mojego powyższego postu i braku jakiejkolwiek odpowiedzi dzisiaj z rana wszedłem na Google w poszukiwaniu sposobów na uciszenie trzasków, pisków itp. we wnętrzu auta. W końcu trafiłem na poradę żeby miejsca styku plastik-plastik lub metal-plastik psiknąć olejem. Niestety nie było napisane jakim. W końcu doszukałem się, że WD-40 jest odpowiednie. Jako, że akurat posiadam jeszcze resztkę WD zabrałem się za Madzię. Zdemontowałem po kolei: tunel środkowy, konsolę środkową (przy okazji wymiana żaróweczki podświetlenia włącznika halogenów), ramki zegarów, plastiku pod kierownicą, schowka przed pasażerem, plastików na bokach deski rozdzielczej widocznych po otwarciu drzwi oraz częściowo plastików na środku pod deską rozdzielczą. Wszystkie metalowe zatrzaski oraz miejsca, w które one wchodzą psiknąłem WD-40 po uprzednim oczyszczeniu szmatką z kurzu itp.
Tak się złożyło, że po montażu wszystkiego musiałem wyjechać niedaleko i jechałem drogą leśną po korzeniach.
Różnica jest GIGANTYCZNA! Jakbym jechał innym autem, a nie "skrzypiącą" Madzią. Konsola środkowa po naciśnięciu jej ręką już prawie wcale nie trzeszczy! Podłokietnik niegdyś trzeszczał jak na nim oparłem łokieć, teraz nic nie skrzypi.
Szczerze powiem, że zajęło mi to prawie 3 godziny, ale było warto.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Tomkoff » 7 gru 2008, 13:20

na skrzypiące elementy w mojej madzi stosuję olej silikonowy w spray, u mnie strasznie skrzypiało mocowanie pasa bezpieczeństwa od strony pasażera – od 2 miesięcy cisza
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 11:09
Posty: 13
Skąd: Poznań, Murowana Goślina
Auto: 626 GF 2.0 98r.

Postprzez Hugo » 7 gru 2008, 13:29

Tomkoff napisał(a):olej silikonowy w spray
Chyba podobne działanie ma WD-40.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Janusz626 » 7 gru 2008, 17:42

Tomkoff napisał(a):skrzypiało mocowanie pasa bezpieczeństwa od strony pasażera

...dokladnie tak samo u nie :D WD-40 i po sprawie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Hugo » 8 gru 2008, 18:54

Podłożyłem dzisiaj pomiędzy szybę a ten plastik kawałki gumy i zobaczymy czy nie będzie "knakać". Wiozłem dzisiaj pasażera na przednim siedzeniu i wspólnie wydedukowaliśmy, że jednak u mnie tak jak u Was to ten element wydaje dziwne dźwięki.
Zobaczymy czy będzie poprawa. Mam jeszcze pytanie czy ten plastik można zdemontować bez demontażu deski rozdzielczej? Czy ktoś to robił?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez rolozwanyrolo » 10 gru 2008, 01:46

Też podłącze się pod temat klaknieć i dzwięków spod deski. Co prawda moją 626 2.0i 2000r mam od kilku dni ale zjechałem ją ze śląska i jedyną rzeczą jaka mnie wk-a było brzęczenie pod deską przy 2,2 obrotów. Domyslam się że drgania wywołuje nie najlepsza praca silnika na tych obrotach, ale z drugiej strony 2,0 nic 2,1 nic 2,2 brzęczy, 2,3 nic itd. Wiem że takie rzeczy zdarzają się nawet w nowych autach (nowa kia znajomego) ale jeżeli kogoś to spotkało i udało sie coś z tym zrobić to ozłocę (no może osrebrzę).

Przy okazji witam wszystkich jako nowy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 11:57
Posty: 20
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF '00 2.0i hatchback

Postprzez rolozwanyrolo » 10 gru 2008, 01:48

Też podłącze się pod temat klaknieć i dzwięków spod deski. Co prawda moją 626 2.0i 2000r mam od kilku dni ale zjechałem ją ze śląska i jedyną rzeczą jaka mnie wk-a było brzęczenie pod deską przy 2,2 obrotów. Domyslam się że drgania wywołuje nie najlepsza praca silnika na tych obrotach, ale z drugiej strony 2,0 nic 2,1 nic 2,2 brzęczy, 2,3 nic itd. Wiem że takie rzeczy zdarzają się nawet w nowych autach (nowa kia znajomego) ale jeżeli kogoś to spotkało i udało sie coś z tym zrobić to ozłocę (no może osrebrzę).

Przy okazji witam wszystkich jako nowy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 11:57
Posty: 20
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF '00 2.0i hatchback

Postprzez qlesh » 10 gru 2008, 07:31

Hugo, tylko zastosuj gumę, która nie będzie powlekana klejem jakimkolwiek, bo dopiero Ci to zacznie mlaskać :|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Hugo » 10 gru 2008, 08:52

qlesh napisał(a):Hugo, tylko zastosuj gumę, która nie będzie powlekana klejem jakimkolwiek, bo dopiero Ci to zacznie mlaskać
Wcisnąłem kawałki gumy pomiędzy szybę i plastik i było jeszcze gorzej. Zaczęło skrzypieć.
Da się zdemontować ten plastik bez demontażu deski czy nie wiesz? Nie chcę nic połamać.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez qlesh » 10 gru 2008, 09:02

Nie wiem jak to wygląda, ja w FSie miałem inną deskę niż teraz w KL. Jeżeli masz taką jak miałem w FSie to na pewno jest to jeden cały element i trzeba zdjąć cały kokpit. A jak taką jak ja mam teraz to sam nie wiem jeszcze. Wydaje się, jakby ten element jest jakoś przymocowany do kokpitu, pod samą szybą.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Hugo » 10 gru 2008, 10:39

qlesh napisał(a):Nie wiem jak to wygląda, ja w FSie miałem inną deskę niż teraz w KL
Nie wiem jaką deskę miałeś w FS-ie, a jaką masz teraz w KL, ale u mnie wygląda jakby to było osobno (może na te gówn.... metalowe zatrzaski lub coś w tym stylu). Po prostu sprawa wygląda tak, że szyba jest tam nisko, ciężko to dobrze chwycić, a ja nie chcę niczego połamać, bo jak znam japońskie auta to napewno wtedy dopiero by trzeszczało.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez qlesh » 10 gru 2008, 11:01

Taką masz? http://moto.allegro.pl/item502543209_ma ... zesci.html
Tam pod szybą widać ten element plastikowy o który chyba Ci chodzi.
Najlepiej pewnie popytać kogoś kto rozbiera takie auta, może na allegro zadzwoń do kogoś i spytaj jak to demontować. Ja ściągałem deskę ale tą starszą, przed liftem, tam nie było dodatkowych plastików pod szybą.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Tomkoff » 10 gru 2008, 11:29

rolozwanyrolo napisał(a):Też podłącze się pod temat klaknieć i dzwięków spod deski. Co prawda moją 626 2.0i 2000r mam od kilku dni ale zjechałem ją ze śląska i jedyną rzeczą jaka mnie wk-a było brzęczenie pod deską przy 2,2 obrotów. Domyslam się że drgania wywołuje nie najlepsza praca silnika na tych obrotach, ale z drugiej strony 2,0 nic 2,1 nic 2,2 brzęczy, 2,3 nic itd.


Sprawdź mocowanie układu wydechowego właśnie na wysokości deski rozdzielczej, jest tam takie mocowanie które prawdopodobnie się poluzowało, miałem tak samo dokładnie przy2,2 tyś obr.
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 11:09
Posty: 13
Skąd: Poznań, Murowana Goślina
Auto: 626 GF 2.0 98r.

Postprzez rolozwanyrolo » 10 gru 2008, 13:07

Tomkoff napisał(a):
Sprawdź mocowanie układu wydechowego właśnie na wysokości deski rozdzielczej, jest tam takie mocowanie które prawdopodobnie się poluzowało, miałem tak samo dokładnie przy2,2 tyś obr.


Dzięki za trop, jak tylko wynajdę gdzieś kanał w okolicy to zajrzę, myślisz że z wydechu aż tak się niesie? Fakt faktem że ani deska ani nawiewy ani schowek nie powodują tego rezonansu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 11:57
Posty: 20
Skąd: warszawa
Auto: 626 GF '00 2.0i hatchback

Postprzez Hugo » 10 gru 2008, 13:49

qlesh napisał(a):Taką masz?
Dokładnie.
qlesh napisał(a):Tam pod szybą widać ten element plastikowy o który chyba Ci chodzi.
Zgadza się.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hugo » 10 gru 2008, 13:50

qlesh napisał(a):Najlepiej pewnie popytać kogoś kto rozbiera takie auta, może na allegro zadzwoń do kogoś i spytaj jak to demontować. Ja ściągałem deskę ale tą starszą, przed liftem, tam nie było dodatkowych plastików pod szybą.
No nic, dzięki.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez gslaw » 26 wrz 2011, 13:18

u mnie też często coś brzęczało z plastików deski. Wyglądało jakby miejsce wydobywania się tego dźwięku było w podszybiu, tam też próbowałem coś wciskać i nic to nie dawało. ostatecznie okazało się, że brzęczenie wydobywa się z plastików pod zegarami. Trzeba było wyjąć osłonę otaczającą zegary (dwie śruby) a następnie wyjąć licznik (trzy śruby). Brzęczenie wydawał plastik w miejscu gdzie dodykał metalowej rury (ramy). Wystarczyło podłożyć kawałeczek gąbki (pianki neoprenowej) na styku tych elementów i po problemie.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6