Filtr przeciwpyłkowy, kabinowy 626 GF – pytania
Panowie to jak to w koncu jest z tymi filtrami? Bo wcześniej czytałem Ze modele GE 96r nie posiadają filtrów przeciwpyłkowych?
Już było opisywane gdzie jest filtr, jak nie wiesz czy jest to najpierw zajrzyj tam i się Twe wątpliwości wnet rozwieją 
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Jak Ci nie chce wyjść palcami ten filtr to weź kombinerki po prostu. Czasem się zacina (zakleszcza narożnikiem).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Achemenid napisał(a):cena jest zaskakujaca znajomy sklep z czesciami do japonicow
sprzedawal filtr za 74 zl
firma FOTA 100 zl .
maly sklepik sprzedajacy raczej czesc do niemcow sciagnol mi w 2 godziny filtr za 50 zl .
no comment
Tak sie składa ze pracuje w Focie. Filtr który chciano Ci sprzedac to Mann-Hummel czyli najwyzsza polka. Jego cena to dokladnie 106 zł w detalu.
Fitlr klasy nipparts czyli kager to 45,90 w detalu. Wiec nie taka fota zła ;–)
Pozdrawiam
-
etiud
Wymieniałem dziś filtr przeciwpyłkowy, po odkręceniu mocowania filtra wysunąłem tylko jeden (podwójne okienko
) filtr, w zestawie znajduje się drugi taki sam. Czy ten drugi sie też gdzieś montuje czy jest na zapas 
- Od: 13 sty 2009, 22:19
- Posty: 21
- Skąd: Verdun Francja
- Auto: Mazda 626 Gf , 2.0 FS 85kw
Panowie ten temat już był wałkowany wiele razy!
Ale bardzo proszę: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... 5Cv5WJ.pdf
Ale bardzo proszę: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... 5Cv5WJ.pdf
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. 
- Od: 1 wrz 2007, 00:55
- Posty: 413
- Skąd: Łódź
Witam wszystkich,
mam problem z swoja GFką ...
temat troche podobny – więc tu piszę.
muszę wyciągnąć wiatrak z nawiewu – robił to ktoś już?
może jakiś opis krok po kroku?
auto: GF '97 z Austrii – z automatyczna klimą...
edit: znalazłem odpowiedź – proszę moderatora o usunięcie tego postu:)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a+dmuchawy
mam problem z swoja GFką ...
temat troche podobny – więc tu piszę.
muszę wyciągnąć wiatrak z nawiewu – robił to ktoś już?
może jakiś opis krok po kroku?
auto: GF '97 z Austrii – z automatyczna klimą...
edit: znalazłem odpowiedź – proszę moderatora o usunięcie tego postu:)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a+dmuchawy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
witam podlanczam sie do tematu mam mazde 626 gf z uk zagladalem pod schowek i tam nie ma tej srubki widac jakbybylo miejsce ba ten filter ale tak jajby bylo wszystko fabrycznie zespoinowane czyzbym nie mial filtra?
moje pierwsze auto i jest to madzia
- Od: 26 maja 2008, 10:40
- Posty: 23
- Skąd: manchester city
- Auto: Mazda 626 gf 2.0 99r
marcin1212 mało prawdopodobne,
ja dzisiaj wymieniłem, polecam przedmuchanie tego wszystkiego tzn włączenie nawiewu na ful bez filtra i dolnej klapki, u mnie wywaliło kilka liści
ja dzisiaj wymieniłem, polecam przedmuchanie tego wszystkiego tzn włączenie nawiewu na ful bez filtra i dolnej klapki, u mnie wywaliło kilka liści
witam
marcin1212 mam bardzo podobny problem...
Niestety w naszych mazdach nie ma filtra...
Posiadam mazdę 626 GF '99 jest sprowadzana z Francji,a jak się dowiedziałem,stamtąd wyposażenie bylo najbardziej okrojone, 2xel szyby, 1 poducha, itd.
Niedawno byłem odgrzybić klimatyzację i chciałem wymienić filtr kabinowy,ale zauważyłem,że go nie ma tam gdzie powinien być tzn. widzę tylko fabrycznie zaślepione miejsce na filtr. Co myślicie o tym żeby wyciąć prawidłowy otwór na ten filtr i go założyć? Dodam,że nie robiłbym tego gdyby nie śmieci które wylatują z nawiewu...
marcin1212 mam bardzo podobny problem...
Niestety w naszych mazdach nie ma filtra...
Posiadam mazdę 626 GF '99 jest sprowadzana z Francji,a jak się dowiedziałem,stamtąd wyposażenie bylo najbardziej okrojone, 2xel szyby, 1 poducha, itd.
Niedawno byłem odgrzybić klimatyzację i chciałem wymienić filtr kabinowy,ale zauważyłem,że go nie ma tam gdzie powinien być tzn. widzę tylko fabrycznie zaślepione miejsce na filtr. Co myślicie o tym żeby wyciąć prawidłowy otwór na ten filtr i go założyć? Dodam,że nie robiłbym tego gdyby nie śmieci które wylatują z nawiewu...
Silver arrow! --->http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1267622#1267622
- Od: 11 sty 2009, 19:56
- Posty: 76
- Skąd: Olkusz
- Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99
mateo11 napisał(a):Co myślicie o tym żeby wyciąć prawidłowy otwór na ten filtr i go założyć? Dodam,że nie robiłbym tego gdyby nie śmieci które wylatują z nawiewu...
Mając ten sam problem (auto z F) niedawno wpadłem na identyczny pomysł, ale najpierw trzeba dorwać klapkę z uszczelką, która przyjdzie w miejsce obecnego zaślepienia. No chyba, że masz inny pomysł mateo11?
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

zastanawiam się czy jest jeszcze potrzebne coś oprócz klapki i uszczelki,bo wg mnie to nie będzie duży problem. myślę o tym,żeby ładnie wyciąć to aktualne zaślepienie i dokleić uszczelki,ale nie wiem czy to do końca realny pomysł... co o tym myślisz,thy?
Silver arrow! --->http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1267622#1267622
- Od: 11 sty 2009, 19:56
- Posty: 76
- Skąd: Olkusz
- Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99
mateo11 napisał(a):ładnie wyciąć to aktualne zaślepienie
to z pewnością uda się zrobić
mateo11 napisał(a):dokleić uszczelki
to wydaje mi się zbyteczne – na klapce, ktora przyjdzie w miejsce zaślepienia, będzie gumowa uszczelka
klapka jest przykręcana na motylek, który z kolei nakręcany jest na gwint zamocowany w obudowie nawiewu. wiem, że u mnie nie ma takze tego gwintowanego trzpienia, pewnie szykuje się więcej rzeźbienia niż się nam wydaje ;–)
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

thy napisał(a):na klapce, ktora przyjdzie w miejsce zaślepienia, będzie gumowa uszczelka
rozumiem,że to będzie z filtrem,tak? chodzi mi o ten koniec filtru z 'szufladką',tam już jest owa uszczelka?
thy napisał(a):wiem, że u mnie nie ma takze tego gwintowanego trzpienia
u mnie też go nie ma...
thy napisał(a):klapka jest przykręcana na motylek, który z kolei nakręcany jest na gwint zamocowany w obudowie nawiewu.
moglibyśmy przewiercić otwory na dwie dziurki i wstawić tam dwie połączone ze sobą główkami śrubki (żeby się nie obracały czy zakręcaniu)
czyli wychodzi na to,że całe wyposażenie naszych samochodów jest identyczne.
Silver arrow! --->http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1267622#1267622
- Od: 11 sty 2009, 19:56
- Posty: 76
- Skąd: Olkusz
- Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99
Efekt finalny moich wypocin:
Największym problemem było.. .zdobycie odpowiednio sztywnej blaszki – ta której użyłem to gruby na 2mm fragment górnej obudowy od rack'owego ups'a APC (spalonego zresztą
)
Trochę rzeźby szlifierką i pilnikiem. Za uszczelkę posłużył mi gruby na ok 1cm 'plaster' silikonu na całej powierzchni płytki – schło to to (silikon) ok tydzień leżąc na wiecznie gorącym zasilaczu od routera.
Wycięcie zaślepki w kanale nadmuchu to formalność – z ostrym nożykiem 3 min pracy. Dużą pomocą jest okienko powstałe po wykręceniu opornika dmuchawy, który znajduje się od frontu obudowy – ładnie widać przez nie co się dzieje w środku.
Wewnątrz zastałem niespodziankę w postaci ptasich piór oraz wszelakiego zielska i liści. Po wysprzątaniu wewnątrz oraz po wyczyszczeniu aktywną pianką chłodniczki klimy, filtry wpadły na swoje miejsce jakby były tam 'od zawsze'.
Co najważniejsze:
– z klimy nie śmierdzi zaduchem (czy tam jak kto woli zgniłą ścierą...)
– po włączeniu nadmuchu na 4 bieg – z kratek W KOŃCU nie sypie śmieciem...

Największym problemem było.. .zdobycie odpowiednio sztywnej blaszki – ta której użyłem to gruby na 2mm fragment górnej obudowy od rack'owego ups'a APC (spalonego zresztą

Trochę rzeźby szlifierką i pilnikiem. Za uszczelkę posłużył mi gruby na ok 1cm 'plaster' silikonu na całej powierzchni płytki – schło to to (silikon) ok tydzień leżąc na wiecznie gorącym zasilaczu od routera.
Wycięcie zaślepki w kanale nadmuchu to formalność – z ostrym nożykiem 3 min pracy. Dużą pomocą jest okienko powstałe po wykręceniu opornika dmuchawy, który znajduje się od frontu obudowy – ładnie widać przez nie co się dzieje w środku.
Wewnątrz zastałem niespodziankę w postaci ptasich piór oraz wszelakiego zielska i liści. Po wysprzątaniu wewnątrz oraz po wyczyszczeniu aktywną pianką chłodniczki klimy, filtry wpadły na swoje miejsce jakby były tam 'od zawsze'.
Co najważniejsze:
– z klimy nie śmierdzi zaduchem (czy tam jak kto woli zgniłą ścierą...)
– po włączeniu nadmuchu na 4 bieg – z kratek W KOŃCU nie sypie śmieciem...
Ostatnio edytowano 8 gru 2009, 23:54 przez thy, łącznie edytowano 1 raz
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

jakby jeszcze ktoś nie wiedział to macie fotki jak się dobrać do filtra
1) Filtr jest za schowkiem
2) Wyjąć schowek zginając delikatnie jego ścianki do środka
– bardzo delikatnie
3) Odkręcić śrubkę
4) Wyjąć pierwszy filtr kabinowy
5) Wyjąć drugi filtr kabinowy
6) Założyć nowa dwa filtry i poskręcać wykonując powyższe czynności w kolejności odwrotnej ;p
PS
Zdjęcia i instrukcja jest dodawana do filtrów Filtrona – jedynych słusznych
1) Filtr jest za schowkiem

2) Wyjąć schowek zginając delikatnie jego ścianki do środka

3) Odkręcić śrubkę

4) Wyjąć pierwszy filtr kabinowy

5) Wyjąć drugi filtr kabinowy

6) Założyć nowa dwa filtry i poskręcać wykonując powyższe czynności w kolejności odwrotnej ;p
PS
Zdjęcia i instrukcja jest dodawana do filtrów Filtrona – jedynych słusznych
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6